Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[İnceleme] One Piece ve Çizgi Roman Anlatıcılığı

Yeni sayıyla ilgili notları aşağıdaki mesajdan okuyabilirsiniz:
Sayının Teknik Analizi

Öncelikle bu analizde ne yapıyorum, neden yapıyorum daha iyi anlamak için şu başlığı inceleyebilirsiniz:

Başlıkta gerekli açıklamalar olduğu için girişle vakit kaybetmeden bu sayı için çıkardığım notlara geçiyorum. Bunları sekiz maddeye ayırdım.

İlk maddede geride kalan, yani geçmişe uğurladığımız bir panele dikkatleri tekrar çevirerek anlatım efektifliğini arttırmanın bir örneğini görüyoruz. Sağdaki ilk panelde gerçekleşen mizansen, ikinci panelde Sanji'nin kafasının üstüne denk gelen "Aaah My Lord!" balonuyla beraber göz hizasını bir önceki paneldeki olaya çevirmesiyle tekrar gözümüze sokuluyor.

İkinci maddede elimizde bir panel var. Dikkat ederseniz buradaki çizim panelin çerçevelerine ulaşmıyor, sağ ve sol tarafta boşluklar var. Burada Sanji'nin yalnızca o olaya odaklandığına ve çevresinde olup biten diğer şeyleri görebilme yeteneğini kaybettiğine şahit oluyoruz.

Üçüncü maddede Oda'nın sık sık kullanmayı sevdiği konuşma balonlarını üst üste bindirmenin bir uygulamasını görüyoruz. Erkek tiyatro sanatçısının repliği Sanji'nin ortaya dalmasıyla yarıda kesiliyor.

Dördüncü maddede daha önce bahsettiğim resmin bir tarafta ufak bir kısmını bırakacak şekilde iki panele bölünmesinin bir örneği var. Oda bunları epey seviyor, bu sayıda birkaç örneğini daha bulabilirsiniz hatta. Burada olan kameranın pan hareketiyle gelerek odaklanması diyebiliriz. Bu kez birden fazla sayıda bölmeyle kısa paneller üzerinde uygulanmış. Yani olayları bize hızlı geçişlerle sunma hedefleniyor.

Beşinci maddede iki sayfayı birleştirdim. Bu iki sayfa boyunca dikkat çeken bir durum var. İki sayfa boyunca her iki panelde bir yakın çekimden Zoro'yu görüyorsunuz. Göz hizasına ve bakışlarının yönüne dikkat ederseniz burada bir süre boyunca sessiz bir şekilde savaş alanında gerçekleşen olayları izliyor. Bir oraya bakıyor, bir buraya ve zamanla öfkesi birikiyor. Nihayet yapması gerekene karar verdiğinde ise bu kez bakışları kameraya, yani bize dönmüş oluyor.

Altıncı madde Zoro'nun Apoo'yu kestiği sahne. Burada karakterleri ve aksiyonu daha saf bir şekilde gösterebilmek adına arka planlar çizilmemiş. Zoro artık hedefine odaklanıp işini yaptığı için kafasında dikkatini dağıtacak bir şey kalmamış.

Yedinci maddemiz iki panelden ibaret. İlk panelde Chopper'ın uzaklardan savaş alanı boyunca yükselen sesini duyuyoruz. Bunun uzaklara ulaşması aksiyon çizgileriyle de desteklenmiş. Devamında ise artık herkes dikkatini Chopper'a verdiği için bu kez karakter daha yakından çizilmiş.

Sekizinci ve son maddede dikkatinizi çekmek istediğim nokta Zoro'nun konuşma balonları. Sahneyi tümüyle ele geçirdiği için sözlerinin fontları çok büyük ve balonlar da panellerden taşıyor.

Bu sayı için değinmek istediğim noktaları kısa açıklamalarla sizleri yormayacak bir şekilde anlatmaya çalıştım. Okuduğunuz için teşekkürler ve yukarıda linkini paylaştığım başlığıma da her zaman beklerim. Eğer burada anlattıklarım hoşunuza gittiyse beğenilerinizin benim için güzel bir motivasyon olduğunu hatırlatmak isterim.

Devam ettikçe bunların daha kolay bulunabilmesi için mesajları bu başlığa da iliştireceğim.
 
Yeni sayıyla ilgili notları aşağıdaki mesajdan okuyabilirsiniz:



Devam ettikçe bunların daha kolay bulunabilmesi için mesajları bu başlığa da iliştireceğim.
zoronun o hengameyi izleyişini daha iyi resmedebilirdi, çok ufak tefek paneller kullanmış gibi geldi bana. kişisel alanına fazla sıkıştırmış zoroyu ki benim aklımda bu hengamenin döndüğü meydanın planı da oturmadı :S bi malikane var önümüzde, yanında zoronun kestiği, sanjinin çivilendiği bi kule vardı, arkada bi büyük kapı ama gerisi hep yıkıntı vs :S başka da bi ayrıntı yok. acaba oda bunları çizecek zamanım yok diye düşünüp aceleye mi getiriyor :S

bi de yine zoro konusunda değinmek istediğim apooya nasıl ulaştığı belli değil. orayı da biraz paldır küldür çizmiş. drake mi apooyu oraya sürükledi zoro mu buldu :S neden onca koşturmaya rağmen hala malikanenin aynı cephesindeler :S azıcık kopuk geldi bana. ben olsam dediğim gibi zoronun o hengamedeki durumunu ve kendini bi süre soyutlayışını daha geniş panellerle çizerdim, böylece apoo ve drake dövüşünün de konum bilgisi ucundan işlemek için kendime satır açmış olurdum. bitirişi yaptığı panel eyvallah güzel ama anlatıcılık kötü bence.


bölüm yorumlarına tam bakmadım, burda görünce burdan yazayım dedim. eline sağlık.
 
998. sayıya ait notlarımı aşağıdaki mesajdan okuyabilirsiniz:
Aşağıdaki başlıkta detaylarını görebileceğiniz Oda'nın çizgi roman anlatıcılığı tekniklerine göz attığım analizlere ekleme olarak bu sayıda iki ufak notum olacak.

Neden yalnızca iki diye sorulacak olursa sayının büyük bölümü Tobi Roppo'nun meyvelerinin sergilendiği double spread sayfalardan oluştuğu için çizgi roman anlatıcılığı anlamında bahsetmeye değer çok fazla nokta yok. Birtakım konulardan da daha önce bahsettiğim için çok tekrarlamak istemiyorum.

İlk olarak, bu sayıda da Oda'nın tarafları aynı panelde buluşturmadan ekonomik bir alan kullanımıyla çizdiği diyaloglarda karakterlerin göz hizalarının birbirlerine bakar pozisyonda olduğu örnekler var. Örneğin şu sayfada Zoro-Marco ve Zoro-Drake örneklerini görebiliyoruz.
Bu sayıda bunun anlatıma biraz daha fazla hizmet eden bir örneğine de rastladım. Aşağıdaki sayfada Jinbe ve Who's Who'nun buluştuğu sahneyi görüyoruz.
Burada eklediğim çizgilerden anlaşılabileceği üzere sağ taraftaki ilk iki panel karakterlerin bakış yönlerini olması gerektiği gibi yansıtıyor. Yani aşağıda olan Jinbe yukarıya, yukarıdan olan Who da aşağıya bakıyor. Son iki panelde ise karakterler bu kez aynı göz hizasında çizilmişler. Bu aslında yanlış bir çizim, ama konuşma seyrinin bizi taşıdığı noktada ikilinin arasında gerçek bir çatışma başlamış durumda ve bu çatışmanın daha iyi yansıması için böyle bir çizim tercih edilmiş.

İkinci notum da Sanji'nin sahnesinden.
Sanji elleri bağlanmış bir şekilde kaçmaya çalışıyor ama giderek köşeye sıkıştırılıp yakalanıyor. Burada Sanji'nin aynı zamanda sayfanın da en sağ alt köşesine doğru kıstırıldığını görüyoruz. Aşağıya doğru inerken paneller giderek daralıyor.
Bir sonraki sayfada ise Sanji sapıklığıyla sahnede güçlü konuma geçtiği için bir nefes alanı buluyor ve panelleri giderek genişliyor.

Okuduğunuz için teşekkürler.
 
1000. sayıya ait notlarımı aşağıdaki mesajdan okuyabilirsiniz:
Sayının Teknik Analizi

Öncelikle bu analizde ne yapıyorum, neden yapıyorum daha iyi anlamak için şu başlığı inceleyebilirsiniz:

1000. sayıda yer yer özensiz duran çizimler olsa da sayının panelleme tercihlerini ben epey beğendim. Bu anlamda bir kilometre taşı sayısına yakışan bir teknik beceri gösterisi olmuş. Bu sayıyla ilgili notlarımı on maddeye ayırdım.

Birinci maddede King ve Queen'in Marco'yu iki taraftan sıkıştırdığı güzel bir üçlü panelimiz var. King ve Queen'in yönleri ve aksiyon çizgileri Marco'yu ortaya alacak bir biçimde çizilmiş.


İkinci maddede Yamato'nun Shinobu ve Momonosuke'ye Oden'in günlüğünden bahsettiği sahne var. Burada ilk panelde karakterleri uzak bir açıdan balonlarla çevrili bir şekilde çizmiş. Aşağısında konuşmanın devamı yine Yamato üzerinden ilerliyor. Bu ilk paneli genişletip sonraki diyalogları da etraftaki balonlara dağıtabilirdi. Fakat bunun yerine karakterlerin duygularını daha iyi göstermek adına en alt satırı yakın açılarla gösterildikleri bir paneller bütününe ayırmış. Yamato'nun konuşma balonları da yukarıdakine benzer boyutlarda panellerden taşarak devam ediyor.

Üçüncü maddede Ace'in hızlı duygu değişimini yansıtan ve gülen yüz ile üzülen yüz ifadelerinin yan yana durduğu o meşhur şapkasıyla paralel iki panel var. O ifadelere daha çok benzemesi adına Ace'in her iki durumda da ağız açıklığı geniş ve dişleri görünüyor.

Dördüncü maddede Oda'nın pan hareketiyle sahne geçişi yapmak için kullandığı panelleri kısa kısa bölen çizgilerin bolca kullanıldığına şahit oluyoruz. Bunların arasında ortada kalan kısım nispeten geniş ve zaman algısı açısından da bir duraksama hissiyatı yaratıyor. Bu sayede Yamato'nun duygudurumunu daha iyi anlayabiliyoruz.

Beşinci maddede yine matematiğini beğendiğim bir yatay satır var. Burayı okurken göz hareketimizin nasıl gerçekleştiğini oklarla gösterdim. Ortadaki paneldeki resimle yukarısına gelen balon epey alakasız olduğu için orada resimle balonu aynı anda okumak yerine Luffy gözlerini çevirdiğinde geriye dönüp resme odaklanıyoruz.

Altıncı maddede bir double spread sayfa bizleri karşılıyor. Burada Oda karakterleri karşılıklı bir perspektiften vermek istemiş ama Kaido'yla Big Mom'ın boyutları sekiz metre civarında olduğu için eşit hizada bir yüzleşme sunmak için orta kısımda panelleri ayırmış ve böylece iki farklı açıdan dengeli bir görüntü yakalamış.

Yedinci maddede içinde bulunan detayların hoşuma gittiği bir sayfayı paylaştım. Kaido'nun bakış yönü, Luffy'nin utancından ağlayan Kin'emon'un tepesindeyken tevazuyla hemen onunla hemen aynı hizaya geçmesi, daha sonra bakış yönünün kınların ortaya serildiği manzarayı işaret etmesi gibi hoş ufak detaylar var.

Sekizinci maddede sayfanın ortasındaki flashback panellerine dikkat çekmek istedim. Burada panellerin giderek daralmasıyla Luffy'nin hatırladıkça giderek canlanan öfkesi yansıtılmak istenmiş ve dikkat ederseniz sayfadaki tüm panellerin çerçeveleri yamuk, dengeler bozulmuş durumda.

Bu denge bozulma işi bir sonraki sayfada da devam ediyor, yukarıdaki ufak kısımda bile yamuk çerçeveler var. Luffy'nin yumruğu tüm bildiklerimizi sarsıyor.

Son olarak da gözüme çarpan ufak bir detay paylaşmak istedim. Sayının sondan ikinci sayfasında suratı dağılan Kaido ile son sayfada ortama ağırlığını koyan Luffy panelleri yerleşim olarak neredeyse üst üste binmiş durumdalar. Sayının kaybedeni Kaido, kazananı Luffy.

Bu sayı için değinmek istediğim noktaları kısa açıklamalarla sizleri yormayacak bir şekilde anlatmaya çalıştım. Okuduğunuz için teşekkürler ve yukarıda linkini paylaştığım başlığıma da her zaman beklerim. Eğer burada anlattıklarım hoşunuza gittiyse beğenilerinizin benim için güzel bir motivasyon olduğunu hatırlatmak isterim.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık