Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Sinema Dünyası Sohbet, Haber ve Tartışma

Sonradan aklıma gelince mesaja ekledim ama geç kalmışım. :) Neorealizmo akımı sadece İtalyan yönetmenleri yetiştirmekle kalmayıp, tüm dünya sinemasını etkilediği için çok değerli. En sevdiklerimden.
Bisiklet hırsızları ve Umberto D. tek başına yetiyor işte onları sevmemek zor biraz.Ama yine yeni gerçekçi güzel filmler de var bunlar dışında.Mesela şu Accattone filmi var Pasolini'nin.Çok ilginç bir yaşam hikayesi.
 
Bisiklet hırsızları ve Umberto D. tek başına yetiyor işte onları sevmemek zor biraz.Ama yine yeni gerçekçi güzel filmler de var bunlar dışında.Mesela şu Accattone filmi var Pasolini'nin.Çok ilginç bir yaşam hikayesi.
Kamerayı sokağa çevirip, yaşamı tüm gerçekçiliği ile yansıtarak zaten sinemada devrim yarattılar. Cannes'da Altın Palmiye alan ilk yönetmenimiz Yılmaz Güney'in olgun dönem eserlerinde çok ciddi Neorealizmo etkisi görülür mesela. Daha sonraları Fransızlar birçok özelliğinden esin alarak Yeni Dalga'yı oluşturdular. Günümüzde İran Yeni Dalga bile bu akımın etkilerini taşıyor. Hatta biraz zorlarsak Almanlar'ın Dışavurumcu sineması da Italyanların gerçekçi sinemasına karşı duruş olarak çıkmış diyebiliriz. Kimisi sevdi, kimisi nefret etti, kimisi Düşmanlık sergiledi ama sonuç olarak sinemayı kesinlikle etkiledikleri Şüphe götürmez.

Pasolini, Yeni Gerçekçiliğinin en farklı yönetmeni. Bazı filmleri inanılmaz rahatsız edici. Ben genel olarak severim ama Haneke'nin dediği gibi, cehennemi sahneye taşıdığı filmleri de yok değil.
 
Kamerayı sokağa çevirip, yaşamı tüm gerçekçiliği ile yansıtarak zaten sinemada devrim yarattılar. Cannes'da Altın Palmiye alan ilk yönetmenimiz Yılmaz Güney'in olgun dönem eserlerinde çok ciddi Neorealizmo etkisi görülür mesela. Daha sonraları Fransızlar birçok özelliğinden esin alarak Yeni Dalga'yı oluşturdular. Günümüzde İran Yeni Dalga bile bu akımın etkilerini taşıyor. Hatta biraz zorlarsak Almanlar'ın Dışavurumcu sineması da Italyanların gerçekçi sinemasına karşı duruş olarak çıkmış diyebiliriz. Kimisi sevdi, kimisi nefret etti, kimisi Düşmanlık sergiledi ama sonuç olarak sinemayı kesinlikle etkiledikleri Şüphe götürmez.

Pasolini, Yeni Gerçekçiliğinin en farklı yönetmeni. Bazı filmleri inanılmaz rahatsız edici. Ben genel olarak severim ama Haneke'nin dediği gibi, cehennemi sahneye taşıdığı filmleri de yok değil.
Yeni Dalga gerçekten güzel zihin açılıyor o filmleri izlerken.Dediğin gibi Yılmaz Güney etkilenmiş iyi de olmuş.İran sineması da çok etkilenmiş zaten.Keşke bizim sinemamız da o düzeyde olsa.Hep o tatta filmleri yeni gerçekçiliği hala sürdürüyorlar bir nevi.

Almanların o asıl dışavurumculuk dönemi çok eskide kalma.İkinci dünya savaşı öncelerine birinci dünya savaşı sonralarına gidiyor.Dr.Caligari muazzam mesela. Çok garip bir dil ve atmosfere sahip filmler çekmişler sonra o dönem kapanmış.Pasolinin Salo filmi çok şok edici yahu izleyince kendine gelemiyorsun bir süre.Adamı boşuna öldürmemişler onu anlıyorsun. :/
 
Yeni Dalga gerçekten güzel zihin açılıyor o filmleri izlerken.Dediğin gibi Yılmaz Güney etkilenmiş iyi de olmuş.İran sineması da çok etkilenmiş zaten.Keşke bizim sinemamız da o düzeyde olsa.Hep o tatta filmleri yeni gerçekçiliği hala sürdürüyorlar bir nevi.

Almanların o asıl dışavurumculuk dönemi çok eskide kalma.İkinci dünya savaşı öncelerine birinci dünya savaşı sonralarına gidiyor.Dr.Caligari muazzam mesela.Ama çok garip bir dil ve atmosfere sahip filmler çekmişler sonra o dönem kapanmış.Pasolinin Salo filmi çok şok edici yahu izleyince kendine gelemiyorsun bir süre.Adamı boşuna öldürmemişler onu anlıyorsun. :/
Güncel sinemamız pek iyi durumda değil. Ayrık olarak çok iyi yönetmenlerimiz var ancak belli bir ekol oluşturabilmiş değiliz maalesef. Bir ara Yeni Sinema akımı başlayacak oldu, tarihin gördüğü en sönük akımlardan birisiydi.

Pasolini normal değil. Haneke'nin kendi anlattığına göre Salo filmini izledikten sonra 1 hafta hasta yatmış. Izleyince hemen hemen aynı etkiyi bırakıyor herkeste. Marjinal bir hayat Yaşadı, marjinal bir şekilde de öldü ne yazık ki.
 
Güncel sinemamız pek iyi durumda değil. Ayrık olarak çok iyi yönetmenlerimiz var ancak belli bir ekol oluşturabilmiş değiliz maalesef. Bir ara Yeni Sinema akımı başlayacak oldu, tarihin gördüğü en sönük akımlardan birisiydi.

Pasolini normal değil. Haneke'nin kendi anlattığına göre Salo filmini izledikten sonra 1 hafta hasta yatmış. Izleyince hemen hemen aynı etkiyi bırakıyor herkeste. Marjinal bir hayat Yaşadı, marjinal bir şekilde de öldü ne yazık ki.
Komedi filmi çekmeyi bıraksalar birşeyler olacak aslında ama anca küfürlü komedi filmleri çekip duruyorlar...
Yeşilçam dönemi çok daha iyiymiş bence.

O dediğini duymuştum baya etkilendim diye yazıyordu hasta yatma kısmını da senden duyuyorum.İlgini çekerse şunları oku derim bir süre önce konuya yazmıştım.

Ayrı konu açmaya gerek yok.Burada parça parça paylaşayım zaman zaman.İlginç söylemler var.Oyunculardan özlü sözler.


• ''yaşını saklamak, anılarını yok saymak demektir.''
arletty

• ''burjuva sınıfı yoktur, her sınıfın içinde burjuvalar vardır.''
arletty

• ''belleğimiz sürekli bir sinematektir. kilometrelerce film saklar ve onları isteğimize göre, siyah-beyaz veya renkli olarak yansıtır.''
arletty

• ''ben eksik bir insanım. eksik yanım, nefret denen duyguyu bilmememdir.''
arletty

• ''dansla ilgili hiçbir şeyi kanıtlamaya kalkmadım. onu, kendimi ifade etmek veya bir mesaj vermek için de kullanmadım. sadece dans ettim.''
fred astaire

• ''sanıyorum ki dansı kolay gösterdim. aman tanrım, ne kadar çok çabaya ve çalışmaya mâl oldu bu!''
fred astaire

• ''kötü bir oyuncu olarak işe başladım. ve hep öyle kaldım.''
brigitte bardot

• ''20 yıl boyunca bir hayvan gibi izlendim, kovalandım, sıkıştırıldım. kendimi balkondan atmamış olmamın tek nedeni, cesedimin de hemen fotoğrafçılara malzeme olacağını bilmemdi.''
brigitte bardot

• ''iyiler erken ölür. çünkü iyi kalarak yaşamanın ne zor olduğunu fark ederler.''
john barrymore

• ''bedenini bir stradivarius kemanı gibi kullanan bir kadın. cilası ne olursa olsun, altında bir şaheser yattığı hemen anlaşılıyor.''
(marlene dietrich için)
john barrymore

• ''sinema işinde tutunmak için biraz olsun gerçek dışı olmak gerekir.''
kim basinger

• ''filmler eğlencelidir, ama kanser için bir tedavi yolu değildir.''
warren beatty

• ''bana yalnız başyapıtlar çevirmiş bir aktör göstersenize! öyle olmasını beklerseniz, bir odada beklerken yaşlanabilirsiniz. ya da james dean olmanız gerekir: 3 film yapar ve ölürsünüz.''
jean-paul belmondo

• ''gerçekten ağlamanız önemli değildir. önemli olan, seyircinin sizin ağladığınızı düşünmesidir.''
ingrid bergman

• ''hiçbir şeyden pişman değilim. eğer insanlar ne der diye düşünseydim, yaşadıklarımın çoğunu yaşayamazdım.''
ingrid bergman

• ''the best ears of our lives - hayatımızın en güzel kulakları!''
(clark gable için)
milton berle

• ''ben laurence olivier ekolünden değilim. tek bildiğim, içimden geldiği gibi oynamaktır.''
humphrey bogart

• ''ikisi de tam olarak aynı rolü oynamadıkça, iki aktör arasında yarış ya da karşılaştırma anlamsızdır. adayları değerlendirmek için en iyi test, hepsine siyah taytlar giydirip hamlet'i oynatmaktır.''
(oscar ödülleri için)
humphrey bogart

• ''o en iyisidir. çünkü onda mekanizmanın çalıştığını, tekerleklerin döndüğünü fark bile etmezsiniz.''
(spencer tracy için)
humphrey bogart

• ''devlerin aşkı'nı çevirdiği günlerde, artık beni taklit etmekten vazgeçmişti. güvensizliği yine sürüyordu, ama artık kendisi olmuştu. o son filminde korkunç derecede iyiydi, insanlar kendilerini onun acılarıyla özdeşleştirerek, onu bir kült kahraman haline getirdiler. artık elimizden, onun bir başka yirmi yıllık devrede nasıl bir oyuncu olabileceği üzerine, tahmin yürütmekten başka bir şey gelmiyor. bence çok büyük bir oyuncu olabilirdi. ama işte öyle olmadı ve öldü, kendi efsanesinin içine sonsuza dek gömüldü.''
(james dean için)
marlon brando

• ''öldüğünde mutlaka cennete gidecek ve tanrı'ya onu niye kel bıraktığının hesabını soracak!''
(frank sinatra için)
marlon brando

• ''çok fazla başarı, çok fazla başarısızlık kadar, insanı mahva götürebilir.''
marlon brando

• ''komedyenler trajiklikleriyle ünlü insanlardır.''
marlon brando

• ''komedi yapamam.''
marlon brando

• ''kendi adıma bir mağara adamı, bir neolitik çağ insanı olmayı yeğlerdim.''
marlon brando

• ''bir aktör öyle bir adamdır ki, onun hakkında konuşmuyorsanız sizi dinlemez bile.''
marlon brando

• ''oyunların gösteriminin karanlık bir ortamda gerçekleştirilmesi rastlantı değildir, zira bu, seyirciye orada bulunan diğer seyircilerden kendini soyutlayabilme ve oyunun karakteriyle başbaşa kalma imkanı tanır; karanlıkta diğer insanlar gözden kaybolurlar.''
marlon brando

• ''dünyanın en eski mesleği fahişelik değil, oyunculuktur. maymunlar bile rol yapıyor. bir maymunu huylandırmak isterseniz gözlerinizi onun gözlerine dikip kıpırdamadan bakın. bu hareketinizi bir saldırı olarak görüp göğsünü yumruklamaya ve size her an saldıracakmış gibi davranmaya başlayacaktır; maymun böyle yapmakla aslında gözlerinizi ondan kaçırtmak için rol yapmaktadır.''
marlon brando

• ''oyunculukta ortaya çıkaracağınız işin değeri ne olduğunuza veya bazı durumlarda kim olduğunuza çok bağlıdır. yaptığınız her şey, tecrübelerinizin bir parçasıdır.''
marlon brando

• ''oyuncu olmasaydım herhalde dolandırıcı olur ve hapsi boylardım.''
marlon brando

• ''oyunculuk, sinirsel bir dürtünün dışavurumudur. bir avarelik yaşamıdır. ve oyunculuğu bırakmak, olgunluk belirtisidir.''
marlon brando

• ''oyunculuk, boş ve yararsız bir meslektir.''
marlon brando

• ''ünlü bir oyuncu olduğunuzda, size politika, astronomi, arkeoloji veya doğum kontrolü üzerine de sorular sormaya başlıyorlar.''
marlon brando
 
Komedi filmi çekmeyi bıraksalar birşeyler olacak aslında ama anca küfürlü komedi filmleri çekip duruyorlar...
Yeşilçam dönemi çok daha iyiymiş bence.

O dediğini duymuştum baya etkilendim diye yazıyordu hasta yatma kısmını da senden duyuyorum.İlgini çekerse şunları oku derim bir süre önce konuya yazmıştım.
Okudum hepsini, güzel sözler var. Bogeey'in sözleri yine en iyiler. :)

Sinema ülkemizde %99 oranında para kazanma aracı, %1 oranında sanat. Sinema kültürü edinmek Dünya'daki diğer alt kültürlere oranla öğrenmesi en kolay olanı ancak Türkiye'de sinema kültürü sahibi pek insan yok. Arz-talep meselesi biraz. Seyirci Recep İvedik istiyor, sistem de onlara Recep İvedik veriyor. NBC, Kış Uykusu ile Palme dOr kazandığında Recep İvedik'le aynı dönemde vizyondaydı. Biz salonda 7 kişiydik, yan salonda millet utanmasa merdivende oturacaktı.

Film izleme sitelerinde Yorumları okumanı öneririm,Türk insanını o kadar güzel özetliyorlar ki... Bergman'a boş adam diyen mi dersin, NBC'ye Cannes'da torpil geçilmiş diyen mi dersin, Kurosawa aksiyondan anlamıyor diyen mi dersin... Kimse acaba ben bunları anlamayacak kadar aptal mıyım diye sormuyor. Herkes her şeyi bildiğine cahilce emin, Bergman'ın-Kurosawa'yı eleştirebilecek kapasiteyi kendisinde görecek kadar da küstah... Bu Yüzden kimse kendini geliştirmeye çalışmıyor, sinema da gelişmiyor.
 
Okudum hepsini, güzel sözler var. Bogeey'in sözleri yine en iyiler. :)

Sinema ülkemizde %99 oranında para kazanma aracı, %1 oranında sanat. Sinema kültürü edinmek Dünya'daki diğer alt kültürlere oranla öğrenmesi en kolay olanı ancak Türkiye'de sinema kültürü sahibi pek insan yok. Arz-talep meselesi biraz. Seyirci Recep İvedik istiyor, sistem de onlara Recep İvedik veriyor. NBC, Kış Uykusu ile Palme dOr kazandığında Recep İvedik'le aynı dönemde vizyondaydı. Biz salonda 7 kişiydik, yan salonda millet utanmasa merdivende oturacaktı.

Film izleme sitelerinde Yorumları okumanı öneririm,Türk insanını o kadar güzel özetliyorlar ki... Bergman'a boş adam diyen mi dersin, NBC'ye Cannes'da torpil geçilmiş diyen mi dersin, Kurosawa aksiyondan anlamıyor diyen mi dersin... Kimse acaba ben bunları anlamayacak kadar aptal mıyım diye sormuyor. Herkes her şeyi bildiğine cahilce emin, Bergman'ın-Kurosawa'yı eleştirebilecek kapasiteyi kendisinde görecek kadar da küstah... Bu Yüzden kimse kendini geliştirmeye çalışmıyor, sinema da gelişmiyor.
Şimdi onların sebebi alışık olmamaktan kaynaklı tamamen.Tabii bazılarının da kafa yormak istememesinden.Günümüzdeki hollywood filmlerindeki standart sahnelere,senaryolara,klişelere alışınca haliyle diğerleri anlamsız geliyor insanlara.Biraz da izleyip geçeyim hızlıca aksın sonunda da güzel final olup herşey sonuca bağlansın istiyor insanlar.Onun dışındaki filmler doğal olarak sıkıcı ve anlamsız geliyor.Onun için ülke ve yönetmen sinemalarına açılıp vizyonu genişletmek gerek.Tabii yapım yılı olarakta.Eh bunu da kimse yapmıyor adama sorsan 2000 öncesi yada 90 öncesi filme eski diyip izlemez ama sinema çok geniş bir mecra sadece bunlardan ve hollywooddan ibaret değil.
 
Şimdi onların sebebi alışık olmamaktan kaynaklı tamamen.Tabii bazılarının da kafa yormak istememesinden.Günümüzdeki hollywood filmlerindeki standart sahnelere,senaryolara,klişelere alışınca haliyle diğerleri anlamsız geliyor insanlara.Biraz da izleyip geçeyim hızlıca aksın sonunda da güzel final olup herşey sonuca bağlansın istiyor insanlar.Onun dışındaki filmler doğal olarak sıkıcı ve anlamsız geliyor.Onun için ülke ve yönetmen sinemalarına açılıp vizyonu genişletmek gerek.Tabii yapım yılı olarakta.Eh bunu da kimse yapmıyor adama sorsan 2000 öncesi yada 90 öncesi filme eski diyip izlemez ama sinema çok geniş bir mecra sadece bunlardan ve hollywooddan ibaret değil.
Örneğin geçenlerde bu forumda dahi Psycho'ya sıkıcı film diyenler vardı. Şimdi "filmi izlerken sıkıldım" demekle, "çok sıkıcı bir film" demek Arasında büyük bir fark var. Birinci cümle her insanın kurma Hakkı bulunan ve gayet doğal bir düşünce belirtme durumu iken, ikinci cümlenin her Tarafından cahilce bir küstahlık akıyor. Toplumun en büyük sorunu bu işte, asla cahil olduğunu kabul etmeme ve kendi bilmediği şeyleri kötüleme huyu...

Ben klasik müzikten pek anlamam mesela. Bazı Parçalar Hoşuma gider, bazıları gitmez. Her insan gibi "ben Bach'ın 3. Senfonisinden hoşlanmadım" diyebilme özgürlüğüne sahibim, ama "Bach'ın 3. Senfonisi çok saçma, gıy gıy o ne!" demek sadece küstahlık olurdu. Arada bariz fark var.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık