Türden kastım,RPG oyunlarının içinde bulunan Turn based sistemi RPG kriterini oluşturan bir etkendir ve kimlik kazandırır,yani RPG türünün ögeleridir.Bu türün kimliğini oluşturan ögelerin kendisi oynanış mantığıdır.O yüzden saydığım oyunların kendi arasında ayrılan türlerinde oluşturucu ve kimlik kazandıran ögeleri vardır.Tür dediğin RPG, combat sistemi ise sadece oynanışının nasıl olacağını belirler. Yukarıda saydığın oyunların tamamı kaliteli bir combat sistemi ile bana göre çok daha fazlası olurdu. Yoksa RPG'leri kim sevmez.
Şu konuda haklısın,RPG'yi RPG yapan en önemli unsurlar; sana sunulan evrende özgürlüğünü sonuna dek kullanabilmek,sebeb ve sonuçlarını etkisini etkili olduğunu görmek ve hissetmek,diyaloglar gerçekçi ve kaliteli olabilmesi,keşfetme ögelerinin kesinlikle olması,karakteri özelleştirilmesi,özelleştirilen karakterlerin bir değişiklik kazanması(bunlar;kozmetik ve güç) ve en son olarak oynanışta sana verilen özgürlüktür;lakin bunu her firma beceremiyor. Turn based sistemi de görüldüğü kadar kolay değildir.Bunu beceremeyen insan vardır.Turn based sisteminin bir sürü kötü örnekleri var,bunu becerebilenleri de var.Örneğin;
- Divinity Original Sin I ve II
- Mutan year zero ( Rpg soslu bir oyun olsa da turn based başarılı bir oyun)
- X com serisi (Fanları tarafından çokça övülen bir oyun, bir zamanlar oynamıştım;ama zamanında bu tip turn based sisteminin yabancısı olduğum için erken bırakmıştım. Casual oyuncu olduğum zamanlardı. )
- Darkest Dungeon
- Stone shard
- Final fantasy serisi