Star Wars: Republic Commando
Yönetmen: Tim Longo
Tür: Taktiksel FPS
Çıkış Yılı: 2005
Platform: Playstation, Xbox, Windows, Nintendo
Yayınlayan/Geliştiren: LucasArts / Aspyr
İnceleme
Yaklaşık 16-17 sene önce 3 kardeş kaldığımız odanın köşesinde olan tüp bilgisayarın başına abim oturmuş onun yanına da tabure çekmiş olan ben, abimi bu oyunu oynarken izliyordum. Hatta yukarıdaki oyunun kapak resminde, kaskında kanlı el izi olan asker hiç aklımdan çıkmazdı.
2021 yılında yani geçen sene oyun çıktıktan 16 sene sonra ansızın bir şekilde bu efsanevi oyun güncel konsollarda yayınlandı.
Oyunda herhangi önemli bir değişiklik yapılmadan olduğu gibi yayınlandı.
Oyunun geçen sene yayınlanan 1dk'lık fragmanını izlemenizi öneririm, günümüz çoğu oyunun fragmanından iyidir.
Duyuruyu görür görmez bir nostalji patlaması yaşadım ve bu oyunu kesinlikle alıp oynamalıyım dedim.
O da bu günlere nasip oldu ve oyunu 3-4 gün içerisinde Platinledim.
Yapımcılar bu oyunu yaparken ''filmlerde hep Jedi'ların bakış açısını gösterip bütün övgüyü alıyorlar'' deyip bu sefer de klon ordusunun gösterdiği çabayı ve aldığı riskleri göstermek istediler.
Yani tahmin edeceğiniz üzere oyun Episode 2 ve Episode 3 arasındaki klon savaşında yer alıyor. Ayrıca oyun Epic'in Unreal Engine 2 motoruyla geliştirildi.
Klon Savaşları sırasında gerçekleşen üç görev boyunca, kendi takımımızın başında onlara emirler verip yönetiyoruz. Takımımızın adı Delta Squad.
Walon Vau ve Kal Skirata gibi Mandalorian paralı askerler tarafından dört kişilik grup halinde eğitildik. Oyunda basit bilgisayar simülasyonları yerine canlı ateş eğitimi almış olduğumuz için sıradan klon askerlerinden daha yetenekliyiz. Yani oyunda çeşitli silahlar, bilgisayar sistemleri ve yıkım ekipmanı konusunda uzmanız.
Oyun, Delta Squad olarak üç konumdaki faaliyetimizi kapsıyor: Geonosis gezegeni, Kaçırılan Acclamator saldırı gemisi ve Kashyyyk gezegeni olmak üzere 3 konumda görev alıyoruz. Tabi sizler için yine bol bol ss almaya çalıştım.
İlk görevimizin yeri Geonosis ve oradaki ana görevimiz Geonosis Ayrılıkçısı Baş Teğmen Sun Fac'ı bulup onu ortadan kaldırmak.
Geonosis'in kurak yollarında ilerlerken ve o sırada havada bizim Acclamator'lar hava desteği veriyor bize.
Geonosis'de Geonosians ve droidler ile savaşıyoruz.
İplerle yukarıdan inip Geonosians'ların mekanını basarken.
Bir Süper Droid ölmeden 2 saniye önce:
Şurada camdan bakınca heybetli gemilerimiz gezegeni nasıl kuşattığını görüyoruz.
Oyunda görevler şu şekil Hologramlarla veriliyor.
Oyunda kaptan biziz ve biz ne emir verirsek takım onu uyguluyor. Oyunu bu kadar özel yapan da bu. Oyun size cidden bir Squad kaptanı olduğunuzu iyice hissettiriyor.
Hangi silahı nerede ve nasıl kullanacaklarını, nereye konuşlanacaklarını, bir bölgede defansif mi yoksa agresif mi takılacaklarını gibi birçok yetkiye sahibiz.
Mesela burada canı azalmış bir askerime canını doldurmasını söylüyorum.
Yani takımınızın yaşaması ve bir görevin başarısı tamamen bizim taktiklerimize bağlı hatta oyunun ana düşüncesi
''Askerler senin silahın''.
Platinlemek için de oyunu en zor modda bitirmem gerekiyordu ve bir iki noktada gerçekten zorlandığım bölümler oldu.
Şimdi 2. görev bölgemiz olan kaçırılan Acclamator gemisine geçiyoruz ve bu görev uzayda geçiyor.
Geonosis Savaşından neredeyse bir yıl sonra, Acclamator sınıfı bir gemi Kaptan Martz komutasında Corellian sektöründe devriye gezerken kaybolur. İki hafta boyunca süren temassızlıktan sonra gemi, ayrılıkçıların kontrolündeki bölgede Corbantis sisteminin yakınındaki Chaykin Kümesinde gözükür, ancak herhangi bir temas girişimine yanıt vermez. Delta Squad durumu araştırmak için gemiye gönderilir. Kritik bilgileri almak için dört geminin veri çekirdeğinin her birine bir ekip üyesi gönderilir. Ana görev, veri çekirdeğinden uçuş kaydedici verilerini almak ve ardından ekiple buluşmak, ancak ekip lideri olarak gerekirse ekibin diğer üyelerine yardım etmek gibi bir yetkiye de sahibiz.
Görevin geçtiği ve bahsi geçen gemi şu.
Burada karşımızda Droideka'lar ve korsanlar var.
Tabi bu operasyonun bazı yerleri baya karanlık.
Böyle bir durumda gece görüşümüzü açıyoruz. Açınca da bazen dehşet bir görüntüyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Kaçırılan gemideki bütün birliklerimizi katletmişler...
Imparatorluk kaçırdıkları gemide bir sürü silah ele geçirmiş ve biz bunu kullanmalarını engellememiz lazım.
İmparatorluk durur mu biz gemidekileri halletmeye çalışırken Trade Federasyonun savaş gemisini bize saldırmak üzere yolluyorlar.
Gemiden gelen dalga dalga droidleri geri püskürtüyoruz ve giren-çıkan olmasın diye geçiş kapılarını patlatmaya çalışıyoruz.
Tabi sonunda ümmetin ordusu yetişip bize yardıma geliyor ve Federasyon savaş gemisini bombalamaya başlıyor.
Geminin bir köşesinde bir Speeder buldum ve bunu bulunca başarım kazandım. Yani oyun bu Speed'eri bulmamı istiyormuş.
Hatırlayanınız vardır,
Son görev bölgemiz olan Kashyyyk'e çağırılıyoruz ve Wookiee'lerin berbat bir durumda olduğuna dair haber alıyoruz.
Trandoshan köle tacirlerinin kamplarını kurdukları ve Ayrılıkçı silahların yardımıyla Wookiee'leri köleleştirdikleri Kashyyyk'den Cumhuriyet'e bir yardım çağırısı gelir.
Ana görevimiz Delta Squad olarak, görevin başlamasından haftalar önce bu gezegendeki köle tacirleri tarafından yakalanan Wookiee lideri Tarfful'u kurtarmak.
Kashyyyk'de ortam güzeldi, olması gerektiği gibi bol ağaçlı ve yağmurlu bir ortam vardı.
Bir camdan bakınca karşınıza böyle resim gibi düz bir tablo çıkıyor.
O zamanlar sistemler o kadar güçlü olmadığından böyle resim tablosu gibi düz gözüküyor ama uzaktan bakıldığı zaman derinliği olan bir manzara gibi gözüküyor.
Oyunu yapanlar baya güzel bir çözüm bulmuş.
Wookiee'lere maalesef baya zulüm etmişler, bazıları katledilmiş yerde yatarken bazıları da böyle hücrelere sokulmuştu.
Bir Wookiee vatanını korumak için ölüme koşuyor...
Tabi bütün bu zulmün sorumlusu kim? Evet oyunda ilk defa tanıdık birini görüyoruz, sağda peleriniyle kaçmaya çalışan General Grievous!
Tipe bakın, sanarsın Voldemort.
Oyun boyunca sadece iki tanıdık yüzle karşılaşıyoruz, General Grievous ve Usta Yoda. Bu arada ikisinin de sahne süresi çok kısa.
Yani oyun hiçbir şekilde odağından sapmıyor ve klon askerleri dışında hiçbir şeyin sahneyi üstlenmesine izin vermiyor.
Bu oyun kendini sadık bir şekilde tamamen klon askerlerine adamış.
Yoda'nın bize görev sonrası tebrik ettiği sahne oyunun en epik anlarından biri.
Yoda konuşurken arkada gün batımı ile birlikte kocaman gemi filomuz geçiyor ve muazzam bir görüntü ortaya çıkıyor.
Bu sefer abimi izlemeyip 17 sene sonra baştan sona kadar bizzat kendim oynamak baya güzel bir duyguydu. Bu tarz bir Star Wars oyunu şimdiki teknoloji ile inanılmaz olur.
O zamanlar devam oyunu düşünülüyordu hatta adı Star Wars: Imperial Commando olacaktı ve cumhuriyete ihanet eden askerleri konu alacaktı ama konsept çalışmaları aşamasında oyun iptal edildi.
Hem Star Wars markası nihayet EA'in himayesi altından kurtulmuşken umarım bir şirket bu oyunun o zamanki başarısını görüp Star Wars evreninde geçen bu tarz bir oyun serisi çıkarır.
2014'de Disney LucasFilm'i satın alınca birkaç yapım Star Warz evreninde Canon olmaktan çıktı. Bu yapımların arasında ne yazık ki bu oyunda vardı.
Fakat sonradan oynadığımız Delta Squad'a Star Wars: The Clone Wars dizisinin 3. sezonunda yer verdiler ve böylelikle oyundaki Delta Squad sonunda Canon hale geldi.