Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] ELDEN RING (2022)

Oyuna başlarken hangi sınıfı seçeceksiniz?


  • Kullanılan toplam oy
    86
Sekiro'yu oynarken daha fazla keyif almıştım açık dünyadan dolayı mıdır bilmiyorum keyif vermedi. 4 saat civarı oynadım 2 saat atlı elemanla uğraştım, 2 saat mapte sağ sol yaptım. Var mı bir görev, hedef? Galiba biraz daha oynamam lazım.
Sana verebileceğim en iyi tavsiye atlı elemanla şimdilik uğraşmaman. Sağ sol yapmaya devam etmelisin, bunu yaptığın sürece gerisi bir şekilde geliyor.
 
Şu konu özelinde mi yazdın bilmiyorum eğer forumdaki tepkileri ima ediyorsan dlcyi eleştiren insanların çoğu hemen hemen her fs oyununu bitirilebilecek her şekilde bitirmiş yalayıp yutmuş insanlar. Şunu kullan bunu kullan diye yazdığın şeylerin üzerine oturup tez yazarım. Dlc bossları haddinden fazla agresif oyunda kontrol ettiğim karakter o kadar çevik değil animasyonlar akıcı değil. Son boss ise tam bir hilkat garibesi. Son boss hariç her şeyi 4 saniyede ancak skill atan karakterle kestim hasar azaltan hiçbir etken kullanmadan. Aksine daha çok hasar almamı sağlayan talismanlar vardı üzerimde.
yalamış yutmuşlara değil tabi. genel olarak eleştiri dozu yüksek. oynamadım bıraktım diyen de çok, onlar için yazdım.
 
Sekiro'yu oynarken daha fazla keyif almıştım açık dünyadan dolayı mıdır bilmiyorum keyif vermedi. 4 saat civarı oynadım 2 saat atlı elemanla uğraştım, 2 saat mapte sağ sol yaptım. Var mı bir görev, hedef? Galiba biraz daha oynamam lazım.
Ana hikayenin ilerleyişi için haritayı açtığında bazı gracelerin üzerinde yön işareti oluyor. O doğrultuda ilerlersen bir nevi görevde ilerlemiş oluyorsun.

İlk oyunun en güzel yanı keşifin hissiyatının verdiği keyifti benim için. Bir bossda çok zorlanıyorsan sal gitsin ve güçlenmek için sağa solu keşfetmeye çık. Bir çok dungeon mini boss item mekan çıkacak. Bunları hiç internete bakmadan keşfettiğinde merak unsuru sayesinde feci keyif alıyorsun keşfederken. Oyunun en güzel taraflarından biri buydu. Hiç rehber olmaması keşfetmenin verdiği zevki tepeye çıkarıyor.
 
tabi build ile alakalı, mesela büyücü ile bossları kesmek her oyunda daha zordur. ondan sebep, mimic ve spirit ashes koymuşlar. boss başka birşeye odaklansın da büyücü skillerini kullanacak zaman bulabilsin diye. büyücüysen, ben mimic ve ashes kullanmadan boss kesecem dersen 100 kere ölmen normal.
bir de her bossun bir teması var, fire damage vuran boss'a fire resistant veren itemları kullanmadan girersen, dayak yemen normal. yada holy damage direci yüksek olan bir bossa karşı holy damage vuran itemlarla, büyülerle girersen, dayak yemen normal. biraz mekanikleri bilmek, dayak yiyince dövüş tarzını değiştirip, başka bir şey denemek, zayıf yönlerini bulmak falan zaten bu oyunları güzel yapan şey değil midir.

herkes dlc çıkınca bir-iki günde tüm içeriği bitirecem diye kendini kastı, bu yüzden de dlc'den zevk alamadı çoğu. ana oyunda da doğduğu gibi önce grafted sciondan dayak yiyen, sonra da tree sentinelden dayak yiyen ve bu ne biçim oyun lan diye söven insanlar oldu. halbuki onlar zaten belli bir seviyeye çıkana kadar sizi pataklasınlar diye o şekilde koyulmuşlar. pek çok bölgede de, o bölgede sizin dolaşmanızı teşvik edecek ve yeterli seviyeye gelmeden geçemeyeceğiniz soyut engeller var.

tabi bazı sıkıntılarda yok değil, bossların hitboxları, agresiflikleri, animasyonları, hasar miktarları çok da olması gerektiği gibi ayarlanmamış. bunların da bir kısmını patchlerle çözerler diye umuyorum. hemen bitireyim diye kendinizi zorlamazsanız, gömüldüğü kadar da kötü değil gibime geliyor. belki de ben doğru şekilde oynamıyor olabilirim diye küçük bir sorgulama yapmak iyidir.
Er dlc si bence net olarak diğer souls dlclerinden daha iyi. Ringed city, old hunterı vs gayet net hatırlıyorum. Çok güzel diyebileceğim bir map tasarımına sahip değillerdi. Er ile kıyaslayınca aşırı çizgisel keşif hissinden yoksun bile diyebilirim. 2-3 tane kaliteli bossları vardı ama bunlar er dlc sinden daha iyi yapmaya yetmez. Bossların fazla agresif olması, scadutree mantığının anlaşılmaması vs gibi etkenlerden gereksiz tepkiler var diye düşünüyorum.

Harbiden düşünüyorum ringed city de Gael çok iyi ama geri kalan vasat. (Sister frieda ring city dlc si bossu değil) Old hunterda da orphan çok iyi lady maria da iyi boss derim. Nasıl er dlc sinden iyi oluyor bu oyunlar anlamıyorum.
 
Er dlc si bence net olarak diğer souls dlclerinden daha iyi. Ringed city, old hunterı vs gayet net hatırlıyorum. Çok güzel diyebileceğim bir map tasarımına sahip değillerdi. Er ile kıyaslayınca aşırı çizgisel keşif hissinden yoksun bile diyebilirim. 2-3 tane kaliteli bossları vardı ama bunlar er dlc sinden daha iyi yapmaya yetmez. Bossların fazla agresif olması, scadutree mantığının anlaşılmaması vs gibi etkenlerden gereksiz tepkiler var diye düşünüyorum.

Harbiden düşünüyorum ringed city de Gael çok iyi ama geri kalan vasat. (Sister frieda ring city dlc si bossu değil) Old hunterda da orphan çok iyi lady maria da iyi boss derim. Nasıl er dlc sinden iyi oluyor bu oyunlar anlamıyorum.
Yani, diğer soulsborne oyunları daha çizgiseller zaten. Bu açıdan karşılaştırmak haksızlık olur. Hatta insanlar katılmasa da yeniden oynanabilirlik açısından bu yüzden Elden Ring'i öne koyuyorum ben. Sonuçta keşif sadece item toplamaktan ibaret değildir, dünyasını, ardındaki tarihi de keşfetmektir. Bu açıdan daha başarılı diğerlerinden. Fakat önemli eksiği var. O da işin lore kısmı, çıktığın maceranın sonunda seni ne kadar tatmin ettiği... Bu açıdan diğer oyunların çok gerisinde. Ve bu oyun Er'nin belki de son oyunu, Ringed City finaliyle aynı etkiye sahip mi?

Bu arada diğer Dlc'lerde zaten 4-5 tane boss yok muydu? Old Hunter mesela; Lady Maria, Ludwig, Kos... Laurence de atmosfer olarak fena değil, ama Cleric Beast replikasıydı. 5 taneden 3 tanesi efsane her şeyiyle... Ringed City desek Midir gibi boss da vardı. Elden Ring Dlc'sinde ise 50 tane mi ne boss var, kaç tanesi bunlar kadar efsane?
 
Son düzenleme:
Er dlc si bence net olarak diğer souls dlclerinden daha iyi. Ringed city, old hunterı vs gayet net hatırlıyorum. Çok güzel diyebileceğim bir map tasarımına sahip değillerdi. Er ile kıyaslayınca aşırı çizgisel keşif hissinden yoksun bile diyebilirim. 2-3 tane kaliteli bossları vardı ama bunlar er dlc sinden daha iyi yapmaya yetmez. Bossların fazla agresif olması, scadutree mantığının anlaşılmaması vs gibi etkenlerden gereksiz tepkiler var diye düşünüyorum.

Harbiden düşünüyorum ringed city de Gael çok iyi ama geri kalan vasat. (Sister frieda ring city dlc si bossu değil) Old hunterda da orphan çok iyi lady maria da iyi boss derim. Nasıl er dlc sinden iyi oluyor bu oyunlar anlamıyorum.
Ludwig, maria, orphan of kos. 3 güzel boss var.

Zaten 5 boss vardı. Living failures şaka gibi bişey ona lafım yok. Laurance fena değildi.

Eğer neyin nerde olduğunu biliyorsan Bloodborne'un ana oyunu bile her şeyini topladığında 8-10 saatte bitebiliyor. Ben defalarca bitirdim 8-9 saatte.

Dlc'yi hatırlamıyorum ama max 4-5 saattir. O kadar silah, bölüm, yeni düşman, bosslar falan o kadar kısa süren bi dlc'de dolu dolu verilmiş. Sürekli at koşturma, gizli bi oda bulup 2 smithing stone'la ödüllendirilme gibi vakit kaybı yok.

Dlc'de moonlight sword verilmiş. Gir onunla tüm dlc'yi ya da ana oyunu bitir. Hemen arkasından str buildiyle gidip pizza cutter'la bitir. Her silahla 4-5 saatlik kaliteli bi içerik tüketirsin.
Ana oyunda 15 silah varken dlc 11 tane daha eklemiş. Tüfek türlerini saymıyorum.

Er'ye baktığında 40 saat sürecek bi dlc. Bi buildle oynasan başka buildle gelip bi daha her şeyi yapmaya üşeniyorsun zaten. Birbirini tekrarlayan catacomb'ları tekrar oynamak işkence.

40 saatte bulduğun şeylerin %95'ini kullanmayacaksın. Rellana'yı bi dlc silahıyla kestiysen başka silahla kesmenin zevkini yaşaman çok amelelik istiyor.

İkisinin de avantajları var tabi. Ancak fazla sayıda boss, fazla büyük harita her zaman iyi değildir. O harita sadece 1 kere keşif için oynanır.

Kısa, kaliteli bi dlc olan old hunters'ı yeni verilen silahlarla 7-8 kere oynamak, shadow of the erdtree'yi 1 kere oynamaktan zevkliydi kısaca.

Şuan bi daha oynamak istiyorum mesela. Ancak ng+'ya da, yeni karaktere de üşeniyorum. Dlc'de hazır karakter versen dlc'deki istediğim şeyleri toplamaya üşeneceğim.
 
Yani, diğer soulsborne oyunları daha çizgiseller zaten. Bu açıdan karşılaştırmak haksızlık olur. Hatta insanlar katılmasa da yeniden oynanabilirlik açısından bu yüzden Elden Ring'i öne koyuyorum ben. Sonuçta keşif sadece item toplamaktan ibaret değildir, dünyasını, ardındaki tarihi de keşfetmektir. Bu açıdan daha başarılı diğerlerinden. Fakat önemli eksiği var. O da işin lore kısmı, çıktığın maceranın sonunda seni ne kadar tatmin ettiği... Bu açıdan diğer oyunların çok gerisinde. Ve bu oyun Er'nin belki de son oyunu, Ringed City finaliyle aynı etkiye sahip mi?

Bu arada diğer Dlc'lerde zaten 4-5 tane boss yok muydu? Old Hunter mesela; Lady Maria, Ludwig, Kos... Laurence de atmosfer olarak fena değil, ama Cleric Beast replikasıydı. 5 taneden 3 tanesi efsane her şeyiyle... Ringed City desek Midir gibi boss da vardı. Elden Ring Dlc'sinde ise 50 tane mi ne boss var, kaç tanesi bunlar kadar efsane?
Final konusunda haklısın. Daha gelmediğim halde biliyorum az çok neyle karşılaşacağımı. Hem senaryo bazında tutarsızlıkların olması hem de beklentilerimle uyuşmamasından ötürü -ki senle de konuşmuştuk bunu- yeterli görmediğim bir final.

Evet boss sayıları o civarda ve bazıları gerçekten efsane olsa da 3-4 saatlik bir dlc nin karşısında katlarca büyük bir dlc var. Elbette nitelik kısmı daha önemli ama er nitelik kısmında da vasat değil. Tasarım konusunda bence daha iyiler zaten. Oynanış bakımından da bayle gibi çok iyi bosslarda var. İşin harita keşfi + nicelik kısmı vs gibi şeylerle birlikte ben rakip bile görmem. Buralar artık iyice kişisel konular ama ben ludwigi çok başarılı bir boss olarak görmüyorum. Maria her ne kadar güzel olsa da sister friedanın ön tasarımı gibi bir şey gözümde. Biraz abartıldığını düşünüyorum. Orphan efsane evet. Ringed city için de midiri sevmiyorum ama gael tek başına kurtarır.

@Starrk ayrı ayrı yazmak istemedim. Dediğim gibi artık kişisel zevklere giriyor.
 
Az önce godwynle ilgili bir videoya denk geldim. Bu güzelim karakteri nasıl dlc de göstermeyip radahn miquella ensest romantizmine bağlarsınız ya. Malenia ve radahn savaşını saçmalaştırıp karakterlerin motivasyonlarının içinden geçtiniz. Godwyn e tam anlamıyla ölümü bahşedip güzel bir sonla noktalardırmak varken lore da anlamsız açıklar yarattınız.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık