Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Gow: Ragnarok fena başladı, ateşin başında sakince ısınırken bir anda tanrı yağmuruna tutulduk adeta.
Eğer Thor bu performansa devam ederse net olarak gelmiş geçmiş en iyi Thor derim kendisine, adam beklediğimden kat be kat iyi çıktı. Şimşek dondu la :D

Cilalı kombatı sevdim daha akıcı ve silahların elementine odaklı olmuş. Tabi geneline bir şey demek için henüz erken.
X ile dodge yapma mekaniğini iyi geliştirmişler. İlk oyunda sadece yuvarlanmak gibi olduğundan pek kullanmıyordum ama şimdi karakterin saldırıya göre sağ sola dodgelaması çok iyi olmuş.

Oyunun başında Spoilersiz dikkatimi çeken birkaç şey oldu.
İlk oyunun en başında Atreus'a avlanmayı öğretirken bu oyunun başında Atreus sırtında Geyikle gelmesi ve Kratos'un ona oklarını hazırlaması müthiş bir detay.

Dikkatimi çeken diğer unsur da Not defterine yani oyunun bilgileri yazıldığı kodexe 1. oyunda Atreus’un bakış açısıyla ve notlarıyla yazılıyordu ama artık Kratos’un düşünceleri ve bakış açısıyla yazılıyor.
İlk oyunda oğlu olayları anlamaya çalışıp babasını takip ediyordu. Bu oyunda ise tam tersi yaşanıyor ve Kratos oğlu Atreus’u takip edip olayları anlamaya çalışıyor.

Neyse şimdilik Sivas'ın Divriği ilçesi yani Svartalfheim'ı geziyorum ve yan görevler falan yapıyorum, değişik bir bölge olmuş.
 
@Historia

Sıyrılma ilk oyunda da vardı. X’e hızlıca iki kere basarsan yuvarlanıyordu ama bir kez dokunup bırakırsan sıyrılıyordu. Sen hep X’e peş peşe basıp farketmemişsin galiba. Ya da başka bişeyi mi kastettin?

O sıyrılma baya işe yarıyordu oyunda. Komboları yuvarlanma gibi bölmüyor. Yani baltayla üç kere vurmuşsan o kombonun sonundaki güçlü dördüncü vuruşu sıyrıldıktan sonra yapabiliyordun. Kombo resetlenmiyordu. Aynısı ragnarokta da oluyor.

Bu arada notları hep okumanı öneririm. Kratos’un ağzından çıkanlarla içinden geçen şeyler arasındaki farkı görmek komik olabiliyor.
 
Son düzenleme:
@Historia

Sıyrılma ilk oyunda da vardı. X’e hızlıca iki kere basarsan yuvarlanıyordu ama bir kez dokunup bırakırsan sıyrılıyordu. Sen hep X’e peş peşe basıp farketmemişsin galiba. Ya da başka bişeyi mi kastettin?

O sıyrılma baya işe yarıyordu oyunda. Komboları yuvarlanma gibi bölmüyor mesela. Yani baltayla üç kere vurmuşsan o kombonun sonundaki güçlü dördüncü vuruşu sıyrıldıktan sonra yapabiliyordun. Kombo resetlenmiyordu. Aynısı ragnarokta da oluyor.

Baltanın R1’e basılı tutunca yerden buz atma saldırısı var. Normalde 1 kere balta sallayıp ondan sonra yapıyor. Eğer sıyrılırken R1’i bırakmazsan hiç balta sallamadan arka arkaya kullanabiliyorsun. Herkese çabucak buz bulaştırıyorsun.

Bu arada notları hep okumanı öneririm. Kratos’un ağzından çıkanlarla içinden geçen şeyler arasındaki farkı görmek komik olabiliyor.
Benim kastettiğim başka ya, bu oyunda boss'un saldırısının çapına göre sıyrılıyor. Yani tam kenara çekilmek yerine daha orantılı sıyrılıyor yani dodge sisteminin bu oyunda boss saldırılarına entegre edildiği hissini aldım. Yani tam sağ sola kaymıyor saldırı ne kadar büyüklükteyse o kadar oynuyor karakter. İlk oyunda tamamen bağımsız bir mekanizma gibi hissettiriyordu yani sadece sağ sola sıyrılıp çift basınca da yuvarlanıyordu. Şimdiki çok daha akışkan, orantılı ve yağ gibi olmuş.
Baltanın R1’e basılı tutunca yerden buz atma saldırısı var. Normalde 1 kere balta sallayıp ondan sonra yapıyor. Eğer sıyrılırken R1’i bırakmazsan hiç balta sallamadan arka arkaya kullanabiliyorsun. Herkese çabucak buz bulaştırıyorsun. Sıyrılma baya kullanışlıydı gow’da.
Bunu büyük ihtimalle güncellemeyle çıkarırlar diye düşünüyorum :D Kullanacak duruma gelir miyim bilmiyorum ama Souls oyunlarındaki Bug abuse gibi duruyor resmen.

Notları okumak güzel ya, ilk oyunda da zevkliydi okuması. Kratos söylemek istemediğini veya söyleyemediğini notlara yazması bu oyundaki notları daha ilgi çekici kılıyor.
 
A Plague Tale Requiem'i bitirdim.

O kadar güzel grafikler yap. Görsel tarafı aşırı iyi olsun. Mekan tasarımları hiç birbirini tekrar etmesin ama oynanış tarafını ilk oyundaki gibi bırak. Çok sığ bir oynanışı var. Gizlilik oyunu ama az daha oynanışı çeşitlendirseler ya da daha keyifli bir hale getirseler çok daha iyi olurdu. Sıkıyor insanı bir yerden sonra. Aksiyon tarafı mekanikler yüzünden kısıtlı. O tarafın oynanışına kafa yormamalarını anlıyorum ama gizlilik odaklı bir oyunda oynanış mekaniklerini çok kısıtlı bırakmışlar. İlk oyundaki gibi aynı şeyleri yapıyor hissiyatı alıyorsun hep. Gelen yenilik sana yenilik gibi hissettirmiyor. Bir minik arbalet getirmişler ama Amicia kardeşim 2'den fazla ok taşıyamıyor. El kadar okları fazla taşımaşı için yükseltme yapmamız gerekiyor. Bari ok kapasitesini fazla tut. Aksiyona girdiğimizde tribe girmeyelim bitecek diye. Arnaud'u kurtardığımız kısında tamamen aksiyona giriyoruz ve aksiyon tarafından daha çok keyif alıyorsun.

Ama mekan tasarımları ve görsellik aşırı iyi. Her bölüm acaba bu sefer nasıl bir yerle karşılacağım diye düşünüyorsun. Hikaye meh ama sunum gayet iyi. Birbirini tekrar etmeyen mekanlar bunu baya güzel kılıyor. Güzel bir macera yaşatıyor.

Ayrıca 3.oyunun geleceği de belli sona bakınca.

Başka bir taşıyıcı ortaya çıkıyor. Amicia bunla mücadele etmeye devam edecek. Umarım kendisini yetişkin bir halde görürüz. Yakın dövüşü çeşitlendirirler. Karakterimiz daha donanımlı olur. Bu sayede oynanışı daha da çeşitlendirebilir.
 
Son düzenleme:
Benim kastettiğim başka ya, bu oyunda boss'un saldırısının çapına göre sıyrılıyor. Yani tam kenara çekilmek yerine daha orantılı sıyrılıyor yani dodge sisteminin bu oyunda boss saldırılarına entegre edildiği hissini aldım. Yani tam sağ sola kaymıyor saldırı ne kadar büyüklükteyse o kadar oynuyor karakter. İlk oyunda tamamen bağımsız bir mekanizma gibi hissettiriyordu yani sadece sağ sola sıyrılıp çift basınca da yuvarlanıyordu. Şimdiki çok daha akışkan, orantılı ve yağ gibi olmuş.

Bunu büyük ihtimalle güncellemeyle çıkarırlar diye düşünüyorum :D Kullanacak duruma gelir miyim bilmiyorum ama Souls oyunlarındaki Bug abuse gibi duruyor resmen.

Notları okumak güzel ya, ilk oyunda da zevkliydi okuması. Kratos söylemek istemediğini veya söyleyemediğini notlara yazması bu oyundaki notları daha ilgi çekici kılıyor.
Mesafeden emin değilim ama saldırıya göre bazen eğiliyordu bazen eğilmiyordu diye hatırlıyorum. Onu daha da geliştirmiş olabilirler.

İlk oyundaki R1’e basılı tutarak yapılan hareketlerde de işe yarıyordu o teknik. Güncelleyeceklerini sanmam.

İlk oyunu bug’a sokarak balta ve bıçağı aynı anda eline alabiliyordun. Baya absürt şeyler yapılabiliyordu. Ama 2018’de ona bile güncelleme yapmadılar. Yeni oyuna geçince düzeltmişler.
 
Ayrıca Gamepass'te Somerville adında bir oyun var. 2.5 saate yakın bir oynanış süresi var. Limbo ve İnside yapan ekibin kurucularından biri yapmış. Inside havası var daha çok. 1 saate yakın oynadım. Kendine has bir görsel tasarımı var. Atmosferi güzel ama oyun sanki yürüme ve koşma simülasyonu gibi. Bulmacalar oynadığım kısma göre çok basit. Bölümü geçmek için hiç uğraşmıyorsun.
 
Mesafeden emin değilim ama saldırıya göre bazen eğiliyordu bazen eğilmiyordu diye hatırlıyorum. Onu daha da geliştirmiş olabilirler.

İlk oyundaki R1’e basılı tutarak yapılan hareketlerde de işe yarıyordu o teknik. Güncelleyeceklerini sanmam.

İlk oyunu bug’a sokarak balta ve bıçağı aynı anda eline alabiliyordun. Baya absürt şeyler yapılabiliyordu. Ama 2018’de ona bile güncelleme yapmadılar. Yeni oyuna geçince düzeltmişler.
Evet mesela Björn'e karşı dövüşürken zamanında x e basınca hiçbir şekilde normal sıyrılmıyordu hatta arkaya doğru değişik sıyrılma hareketleri bile yapıyordu.
İlk oyunda Hitbox mesafesini kestirmek biraz sorundu o yüzden x e basmak yetmiyordu daha çok souls oyunlarındaki sağ sola yuvarlanmak zorunda kalıyordu insan.

O bug abuse meselesi ilk oyunda yaygındı da bu oyunda öylece bırakıp gitmelerini istemem şahsen, hani 1-2 tanesinden sorun olmaz fakat çok olunca kalitesi düşük oyun görüntüsü veriyor. Ha ben kullanmıyorum zaten o başka mesele ama dışarıdan bakınca bu kalibrede bir oyunda hoş durmuyor bence.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 43)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık