Öyle bir şey demiyorum zaten sadece şunu diyorum bir oyunun beğenilmemesini sadece renkler ve zevklere, oyunu anlamamaya bağlayamayız. Oyunun yeterli kaliteye sahip olmaması da bir etkendir. Yüksek prodüksiyon bir oyunu illa ki kaliteli yapacak diye bir kaide yoktur.
Uzatmayacaktım aslında ama 50 liraya oyun yapsan da kaliteli olabilir konu bu değil.
Oyunun bir sürü fragmanı çıkmasına rağmen oyunun çıkışına kadar kimse ne olayı ne de konusunu bilmiyordu.
Oyunun şimdiye kadar çıkmış bütün fragmanlarını izle ne gameplay ne karakterleri ne de konusunu kavrayabilirsin.
Çıkışa kadar oyun hakkında hiçbir şey ele vermediler.
Oyunu oynamış birisi olarak bana konuyu sorsan ben sana konuyu anlatmakta zorlanırım çünkü cidden garip ve değişik bir konusu var.
Ben dahil oyunu oynayanlar bile konuyu kavramakta zorlandılar ki konu oyunun sonlarına doğru belli oluyor yani oyunun %70'ini oynamış olman gerekiyor ki en azında bir şeyler hakkında spekülasyon yapabiliyor olman için. Bundan dolayı sen nasıl yalayıp yutmuş kişilerin yorumlarından oyun hakkında fikir edindin merak ediyorum açıkçası çünkü oyunun %70'ini oynamış veya izlemiş olsan bile en fazla gameplay hakkında yorum yapılabilir..
Neyse konumuza gelirsek.
Kojima'nın hedefi diğer oyunlara benzemeyen farklı bir şey sergilemek ve insanlara farklı bir oyun deneyimi yaşatmaktı.
Oyun ya flop olacaktı ya da hit olacaktı.
Death Streanding kesinlikle bir başyapıt veya harikulade bir oyun değil ama flop da değil.
Hadi oyunun kötü veya iyi olmasını geçtim.
Ben dahil çoğu oyuncu oyunu oynarken kendini farklı hissettiyse ve oyunun konu olarak ve oynanış deneyimi olarak piyasada eşi benzeri yoksa Kojima hedefine ulaşmış demektir.
Ki hedefine ulaştığını kendisi de söylüyor ve bu tarz ama yine değişik yeni bir oyunun üzerinde çalışıyor.
Bir şeyi kaliteli yapan da bir şeye ayırt edici özellik veren şeydir dolayısıyla kendi deneyimime ve oyunun millete yaşattığı duygulara bakarsak Death Stranding kriter olarak tamamen uyuyor.