Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@Sesshomaru @Smoker

Daha önce Half-Life ile alakalı bir yazı yazmıştım ama buraya mı yazmıştım yoksa Dc'ye mi tam hatırlamıyorum, neyse konusu açılmışken detaylı yazayım.

Bildiğiniz üzere son büyük Half-Life oyunu 2004'de çıkmıştı yani 17 sene önce. O ara bazı spin-off'lar falan da çıktı.
Valve 2019'da VR gözlüğü olan İndex'i çıkardı. Aynı sene Facebook'da VR gözlüğü olan Oculus Quest'i çıkardı.
Her yeni sistem çıkarıldığında o şirket sistemin reklamını yapmaya çalışır ve Valve'de bunu Half-Life Alyx ile yaptı.
Amaç hem kendi gözlüğünün reklamını yapıp satışlarını arttırmak hem henüz yaygın piyasası olmayan bir sisteme oyun çıkarmak.
Ki başarılı oldular bile denebilir çünkü oyun baya olumlu yorumlar aldı ve İndex'in satışları o ara bir hayli arttı. Fakat satışlar artsa da Valve beklediği etkiyi yaratamadığını belirtti çünkü Alyx girişimi Facebook'un VR gözlüğü olan Oculus Quest'i durduramadı adamlar çoktan piyasayı domine etmişti çünkü hem daha uygundu hem çok fazla exclusive oyunları vardı.

Şimdi gelelim asıl mevzuya neden Half-Life 3 çıkmadı?
Şimdi biraz şaşıracaksınız ama Valve, HL Alyx'den önce büyük bir Half-Life oyunu geliştirmekten korkuyordu. Bunu Valve'de bölüm tasarımcısı olan Phil Co. bizzat kendisi söyledi.
Half-Life Alyx ile cesaret kazandıklarını ve kendilerini toparlayıp artık büyük bir Half Life geliştirmek istediklerini belirttiler.
Bildiğiniz üzere bu sene Valve'nin yeni el konsolu Steam Deck tanıtıldı. Peki demin de belirttiğim gibi yeni bir sistemin reklamını yapmak için ne gerekiyor? yeni bir oyun gerekiyor.
Valve şu an Half-Life: Kod adı: Citadel üzerinde çalışıyor. Oyun özellikle Steam Deck için optimize edilecek ve Half-Life, Left4Death ve Alien Swarm karışımı bir strateji oyunu olacağı belirtildi.
Ve oyunu ancak 1-2 sene sonra göstereceklerini belirttiler yani çıkış tarihi henüz belli değil ama belirtilene göre çıkması biraz sürecek daha.

Şimdi sizlere biraz üzücü bilgiler vermek zorundayım ki çok Hype yapıp hayal kırıklığına uğramayın.
Half-Life 3'ün çıkması maalesef henüz daha çok uzun sürecek. En az 4-5 senesi var çünkü HL3 üzerinde şu an çok küçük bir grup çalışıyor ve daha oyunu geliştirmeye henüz başlanmadı bile.
Daha 2-3 sene sonra Half-Life Citadel çıkacak ki Hl3'e tam odaklanabilsinler. Ayrıca 2004 ile bu zamanın oyun dünyası ve standartı çok çok farklı. Oyun endüstrisi artık film, müzik ve futbol endüstrisini geçmiş bir piyasaya sahip. Yani oyunlar da ona göre yapılıyor artık. Fakat Valve'de şu an altyapı ve oyun yapımında insan gücü sıkıntısı var. Half-Life Alyx 80'den az adamla yapıldı ve max 80 adamla bitirildi. Ve Valve bu grubun bir oyun geliştirmek için topladıkları en büyük grup olduğunu belirtmişti. Yani bu inanılmaz düşük bir sayı. Orta seviyedeki şirketler bu sayıdaki adamlarla oyun yapıyor. Cyberpunk 500 kişi ile yapıldı. Ve ek olarak dışarıdan çalışanlar da var. 500 adama ihtiyaçları yok ama düzgün bir AAA oyunu yapmak için büyük bir bütçe ve en az 200-300 adam gerekli.
Büyük ihtimalle Alyx'den önce Half-Life 3 yapmaktan çekinmelerinin ve buna cesaret edememelerinin sebebi de buydu çünkü bir AAA oyunu yapmak VR oyunu yapmaktan çok daha zor.
 
