Ben de bayadır takip ediyorum. İlk videosunu beğenmemiştim basit shooter gibiydi. Ardından aynı görevi 2 ayrı şekilde yaptıkları bi video'da çok beğenmiştim oyunu. Ama bu son video'da biraz soğudum oyundan.
Harita çok küçük ve boş gibi görünüyor. Oyuna zaten doğru düzgün 4 oynanış videosu koymuşsun 3'ü aynı yerde geçiyor sadece biyerden sol yerine sağa dönüyor ana karakter.
Motor'un hızı da tuhaf. Sanki yavaş değil de ağır çekimde gidiyor gibiydi. Bi de o motor süpermiş gibi "önce tadını alıyorsunuz sonra elinizden alıyoruz ve aynı motoru yapabilmeniz için saatlerce uğraşmanız gerekecek" diyorlar. Motor'un böyle olmasının sebebi de sanırım harita büyüklüğü.
Seçim çıktı. Adamı ya öldüreceğiz ya da zombilere bırakacağız. Ana karakter canlı bırakmayı seçince yanındaki arkadaşı vurdu adamı bişey değişmedi
bi de seçimlerin sonucunu öğrenmek de saçma. Resmen arkadaşının hoşuna gidecek şeyi yapman lazım işte. Seçimler net "iyi adam veya kötü adam" olmuş. Tabi zombi oyununda hikayeyi etkilemek umrumda olmaz o ayrı konu. En azından seçim koymuş oldukları için bunu artı olarak görüyorum.
Düşmanların yapay zekası baya kötü. İnsanların önceliği hayatta kalmak değil de oyuncuyu yaralamak veya öldürmekmiş gibi görünüyor. Çoğu AAA oyununda olduğu gibi.
Ama düşmanların konuşmaları güzel olmuş. Adamın "eli silah tutan adamlar arıyorum. Gel birlikte olalım" teklifiyle ana karakteri kandırmaya çalışması güzeldi. Eski bi videoda da ana karakter bi düşmanı tuzakla yaraladığında adam çığlık atıyor diye yanındaki biri " sus ulan" deyip kafasına sıkmıştı. Bu tarz şeylere belli ki önem vermişler. Düşmanlar robot gibi hissedilmeyecek.
Silahların vuruş hissiyatını ve seslerini HİÇ beğenmedim. Last of us'a benzeyecek sanmıştım bu konuda. Nişan aldığında çıkan yuvarlak işaret LOU'yu andırıyor biraz. Diğer konularda da örnek alsaymış keşke.
Madem oyun hikaye yerine oynanışa dayalı en azından oynanış konusunda LOU seviyesinde olmasını bekliyor insan.
Çeşitlilik, bi görevi birçok yolla yapabilme gibi şeyler güzel ama yakın dövüş, vuruş hissi, düşman parçalama konularında last of us ps3 oyunu olmasına rağmen çok daha iyiydi.
Ateşli silahlar düzeltilebilir ama yakın dövüş konusunda hiç umudum yok. Bu konuda gördüğüm en kötü oyunlardan biri.
Crafting'i de beğenmedim. Mad max'ten nefret etme sebebim olan "scrap" bu oyunda da var. Yahu en iyi upgrade'ler için 2000 scrap istemek yerine zor görevlerle elde edilen nadir parçalar koymak çok mu zor? Hem o parçaları koyup hem scrap istemek de ayrı bi saçmalık. O upgrade için gerekecek parçaları dying light gibi yap işte.
Mermi ve sağlık çanta üretiminin horizon zero dawn'a benzer yapılması bu oyuna yakışmamış bence. Bu aksiyon oyunlarına yakışacak bişey. Bu oyunun bu konuda last of us'ı örnek almasını tercih ederdim ben. Çantanı önüne al, bişey üretmen azcık zaman alsın ve ondan sonra vakit bulursan yaralarını sar. Sırtındaki çantanın bi önemi olsun.
2 saniye içinde sağlık çantası üretip canımı fulleyebileceksem düşmanın tek mermiyle canımın yarısını almasının ne değeri var?
________________________
Oyunun tamamlanmasına çok zaman var. Umarım bazı konularda daha iyi olur. Diğer zombi oyunlarının aksine şişko zombi, tüküren zombi gibi her oyunda kullanılan zombiler yerine daha orjinal bi zombi çeşitliliği yapmışlar. Zorluk seçimi olmadığı için hasar alıp verme ve loot da gerçekçi olur. 2019'da çıkacak sanırım. Hala listemde duruyor.
2018'de almayı planlayıp vazgeçtiğim oyunlar oldu (kingdom come delivereance, farcry 5 ). Sadece god of war aldım bu yıl. Playstation exclusive'leri olmasa oyun alamayacağım düzgün oyun kıtlığı var şuan. Zamanında oynamadığım eski oyunları almayı planlıyorum artık.