Konuyu dağıtmamak için buradan devam ediyorum.
Fantastik bir eser, özellikle dövüş ve başka karakterleri geçmek üzere olan bir eser(şu an böyle diyorum ama aslında çoğu böyle) mantığa oturmak zorundadır, yoksa olay sadece ana karakterde kalır, olayın güzelliği de olmaz saçma olur. Mantıktan kastım belirli bir mantık, One Piece'deki bazı şeyler gibi değişen mantık değil. Mangaka sırf ana karakterleri öne itecek şekilde geri kalan karakterlerin o şey hakkında hiçbir fikri olmadığını gösterir şekilde çizerse eleştirilir, ana karakterleri kurtarmak için 50 milyon etmeyecek bir adam 600 milyon civarı edecek bir adamı gücüyle(absürt bir yetenekle değil yani) engellerse eleştirilir. İki yıllık ara sonrası mangakanın hala dövüşü bir mantığa oturtamadığını söylüyorum zaten, One Piece dövüş konusunda kesinlikle kötü bir manga. Fantastik yazarlar dünyalarının sınırlarını, güçlerinin sınırlarını iyi çizebildiği sürece iyi yazarlardır, havadan deux ex machinalar atıp da "derinlik" katan adamlar sağlam bir fantastik yazarı değildir. Bazı şeyler ki One Piece'de çoğu şey nedense böyle, küçümseme ile açıklanabilir ama bu da sürekli yapılmaz. Bazı şeylerin aşırı tekrar etmesi de kötü yazarlık örneği teşkil eder. İchigo 1000. kez havadan power-up alıp da yenerse mangaka eleştilir, Luffy 1000. kez karşı tarafın küçümsemesi ile ölümden kurtulup sonra gene aynı düşmanın karşısına çıkarsa eleştirilir. Buna yapılan hep böyleydi savunması yalan bir savunmadır, çünkü böyle şeyler gerçek hayatta da olabilir. Düşman zayıf yüzünü dönebilir, seni küçümseyebilir. Ama dünyanın en sağlam adamlarından biri seni küçümsemeyeceğim deyip, yakaladığı düşmanını öldürmeden çekip giderse eleştirilir, bari bu adam yapmasın denilir. Kaldı ki Luffy 2 yıllık ara öncesi gibi kimsenin tanımadığı bir herif de değil, babası dedesi belli, yarattığı tehlike belli. Ve evet, Doflamingo'nun yaptığı şey de mangakanın zorlamalarından biridir.
Rota çizmekle, dümeni yönetmek aynı şey değil. Burada rota zaten belli, gidecekleri rota önceden Pudding tarafından verildi. Rotayı herkes izleyebilir, Koca Ana tayfası da Jinbei'siz Hasır Şapkalar da. Fakat küçük akıntılara göre gemiyi rotadan ayırmamak. İşte bu üstün bir dümencinin yapacağı bir şey. Aynı şekilde Enies Lobby'de olan akıntı çok büyük bir akıntı. Burada Nami deniz hakkındaki bilgisiyle genel bir rota çizebilir, bunda öyle çok da bir şey yok yani.
Mangakanın mantığını anlayamıyoruz ama kesin bir mantık vardır havası mantıklı değil. Ya da mantık olmasa da olur önemli olan hikaye olayı da bana çok ters. Millet mantığına oturtamayınca neden böyle oluyor demelerine laf atmak da mantıklı değil. Çünkü kurgu yazarının bir görevi de neden böyle olmuyor denilecek yerleri adamakıllı işleyerek diğer ihtimalleri tıkamasıdır zaten. Fantastik türde yazanlar için bu iki kat geçerlidir çünkü okuyucu o dünyaya aşina değildir, neyin olup olamayacağını bilemez. Madem uzata uzata çiziyorsun, bunları çiz.