@Sesshomaru @Smoker

Daha önce Half-Life ile alakalı bir yazı yazmıştım ama buraya mı yazmıştım yoksa Dc'ye mi tam hatırlamıyorum, neyse konusu açılmışken detaylı yazayım.

Bildiğiniz üzere son büyük Half-Life oyunu 2004'de çıkmıştı yani 17 sene önce. O ara bazı spin-off'lar falan da çıktı.
Valve 2019'da VR gözlüğü olan İndex'i çıkardı. Aynı sene Facebook'da VR gözlüğü olan Oculus Quest'i çıkardı.
Her yeni sistem çıkarıldığında o şirket sistemin reklamını yapmaya çalışır ve Valve'de bunu Half-Life Alyx ile yaptı.
Amaç hem kendi gözlüğünün reklamını yapıp satışlarını arttırmak hem henüz yaygın piyasası olmayan bir sisteme oyun çıkarmak.
Ki başarılı oldular bile denebilir çünkü oyun baya olumlu yorumlar aldı ve İndex'in satışları o ara bir hayli arttı. Fakat satışlar artsa da Valve beklediği etkiyi yaratamadığını belirtti çünkü Alyx girişimi Facebook'un VR gözlüğü olan Oculus Quest'i durduramadı adamlar çoktan piyasayı domine etmişti çünkü hem daha uygundu hem çok fazla exclusive oyunları vardı.

Şimdi gelelim asıl mevzuya neden Half-Life 3 çıkmadı?
Şimdi biraz şaşıracaksınız ama Valve, HL Alyx'den önce büyük bir Half-Life oyunu geliştirmekten korkuyordu. Bunu Valve'de bölüm tasarımcısı olan Phil Co. bizzat kendisi söyledi.
Half-Life Alyx ile cesaret kazandıklarını ve kendilerini toparlayıp artık büyük bir Half Life geliştirmek istediklerini belirttiler.
Bildiğiniz üzere bu sene Valve'nin yeni el konsolu Steam Deck tanıtıldı. Peki demin de belirttiğim gibi yeni bir sistemin reklamını yapmak için ne gerekiyor? yeni bir oyun gerekiyor.
Valve şu an Half-Life: Kod adı: Citadel üzerinde çalışıyor. Oyun özellikle Steam Deck için optimize edilecek ve Half-Life, Left4Death ve Alien Swarm karışımı bir strateji oyunu olacağı belirtildi.
Ve oyunu ancak 1-2 sene sonra göstereceklerini belirttiler yani çıkış tarihi henüz belli değil ama belirtilene göre çıkması biraz sürecek daha.

Şimdi sizlere biraz üzücü bilgiler vermek zorundayım ki çok Hype yapıp hayal kırıklığına uğramayın.
Half-Life 3'ün çıkması maalesef henüz daha çok uzun sürecek. En az 4-5 senesi var çünkü HL3 üzerinde şu an çok küçük bir grup çalışıyor ve daha oyunu geliştirmeye henüz başlanmadı bile.
Daha 2-3 sene sonra Half-Life Citadel çıkacak ki Hl3'e tam odaklanabilsinler. Ayrıca 2004 ile bu zamanın oyun dünyası ve standartı çok çok farklı. Oyun endüstrisi artık film, müzik ve futbol endüstrisini geçmiş bir piyasaya sahip. Yani oyunlar da ona göre yapılıyor artık. Fakat Valve'de şu an altyapı ve oyun yapımında insan gücü sıkıntısı var. Half-Life Alyx 80'den az adamla yapıldı ve max 80 adamla bitirildi. Ve Valve bu grubun bir oyun geliştirmek için topladıkları en büyük grup olduğunu belirtmişti. Yani bu inanılmaz düşük bir sayı. Orta seviyedeki şirketler bu sayıdaki adamlarla oyun yapıyor. Cyberpunk 500 kişi ile yapıldı. Ve ek olarak dışarıdan çalışanlar da var. 500 adama ihtiyaçları yok ama düzgün bir AAA oyunu yapmak için büyük bir bütçe ve en az 200-300 adam gerekli.
Büyük ihtimalle Alyx'den önce Half-Life 3 yapmaktan çekinmelerinin ve buna cesaret edememelerinin sebebi de buydu çünkü bir AAA oyunu yapmak VR oyunu yapmaktan çok daha zor.
Hype yapacak bir durum mu oldu da hayal kırıklığına uğrayayım? Biraz gereksiz bir kişisel yorum olmuş bu dediğin.

Ben çok büyük bir oyun beklemiyorum. Bana yıllar önce o tadı vermiş oyunun devamını oynayasam yeter. Half-Life 3, ikinci oyun ile aynı şekilde çıksa bile hiç şikayet etmeden oynarım. Benim Half-Life sevme nedenlerim hikayesi, gizemleri ve sağladığı saf FPS hissi. Ben Valve'ı takdir ediyorum, adamlar marka değerlerine sahip çıkıyor. Çoğu firma gibi "oyun tuttu, her sene yenisini çıkaralım" kafasında iş yapmıyor. Bu yüzden 10 yıl sürecek olsa da beklerim, sorun değil.
 
Hype yapacak bir durum mu oldu da hayal kırıklığına uğrayayım? Biraz gereksiz bir kişisel yorum olmuş bu dediğin.
Olaki bir Hype olursa bilin diye dedim onu.
Hype yapmayan biri zaten orayı atlaması gerekir.
O kadar teknik analiz yazmışım o kısmı üstüne alınman da bana gereksiz geldi açıkçası. Neyse.
Ben Valve'ı takdir ediyorum, adamlar marka değerlerine sahip çıkıyor. Çoğu firma gibi "oyun tuttu, her sene yenisini çıkaralım" kafasında iş yapmıyor.
Ortada taktir edilecek bir şey yok.
Eğer senin dediğin şeyi yapmaya çalışsalardı Half-Life ismini kullanıp habire küçük modlar ve spin off’lar çıkarmazlardı
Neden oyun çıkarmadıklarının sebebini söyledim zaten Valve bundan çekindiklerini ve korktuklarını belirtti ve yavaş yavaş bu korku buzları kırdıklarını belirttiler yani öyle marka değerine sahip çıkalım diye bir amaç yok ortada.

Şunu da belirteyim şu an geliştirilen Half Life: Citadel için Co-Op VR modu da getireceklerdi ama Valve istediği sayıda İndex satamadığı için onu iptal etti. Yani şirketler durumu tartıp çıkarır ürünleri, marka değeri yüzünden değil.
Ben çok büyük bir oyun beklemiyorum. Bana yıllar önce o tadı vermiş oyunun devamını oynayasam yeter. Half-Life 3, ikinci oyun ile aynı şekilde çıksa bile hiç şikayet etmeden oynarım. Benim Half-Life sevme nedenlerim hikayesi, gizemleri ve sağladığı saf FPS hissi. Bu yüzden 10 yıl sürecek olsa da beklerim, sorun değil.
Bu senin kişisel görüşün olduğundan bir şey diyemem saygı duyarım ama ben milletin genel beklentisini bildiğimden şu an beklenilen büyük oyun için altyapı kesinlikle yetersiz ve bunun kendileri de farkındalar yoksa benim de büyük bir beklentim yok. Hatta şu an altyapı oluşturmakla uğraşıyorlardır bile, üzücü olan tek şey buna geçen sene Half-Life:Alyx ile farkına varmaları.
 
Olaki bir Hype olursa bilin diye dedim onu.
Hype yapmayan biri zaten orayı atlaması gerekir.
O kadar teknik analiz yazmışım o kısmı üstüne alınman da bana gereksiz geldi açıkçası. Neyse.

Ortada taktir edilecek bir şey yok.
Eğer senin dediğin şeyi yapmaya çalışsalardı Half-Life ismini kullanıp habire küçük modlar ve spin off’lar çıkarmazlardı
Neden oyun çıkarmadıklarının sebebini söyledim zaten Valve bundan çekindiklerini ve korktuklarını belirtti ve yavaş yavaş bu korku buzları kırdıklarını belirttiler yani öyle marka değerine sahip çıkalım diye bir amaç yok ortada.

Şunu da belirteyim şu an geliştirilen Half Life: Citadel için Co-Op VR modu da getireceklerdi ama Valve istediği sayıda İndex satamadığı için onu iptal etti. Yani şirketler durumu tartıp çıkarır ürünleri, marka değeri yüzünden değil.

Bu senin kişisel görüşün olduğundan bir şey diyemem saygı duyarım ama ben milletin genel beklentisini bildiğimden şu an beklenilen büyük oyun için altyapı kesinlikle yetersiz ve bunun kendileri de farkındalar yoksa benim de büyük bir beklentim yok. Hatta şu an altyapı oluşturmakla uğraşıyorlardır bile, üzücü olan tek şey buna geçen sene Half-Life:Alyx ile farkına varmaları.
Senden teknik analiz yapmanı beklemedim, sen kendi kendine yapmışsın, bunu da bizim hype yapma ihtimalimize bağlayarak açıklamışsın. Bize yönelik yazdığın bir şeyi üstüme alınmam normal bence.

2007'den beridir Half-Life ismiyle yaptıkları tek oyun Alyx, bu mu durmadan sürekli mod falan çıkarmak oluyor? Half-Life isminin bir ağırlığı var, onun ağırlığını kaldırabilecek bir iş yapmak istemelerinden normal bir şey yok. Diğer firmaların çoğu tutmuş oyunlarını paçavraya çevirene kadar kullanıyor. Sony, God of War: Ascension da bunu yaptı mesela, sonradan oyunun yapısını tamamen değiştirip kurtarabildiler. Assassin's Creed'in, Far Cry'ın, Mafia'nın falan hali ortada. Bugün Half-Life hakkında olumsuz yorum sayısı az ise, bu tamamen Valve'ın oyunu suyunu sıkana kadar kullanmamasından kaynaklıdır. Bu adamlar rahatlıkla Episode Two'dan sonra Half-Life 3'ü çıkarabilirlerdi. Marka değerine sahip çıkmaktaki mantıklarımız birbirinden çok farklı.
 
Senden teknik analiz yapmanı beklemedim, sen kendi kendine yapmışsın, bunu da bizim hype yapma ihtimalimize bağlayarak açıklamışsın. Bize yönelik yazdığın bir şeyi üstüme alınmam normal bence.

2007'den beridir Half-Life ismiyle yaptıkları tek oyun Alyx, bu mu durmadan sürekli mod falan çıkarmak oluyor? Half-Life isminin bir ağırlığı var, onun ağırlığını kaldırabilecek bir iş yapmak istemelerinden normal bir şey yok. Diğer firmaların çoğu tutmuş oyunlarını paçavraya çevirene kadar kullanıyor. Sony, God of War: Ascension da bunu yaptı mesela, sonradan oyunun yapısını tamamen değiştirip kurtarabildiler. Assassin's Creed'in, Far Cry'ın, Mafia'nın falan hali ortada. Bugün Half-Life hakkında olumsuz yorum sayısı az ise, bu tamamen Valve'ın oyunu suyunu sıkana kadar kullanmamasından kaynaklıdır. Bu adamlar rahatlıkla Episode Two'dan sonra Half-Life 3'ü çıkarabilirlerdi. Marka değerine sahip çıkmaktaki mantıklarımız birbirinden çok farklı.
Öncelikle şu konuda anlaşalım, benim mantık yürüttüğüm falan yok. Yazdığım analizin %95’i net olan yani yazılı-kesin olan şeylerden oluşuyor. Valve’nin kendi dediklerini belirtiyorum orada. Sen kesin olan bir şeye mantık yürütmeye çalışıyorsun bu yüzden konu başka şirketlere ve oyunlarına kaydı farkettiysen.

“Valve oyunu yapmamak istemediğinden değil, veya oyunun marka değeri için değil , markanın ağırlığı yüzünden de değil, oyunu yapmaya korktukları için çıkarmadı”

“I mean, in all honesty, back in 2016, when we started this… I mean, Half-Life was just terrifying. Half-Life 3, terrifyingly daunting prospect”

Whereas Half-Life 3, if it’s like, “Hey, tomorrow you are working on Half-Life 3!” and you are like, “Oh God!” Terrifying”

Eğer marka değerini - ağırlığını artık her neyse onu düşünselerdi Alyx’den hemen sonra 2 Half-Life oyununu fırına koyup hemen geliştirmeye başlamazlardı. Üstüne de Steam Deck için de Half-Life çıkarmaya çalışmazlardı. Zaten Alyx’den sonra buzlar kırıldı diyor adamlar. Artık büyük Half Life oyunları geliştirmeyi düşünebiliriz diyor adamlar. Bu benim kişisel düşüncem değil adamlar kendisi diyor bunu. Ben bunu demeye çalışıyorum.

Oyun çıkarmak öyle basit bir şey değil.
Oyun medyasında aktif olan birisi olarak yapımı neredeyse bitecekken iptal edilen nice oyunlar gördüm yani neye dayanarak isteseler rahatlıkla Half-Life 3 çıkarırlar diyebiliyorsun? Adamların kendileri buna cesaret edemediklerini belirtiyorlar. Gördüğün gibi düşüncesi bile korkutuyordu adamları.
Adamların en büyük grubu 80 adamdan oluşuyor ve VR oyununu 4 senede bitiriyorlar. Günümüz seviyesinde bir fps shooter oyununu 80 kişiyle 4 senede yapamazsın. Yani altyapı bile yokken rahatlıkla oyun çıkarmayı bırak onun düşüncesi bile hayal aynı Valve’nin bölüm tasarımcısının dediği gibi:

if it’s like, “Hey, tomorrow you are working on Half-Life 3!” and you are like, “Oh God!” Terrifying

O verdiğin örnekler de tamamen konu ile alakasız olduğundan bir şey demeyeceğim, ister Half-Life 10 çıksın bu beni ilgilendirmez ki, ben sana Half-Life 3’ün şimdiye kadar neden çıkmadığını anlatmaya çalışıyorum.
 
Öncelikle şu konuda anlaşalım, benim mantık yürüttüğüm falan yok. Yazdığım analizin %95’i net olan yani yazılı-kesin olan şeylerden oluşuyor. Valve’nin kendi dediklerini belirtiyorum orada. Sen kesin olan bir şeye mantık yürütmeye çalışıyorsun bu yüzden konu başka şirketlere ve oyunlarına kaydı farkettiysen.

“Valve oyunu yapmamak istemediğinden değil, veya oyunun marka değeri için değil , markanın ağırlığı yüzünden de değil, oyunu yapmaya korktukları için çıkarmadı”

“I mean, in all honesty, back in 2016, when we started this… I mean, Half-Life was just terrifying. Half-Life 3, terrifyingly daunting prospect”

Whereas Half-Life 3, if it’s like, “Hey, tomorrow you are working on Half-Life 3!” and you are like, “Oh God!” Terrifying”

Eğer marka değerini - ağırlığını artık her neyse onu düşünselerdi Alyx’den hemen sonra 2 Half-Life oyununu fırına koyup hemen geliştirmeye başlamazlardı. Üstüne de Steam Deck için de Half-Life çıkarmaya çalışmazlardı. Zaten Alyx’den sonra buzlar kırıldı diyor adamlar. Artık büyük Half Life oyunları geliştirmeyi düşünebiliriz diyor adamlar. Bu benim kişisel düşüncem değil adamlar kendisi diyor bunu. Ben bunu demeye çalışıyorum.

Oyun çıkarmak öyle basit bir şey değil.
Oyun medyasında aktif olan birisi olarak yapımı neredeyse bitecekken iptal edilen nice oyunlar gördüm yani neye dayanarak isteseler rahatlıkla Half-Life 3 çıkarırlar diyebiliyorsun? Adamların kendileri buna cesaret edemediklerini belirtiyorlar. Gördüğün gibi düşüncesi bile korkutuyordu adamları.
Adamların en büyük grubu 80 adamdan oluşuyor ve VR oyununu 4 senede bitiriyorlar. Günümüz seviyesinde bir fps shooter oyununu 80 kişiyle 4 senede yapamazsın. Yani altyapı bile yokken rahatlıkla oyun çıkarmayı bırak onun düşüncesi bile hayal aynı Valve’nin bölüm tasarımcısının dediği gibi:

if it’s like, “Hey, tomorrow you are working on Half-Life 3!” and you are like, “Oh God!” Terrifying

O verdiğin örnekler de tamamen konu ile alakasız olduğundan bir şey demeyeceğim, ister Half-Life 10 çıksın bu beni ilgilendirmez ki, ben sana Half-Life 3’ün şimdiye kadar neden çıkmadığını anlatmaya çalışıyorum.
Ortak noktada buluşabileceğimizi düşünmüyorum, boş yere tartışmaya gerek yok. Uzatmayalım.
 
Son düzenleme:
60 liralık oyun 6 liraya düşmüş. On numara oyundur, tavsiye ederim.

Bugün çıkan eklentisi de 40 (şimdilik 36) lira imiş. Şahsen bunun için daha büyük bir indirimi bekleme niyetim var.
 
Darksiders 2 çıktığı sene yılın oyunu falan alabilecek bir oyunmuş.

Aynı firma 3'üncü oyunda nasıl bu kadar batırdı herkes yerden yere vurmuş oyunu oynama hevesi kalmadı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 3)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık