Eline sağlık... Dc'de son zamanlarda sürekli cyberpunk oynadığını görüyordum, inceleme atmasaydın ben sana soracaktım oyunuCyberpunk 2077
Yönetmen: Adam Badowski
Tür: Aksiyon, RPG
Çıkış Yılı: 2020
Platform: Playstation, Xbox, Windows, Stadia
Yayınlayan/Geliştiren: CD Projekt RED
İnceleme:
Cyberpunk 2077'yi 115 saatlik bir maratondan sonra Platinledim.
Bu oyun hakkında aslında pek bir şey yazasım yoktu çünkü şirket içinde yaşananlar yüzünden ve oyununun düzelme süreci hem heves bırakmadı hem söylenen söylendi diye düşünüyorum.
O yüzden uzun bir yazı olmayacak ve oyunun kendisinden daha çok hoşuma giden ve dikkatimi çıkan şeylere değineceğim kısaca.
Yani yapılmış ve gelecek incelemeler kadar detaylı olmayacak.
Öncelikle kısaca genel bir yorum yapacak olursam ve oyunu bir bütün olarak ele aldığımız zaman fena olmayan bir yapım olduğunu söyleyebiliriz ama vaadedilen ve potansiyele baktığımız zaman bunu kesinlikle karşılamıyor. Hele Endgame beklentilerimi hiç karşılamadı. İstediğin kararları ver oyun sana oyunun sonunda sana 4 seçenek sunuyor ve oyun ona göre sonlanıyor.
Ve bazı sonlar cidden iyi düşünülmemiş onu söyleyebilirim.
Oyunun genel şehir tasarımı kaliteli, detaylı ve keskin. Yani başarılı bir şehir tasarımı koydular ortaya bunu belirtmek lazım.
Ama bu güzel şehrin potansiyelini maalesef hiç kullanmamışlar.
Oyunun %90'ı gambo yani silah müzakerelerinden oluşuyor. Bu kadar büyük bir şehirde o kadar interaksiyon potansiyeli varken bunu hiç kullanmamışlar.
Şöyle diyeyim şehirde birkaç Eskort var ve onlarla sevişebiliyoruz, görevler dışında açık dünyada mevcut etkinlik ve etkileşim bundan ibaret.
Oyunu platinlemek 115 küsür saat sürdü ve sizden oyundaki her şeyi yapmanızı istiyor ve skill levellemek için biraz grind'da istiyor.
Platinlemek vakit alsa da öyle bir zorluğu yok onu belirtebilirim. İlginç olan oyunun Platin oranı %1 Kimse platinlemeye çalışmamış garibim oyunu.
Oyunun performansı beni baya pozitif anlamda şaşırttı. Oyunun çıktığı günlerde iki adım atamazken şimdi bu oyuna göre değerlendirecek olursam az bugla karşılaştım.
Oyunun başlarında beni bir kere oyundan attı ve ondan sonra oyunun sonlarına kadar hiç atmadı ve sona doğru 2-3 defa daha attıktan sonra oyunla el sıkışıp anlaştık.
1,5 sene sonra performans hala kusursuz olmasa bile yeni nesil güncellemesi sayesinde oyunun çoğunu yağ gibi 60fps 4K'da oynadım diyebilirim.
Oyunda açık ara en çok hoşuma giden şey silah tepkimeleri oldu. Adamlar yeni nesil güncellemeyi Dualsense'e muazzam geçirmişler.
Neredeyse her silahın hissiyatı ve tepkimesi kusursuz. Yani şu ana kadar en iyi silah tetik tepkimelerden birine sahip onu diyebilirim.
Oyun zevkini aşırı etkiliyor yani bu kadar iyi tepkimeler olmasaydı çok daha az keyif alırdım oyundan.
Aynı şekilde arabanın tepkimeleri de öyle, pedalları ve yolu adeta elinizde hissediyorsunuz.
Oyun zevkini etkileyen bir diğer faktör de Jhonny Silverhand oldu. Onun yorumları olsun ve bize eşlik etmesi olsun oyun akışına ciddi pozitif etki yaptı.
Yani araba-silah Dualsense tepkimelerini ve Johnny'yi oyundan çıkarsalar benim için oyunun ciddi zevk potansiyeli düşer ve bu kadar keyif almazdım kesinlikle.
Oyunda baya hoşuma giden bazı yan görevler de mevcut.
Hatta en çok hoşuma giden iki görev ''The Hunt'' ve ''They Won't Go When I Go'' oldu. Baya iyi düşünülmüş ve farklı görevler ikiside.
The Hunt'da genç çocukları kaçıran ve onları bir çiftlikte inek gibi ahıra bağlayan bir psikopat ile uğraşıyoruz.
They Won't Go When I Go görevini de spoilerli bir resimle göstereyim.
Şehirde en sevdiğim atmosfer yağmur yağdığı zamanlar. O neon ışıkların yansıması ve araçların ışıklarının yerden yansıması baya hoş duruyor oyunda.
Bir diğer belirtmek istediğim nokta da oyundaki ışıklandırma kalitesi.
Oyunda Sony'nin kullandığı yeni nesil ışıklandırma kalitesine benzer bir ışıklandırma kullanıyorlar ve aşırı kaliteli duruyor.
O ışıklandırma devreye girdiği anda ortamdaki gerçekçilik seviyesi ciddi anlamda yükseliyor.
Böyle açık dünya gta tarzı oyunlarda bir diğer dikkat ettiğim nokta da asfalt texture kalitesi ve yapımcılar Cyberpunk'da buna dikkat etmiş ve başarılı ve kaliteli bir asfalt ortaya koydular.
Oyunun Death Stranding ve Hideo Kojima ayrıntısı da çok iyi. Şirkette adama baya saygı ve sevgi besliyorlar herhalde.
Son olarak oyundaki NPC'lere isim veren çalışana buradan selamlarımı iletmek istiyorum.
Tanıştırayım karşınızda Haydar abla,
Dediğim gibi bu oyun çok daha farklı seviyelerde olabilirdi ama bunu uzun uzadıya tartışmak anlamsız çünkü oyun çıktı bitti ve bundan ders çıkarıp ileriki yapımlara odaklanmak en iyisi.
Bu oyun çıktıktan sonra Witcher 3 ile de çok karşılaştırıldı, hani ikisini karşılaştırmak çok doğru değil ama fikir belirtmek gerekirse evet Witcher 3 çoğu anlamda daha iyiydi.
Oyunu genel olarak beğenmene sevindim, güzel bir indirim gelsin alıp oynamaya başlarım muhtemelen. Bu arada Haydar ablayı görünce aklıma bir mobil oyunda karşıma çıkan Zehra Paşa geldi. Farklı dillerde isimlendirme girişimi, çeşitlilik adına güzel bir düşünce ama keşke bir tık daha özen gösterselermiş.