Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] League of Legends (2009)

Çarın en büyük olayı oyun başında lane itip baskı kurması, Jungle rahatlatması. Fakat 2-3 kez koridor itemiyor çar mana bitiyor. Özellikle karşıda da 1 tık lane iten şampiyon varsa çok sıkıntı hale geliyor.

Yani rakip hatalı oynamadığı sürece kolay kolay oyun başlarında 1v1 kill alma olayı yok çarın. Adam en kötü minyon kaybetmeyi göze alıp gidip b atıp geliyor. Çünkü lane ittiğin için kule altı oynuyor.

Misal Fizz, Zed gibi bir çarın olsa canı az olan rakibi kule altında kesmen daha kolay fakat kaçma skili olan bir şampiyonu kule altında Malzahar ile 1v1 de R'si yokken kesmek zor.
Eski malzaharı biliyor musun? Skill attıkca böceklerin çıkıyordu. Ad oynuyordum onu ben. Tr de sadece ben oynuyordum sanırım. Hasarı inanılmazdı ve çok eğlenceliydi :) Onunla top lane de oyunlarımın %90 nında ilk kanı alıyordum :D Off tank kasıyordum bi de.
 
Eski malzaharı biliyor musun? Skill attıkca böceklerin çıkıyordu. Ad oynuyordum onu ben. Tr de sadece ben oynuyordum sanırım. Hasarı inanılmazdı ve çok eğlenceliydi :) Onunla top lane de oyunlarımın %90 nında ilk kanı alıyordum :D Off tank kasıyordum bi de.
Oynamadım ama gördüm onu, eski bir turnuvada izlemiştim Support Malzahar yapmıştı biri. Çok güçlü o şimdi ki durumuna kıyasla...


Malzahar oynama stili olarak çok farklı karakter şuan. Bazı kişiler kill olayına çok odaklı oynuyor bu oyunu, bazı şampiyonlar bu kategoride değil oyunu farklı şekilde taşıma odaklı ilerliyor.
 
O kda malzahar için çok iyi bir kda bu arada. Malzahar da sıfır kaçma skili var. Midde bu özelliğe sahip tek şampiyon belki oyundaki tek şampiyon. Diğerleri en kötü bi yavaşlatma, hızlandırma ya da kalkanı fln oluyor. Ultin zaten kendini de sabitliyor açık hedef haline geliyorsun. Genelde görevini yapıp ölüyorsun bu yüzden. 2. item ryla Allah'ın emri zaten. Oradan gelen yavaşlatma ile bu açığını kapatıyorsun. Zhonya yı erkenden de alamıyorsun bu da kda ya bi etki. Malzahar da dünya sıralamasına girmiş ilk 100 e bak ne demek istediğimi anlarsın. İstisnalar haricinde kda lar hep leş. O istisnalar da idare edenler genelde. Onlar da büyük ihtimalle smurf hesap olduklarından düşük eloda kasmışlardır. Ama kazanma oranları yüksek önemli olan da bu. Bauss izleyen biri olarak kda nın bu oyunda o kadar da önemli olmadığını çok iyi bildiğini düşünüyorum. Kazanmanın çok farklı yolları var. Bu oyunu güzel yapan da bu zaten. Herkes kendi stilini göre oynuyor. Bu çeşitlilik olmasa oyun çok sıkıcı olurdu. Geçen mihawk oyunu kaybedenlerden eşit puan gitmesin kda yada hasarına göre puanları gitsin demişti. Riot bunu zaten ilk zamanlarda da düşünmüştü. Bunu yapamamasındaki sebep de bu anlattıklarım işte. Bunu riot da çok iyi biliyor.
O pasifi görmezden gelme bence.
 
İstersen yanından geçerken bozulsun, inanılmaz bir arkaya yaslanma rahatlığı sağlıyor.
Yakıncı şampiyonlara karşı oynuyorsan yararı yok demem, fakat pek çok kez işe yaramıyor. Misal en çok işe yaradığı noktalardan biri Fizz gibi ultilere karşı doğrudan koruma sağlıyor.

Fakat oyun başı bekleme süresi de uzun, düz vuruşla da bozuluyor. Yani Malzahar menzil olarak yüksek bir şampiyon değil, sadece yetenek ile bozulsa mesela dediğin gibi güçlü olabilirdi. Kaçma skili hiç olmayan bir şampiyon için bu bile zayıf kalıyor lane de.
 
  • Like
Tepkiler: Vvv
Yakıncı şampiyonlara karşı oynuyorsan yararı yok demem, fakat pek çok kez işe yaramıyor. Misal en çok işe yaradığı noktalardan biri Fizz gibi ultilere karşı doğrudan koruma sağlıyor.

Fakat oyun başı bekleme süresi de uzun, düz vuruşla da bozuluyor. Yani Malzahar menzil olarak yüksek bir şampiyon değil, sadece yetenek ile bozulsa mesela dediğin gibi güçlü olabilirdi. Kaçma skili hiç olmayan bir şampiyon için bu bile zayıf kalıyor lane de.
O çatışma sekansı sıkıntı olan işte. Bir şekilde kendini uzaklaştırabileceğin pencereyi açıyor sana pozisyonunu koruduğun sürece. Üstüne atlayan kişide 5-6 tane yetenek yok günün sonunda.
 
Yakıncı şampiyonlara karşı oynuyorsan yararı yok demem, fakat pek çok kez işe yaramıyor. Misal en çok işe yaradığı noktalardan biri Fizz gibi ultilere karşı doğrudan koruma sağlıyor.

Fakat oyun başı bekleme süresi de uzun, düz vuruşla da bozuluyor. Yani Malzahar menzil olarak yüksek bir şampiyon değil, sadece yetenek ile bozulsa mesela dediğin gibi güçlü olabilirdi. Kaçma skili hiç olmayan bir şampiyon için bu bile zayıf kalıyor lane de.
Veigarda o da yok xd. Veigar napsın :/
 
O çatışma sekansı sıkıntı olan işte. Bir şekilde kendini uzaklaştırabileceğin pencereyi açıyor sana pozisyonunu koruduğun sürece. Üstüne atlayan kişide 5-6 tane yetenek yok günün sonunda.
Şampiyonun hiçbir kaçma skili olmaması böyle bir pasif olmasına olanak sağlıyor zaten. Düz vuruş ile bozulan kalkan çoğu zaman iş yapmıyor ki, özellikle TF de alan hasarı sonrasi başkasının yediği skill bile etkiliyor çarı.

Misal Mıd şampiyonlarına bakalım.


Anivia pasifi tekrar hayata döndürüyor, baskına karşı duvarı var.

Ahri R'si ve E'si var. W hareket artışı sağlıyor.

Akali yine R var, sisi var.

Azirin,Sol'ün, Corki'nin, hepsinin kaçma skili var. Yani Malzaharın düz vuruş ile bozulan kalkanı bunların yanında defansif açıdan zayıf bile kalıyor. Çarın çünkü defansif açıdan hiçbir özelliği yok, R'yi atınca bile sabitlenip bildiğin intihar saldırısı yapıyorsun kule altı falan girerlerse...
Veigarda o da yok xd. Veigar napsın :/
Onun da oynama stili farklı işte, alan kontrolü var iyi derecede. Mıd olup Veigar E'si kadar alan kontrolü sağlayan pek şampiyon yok. Onun dışında oyun başı farma odaklı oynaması ve çok geri düşmemesi lazım.
 
Lane sadece kill alarak mı kazanılıyor reis?

Baskı kurarak vb. olaylarına hiç girmemişsin. Örnek verdigin çar Malzahar, lane itiş gücü yüksek rakip oyuncuların genelde kule altı farma zorlayan bir karakter.

Benim oyunlarıma daha ayrıntılı bak. Rakip Mıd ile aramda çoğu zaman net seviye farkı ve eşya farkı olur, bu doğrudan üstünlük demek. Farkında mısın 10 dk, fakat "High KDA" yazıyor. "Unkillable laner" yazıyor. Yani ben lane de çoğu zaman 1v1 de ölmem, farm, seviye ve eşya farkı atarım. Bunu da genel oyuna yayarim. Bu benim karşı koridora karşı üstün olduğumu ve kazandığımı gösterir zaten.

Yani sadece kill peşinde koşsam lane de hem ölür hem öldürür, benzer seviyede, benzer eşyalarla rakip ile mücadele ederim. Ne gerek var? Bu oyun 10 dk'lik bir oyun değil. Kule plati var, görevler var, Jungle var.

Kill oyunu oynasam CS oynarım...
Bu arada pasif laner yazıyor ya o Allah'ın emri malzahar da. 😄 Rework yediği ilk hali haricinde oyun başında 1 v 1 de lane de kill aldığımı hiç hatırlamıyorum. Şampiyonun manası ve hasarı yetmiyor o dakikalarda.
dedikleriniz doğru katılıyorum. ama gold eloda işler öyle olmuyor. kill almanız lazım. karsı top gidip dövüşçü bi karakter alcak risk alıp. bir de üstüne rakibini 3-4 kere kesecek. öte yandan büyücü karakterle farma yatıp oynadığınızı düşünelim . kim daha çok kazanmayı hakediyor. aldığınız riskle ödül doğal olarak bir değil.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık