Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tartışma] İyiler ve Kötüler

Hangisi Daha Kötü?


  • Kullanılan toplam oy
    75
Komik değilsin be kardeşim samimiyetsiz olan sensin kudurmuşsun ama bak hala seninle dalga geçiyorum ayağına giriyorsun. Mesaj atmayacaktım ama ağır hakaret ettiğini düşünüyorum o yüzden yazdım. Ben mesajımda anne derken gerçekten kalabileceğin çok bir zor durumdan bahsetmiştim sen ise bildiğin dalga geçmek için yazmışsın. O yüzden

@Smoker attığımız mesajları okur musun en baştan eğer ben uygunsuz şeyler kullanmışsam beni banlarsın bana normal geliyor şuan da tartışma sırasındayımy a ondan herhal de yarın bi daha bakarım kendi yazdıklarıma. Ama arkadaşın son mesajında kasıtlı ağır hakaret ettiğini düşünüyorum bir incelersen sevinirim.
Geçin bu işleri baba ya sen şu an evinde hiç kimse hakkına gasp etmeden takılıp, edebiliyorsan bu kurallar sayesinde götünü kollayan hukuk sayesinde. 5 lira hakkın yense 3 gün uyayamazsın en küçük şey de hakkını aramak için denemediğin baş vurmadığın şey kalmazken burada çok normal kayıkçı da canının istediği şeyi ister diyebiliyorsun. Sana son kez bir soru soracağım farazi bir örnek dahada uzamasın tartışma yemek yicem. Annenin hastalıktan öleceğini düşün dürüst ol ama bana laf ebeliği yapma adam gibi cevap ver. Piyasada da bunun ilacı bulunmuş olsun. Adam sana gelip diyor ki veririm ancak annen iyileştikten sonra benimle yatacak. Sende diyorsun ki abi bak gözünü sevim varımı yoğumu veririm gözünü seveyim diyorsun yok diyor benim şartım bu ilacı ben buldum ben istediğim şekilde veririm ancak. Eğer sen dersen ki abi adam isteyebilir çok normal ilaç onun o da ilacı yaparken çok yoruldu tek karşılığı da bu, bu da onu kötü yapmaz de ben de samimi olarak söylüyorum yanıldığımı kabul edeceğim. İnsanlar yanılır yanlış bir şey değil bu . Yanlış düşünüyorumdur demek ki hata yapmışımdır.
Kendi ananı sok o zaman böyle bir varsayıma sıkıntın yoksa, sonra gelip burada ağlama. Bebeye bak ya :D
 
Kendi ananı sok o zaman böyle bir varsayıma sıkıntın yoksa, sonra gelip burada ağlama. Bebeye bak ya :D
Çok zor durumda kalabileceğin bir durumu tarif etmek için yazdım la onu ben. Çocuk muyum da ana bacı yapacağım. Hassas bir durumu tarif etmek için yazmıştım. Ama yanlış anlaşılabilir doğru burada jest ve mimik olmadığından sıkıntı. Yazıda yanlış anlaşılabiliyor. Adminler baksınlar bi bakalım tüm mesajları okusunlar. Öyle anlaşıyorsa bana da gereğini yapsınlar. Sıkıntı yok.
 
Tarihsel olarak farklı toplmların hukukları üzerinden de değerlendirin.

Konu sahibinin açıklığa kavuşturması gereken detaylar var:

1- Bu olay hangi tarihte geçiyor?
2- İnsanlar hangi topluma, kültüre veya inanışa bağlı?
3- Ekonomik ve sosyal şartlar nedir?
4- Söz konusu toplumun, yaşadıkları dönemde, konuyla ilişkili olarak, genel kabul gören yasaları, töreleri ve ahlaki normları nelerdir?
5- Toplumun, yaşadığı dönemde kadının yeri nasıl tanımlanabilir?
6- Konuyla ilişkili olabilecek bazı ekonomik kanunlar nelerdir?

Böyle temel verilerde eksiklik varken sağlıklı tartışamayız.


@Shakky
 
Kız nasıl fedakarlık yapıyor ki? Kendi istek ve ihtirasları için bir yola çıkıyor. Toplumun veya kamunun sağlığı için bir sefere mi çıkıyor? Hayır. Kayıkçı da serbest piyasada hizmetleri için ne isterse ister. Kız kendi aşkı ve ihtirası için kayıkçıdan bir şey isterken iyi de, kayıkçı da kendi isteği için bir şey isteyince mi kötü oluyor? Adam gayet nötral, kimseyi zorlamıyor. Belki paraya önem vermiyor adam, önem vermek zorunda mı? Götürmek zorunda değil kızı. Yaptığı kötülük veyahut iyilik değil.
İyi o zaman her işini yapan donla gel ben öyle istiyorum desin. Yarın berbere gidicen, adam diyor ki çıplak olacaksın yoksa kesmem. Sünnet olacaksın, keserim ama iki tur atarsın kestikten sonra diyor. Pazara çıkıyorsun, bu donu üstünde göreyim başka bir şey istemem diyor. Ki bunlar hikayedeki örneğe benzer şeyler, git şunu öldür de gel diyende çıkabilir. Bedel söz konusunda, para standartligi kişinin o bedeli kazanmasına veya toplamasına olanak sağlıyor. Ama direk kişisel hele ki mahremlik bir durumda kişi belli bir saldırıya maruz kalıyor. Böyle işin sonu olmaz. Kayıkçı saf kötüdür demiyorum, elindeki olanağı kötüye kullanıyor bu yüzden liste sonlarında olmayı hak ediyor.

Kızın fedakârlığı aşkı için ada değiştirmeyi ve çıplaklığı göze alması. Hikayede medeni adam için artık istemiyorum denmiş, bu yüzden önceden istediğini yani bir etkileşimleri olduğunu farz alıyorum.

Tarihsel olarak farklı toplmların hukukları üzerinden de değerlendirin.

Konu sahibinin açıklığa kavuşturması gereken detaylar var:

1- Bu olay hangi tarihte geçiyor?
2- İnsanlar hangi topluma, kültüre veya inanışa bağlı?
3- Ekonomik ve sosyal şartlar nedir?
4- Söz konusu toplumun, yaşadıkları dönemde, konuyla ilişkili olarak, genel kabul gören yasaları, töreleri ve ahlaki normları nelerdir?
5- Toplumun, yaşadığı dönemde kadının yeri nasıl tanımlanabilir?
6- Konuyla ilişkili olabilecek bazı ekonomik kanunlar nelerdir?

Böyle temel verilerde eksiklik varken sağlıklı tartışamayız.


@Shakky
Ben bu konulara hakim değilim, ama çıkarımlar için @Master of Puppets adlı üyeye güveniyorum. Gerekli maddeleri sıralayacaktır.
 
Son düzenleme:
1- Vahşi adam adada uzun zamandır ilişkiye girmemiş çıplak birini görünce kıza yanaşabilir hatalı ama çok degil
2- Medeni adam onun için karşı adaya geçen onu seven kıza sırt çevirmiş bide adada yalnızsın daha nerde kız bulcan en salagı en kötüsü bu
3- Kayıkçı bir iş yapıyorsan komisyonunu hertürlü alıcaksın hayat felsefemdir istanbulda yaşayanlar bilir
4- Bilge sevgi aşk ile ögütler veriyor suçu yok
5- Kız suçu yok

Medeni Adam>Vahşi Adam>Kayıkçı>Bilge>Kız
 

Funduska

Tamam sen meleksin.
Gerekli şartlar oluşturulduğunda herkes suç işleme potansiyeline sahiptir. Bak potansiyel diyorum.
Yani benim tam da karşısında olduğum şey bu düşünce bu zihniyet zaten,yanına kâr kalacağını bildiğinde bir insan tecavüz ediyorsa o zaten kötü/sapık insandır.Bunu sen kalkıp da bütün insanlığa yüklersen buna karşı çıkarım ki olması gereken de budur.Bunu tartışmaya açmak bile bana göre abestir.
 
Bence bu konuda iyi yok nötr ve kötü var

Medeni adam=vahşi adam>kız=bilge=kayıkçı

En kötüsü medeni adam ve vahşi adam hariç herkes olabilir:
Kayıkçı tekelleştirdiği işte istese hayrına bile karşı adaya geçirebilir ama fırsatçılık yapıp herşeyin sebebi oluyor
Bilge güzel bir akıl verip sabıretmesini ilerde önüne başka fırsatlar çıkabileceğini anlatabilirdi ama sen bilirsin deyip geçiştiriyor
Kız bilgeye gitmeye gerek kalmadan kayıkçıyı reddedip bekleyebilirdi
Vahşinin adı üstünde çıplak bir kız ona doğru geliyor ve medeniden başkası adada yok bekleneni yapmış
Medeni adam da sebebe bakmadan sonuç odaklı davranmış bence bu konuda sebebin de hiç önemi yok
 
İnsanın özel hayatı hakkında atıp tutanlara göre düşüneceksek ohooo-ooo...
Ben birilerine bir şeyleri dayatan, birilerinin durumundan faydalanarak saçma taleplerde bulunanları kast ediyorum.

Mesela o kayıkçı bir erkeğe bunu demiş olsaydı gene bu kadar göreceli görür müydün?

İnsanların hizmetleri için kendi isteklerine göre bir şeyler talep etmeye hakkı vardır. Ama bunun bir sınırının olması gerekmez mi?
Kişisel hakları, mahremiyeti aşmayan sınırlar.
Bence de gerekir, ama seçimlerimden dolayı. Yoksa "kötü" görmüyorum.

İyi o zaman her işini yapan donla gel ben öyle istiyorum desin. Yarın berbere gidicen, adam diyor ki çıplak olacaksın yoksa kesmem. Sünnet olacaksın, keserim ama iki tur atarsın kestikten sonra diyor. Pazara çıkıyorsun, bu donu üstünde göreyim başka bir şey istemem diyor. Ki bunlar hikayedeki örneğe benzer şeyler, git şunu öldür de gel diyende çıkabilir. Bedel söz konusunda, para standartligi kişinin o bedeli kazanmasına veya toplamasına olanak sağlıyor. Ama direk kişisel hele ki mahremlik bir durumda kişi belli bir saldırıya maruz kalıyor. Böyle işin sonu olmaz. Kayıkçı saf kötüdür demiyorum, elindeki olanağı kötüye kullanıyor bu yüzden liste sonlarında olmayı hak ediyor.

Kızın fedakârlığı aşkı için ada değiştirmeyi ve çıplaklığı göze alması. Hikayede medeni adam için artık istemiyorum denmiş, bu yüzden önceden istediğini yani bir etkileşimleri olduğunu farz alıyorum.


Ben bu konulara hakim değilim, ama çıkarımlar için @Master of Puppets adlı üyeye güveniyorum. Gerekli maddeleri sıralayacaktır.
Bu şu anda da oluyor ki,normal geldiği için göze batmıyor sadece. Yarın kadın kuaförüne gitsem, saçımı kesin desem almazlar içeri, haklarıdır da. Belediyenin kiraladığı; çıplaklar kamplarının olduğu yerlere kıyafetle gitsem gene almazlar. Olmayan bir şey değil yani :D
Bir de, orada kız kimin için fedakarlık yapıyor? :D İnsan kendi için fedakarlık yapar mı hiç, o ne biçim fedakarlık. Kendim içim markete gittim çikolata aldım, ne kadar fedakarım.
@Master of Puppets ne liboşluk yaptın ya gözlerim doldu :gamyon:

Piçin teki işte kayıkçı :artiz:
:( Kayıkçının yaptığı bir iyilik yok aslında, kötülük de yok ama.
 
Bence de gerekir, ama seçimlerimden dolayı. Yoksa "kötü" görmüyorum.
Senin için seçimlerden dolayı olabilir ama ben evrensel değerlere, ahlak kurallarına göre düşünüp değerlendiriyorum.
Bir insanın sunduğu hizmetten daha büyük değerde bir talepte bulunmaya hakkı yoktur.
Bunda muhatap olduğu kişinin mahremine, vücut bütünlüğüne hedef bir talep varsa bu kötüdür.
Mutlak iyi ve mutlak kötü diye bir şey vardır. Bir insanın kendine ya da sevdiklerine yapılmasını istemediği bir şeyi başka birinden "bir hizmet" karşılığında istemesi kötülüktür.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 3)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık