İlginç bir seri çok bilsemde geç izlemiştim 2011 animesini izledikten sonra mangasını okumaya devam ettim klasik shounen hissiyatı vermiyordu daha çok uğraşılmış sağlam temelleri atılmış bir seri HxH. One Piece kadar geniş bir evrene sahip olma potansiyeli var özellikle işin içine Kara Kıta sokulursa orası tam bir kara delik gibi herşeyi üretebilirsin yazabilirsin büyük ihtimalle yazdığın birçok şey okur tarafından kabul görecektir. Mesela Kara Kıta'da varolan potansiyel 5 tehlike vardı yanlış hatırlamıyor isem bu 5 tehlike inanılmaz ilgimi çekmişti. Ayrıca daha bilinmeyenlerde vardı. Seride yazılmış en güçlü insan Netero'nun Kara Kıta'ya gittikten sonra gidişleri engellemesi özetle Kara Kıta dolayısıyla HxH'nin çok büyük bir potansiyeli var ama Togashi kendi serisinin içine ediyor. Tabiki herkes bir E.Oda değil. E.Oda'yı her konuda eleştirebilirim ama işine çok sadık bir insan yıllardır hikayesini özenle ilerletiyor batırdığı yerler elbette ki var ama bu işte ki devamlılığı belkide yaptığı en iyi şey Togashi'den beklentim bir E.Oda gibi seriyi devam etmesi değil tabiki ama be adam en azından şu seriyi adam gibi düzenli devam ettir. Bel ağrım var sırt ağrım var bazen bana çok bahane gibi geliyor.
Haftalık çıkarmak zorunda değilsin. Düzenli olarak aylık çıkar insanlar düzenli olarak serine devam etsin bağlılığı artsın ama paşamın keyfi yerine gelince bi 10 bölüm yazıp bırakıyor 10 bölümü okuyunca seriyi bırakacağım ve 1 sene boyunca yüzüne bakmayacağım bu şekilde nasıl bu seriye bağlı kalmaya devam edebilirim ? Nasıl insanlar birbiriyle tartışsın teoriler ortaya atsın. Aylık çıkar az çiz düzenli çiz ama neymiş belim ağrıyor. Yahu isteyen yapıyor senaryo elinde var editörüne çizdir sende kontrol et yeri gelince müdahale et işin hamallığını birine yükle HxH çizecek Mangaka mı kalmadı Japonya'da. Bunuda mı yapmıyorsun o zaman de ki benim sağlık sorunum var kusura bakmayın ''X'' tarihinde bölüm gelecek yani en azından bi tarih ver oda yok paşamın keyfi yerine gelince çizecek.
Yanarım yanarım böyle potansiyelli olduğu seviyeyi arşa çıkaracak bir evreni bir yapımı çizen adamın böyle düzensiz olmasına yanarım. Keyfim kaçıyor artık bu adamın triplerinden. Geçen ay çizmemesinin sebebi neydi ? Ekim-Kasım aylarında beli mi doğruluyormuş ağrı bi anda kesiliyormuymuş ? Saçma sapan işler yinede işte seri çok güzel geleceği merak uyandırıyor bu sebepten takip ediyorum ama o kadar. İlerisi mümkün değil.
Japonların genelinde Amerika'da olduğu gibi yazar/çizer ayrımı olmamasını anlamıyorum pek. Bir insan hem serideki karakterler, olaylar evren hakkında kafa yoracak, her şeyi tutarlılık içinde nasıl yürütürüm bunu düşünecek ve diyalogları yazacak, hem de seriyi çizecek. Nereden bakarsan bak aşırı derecede ağır bir yük. Bir tahmin yapacak olursam bunun sebebi özellikle battle shounenlerde asıl yaratıcılığın dövüşler üzerine olması ve görselliğin de bunun ayrılmaz bir parçası olması olabilir. Ama gene de ana hatların gene mangaka tarafından belirlendiği diğer kısımları çizerlerin hallettiği bir sistem oluşturulabilinir(örneğin bir tekniğin nasıl görüneceğini vs mangaka çizer, onun dövüşlerdeki kullanılış biçimini mangakanın talimatları doğrultusunda çizerler halleder).
Bu sayede bir takım ana hatlar harici mangaka sadece diyaloglar ve hikaye üzerinde kafa yorarken çizerler sadece eseri çizer. Hem çok daha güzel kurgulu hem de çizimli eserler okuruz.
Bir de yetenekleri düzgün değerlendirmek açısından da verimsiz mevcut sistem. Yani mevcut sistemde çok çok yetenekli çizerlerin eğer kafası hikaye oluşturmaya basmıyorsa önleri açık değil gibi bir durum var. Aynı şey çizemeyen yetenekli yazarlar için de geçerli.
Daha önce bir yerlerde Japonların iş yapma biçiminin biraz tutucu olduğunu okumuştum. Değişime pek açık olmadıkları, şimdiye kadar böyle gitti neden değişsin ki kafasının hakim olduğunu falan. Eğer bunlar doğruysa bu durum canlı bir örneği.
Not: Yazar çizer ayrı olan mangalarıj da olduğunu biliyorum. Ama genel durum böyle.