Meyveli vücut olursa peki? Bu sefer de soruluyor mu "Şeytancım müsaaden varsa biraz haki fışkırtacağım." diye?
Şimdi haki mevzusundan şeytan sorumlu değil.Bunu meyvesiz karakterlerin de haki kullanabilmesi ile anlayabiliyoruz.Ek olarak bir şeytan var mı yok mu onu da bilmiyoruz.Lakin kılıç kullanıcısını seçer mevzusundan yola çıkarsak kılıçların bir iradesi olduğu kesin.
Şimdi burada iki seçeneğimiz var.Birincisi kılıca hukmedebilmek.Mesela Zoro Shusei yani Ryumanin kılıcını ilk aldığında kullanamıyordu.Buna sebep olarak kılıcın Zoroya seçmedigini gösterebiliriz.Bunu nasıl anlarız diye sorarsan eğer kılıççı lavuğun buna hediye ettiği kılıç da kendi iradesi ile Zoroya seçmediği için paslanıp yok oldu.Mevzuyu biraz açar isek:
1-Kuinanin kılıcı Kuinaya babasından miras kaldığı için Kuinanin uzerinde bir hakki yok.Zaten Kuina aşağılık kompleksine sahip birisi olduğu için kılıç kendisine hiç bir zaman bağlanmamıştı.Kendisindeki irade eksikliğini görmüş ve sağa sola irade fışkırtan Zoroya kendisine kullanıcı olarak seçmişti.Mihawk dövüşünde kirilmayip Zoronun kafasının uçmasını da kendi iradesi ile engellemişti.
2-Mİhawk Mf de Luffy için bakalım kara kılıçtan kaçabilecek mi diyerek kılıçların iradesi olduğunu ve istediği kişiyi kesip istediği kişiyi kesmeye bileceğini alenen söyledi.Anlamayan mangayı okumasın.Yani kullanıcı kılıç üzerinde tam hüküm sahibi değil ise kılıç başına buyruk davrana biliyor.Buzdaglarini kesen saldırıda da kılıç kendi iradesi ile kaymış ve Luffyi kesmemiştir.Tabi buradan kesin olarak Mihawkın kılıcı üzerinde kesin bir etkisi olmadığı çıkmaz.Bilinçli olarak kılıcına bırakmış olabilir öldürüp öldürmemeyi.
Bu bilgiler ışığında Zoro iki yıllık arada Mihawkın yönlendirmesi ile Ryumanin kılıcına hükmetmiş ve haki basabilmiştir.Seytan meyverinde ise muhtemelen bir şeytandan bahsetme durumu yok.Zamaninda insanlar bu meyveler için "bunlar şeytan icadı!!" diyerek karşı çıktığı için ismi şeytanın meyvesi olarak kalmış.