Sayının Teknik Analizi
Öncelikle bu analizde ne yapıyorum, neden yapıyorum daha iyi anlamak için şu başlığı inceleyebilirsiniz:
Selamlar herkese. Denk gelmiş olanlar vardır, 994. sayının başlığında o sayıdan çeşitli notlar alıp bunları biraz çizgi roman anlatıcılığı tekniğine inerek analiz ettiğim bir yazı hazırlamıştım. Merak edenler için mesajı buraya iliştiriyorum: Sayının Teknik Analizi Bu sayı neredeyse...
www.korsanfan.com
Genel anlamda sıradan bir akışa sahip bir sayıydı. Yine de üzerine bahsedebileceğimiz altı tane not çıkardım bu sayı için.
İlk iki sayfa kınların koşuşturması ve birbirleri arasında diyaloglarıyla geçiyor. Buralarda hiçbir ilginç panel kullanımı yok. Sadece son zamanlarda Oda'nın kullanmayı sevdiği bir geçiş yapısı dikkatimi çekiyordu, burada da görünce değineyim dedim. İki karakter veya karakter grubu koşuşturmanın ortasında karşılaşırken, ki One Piece'de bu tür sahneler çok sık oluyor, öncesinde takip ettiğimiz tarafın değil de sahneye yeni giren tarafın yakın planda olup ilk iletişimi onların kurduğu paneller görüyoruz. Bu sayıdaki Shishilian ve Nekomamushi karşılaşması bir örnek. Bu tercih de etrafta koşuşturup duran karakterlerin uzaktan nasıl göründüğünü bizlere göstermiş oluyor aslında. Ortada bir komedi unsuru olmasa dahi bu tüm bu koşuşturma işlerini biraz daha o yöne çeken bir tercih.
Burada Nekomamushi'nin bastığı ayağından güç aldıktan sonra fırlayışını görüyoruz. Aksiyon çizgileriyle ve yerin parçalandığı görüntüsüyle belirtilen zeminle temasının kesildiği nokta da aşağı yukarı bir önceki paneldeki ayağına denk geliyor. Paneller arasında hoş bir devamlılık oluşmuş.
Yamato ile Momonosuke çatıdaki dövüş hakkında konuşuyorlar. Her ikisi de havadan bakarken Momo'yu karşıdan bir açıyla, Yamato'yu ise tepeden bir açıyla görüyoruz. Yamato'nun bu açıdan çizilmesi kendi üzerinde hissettiği baskıyı ve sorumluluğu daha iyi yansıtmış.
Bu sayının bombası olan Sanji ve Zoro'nun komik görüntüsü ilk olarak böylesine tüm sayfaya taşan koca bir sunum paneliyle karşımıza çıkıyor. Okuru bu manzaraya hazırlıksız yakalatmak için Zoro'nun nasıl bu hale geldiğini anlatmayı daha sonraya bırakmış.
Burayı eğer yanlış değerlendirmiyorsam Oda'nın daha önce kullandığını hatırlamadığım bir anlatım tekniği söz konusu. Flashback kısmından çıkarken belirttiğim panelde şimdiki zamana geçiyoruz ama Sanji'nin görüntüsü ve sözleri her iki zaman için de geçerli muhtemelen. O konuşma balonu flashback kısmında Zoro'ya verdiği cevaba mı ait, yoksa şimdiki zamanda bu sözleri hatırlayınca kendince mi mırıldanıyor? Bana her ikisi de gibi geldi.
Bu sayfa ve devamındaki son sayfa dışında panel çerçevelerinin yamuklaştığı başka bir yer yok sayıda. Aslında Oda bir standart tutturunca bunlara göre sayıların ne kadar aksiyon içerip içermediğini çıkarabilecek hale geldik
Burada da dikkat ederseniz ortadaki paneller epey küçük. Ulti, Komachiyo'yu gözüne kestirdikten sonra o kadar hızlı saldırıyor ki kimsenin bir şey yapacak fırsatı olmuyor. İki küçük panelin ardından kafayı hayvancağıza gömüyor.
Okuduğunuz için teşekkürler.