Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[İnceleme] Oyun İncelemeleri

@Sodex
Sen bir ara Amazon Prime üyesi olanlar için EpicGames'te bazı oyunların bedava olacağını yazmıştın. Neydi o olay tam olarak?
 
@Sodex
Sen bir ara Amazon Prime üyesi olanlar için EpicGames'te bazı oyunların bedava olacağını yazmıştın. Neydi o olay tam olarak?
Onu @Historia yazmıştı galiba ama Amazon Prime üyeliği alırsan Epic Games'te şu oyunlara ücretsiz erişebiliyorsun diye biliyorum.

Mass Effect Legendary Edition
Grid Legends
Need For Speed Heat
Star Wars Jedi Knight, Jedi Academy, Jedi Knight II, Republic Commando
 
F1 Manager 22




Yönetmen: Andrew Fletcher, Michael Brookes

Tür: Yarış Yönetimi

Çıkış Yılı: 2022

Platform: Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

Yayınlayan/Geliştiren: Frontier Developments

İnceleme


Intelligent Games tarafından geliştirilip EA Sports tarafından 2000'de yayınlanmış F1 Manager oyunundan beri bu alanda yapılmış lisanslı ilk oyun olan F1 Manager 22, Formula 1 tutkunları için farkında olmadıkları bir ihtiyaç adeta. Her yıl çıkan F1 oyunlarını oynamak, her sene izlediğimiz F1 sezonu ve Liberty Media aracılığıyla giderek daha çok yayılan bu dev organizasyon bir sonraki adımını bu oyunla birlikte atıyor. F1 direksiyon çevirmekten çok daha öte, yıllar geçtikçe de daha da komplike hâle gelen oldukça zor bir spor olmasına karşın yalnızca bilgisiz gözlerin değil, aynı zamanda bilgili kimselerin de yeteri kadar hâkim olamayacağı kadar çok unsura sahip. İşte bu oyunla birlikte her yarış haftası Tifosi'nin sövüp durduğu Ferrari padokuna el atma ve şanlı Ferrari tarihini düştüğü yerden kaldırma imkânına sahip olabiliyoruz. Belki de üzerine hiç düşünmediğimiz yönetim zorluklarıyla karşı karşıya kalıp, aklımıza bile gelmeyen zor kararları vermemiz gerekiyor. Şunu söylemem gerekir ki bu oyun beklentilerimin de ötesinde detaya sahip ancak beklediğimden çok fazla hatayı da sırtlanmış durumda.

Önce size oyunu tane tane anlatmakla başlayayım. Giriş bölümü için oyun ilk çıktığında çekmiş olduğum bir video var, onu iliştireceğim. Böylelikle takımların, oyunun ilk aşamasında ne tür bilgilerle sunulduklarını, görselliğin ne seviyede olduğunu ve sezon içerisinde bizi nelerin beklediğini görebileceksiniz.

Yeni bir kariyere başladığınız zaman sizi takımlara dair çeşitli bilgiler bekliyor. Sezon ve uzun vadeli hedefler, kurul bütçelerinin olduğu ilk ekranın ardından otomobil, pilot ve personel performansıyla birlikte merkez kalitesinin 10 üzerinden değerlendirildiği bir takım performansı bölümü geliyor. Beraberinde iki ana ve bir yedek pilotlarınız, teknik ve aerodinamik şefler ile yarış mühendislerinin bulunduğu çalışanlar bölümü ve son olarak da takımla ilgili bir paragraf ve basit istatistiksel verilerin bulunduğu biyografi bölümü geliyor. Buralara dair detayları videoya bırakıyor ve bir sonraki aşamaya geçiyorum.


Oyunda bir rehber bulunduğu için kendinizi Fromsoftware tarafından yapılmış bir oyunun içinde olduğu gibi anadan üryan, çaresiz bir şekilde bulmuyorsunuz. Ben rehberin bizi yönlendirdiği şekilde değil de kafama göre bir anlatım yapacağım. İlk olarak oyun içi menüsüyle başlayalım:


Ana Ekran denilen kısım şu şekilde:
Ben ilk sezonu bitirdiğim ve yeni sezonun ilk yarışına başlamak üzere olduğum için pilotların puanları yüksek, harcamalar yaptığım için bütçem düşük ve 2023 sezonundayız.

Gelen Kutusu kısmı oyunun önemli kısımlarından zira gözünüzden kaçabilecek uyarılar burada beliriyor ve siz de önemli durumlara karşı aksiyon alabiliyorsunuz. Bunlar nasıl şeyler? Otomobil parçaları konusunda stok sorunu yaşıyor olabilirsiniz, çalışanlarınızın sözleşme süresi doluyor olabilir, pilotlarınızın kazandığı gelişim puanlarını nereye aktarmanız konusunda tavsiyeler olabilir, otomobillerinizin rakiplerinizin araçlarına kıyasla hangi alanlarda geride kaldığına dair bilgiler olabilir. Bu örnekler uzayıp gider. Bunlardan daha da önemlisiyse regülasyonlara dair oylama hakkınızın olması. Örneğin aldığım bir mail'de sezonun son yarışında verilen puanların iki kat olup olmaması gerektiği konusunda bir öneri vardı. İki takım hariç herkes reddetmişti bunu. Ben de reddettim elbette.

Takvim de önem arz ediyor zira ATK Periyotlarıyla birlikte yapacağınız tasarımlarını 1.5-2 aylık bir dönem içerisine sıkıştırmanız ve mühendislerinizi de buna göre uygun bir şekilde dağıtmanız gerekiyor. Ürettiğiniz otomobil parçalarının ne zaman geleceğini takip etmeniz, yaptığınız güncelleştirmelerin, geliştirmelerin durumu ve yarış haftası gibi pek çok bilgi bu bölümde bulunuyor.

22 adet pist bulunuyor ve ne yazık ki bir sonraki sezon(en azından şimdilik) takvimde bir değişiklik görünmüyor. Yani aynı 22 yarışı yapıp duracağız gibi gözüküyor. Pist bilgileri şu şekilde:

İhtiyacınız olan her bilgiye sahipsiniz yani.

Yarış kısmındaysa çeşitli hedefler belirleyebiliyor ve bu hedeflere göre de olası ödül ve kayıplarınızı görebiliyorsunuz. Örneğin aşağıda yer alan görsel Ferrari'nin Bahreyn Yarışına dair bir hedef ekranı. Sıralama hedeflerinde sizden S2 ve S3'e en az bir pilot geçirmenizi istiyor. Yarış Hedeflerindeyse en hızlı tur var. Başarı serisi hedefiyse Ferrari için en az bir pilotla 4. bitirmek. Bu serinin kaç yarış olacağı da takvim boyunca değişiklik gösteriyor. Ayrıca hedeflerin de farklılık gösterdiği oluyor lakin fazla seçenek yok. Vaat yuvalarını doldurup doldurmamak da size kalmış lakin doldurmanızı tavsiye ederim zira çoğunlukla başaramayacağınız bir şey olmuyor.

Şimdi Otomobil bölümüne gelelim.


1. veya 2. otomobile tıkladığınız zaman Aerodinamik ve güç aktarma organı adlı iki bölümde çeşitli otomobil parçalarına bakabiliyorsunuz. Buradan değişim, üretim ya da ilave bilgilere ulaşabiliyorsunuz.

Ayrıca otomobil analizi yaparak herhangi bir aracı herhangi bir araçla karşılaştırabilir gerek saf bilgi gerekse sıralama bilgilerine ulaşabilirsiniz. Örneğin Leclerc ile Verstappen'in karşılaştırması şu şekilde:

Yalnız ikinci sezon Red Bull kanatlanıyor, benden söylemesi.

Otomobil Parçası Geliştirme kısmına geldiğiniz zaman Yeni Proje ve Mevcut Projeler şeklinde iki seçenek var. Mevcut Projelere geldiğiniz zaman tasarım, üretim ve araştırma seçenekleri arasında geçiş yapabiliyor ve bu projeleri düzenleyip iptal edebiliyorsunuz.

Yeni bir proje tasarlamak istediğiniz zaman sizi böyle bir ekran karşılıyor. Şasi, ön kanat, arka kanat, yan bölmeler, taban altı ve süspansiyonu bilhassa da bir sonraki senenin regülasyonları geldikten sonra araştırma bölümünde gelecek sezonla birlikte doğacak olan zaafiyetleri kapatmak için kullanmanız gerekiyor. Ancak biz şimdi tasarım kısmından devam edelim.

Bir otomobil parçası tasarlayacağınız zaman HAD MAB ve Rüzgâr Tüneli saatlerine dikkat etmeniz gerekiyor. Aracınızın ihtiyaçlarına göre tasarımlar yapmalı ve geride kaldığınız kısımları ön plana çıkaracak şekilde bir model oluşturmalısınız.

Yukarıda HAD'ın, aşağıdaysa Rüzgâr Tünelinin gün ve saat sınırlamalarınıyla açıklamalarını görebilirsiniz.

Biz Şasi tasarlamaya devam edelim. Şasi tasarlarken araçta etkileyeceğiniz noktalar sürüklenme azaltma, motor soğutma ve hava akımından oluşuyor. Odaklanacağınız kısmı ister elinizle isterse aşağıda da gördüğünüz gibi seçeneklerle belirleyebilirsiniz. Mail ile birlikte gelen bilgilendirmeleri kullanarak örneğin motor soğutmaya daha fazla yüklenebilirsiniz. Ancak bu diğer kısımların gelişimini olması gerekenin gerisinde kalmasına sebep olacağı için yapacağınız tasarımlarda dengeli olmaya dikkat edin.

Bu noktadan sonra da bu iş için kaç mühendis atayacağınızı ve yaklaşımınızı normal mi yoksa biraz daha fazla parayla daha hızlı mı olacağına karar veriyorsunuz.

Otomobil ve pilotlara bir miktar değindiğimiz için pilotlar bölümünde bulunan keşfetme kısmına geçiş yapıyorum. Her takımda bir keşif ekibi bulunuyor. Yetenek avcılarınızla pazarda bulunan pilotları standart ya da detaylı bir şekilde soruşturabilir ve o noktadan sonra da dilerseniz sözleşme teklif edebilirsiniz. Standart ve detaylı keşif arasında dağlar kadar fark var zira standart bir keşif size yalnızca performans dereceleri, gelişme potansiyelleri ve saldırganlıklarıyla alakalı bilgiler verirken detaylı bir keşifle birlikte sözleşme detaylarına ulaşabilir ve buna göre bir teklifte bulunabilirsiniz. Örneğin emekli olmaya karar vermiş bir personelle karşılaştığınız zaman ona isteseniz de bir sözleşme teklif edemiyorsunuz. Oysa ona reddedemeyeceği bir teklifiniz olabilirdi belki de...

Personel keşfinde de aynı detaylar bulunsa da burada ilgilenmeniz gereken farklı şeyler de var. Gerekli geliştirmelerin ardından mühendis ve keşif ekibinizi arttırabilirsiniz. Gözden çıkaracağınız bir miktar para size araştırmalarınızda oldukça fayda sağlayacak, hiç düşünmeden yapın derim. Ne kadar mühendis, o kadar çabuk iş. ne kadar çabuk iş, o kadar çabuk araştırma.

Sırada tesis kısmı var. Burayı detaylandırmayı düşünmüyorum lakin tesislerle pilotlar arasında çeşitli ilişkiler bulunuyor, aklınızda bulunsun.

Ancak Otomobil geliştirme tesisleri oldukça önemli.

Yukarıda Ferrari'nin ilk senesi, aşağıda Mercedes'le benim ikinci senem var. Evet, varımı yoğumu geliştirmeye bastım.

Diğer tesislerin de görsellerini şöyle bırakayım:


Kurul ve Mali Durum aklınıza gelebilecek detaylara sahip. Bu kısımları da görsellerle geçiyorum.


Şimdi Ferrari ile son bir kez dalga geçtikten sonra kendi oyun içi detaylara geçeceğim.

Adamlar partileme peşinde, alkollü kafayla yarışa çıkıyorlar, sonra efendim bu stratejiler niye böyle?

Yarış Haftasına geçiş yaptığınızda öncelikle böyle bir ekranla karşılaşıyorsunuz. Raporlar kısmından piste dair kapsül bilgilere ulaşabilirsiniz. Sponsorlar, vaatlerle alakalı mali işleri barındırıyor. Üç antrenman ve ulaşabilirseniz de üç sıralama seansından sonra yarışa geçebiliyorsunuz.

Antrenmanları da sıralamaları da dilerseniz simüle edebilirsiniz lakin yarışın kaderi sizin elinizde. Peki antrenman seansında ne yapıyorsunuz? Bu sorunun cevabı bir mini oyuna benzettiğim otomobil ayarlarında saklı.



Antrenman seansları boyunca pilottan pilota değişen ve genellikle 15 ile 20 dakika aralığında olan bir süre dilimi içerisinde pilotlarınızdan geri bildirim alıyor, onları pite alıp yeni ayarlar ve yeni lastiklerle piste geri yolluyorsunuz. Aynı zamanda ayarladığınız yakıt ve kullandığınız lastiklerle arabayı zorladığınızda ya da en düşük ayarlarda çalıştırdığınızda nasıl tur süreleri elde ettiğinizi görebiliyorsunuz.

Tempo, yakıt tüketimi ve ERS stratejisini de Hamilton'a kazandırdığım galibiyete dair bir videoyla değineceğim. Böylelikle oyun içinde de bizi neler beklediğini görebilirsiniz.

Geçiş, savunma, sürat, dengeli ve kazanım şeklinde beş farklı seçeneğe sahip ERS kullanımı, 5 tempo, 3 yakıt tüketimi seçeneklerini yarış içerisinde her an istediğiniz şekilde değiştirerek kendinize ve takımınıza en uygun stratejiyi belirleyebilirsiniz.

Oyun içinde başka neler yapabiliyorsunuz?

Antrenman hedeflerinizi, pilotların parça bilgisiyle piste uyum sağlama düzeylerini, otomobil ayarlarına olan güvenlerini ve belirlediğiniz koşu aralığının ne zaman sona ereceğini görebilirsiniz.

Ayrıca lastiklerinizin durumunu, güç aktarma organlarınızın ne kadar kullanıldığını ve aerodinamik otomobil parçalarının hasarlı olup olmadığına buradan bakabilirsiniz.

Bunula birlikte takım emirleri verebilir, sektör sürelerini ve telemetri verilerini inceleyebilirsiniz.

Elbette istediğiniz zaman araçlarınızı soldan üçüncü seçenekle pite çağırabilir, seans veya yarışlardan çekebilir ve yarış esnasında da çeşitli pit stratejilerini belirleyebilirsiniz.

Sağ üst kısımdaysa veri ve strateji bilgileri bulunuyor. Ortalarında bulunan yarış görünümüyse videoda da gördüğünüz, yukarıda da anlattığım kısımlara ilave olarak beş kamera ve pist görünümden oluşuyor. Artık konuyu dallandırıp budaklandırmamak adına detaylı açıklamalara girmeden yine görsellerle devam edeceğim.

Strateji kısmıysa şöyle:


Şimdi gelelim fasulyelerin faydalarıyla ne kadar gaz yaptığına. Oyun çıkalı daha 1 hafta oldu. (Ön siparişle aldığım için erken oynamaya başladım.) Şimdiden 35 saati devirmişim.

Biraz sonra değineceğim absürt hatalarına rağmen acayip keyifli bir oyun var elimizde. O hataların giderilmesi hâlindeyse mükemmel olur.

Eksiler

Pist dışına çıkan araçlar bir türlü içeri giremiyor. Sıralama turları sırasında araçlar yol vermiyor. Dive atma gibi şeyler yok denecek kadar az. Ağzına kadar girdikten sonra dive atmak yerine yavaşlayıp zaman kaybı yaşatma gibi şeyler var onun yerine.

Bu oyunda Mercedes ve Hamilton ile 3 yarış kazandım. Üçü de yağmurun olduğu yarışlardı. Çünkü rakiplerin, özellikle de Ferrari'nin hava durumuna dair hiçbir ön bilgisi yokmuş gibi davranmaları oldukça tuhaf. Örneğin yakın zamanda yaptığım bir yarışta Ferrari ve Leclerc, bir tur sonra girmesi hâlinde Intermediate lasiklere geçecek olmalarına rağmen gidip Hard takmaları sebebiyle birkaç tur boyunca inanılmaz vakit kaybettiler. Bir tur sonra %85 olasılıkla yağmur yağacak işte. Ne diye Hard takarsın ki? Gerçek hayatta da böyle gerçi Ferrari. O yüzden eksi mi artı mı bilemedim.

Diğer yandan yağmurla ilgili bir sıkıntı daha var. Mühendisler pist kuru derken ve pist de kuru gözükürken ıslak yağmur lastiklerinin kuru lastiklerden daha iyi gitmesi acayip tuhaf. Belki de bir çeviri hatası bulunuyordur.

Bu arada oyunu İngilizce denemediğim için çeviri kalitesi hakkında pek fazla bir şey söyleyemem ama genel olarak tökezleyen bir dil kullanılmamış.

Biri pitten çıkarken rakipler tam yanından geçecekken geçmek yerine yavaşlıyorlar. Bu da oldukça fazla zaman kaybettiriyor.

Telemetri verilerinde hata oluyor, dibinde olan araçlara aradaki farkın 2 saniye gösterilmesi gibi şeyler gerçek hayatta da meydana gelen sorunlar gerçi.

Bottas absürt derecede hızlı, arkalardan başlasa bile arkasına roket takmış gibi hızlı gidiyor. Bottas'a nerf gelmesi şart. Altında Mercedes W11 var sanki adamın.

Kırmızı bayrak çıkan bir yarışımda Verstappen herkesten 1 tur önde gözüküyordu. Kırmızı bayrak çıkmasına sebep olan kişi de Leclerc. :oleyo2:

Yarış içinde tempo vb. ayarlar yaptığımız bölüm bazen tıkanıyor. Bazen araçlarımızı sebepsizce piste yollayamıyoruz.

Diyaloglar neredeyse yok denecek kadar az ve çeşitliliği de düşük. Ayrıca çevirisi de kötü.

Sprint yok.

Biraz da güzel yanlarından bahsedelim.

Artılar

Her şeyden önce şahane pilot grafikleri var oyunun. Yanılmıyorsam Alpine pit ekibiyle çalıştıkları için pit sekansları da gayet hoş. Ayrıca belki gereksiz bir detay ama yarış başlayacakken bayrak sallayan adamın yürüyüşü bile çok iyi.

Biraz önce bahsi geçen kırmızı bayrak yıllardır F1'de yok. Bu oyunda olması oldukça iyi olmuş. Bununla birlikte sanal ve normal güvenlik aracı uygulamaları da genellikle isabetli kararlar oluyor. Takımların güvenlik araçlarını değerlendirdiğini de sık görüyoruz. Bu da büyük artı.

Simülasyonla sizin elinizden geçen bir yönetimin gerçekten çok büyük farkı var.

Oyunda pilotların da mühendislerin de kendi sesi var.

Yarışı yönetirken gerçekten bıçak sırtında gibisiniz. Gerçekten de her şeyle ilgilenmeye çalıştığınız an hem uzun vakitler dalıp gidebiliyor hem de emeğinizin karşılığını alabiliyorsunuz.

Pilotaj farkı gerçekten de var. Hem antrenmanda pilotların geri bildirimleri hem sıralama turlarında pilotların attığı turlarda hem de yarış hızında bunu görebiliyoruz.

Oyun çok detaylı bir arka plana sahip olmasına rağmen bunu oldukça basit ve başarılı bir menüyle sunduğu için alışmakta güçlük çekmiyorsunuz.

Aklıma gelen olumlu ve olumsuz detaylardan bahsettikten sonra bu oyunun bunca hatasına rağmen oynamaya değdiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Fiyatı da gayet uygun bana kalırsa. Bu yazıyı daha fazla uzatmama gerek yok, sözlerimi son bir cümleyle noktalıyorum.

Oyun Türkçe. :)
 
Son düzenleme:

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık