Ödülleri çok alması daha çok insanın sevdiği anlamına gelir sadece. Bu da normal bişey. Witcher grafik, konuşmalar, haritanın güzelliği, atmosfer gibi şeylere abanmış bi oyun. Eitcher 3'ten önce rn çok ödül alan oyun the last of us'tı ve o da grafik ve hikayeye abanmış bi oyun.
Ödülleri veren sitelerin oynanış videosunu izleyenler zaten anlar niye bu oyunların daha çok ödül aldığını.
witcher basit, sade bi oyun. Diğer rpg'ler gibi milyon çeşit farklı oynanış tarzı yok. Çoğu kişi skyrimi savaşçı olup craftingle güçlenip önüne gelene kılıçla tek attığından witcher'ı daha çok beğenmeleri normaldir. Çoğu kişi farklı farklı tarzlarda oynamayı denemekle, değişik skilleri combine derek eğlenmekle uğraşmıyor. sadece kılıç sallayıp oynayanlar tabi ki witcher'ı beğenir.
__________
Bunu witcher 3 en çok sevdiğim 5 oyundan olmasına rağmen söylüyorum Oyun mekaniklerine gelince witcher ortalama bile değil.
bi yanda kişinin zevkine kalmış iyi ve kötü oynanış mekanikleri vardır. Bunlar kişinin zevkine göre değişir. Dark souls veya bloodborne mesela. Oyunu yapanlar yapmak istedikleri sistemi doğru düzgün yapmıştır beğenip beğenmemek sana kalır.
Witcher 3 böyle değil. Oynanış mekanikleri bildiğin olmamış, becerememişler. İstedikleri şeyleri yapamamış adamlar. 30-40 tane update yaptılar oyun bozuk hala.
Geraltın yürüyüş kontrolü, 2 karış yüksek düşüp ölmek, kameranın taraf değiştirip canavarlara yardım etmesi , ata binme, at sürme, attan inme, oyunda kim varsa herkesin yapay zekası, hasarlardaki dengesizlik, etrafta ne varsa toplayabilmek ve hiçbirinin işe yaramaması, crafting, dövüşe başlarken ki ağırlık, dövüş sırasındaki hareket hızı ve bi kaldırıma çıkamamak, dövüş sistemiyle ilgili her şey, skill açma vs vs say say bitmez.
Oyun siz izlerken çok güzel. Dövüş sırasında parçalama animasyonları olsun, konuşmalardaki kalite olsun, gezerken etrafa bakmak olsun. Heryerde oyuna emek verdikleri, severek yaptıklarını belli eden şeyler var. Tamamrn adam parçalamaya dayalı oyunlardan daha fazla parçalama animasyonu var mesela.
Ama oyunda joystik veya klavye+mouse'la yapılan ne varsa hiçbiri olmamış arkadaş
Geraltın kendi kafasına göre yarım saniye veya 5 saniye süren saldırılar arasında seçim yapması insanı delirtiyor zaten ama onu da büyüyle kapatmışlar. Oyunda eğer "quen" büyüsü ve dokunulmazlık frame'leri olmasaydı dövüş sistemindeki sorunlar daha çok kişinin gözüne batardı.
Ben de bayılıyorum oyuna. Ama herkesin oyunu her açıdan tüm rpg'lerden üstün görmesi bana garip geliyor.