Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] Baldur's Gate 3 (2023)

23 saatte ilk kısmı, 20 saatte de ikinci kısmı bitirdim. Oyun başladığında bana da ucu bucağı olmayacak bir kuyu gibi gözükmüştü ama söylendiği kadar içerik göremiyorum oyunda, en azından ilk oynamada. Tekrar tekrar oynayıp farklı karakterlerle farklı hikâyelere olanak sunuyor elbette ama ilk kısımdan 50 saatte, ikinci kısımdan 70 saatte falan nasıl çıkabilmiş bu insanlar? Gündelik hayatın bir parçası olup oturup yemek yiyerek falan mı vakit geçiriyorlar, onu anlayamadım işte.
Bu kez uzatabildiğim kadar uzattım. 37 saatte üçüncü kısmı da bitirdim. En az bu kısmın üstünde durmuşlar belli ki. Acayip yordu ve verdiği keyif de geçirttiği zamanın tersine daha düşüktü. Özellikle binaların içinde yaptığım dövüşler o kadar zordu ki. Katlar arası geçişler, ne nerede belli değil. Düşmanlar gelmiyor vs. Son dövüşte yapay zekâ o kadar yerlerdeydi ki şaşırdım gerçekten. Yanlarından geçip gittim ve onlar gidip çağırdığım müttefiklere saldırmayı tercih ettiler. Ben de toplamda 3 ya da 4 turda bitirdim son dövüşü.

Bu oyunu tekrar oynamayı düşünüyordum ama bu kısım o kadar yordu ki epey bir süre oynama imkânım kalmadı ne yazık ki. Yine de oynadığım en iyi oyunlardan biriydi. Şüphesiz ki yılın oyunu.
 
Bu kez uzatabildiğim kadar uzattım. 37 saatte üçüncü kısmı da bitirdim. En az bu kısmın üstünde durmuşlar belli ki. Acayip yordu ve verdiği keyif de geçirttiği zamanın tersine daha düşüktü. Özellikle binaların içinde yaptığım dövüşler o kadar zordu ki. Katlar arası geçişler, ne nerede belli değil. Düşmanlar gelmiyor vs. Son dövüşte yapay zekâ o kadar yerlerdeydi ki şaşırdım gerçekten. Yanlarından geçip gittim ve onlar gidip çağırdığım müttefiklere saldırmayı tercih ettiler. Ben de toplamda 3 ya da 4 turda bitirdim son dövüşü.

Bu oyunu tekrar oynamayı düşünüyordum ama bu kısım o kadar yordu ki epey bir süre oynama imkânım kalmadı ne yazık ki. Yine de oynadığım en iyi oyunlardan biriydi. Şüphesiz ki yılın oyunu.
Ben de hem yorduğundan hem görevler yarım hissettirdiğinden soğuyup bırakmıştım. 1 hafta geçmiş.

Bugün bi girdim. Benzer bişey yine yaşadım. Görevlerde belli bi olay örgüsünü takip etmezsen diyaloglar tuhaflaşıyor ya act 3'te. Yine garip hatalarla, katlar arası ve kapılardan geçme problemiyle de uğraştım. Savaştığım kata bakıp rakibe nişan alamıyorum ya. Rakibe yaklaşınca kamera üst kata gidiyor.

Adamlar ilk 2 bölümü küçükler diye böyle kaliteli yapabilmiş.

Bir sürü şehrin, kasabanın, kampların, mağaraların ve kalelerin olduğu devasa bi haritada asla bu kaliteyi yakalayamazlarmış. Bi şehir yapmaya kalkışınca işin içinden çıkamamışlar. Yapay zeka ve npc'lerin yaşam döngüsü falan zaten yok.

Benim için de GOTY bu arada ama act 3'ü bitirememişler.
 
Wyll sehhar sınıfında. Gale da büyücü. Kendin sihirbaz açmadıysan sınıf sıfırlamayla herhangi birisini sihirbaz yapabilirsin. Ben taktisyende oynuyorum daha zevkli oluyor. Bir yerden sonra orta seviye basit gelmeye başlıyor partin çok güçleniyor çünkü. Sihirbazda büyülerini modifiye etme özelliğin var. Olay şöyle aslında.

Büyücü çok fazla büyü biliyor ama hepsini seçemiyorsun zaten. Seçsen de büyü hanen sihirbazla aynı olduğundan bir anlamı kalmıyor.

Sihirbaz büyücü kadar büyü bilmez ama yaptığı büyüleri daha iyi yapar. Tek hedefli büyülerini iki kişiye atabilme, isabet oranını arttırabilme (özellikle bazı bosslara %30 la vurma şansın olduğundan isabet oranını arttırmayı seçiyorsun ve oran %70 e çıkıyor.) çabuk büyü ile bir turda iki kere büyü atabilme vs... yani baya op.

Sehharsa aralarında en az büyü bilen ve büyü hanesi aşırı az olan ama yaptığı büyüleri direkt 5. seviye yapan bir class. İlerleyen oyunda yine sihirbaz ya da büyücüyle de 1. seviye büyünü 5. seviye olarakta yapabildiğinden bana baya boş geliyor ama vardır bir numarası ben anlamamışımdır. Üçü arasında her zaman en op görülen sihirbaz ama.

Edit: büyücü harmony sihirbaz harry potter denilebilir. Büyücüler büyü okuluna gitmiş çalışkan kişiler çok fazla büyü bilirler. Sihirbaz gücünü kanından alır ve büyülerine hükmeder. Gücünü karizmadan aldığı için konuşmalarda falan iknası yüksek oluyor. Ana karakteri sihirbaz seçmek iyi oluyor o yüzden. Sehharda aynı şekilde karizmayı arttırınca büyüleri güçleniyor. Büyücü zekayla
Sihirbaz=sorcerer, sehhar=warlock galiba. Ben ing oynadığımdan emin olamadım.

Sihirbaz konusunda haklıymışsın. Act 2'de sehhar'ı daha çok kullandım ama act 3'te sihirbaz gale'ı yanımdan ayırmıyorum artık. Çok güçlü ve eğlenceli oldu.

Kampta bi bard kölem var onun sayesinde bi kısa dinlenme daha yapabildiğim için sehhar'ı tercih ediyordum. iksirle beraber günde 15 kere falan beşinci seviye büyü atıyordu en son. Ama tek dövüşte max 3 büyü limiti olduğu için act 3'te zayıf kaldı.

Act 3'te sihirbaz çok güçlü oldu. Çift silah özelliği verdim 2 asa kullanıyor. Ikisinde de attığın büyüye spell slot kullandırtmama var. Bi de seçtiğin bi seviyede büyüyü yenileyen kolye var. Onu da sayarsak toplamda kendi büyü hakkıyla beraber 4 kere altıncı seviye büyü kullanabiliyor. Sihirbazlık puanlarıyla çift yapmayı, düşük seviye büyü puanlarını sihirbazlığa çevirmeyi falan katarsak 7-8 kere altıncı seviye büyü atabilmeye başladı. Eksik kalırsa parşomenler var. Tek başına temizleyebiliyor çoğu dövüşü.
 
Son düzenleme:
Sihirbaz=sorcerer, sehhar=warlock galiba. Ben ing oynadığımdan emin olamadım.

Sihirbaz konusunda haklıymışsın. Act 2'de sehhar'ı daha çok kullandım ama act 3'te sihirbaz gale'ı yanımdan ayırmıyorum artık. Çok güçlü ve eğlenceli oldu.

Kampta bi bard kölem var onun sayesinde bi kısa dinlenme daha yapabildiğim için sehhar'ı tercih ediyordum. iksirle beraber günde 15 kere falan beşinci seviye büyü atıyordu en son. Ama tek dövüşte max 3 büyü limiti olduğu için act 3'te zayıf kaldı.

Act 3'te sihirbaz çok güçlü oldu. Çift silah özelliği verdim 2 asa kullanıyor. Ikisinde de attığın büyüye spell slot kullandırtmama var. Bi de seçtiğin bi seviyede büyüyü yenileyen kolye var. Onu da sayarsak toplamda kendi büyü hakkıyla beraber 4 kere altıncı seviye büyü kullanabiliyor. Sihirbazlık puanlarıyla çift yapmayı, düşük seviye büyü puanlarını sihirbazlığa çevirmeyi falan katarsak 7-8 kere altıncı seviye büyü atabilmeye başladı. Eksik kalırsa parşomenler var. Tek başına temizleyebiliyor çoğu dövüşü.
Spell caster sınıfları arasında (sehhar, sihirbaz, büyücü) direkt en güçlüsü sihirbaz. Büyü hanesinin hem çok olması hem büyülerini modifiye etmesi, özellikle çabuk ve ikiz büyü, oyunu baya kırıyor. Erken oyunda belki sehhar her büyüsünü 5. seviye attığından daha güçlü olabilir ama geç oyunda tartışmasız bu. Ejder alt klanı seçersen, seçtiğin elementin direncini de yok sayıp önlem alınamaz güce dönüşüyorsun. Ana karakteri sihirbaz oynamakta ayrı güzel. Karizmadan güçlendiği için konuşmalarda da işe yarıyor.


1 spell caster (alan temizliği, burst hasar, dps, kitle kontrol vs, ekipte mutlaka olmalı)

1 sup ( kendi tercihim yaşam alemi ruhban, tek turda tüm ekibin canını fullüyorsun)

1 yakın dövüş (hem tank hem dps, kendi tercihim paladin late game de saçma bir şey oluyor. En çok hasar bundan çıkıyor ama kamp daha çok yapman gerekiyor)

1 rogue/ranger karışımı (dövüş başında gafil avlama, birini aradan çıkarma, keşif yaparken kilit tuzak vs çözme)

En iyi partiler bu şekilde. Ekibin eksik olduğu bir şey kalmıyor.

Kendi partimde late game de taktisyende yenilmez olmuştum. Paladinim direkt boss katili, sihirbazımda tüm alanı yok ediyordu. Sup karakteri de tek turda can fullüyordu. Yaşam alemi alt sınıfı en çok can basan sınıf.

Sup olarak druid ya da ozanın ruhban kadar güçlü olacağına pek inanamıyorum ama onu da denemek istiyorum bir ara. Spell casterda sihirbaz sonrası başka bir şey tercih edemem. Bir ara tekrar oynadığımda dövüşçüyü tercih edicem. Güçlü bir multiclass yapmaya çalışırım onda.
 
Spell caster sınıfları arasında (sehhar, sihirbaz, büyücü) direkt en güçlüsü sihirbaz. Büyü hanesinin hem çok olması hem büyülerini modifiye etmesi, özellikle çabuk ve ikiz büyü, oyunu baya kırıyor. Erken oyunda belki sehhar her büyüsünü 5. seviye attığından daha güçlü olabilir ama geç oyunda tartışmasız bu. Ejder alt klanı seçersen, seçtiğin elementin direncini de yok sayıp önlem alınamaz güce dönüşüyorsun. Ana karakteri sihirbaz oynamakta ayrı güzel. Karizmadan güçlendiği için konuşmalarda da işe yarıyor.


1 spell caster (alan temizliği, burst hasar, dps, kitle kontrol vs, ekipte mutlaka olmalı)

1 sup ( kendi tercihim yaşam alemi ruhban, tek turda tüm ekibin canını fullüyorsun)

1 yakın dövüş (hem tank hem dps, kendi tercihim paladin late game de saçma bir şey oluyor. En çok hasar bundan çıkıyor ama kamp daha çok yapman gerekiyor)

1 rogue/ranger karışımı (dövüş başında gafil avlama, birini aradan çıkarma, keşif yaparken kilit tuzak vs çözme)

En iyi partiler bu şekilde. Ekibin eksik olduğu bir şey kalmıyor.

Kendi partimde late game de taktisyende yenilmez olmuştum. Paladinim direkt boss katili, sihirbazımda tüm alanı yok ediyordu. Sup karakteri de tek turda can fullüyordu. Yaşam alemi alt sınıfı en çok can basan sınıf.

Sup olarak druid ya da ozanın ruhban kadar güçlü olacağına pek inanamıyorum ama onu da denemek istiyorum bir ara. Spell casterda sihirbaz sonrası başka bir şey tercih edemem. Bir ara tekrar oynadığımda dövüşçüyü tercih edicem. Güçlü bir multiclass yapmaya çalışırım onda.
Sorcerer'ın en güçlü caster olduğu bence de net. Bende oyunu kıran en büyük özelliği çift büyüyle haste atması oldu. Hem kendine hem savaşçıya haste veriyor. Savaşçı gidip ilk round'da 10 kere kılıç sallıyor. Benim ranger'ın da okunda haste var onu kullansa 7 ok da o atıyor. Bunu yapsan savaş direk bitiyor zaten.

Ama warlock'u roleplay amaçlı illa oynarım ben. Kendi tarzı biraz farklı.

Darkness'ın içine girip devil's eye sayesinde başkalarına vururken onların sana vuramaması ayarsız çoğu savaş için. Bi de bi takım arkadaşına büyülü karanlıkta görme yüzüğü, diğerine de başlık versen bu taktikle tüm takım oynayabilir.

Bi de hunger of hadar diye bi büyüsü vardı. Geniş bi alanı karanlık yapıyor. Rakip yavaşlıyor ve kör oluyor. Hem round başlangıcında hem de bitişinde hasar yiyor. Yürüyerek ordan çıkması lazım ama tam çıkarken eldritch blast'la 5 metre geri itebiliyorsun.

Eldritch blast da zaten güzel. Bu büyülerin hatrına oynanır. Çağırabildiği görünmez imp'i de seviyordum. Bi düşmanın yanına gittiğinde ranger/rogue eğilip bonus aksiyon harcamaya gerek duymadan gizli saldırı atabiliyordu.

Druid iyi summoner olur gibi. 4 spore zombisi, druid'in kendine özel summon'ı, o summon'în çağırdığı ağaç adam, normal necromancer zombileri, elemental çağırmalar. Bunların hepsiyle ordu yapıp bi de buff'lar basacaksın hepsine. Withers'tan bi destek kölesi alıp onlarla da güçlendirebilirsin. sonra rakiplere debuff atıp orduyu salarsın üstlerine.

Ben yeni denedim bunu. Zombiler yavaş kalınca karlach'la zombileri düşmanın üstüne fırlattım. Başka savaşta da bi fireball yedik zombiler nerdeyse öldü. Savaş başlangıcını iyi ayarlamak lazım ama spore druid de güzel olacak gibi. Benim 5 ranger/3 rogue/4 fighter karakteri de sıfırlayıp saf beastmaster denemeyi düşünüyorum. Daha önce denedim ama bu spore druid'in yanında ordusuna katkım olsun istiyorum. Yürüyen ordu olacağız galiba.

Bi yandan da bu spore druid dönüşümü çok ekstra can verdiği için iyi tank oldu. AC de kassam ölmez bu.
 
Son düzenleme:

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 5)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık