@DOLUNAY
Mesele oyunun seni gizlenmeye zorlayıp zorlamaması değil sadece. Hadi diyelim origins’te herkesten tek ye unity’de ise sen herkese tek at. Bu mu origins’i daha iyi gizlilik oyunu yapacak?
Eski oyunlar gizliliği çok daha iyi destekledi oyunlarda (özellikle unity). Mecbur olup olmamayı bi kenara bırak özellikle unity’de gizli olmak daha çok destekleniyor. Oyun onun üzerine kurulmuş level tasarımlarına, item çeşitlerine ve işlevlerine bakarsan. Aynı anda 3-4 kişiyi gizlice indirmeye dayalı veya dikkat dağıtmaya dayalı herşey.
kendi şahsıma konuşursam oyunu tekrar oynadığımda nerdeyse hiç yakın dövüşe girmedim zaten. Dolayısıyla gameplay benim için origins’te daha zevkliydi. Yakın dövüşe giriyor olsam o zaman origins’i severdim sanırım.
iki oyunu da mecburiyete bakmadan gizlilik oyunu oynamak için oynadığında unity daha iyi oluyor yani bence.
adamı arkadan bi yakala, kafasına yumruk at ardından boğazını kes yavaşça yere indir. Böyle assassination mı olur
yolda yürürken yanından geçtiğin adamın karnına toplum içinde bıçağı çaktırmadan sokup yürümeye devam etmekti assassin’s creed. Son oyunlarda “social stealth” mekaniği komple kalktı. O yüzden onlara gizliliğe daha dayalı demek garip. Gizlilik mekanikleri kalktı çünkü direk. Seni farketmemiş adama arkadan vurmak dark souls’ta bile var. O da mı stealth oyunu?
Düşman dolu kısımları ise durmadan gittiğin, 3-4 kişi varsa duman atıp hemen herkesi indirdiğin, biri seni görürse reflekle hemen ilaçlı bıçak atıp kendine gelmeden koşup assassination yaptığın bi oyundu unity. Sadece animasyonun güzelliği değil mesele. Kullanışlılar aynı zamanda. İlaç attığın veya seni fark etmemiş adama koşarken assassination yaparsan 0,2 saniyede adamın boğazına bıçağı sokup koşmaya devam ediyor karakter koşmayı bırakmıyor bile.
bi durup beklemiyorsun sürekli koşuyorsun, parkour yapıyorsun bi yandan bıçaklar ve bombalar fırlatarak hemen indiriyorsun herkesi.
“gerek yok” deyip on saat kılıçla uğraşırsan sıkılırsın doğal olarak. Sürekli hareket halinde olan, herkesi 0,2 saniyede indiren ölüm makinesiydik gizli olduğumuzda. Arkadan yakaladığımız adamı güreşerek öldürmüyorduk. Bıçağı ölümcül yere sokup gidiyordu karakter.
________________________
ghost of tsushima’nın gameplay’ı çıkmış veya sızmış:
Stance sistemi belki sadece saldırıları etkiliyordur sanıyordum. Dodge’ları bile tıpkı nioh gibi etkiliyor. Nioh’ta high stance’in dodge’ı uzağa yuvarlanmaydı. Burda da öyle.
vuruş hissiyatı da 1 ay önceki videodan daha iyi bence burda. Şu videoyu görünce için rahatladı benim. Kalkanlıların defansını kurma hissi çok güzel değil mi?
mid stance bu oyunda sanki nioh’tan güzel gibi hatta. Tamamen defans kırmaya dayalı olmuş.