Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Kadına Şiddet "Dışlama" Sebebi midir?

Pek bir bilgim yok, kapsamlı bir düşüncem de yok paylaşacak, @kekomancer gibi okumuş etmiş arkadaşlar fikirlerini paylaşıyorlar biz de okuyoruz işte.

Şuanki düşüncem kadına şiddet ülkenin üç beş temel probleminden biri bunu (fiziksel)güçsüze şiddet olarak mı düşünüyorsun tam olarak ne diyorsun geniş bir şekilde yaz bir ara okuyalım.
Keke-kun duygusal adam, hemen parlıyor.
 
Pek bir bilgim yok, kapsamlı bir düşüncem de yok paylaşacak, @kekomancer gibi okumuş etmiş arkadaşlar fikirlerini paylaşıyorlar biz de okuyoruz işte.

Şuanki düşüncem kadına şiddet ülkenin üç beş temel probleminden biri bunu (fiziksel)güçsüze şiddet olarak mı düşünüyorsun tam olarak ne diyorsun geniş bir şekilde yaz bir ara okuyalım.
Kültürel, sosyal ve ekonomik yanı da var. Bende kadına şiddet tabiri direk bir erkeğin sırf karşıdaki kadın diye ona uyguladığı şiddet olarak anlam çağrıştırıyor. Ben bizim toplumumuzdaki şiddetin bu şekilde olduğunu düşünmüyorum. Sebep ne olursa olsun bu durum çözülmeli. Ama sebebi iyi saptamak çözümü bulmak açısından önemli bence.
 
insanlar bilinçli veya bilinçsiz suç işleyebilirler. Suç işleyen kişinin ünlü, ünsüz, fakir, zengin olması bir şey değiştirmez. Yasa taraf gözetmeden suçun cezasını belirler, kişi cezasını çeker ve bir nevi kötülüklerinden arınmış olur. Suç işledi diye bir insanın diğer bütün kazanımları elinden alınabilir mi bu nasıl mantık. Bunun despot bir liderin ölümü ve yaşamı keyfine buyruk bahşetmesinden farkı ne ? Hiçbir farkı yok derece farkı var sadece. Antik yunanda bile sürgüne kurban edilen kişinin (ostracism) vatandaşlığına, statüsüne veya mal varlığına dokunulmazken 2500 yıl sonra suç işledi diye insanları sosyal açıdan iğdiş etmeyi istemek pek sağlıklı gelmiyor.

Cezanın miktarının artması da şiddeti ortadan kaldırmaz. İnsanlar suç işlemeden önce ceza kanuna mı bakıyorlar ya da ülkemizdeki insanların yüzde kaçı anayasasını okuyor. Şiddete tam başvurulacağı sırada birinin ya bunun cezası iki yıl arttırılmıştı dur yapmamayım diyeceğini hiç sanmıyorum. Ceza miktarı sadece suçun tekrar edilmesini istatistiksel olarak azaltır. Suç işleyen kişi daha fazla alıkonulacağı için ancak önleyicilik için şiddeti oluşturan evrimsel ve kültürel sac ayaklara odaklanmak lazım.
 
insanlar bilinçli veya bilinçsiz suç işleyebilirler. Suç işleyen kişinin ünlü, ünsüz, fakir, zengin olması bir şey değiştirmez. Yasa taraf gözetmeden suçun cezasını belirler, kişi cezasını çeker ve bir nevi kötülüklerinden arınmış olur. Suç işledi diye bir insanın diğer bütün kazanımları elinden alınabilir mi bu nasıl mantık. Bunun despot bir liderin ölümü ve yaşamı keyfine buyruk bahşetmesinden farkı ne ? Hiçbir farkı yok derece farkı var sadece. Antik yunanda bile sürgüne kurban edilen kişinin (ostracism) vatandaşlığına, statüsüne veya mal varlığına dokunulmazken 2500 yıl sonra suç işledi diye insanları sosyal açıdan iğdiş etmeyi istemek pek sağlıklı gelmiyor.

Cezanın miktarının artması da şiddeti ortadan kaldırmaz. İnsanlar suç işlemeden önce ceza kanuna mı bakıyorlar ya da ülkemizdeki insanların yüzde kaçı anayasasını okuyor. Şiddete tam başvurulacağı sırada birinin ya bunun cezası iki yıl arttırılmıştı dur yapmamayım diyeceğini hiç sanmıyorum. Ceza miktarı sadece suçun tekrar edilmesini istatistiksel olarak azaltır. Suç işleyen kişi daha fazla alıkonulacağı için ancak önleyicilik için şiddeti oluşturan evrimsel ve kültürel sac ayaklara odaklanmak lazım.
Adalet kavramını dümdüz çarpıtmışsın. Biri suç işlediğinde, bunun bedelini sadece ceza ile ödeyip hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam etmesini beklemek, mağdura/topluma büyük saygısızlıktır. Suçun bir karşılığı olduğu kadar, toplumsal güvenin, görünürlüğün de bir bedeli vardor. Eğer kişi suç işleyip bu güveni yerle bir etmişse, bunun toplumsal sonuçlarına da katlanmak zorunda.

Antik Yunan'dan örnek vermişsin, ama ostrakizmin bile o dönemin toplumsal denetim mekanizması, siyasi manipülasyoa dayalı bir sürgün sistemi aşağı yukarı. Bugün suç işleyeni korumayı adalet diye savunmak, toplumun haklarını ve mağduriyetlerini hiçe saymakla eşdeğer.

Sonuç olarak, adalet sadece cezayı verip kenara çekilmek demek değil. Adalet arayıyım derken suçlular için dokunulmazlık zırhı inşa etmeye çalışmışsın.
 
Buraya kısa yazmak sıkıntı, kendini tam anlatamazsin ama deneyim.

Şimdi ben bu şiddeti bazı parçalara ayırıyorum zamana ve duruma göre değişir. Şuan 60-70 yaşında insanların büyük bölümü belki ilkokul mezunu köy hayatı yetismisler ve gördükleri bildikleri dünya çok farklı. Kadının karnından sipayi sırtından sopayı eksik etmeyeceksin diye söz var ya da kızını dövmeyen dizini döver. Bunların olaya kadına şiddet değil başka olaylarda da duruma yaklaşımı farklılık gösterir. Burayı ayırıyorum teknoloji ilerledi okul hayatı uzadı, eğitim seviyesi yükseldi. Eskiden kız erkek sosyallesme azken şimdi en kötü lise okuyorsun kız erkek aynı ortamda vakit geçiriyor ve etkileşime giriyor.

Günümüze geliyorum bunu da ikiye ayırıyorum. Belalı seven kizlar var ve hani 40 kusur suç kaydı olan tiplerle takılanlarin kendi tercihi diyorum. Ben akşam ıssız yerde görsem yolumu değiştireceğim tiplerle takılıp şiddet görmemek imkansız bazı arkadaşlar bunu diyecekken açmadığı için yanlış anlaşılmış diye düşünüyorum. Genel şiddet var diyenler bunla kadına şiddeti beraber değerlendirmiş. Ben böyle düşünmüyorum bu tipler her şeye zarar verir ama kadına şiddet ya da ailesine şiddet var bu ülkede.

Kadına ya da aile içi şiddeti şöyle söyleyeyim. Bir mühendis, öğretmen doktor hatta üni de prof olan insanlar eğitimi yüksek toplumda saygı görüyor ama eşleri kendisi gibi eğitimli olduğu halde şiddet uyguluyor. Çocuklarını baskı yapıyor. Öğretmen öğretmen evli sosyal yaşamın her türlüsünü yaşamış üni de her şeyi yaşamışlar ama kadının maaşını banka kartını elinde tutuyor. Bu bahsettiğim olay anlık öfke olayı şiddeti değil, çünkü bizler iki sevgili vb tahrikte oluşan ya da toksik ilişkide ortaya çıkan şiddetle diğerlerini karıştırıyoruz. Toplumda suçlu profilinde olmayan ama kadın ayrılınca (10 sene evli olabilir ) şiddet uygulayanlar dışlanmali evet toplum da ceza kesmeli.

En ufak olayda toplumsal linç başka bir yere gitti, sosyal medyaya göre karar veriliyor bunu da çok yanlış buluyorum.
 
Adalet kavramını dümdüz çarpıtmışsın. Biri suç işlediğinde, bunun bedelini sadece ceza ile ödeyip hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam etmesini beklemek, mağdura/topluma büyük saygısızlıktır. Suçun bir karşılığı olduğu kadar, toplumsal güvenin, görünürlüğün de bir bedeli vardor. Eğer kişi suç işleyip bu güveni yerle bir etmişse, bunun toplumsal sonuçlarına da katlanmak zorunda.

Antik Yunan'dan örnek vermişsin, ama ostrakizmin bile o dönemin toplumsal denetim mekanizması, siyasi manipülasyoa dayalı bir sürgün sistemi aşağı yukarı. Bugün suç işleyeni korumayı adalet diye savunmak, toplumun haklarını ve mağduriyetlerini hiçe saymakla eşdeğer.

Sonuç olarak, adalet sadece cezayı verip kenara çekilmek demek değil. Adalet arayıyım derken suçlular için dokunulmazlık zırhı inşa etmeye çalışmışsın.
Hiçbir şey olmamış gibi devam etmiyor. Özgürlüğünden mahrum kalıyor. Hayattaki en kıymetli şeylerden biri. İnsan aklının şu için bulduğu yöntem bu. Bununda şartları var suçun nasıl işlendiğine dair değişiyor. Herkes için adil bir şekilde uygulanırsa keyfilik ortadan kalkmış olur. Toplumsal bir yanı zaten var. Kişinin işlediği suç yüzünden sen kendi tepkini bireysel olarak oluşturabilirsin, derecesinide sen belirlersin ancak toplu olarak ortak bir tepki oluşturmak istemek kişiyi linç etmek istemekle aynı şey. Senin verdiğin tepkinin aynısı neden ben vereyim ki ? Neden böyle bir beklenti oluşturuyorsun ? Bir ünlünün suç işledi diye sosyal haklarını ve işini linç edip elinden almak istiyorsan sanayide çalışan motorcu ustasını da işsiz bırakman lazım o zaman. Bunun sürdürülebilir bir tarafı var mı ? Yok etme güdüsüyle hareket edip sorunların ortadan kalkmasını beklemek orta çağ kafası.

Yazdıklarımı çarpıtmışsın. Ben suç işleyini savunmuyorum. Cezasının yasayla belirlenmesini istiyorum. Suç işledi diye diğer sosyal haklarınının elinden alınmasını doğru bulmuyorum. İnsanlar hata yapabilir bu onları saf kötü yapmaz. Onlara yaptıklarından pişman olma fırsatını vermemiz gerekir. Kişinin işlediği suça göre insanlar tepkisini bireysel olarak koyabilir bu etki tepki olayıdır ve son derece doğaldır ancak doğal olmayan şey ben de böyle tepki oluştu sizde de aynısı oluşsunu dilemek. Bunda sıkıntılı bir taraf var.
 
Hiçbir şey olmamış gibi devam etmiyor. Özgürlüğünden mahrum kalıyor. Hayattaki en kıymetli şeylerden biri. İnsan aklının şu için bulduğu yöntem bu. Bununda şartları var suçun nasıl işlendiğine dair değişiyor. Herkes için adil bir şekilde uygulanırsa keyfilik ortadan kalkmış olur. Toplumsal bir yanı zaten var. Kişinin işlediği suç yüzünden sen kendi tepkini bireysel olarak oluşturabilirsin, derecesinide sen belirlersin ancak toplu olarak ortak bir tepki oluşturmak istemek kişiyi linç etmek istemekle aynı şey. Senin verdiğin tepkinin aynısı neden ben vereyim ki ? Neden böyle bir beklenti oluşturuyorsun ? Bir ünlünün suç işledi diye sosyal haklarını ve işini linç edip elinden almak istiyorsan sanayide çalışan motorcu ustasını da işsiz bırakman lazım o zaman. Bunun sürdürülebilir bir tarafı var mı ? Yok etme güdüsüyle hareket edip sorunların ortadan kalkmasını beklemek orta çağ kafası.

Yazdıklarımı çarpıtmışsın. Ben suç işleyini savunmuyorum. Cezasının yasayla belirlenmesini istiyorum. Suç işledi diye diğer sosyal haklarınının elinden alınmasını doğru bulmuyorum. İnsanlar hata yapabilir bu onları saf kötü yapmaz. Onlara yaptıklarından pişman olma fırsatını vermemiz gerekir. Kişinin işlediği suça göre insanlar tepkisini bireysel olarak koyabilir bu etki tepki olayıdır ve son derece doğaldır ancak doğal olmayan şey ben de böyle tepki oluştu sizde de aynısı oluşsunu dilemek. Bunda sıkıntılı bir taraf var.
Yazdıklarını çarpıtmıyorum, bağlamından kopuk örneklemelerle safsata tufanı yaratıyorsun. Topluma mal olmuş kişiden bahsedip motorcu ustasına geliyorsun.

Ee tamam işte bireysel tepkiler toplanıp toplumsal bir hal alıyor. Cadı avı yapılan olayların olması tüm dışlamayı bir cadı avı gibi değerlendirmeni gerektirmiyor.
 
Yazdıklarını çarpıtmıyorum, bağlamından kopuk örneklemelerle safsata tufanı yaratıyorsun. Topluma mal olmuş kişiden bahsedip motorcu ustasına geliyorsun.

Ee tamam işte bireysel tepkiler toplanıp toplumsal bir hal alıyor. Cadı avı yapılan olayların olması tüm dışlamayı bir cadı avı gibi değerlendirmeni gerektirmiyor.
Safsata mı yapıyorum :d Topluma mal olmuş kişi ile sıradan bir insanın sosyal hakları kazanım açısından farkı ne ? Şarkıları güzel olan dinlenen bir sanatçı sana hayatı boyunca iyi olma, hata yapmama senin güvenini kırmama gibi sözler mi vaat ediyor. Ünlü insanlar iyi ve kurallara harfiyen uydukları için mi ünlü oluyorlar yoksa yetenekleriyle ya da başka şeylerle mi ? Senin bu insanlardan böyle bir beklentin vardır ve hayal kırıklığına uğramıştırsın o senin problemin.

Safsata yapan sensin bireysel tepkiler toplanıp toplumsal hal alıyor diyorsun. Ben buna itiraz etmiyorum ki toplum/çoğunluk kimi infaz etmek isterse eder. Bu güçle ve etki-tepki ile alakalı bir durum. Son derece mekanik ve doğal ancak bana göre doğru ve yararlı değil. Ben bu tepkinin kontrol edilmek istenmesine, yok etme güdüsüne karşıyım. Bunun toplum açısından faydalı olduğunu düşünmüyorum.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık