Ghost of tsushima iniyor 1 saat var. artık birkaç gün yerim, içerim, oynarım, uyurum.
Uyumayı unuttum biraz ve bitti az önce. Güzeldi, beğendim. Yıllar önce gösterildiği için çok beklentiye girmişti millet tabi ve o derece devasa bi oyun değil.
Horizon zero dawn ve spiderman’den daha iyi derim kesinlikle. Özellikle hzd’nin en iyi yönlerinden daha iyi oyun. Açık harita, ana hikaye, yan karakterler falan nerden baksan her konuda daha iyi.
Ama bloodborne ve god of war’ın ligine koymam exclusive olarak. Tabi benim favorim hala Nioh 2 ama o benim zevkimden kaynaklı. Çoğu kişi exclusive sıralarken unutuyor nioh’u.
skyrim de dahil gördüğüm en kötü gizlilik yapay zekasına sahip düşmanlar bu oyundaydı. “Ghost” oynanış tarzının hikaye ve gameplay’deki yerine bakınca bu da oyuna olan görüşleri baya etkilemiş. 3-4 class’ın olduğu bi oyun değil oyunun en önem vermesi gereken şeydi bu. Gizliliği iyi olsaydı god of war’dan iyi bile derdim ben. Hikaye ve karakterler de kötü değil çünkü.
last of us, god of war gibi hikaye bazlı oyunlara kıyasla bu oyundaki yan karakterleri daha çok sevdim ben. Hepsinin 5-10 görevlik kendi yan hikayesi var, onların dışında da normal yan görevler yapabiliyorsunuz beraber ve ana hikaye görevlerinde de zaten yardım ediyorlar. 5-6 kişilik arkadaş grubumuz var ve hepsini sevdim ben. Ayrı ayrı hepsiyle çok vakit geçirdik, spoiler olmasın da yakınlarımızı gömdük, aileler kurtardık, intikamlar aldık, yavaş yavaş geçmişlerini paylaştılar, ana karaktere “ghost“ kişiliğiyle alakalı ders verici şeyler paylaştılar ve ana hikayenin konusuna da bağlandılar bu şekilde.
kıyaslama yapsak god of war’da brok, sindri falan bu kadar işlenmedi. Last of us 2’de ellie’nin arkadaşları veya abby’nin arkadaşları böyle işlenmedi. Ve oyun uzunluklarına baksak tlou’yla baya yakın ve gow’dan kısa. 100-150 saatlik bi oyun olmanın avantajı değil yani yan karakterleri o kadar işlemesi.
hikayesi kısaydı bu oyunun ve pek özel bişey yoktu hikaye anlatımı olarak. O açıdan gow’la falan karşılaştırılmaz. Ama karakterleri iyi işlemiş oyun. Anlatılan ana hikayeden ziyade Yan karakterler iyi yani bence.
Bunu beklememiştim açıkçası. Shadow of mordor gibi combat ve stealth için bi oyun yapmışlardır ve karakter işleme, güzel hikaye falan yoktur sanıyordum ben.
Ana hikayeyi de sevdim. Hatta bazı ana görevler efsane. Ama üstte yazdığım gibi kısaydı baya.
karakterin efsanesinin yavaş yavaş büyümesini izlemek güzeldi. Ana hikayeyi güzel yapan o bence. Harbiden o trailer’larda düşmanlar niye korkudan yere düşüyor anlamış oldum. Sonuna kadar haklılar. Yakın arkadaşlarımdan bile “lan insan insana bunu yapar mı” gibi tepkiler yedim. Ana karakter sadece onursuz değil çok acımasız
15-20 saatten sonra dövüşünüze şahit olan herkesten “sen ne biçim insansın” gibi tepkiler geliyor. benim hoşuma gitmişti baya.
edit: yazmayı unutmuşum. Final boss’un elini cebe atıp bi glock çıkarmasını beklemiştim. Hayal kırıklığı oldu.