Heh aynen bu. Mod yapmış fanlar 40 dakikalık oynaması var da, gelene eklense güzel olurdu. Hatta aynı harita direk kürelerin birleşimi ve vampir clanlarının ilk geldiği zamanlar. Yanımıza 1 kişi alıp(yen ciri tris falan) geçmişe gidip görevleri yapıp gelsek ne güzel olurdu. Velene gitmek istemiyorum ya her yer çamur sürekli yağmur ormanlar desek leşenler yüzünden garip sesler... BaW ne güzel günlük güneşlik iç açıcı
Benim asıl demek istediğim şey şu: Oyun içinde Geralt, Orianna'ya "senin için tekrar geleceğim." demişti. Bütün DLC bittikten sonra ise Orianna için hiç geri dönmedik. Bu geri dönüp yüzleşmenin senaryosunu ise bize en başta DLC tanıtım fragmanı olarak izletmişlerdi aslında. Demem o ki, bunun hakkında ek görevler göreceğimizi zannetmiyorum
Yeni nesil güncellemenin gelmesiyle birlikte Witcher 3'e tekrardan başladım.
Şu kesin, bu güncelleme gördüğüm en iyi yeni nesil güncellemelerinden biri.
Oyuna resmen farklı bir bakış açısı ve atmosfer katmışlar. Daha da bir Witcher havası katılmış oyuna.
Şunu da kesin söyleyeyim Cyberpunk'ın yeni nesil güncellemesinden çok daha iyi.
Bunun sebebi Cyberpunk'un 2020'de çıktığında zaten yeni nesil güncellemedeki haliyle çıkması gerekiyordu.
Witcher güncellemesinde ise 2015'de çıkmış bir oyuna resmen farklı bir perspektif kazandırmışlar.
Ha şunu da unutmamak lazım güncellemenin çıkması 2 sene sürdü yani beklemekten ömrümüzden ömür gitti orası başka.
Aynı zamanda bu güncelleme bir sonraki Witcher oyunlarında neleri değiştirebileceklerine dair küçük ip ucular da veriyor.
Oyunun Ps5 yeni nesil sürümünün yanına Ps4 sürümünü de indirdim ve bizzat kendim karşılaştırdım ve bu kadar fark yaratacağını hiç beklemiyordum.
Geçen buraya güncellemeye dair beklentilerimi yazmıştım ve yazdığım her şeyin fazlasını eklemişler.
Aslında Witcher 3 Grafik olarak cilalamaya ihtiyacı olan bir oyun yani bunu günümüze göre diyorum yoksa çıktığı döneme göre fena değildi.
Grafiklerinden çok ortam ve sanatı çok iyi olduğundan grafikleri günümüzde de hala rahatsızlık vermez çünkü pixel pixel olan oyunu bile sanat ve ortam taşıyabilir.
En büyük yenilik Ray tracing olacak yani ışın izleme özelliği. Onu açtığın anda oyunun gölge ve yansımalarını başka bir seviyeye taşıyor ama maalesef ciddi anlamda performans yiyen bir özellik.
Mesela HDR ve 4K, Witcher 3'e çok sonradan geldiğinden ve tam optimize olmadığından bu iki özelliği açınca oyunda bazı iyileştirmeler yanında detay kaybına da sebebiyet veriyordu. Hatta Witcher 3'ün Pc sürümünde hala HDR yok halbuki 2017'den sonra çıkmış büyük oyunların %95'inde HDR var.
Eski konsollara sonrada yarım yamalak gelmişti ama bu güncellemeyle yeni konsollara ve ilk defa Pc'ye bu güncellemeyle tam optimize bir şekilde gelecek diye biliyorum.
Bir diğer en önemli şey de ışıklandırma. Bir ortamın iyi gözükmesini sağlayan en büyük etkenlerden birisi de ışıklandırmadır.
Cd Projekt Cyberpunk'un yeni nesil güncellemesinde güzel bir ışıklandırma kalitesi kullanmıştı ve ortama acayip gerçekçi bir hava katıyordu.
Aynı kalitede bir ışıklandırma kalitesini Witcher 3'e de eklerler mi bilmiyorum ama.
Bunun yanında gölge kalitesi, görüş mesafesi ve pop in gibi özellikler de ciddi anlamda geliştirilmiştir diye düşünüyorum çünkü oyunda Npc'lerin görüş mesafesinden uzaklaştıkça pop in sorunu ortaya çıkabiliyordu.
Aynı zamanda Texture'lar da o kadar kaliteli değil, ha bu texture'ları tamamen değiştiremezler çünkü bu Remastered veya güncelleme değil daha çok Remake olur.
Dolayısıyla yapmaları gereken Texture'ları değiştirmek değil, dünyadaki hazır bulunan Texture'ların çözünürlüğünü arttırmak ve bu tamamen yeterli olur.
Mesela Texture'ları eski olan bir kapıya oyunu 4K ya alıp baksan bile o kapı aynı kalır sadece oyunun geneli daha net gözükür ama kapının taneciklerinin kalitesini yükselttin mi kapının üstündeki bütün pürüz kalkar ve çok daha iyi durur.
Mesela taş duvar ve taş yolları olan şehirlerdeki taşların çözünürlüğünü arttırsalar o kadar iyi durur ki.
Tabi bunların hangileri gerçekleşir o yarın belli olur ama hızlanmış yükleme ekranı, Ray Tracing ve HDR gibi özellikler %100 gelecek çünkü bunların sözü verilmişti.
Ps4'deki sürüm tamamen karikatürize bir havaya sahipken Ps5'deki yeni nesil güncellemesi tamamen daha gerçekçi bir yol izlemiş.
Şuraya bakar mısınız:
Yukarıda da yazdığım gibi tam optimize bir HDR bekliyordum ve güncellemede HDR konusunda muazzam iş çıkarmışlar.
Tam optimize olmuş HDR'nin (High Dinamic Range) duvara vuruşu ve taşların texture kalitesinin arttırılmış olmasıyla daha gerçekçi ve güzel bir görüntü çıkıyor ortaya.
Mesela şurada çimenler arasında iz incelerken çekeyim dedim.
Mesela şu görüntü eski sürümde çok daha karikatürize ve gerçek dışı gözükür ama bu sefer çimenler olsun ağaç olsun çok daha gerçekçi duruyor.
Geralt abimizi de unutmamak lazım.
Karakterin kendisi ve zırhı da bir cilalanmış. Hatta Ray Tracing'i açınca zırhın üstündeki parça taneciklerin gölgesi ve yansıması artıp daha gerçekçi bir hale geliyor.
Oyundaki yeni HDR, gölgelendirme ve ışık kalitesi sayesinde oyundaki aydınlık ve karanlık ortam daha kendisine has bir atmosfer kazandı.
Mesela oyundaki karanlık ortamlar daha bir dinamik ve atmosferik olmuş:
Güncelleme ile birlikte Dualsense'e de baya iyi optimizasyon yapmışlar. Kından çıkan kılıca kadar elinizde hissediyorsunuz.
Atın üstündeyken gidilen her adım olsun, büyüler kullanılırken ki hissiyatlar falan çok iyi olmuş.
Zaten Cd Projekt Cyberpunk'ta bana göre en iyi Dualsense optimizasyonlarından birini yapmıştı.
SSD optimizasyonu da çok iyi, bir yerden bir yere ışınlanırken max 1-2 saniye sürüyor.
Son olarak oyuna eklenen en sevdiğim yeni özellikten bahsetmek istiyorum.
Bundan önce yeni gelen özelliklerin tamamını görmek isteyenler için yama notlarını buraya bırakıyorum:
Discover award-winning games from the universe of The Witcher, featuring unforgettable characters and immersive storytelling set in a dark fantasy world.
www.thewitcher.com
Oyuna eklenen en beğendiğim özelliklerden biri omuz üstü kamera açısı oldu. Oyuna God of War'inkine benzer bir kamera açısı eklemişler.
Zaten yukarıdaki resimlerden omuz üstü kamerayla oyunun nasıl gözüktüğünü bolca gördünüz.
Bir kamera açısının bir oyundaki perspektifi ve bir kombatı ne kadar etkileyebildiği yine kanıtlanmış oldu.
Henüz Ak Bostan'da olduğum için kale ve şehir ortamını çekemedim ama kamera açısı sayesinde basit bir köyde bile gezmek çok farklı bir etki yaratıyor.
Yeni kamera açısının kombata da muazzam bir etkisi var.
Oynadığımız karakteri daha fazla sahiplenip düşmana odaklanmamızı ve dövüşürken çok daha dinamik bir hissiyata sebebiyet veriyor.
Bu farkı daha iyi anlamak için aksiyon halinde görmek daha iyi olur. (Büyüterek izlerseniz daha iyi anlaşılır)
Oyunu bu sefer en zor seviye olan ''Ölüm Marşı'' zorluğunda oynuyorum. Denildiği gibi bu zorluk cidden oyuna farklı bir yönden yaklaşmanızı sağlıyormuş.
Karşıdaki yaratığı araştırıp yağları iksirleri falan hepsini duruma göre kullanmanızı sağlıyor, hatta bir nevi zorunda bırakıyor.
Düşmanları falan öldürmek çok daha uzun sürüyor ve uğraştırıyor.
Bu zorluk şu an Souls oyunlarından daha zor gibi ama oyunun ilerisinde bu durum nasıl olur bilemiyorum henüz.
Tekrar oynadığım bir oyunun bir güncelleme sayesinde daha farklı ve iyi hissettirmesi çok hoşuma gitti açıkçası.
Yine söylüyorum CD Projekt, içinde muazzam yeteneğe sahip çalışanlara sahip ama çalışanlar şirket hissedarları ve yönetim tarafından çok baskı altında
tutulduğu zaman o potansiyeli tam kullanamıyorlar.
Çalışanlara vakit tanındığı zaman ve baskıya maruz bırakılmadığı zaman güncellemelerle aslında ne kadar güzel yapımlar ortaya çıktığını görüyoruz.
Unutmadan Witcher hakkında kısa bir şeyler yazayım.
Şunu söyleyeyim Witcher'ı yeni nesil haliyle tekrar oynayınca bir kez daha anladım ki Witcher 3 şimdiye kadar oynadığım oyunlar içinde ilk 5'e rahat girer.
Hogwarts'a tam başlamadan önce yaklaşık 2 ay önce Witcher 3'ün güncellenmiş halini Platinledim.
God of War Ragnarok'daki gibi bu oyun için de fazla bir şey yazmaya gerek yok aslında.
O yüzden fazla detaya girmeden kısaca düşüncelerimi paylaşayım dedim.
Zaten forumda oyunlarla az çok ilgilenen çoğu kişi bu oyunu oynamıştır diye düşünüyorum.
Yeni nesil güncelleme oyunu zirve noktasına getirmiş ve bir oyunu tekrar oynama hissiyatından ziyade yeni bir oyunmuş gibi hissettirdi.
Hele oyundaki yeni bulut patikaları beni benden aldı.
Witcher 3'ü sanırım ilk 5-6 yıl önce oynamıştım ve oyundaki şarkıları tekrar duyunca bir dejavu yaşadım ve o anda duygu patlaması yaşıyor insan.
Hele Ard Skellige'e sırf şu şarkı için bile gidilir.
Oyunu en zorda yani Ölüm Marşı seviyesinde bitirdim.
Zaten platin için oyun size buna zorunlu kılıyor.
Ölüm Marşı'nın en zor kısmı oyunun başları. Çünkü hiçbir şekilde canınızı dolduramıyorsunuz.
Meditasyonla falan da canınız dolmuyor. O yüzden başlarda her su ve ekmek parçasına muhtaçsınız.
Oyunun ortalarına doğru biraz rahatlamaya başlıyorsunuz.
Netflix dizisinden eklenen Geralt'ın kıyafeti ve kılıçları da çok başarılı olmuş. Oyunda çok iyi duruyorlar.
Jotunheim?
Bu oyunda aldığım en iyi ss olabilir.
Ben Grifin'e doğru koşuyorum o da bana doğru uçuyor ve ikimiz de saldırıya hazırlanıyoruz. Grifin'in arkasında da yeni bulut patikaları ile birlikte kuşlar uçuyor.
Son olarak oyunu oynarken bu oyundan daha iyi bir üçlemeyi nasıl çıkaracaklar diye düşündüm.
Grafikler ve kombat her türlü daha iyi olacaktır bundan eminim çünkü Unreal Engine, Red Engine'dan çok daha iyi bir motor.
Witcher sıradan bir kombata sahip olduğundan bunun üzerine koymak çok da zor olmasa gerek.
Ama diğer unsurları geliştirmek ve üstüne koymak bir hayli zor olacak.
Çünkü Witcher 3'deki gibi atmosfer, karakterler, müzikler, görev kalitesi hepsinin oturması lazım ki bu oyun ile baş edebilsin.
Bakalım Dlc'leri yazın dizinin 3. sezonu ile birlikte oynamayı düşünüyorum.
O vakte kadar Novigrad gün batımı sizlere emanet.
Unutmadan Witcher hakkında kısa bir şeyler yazayım.
İlk oynadığımda da baya keyif almıştım ve yeni nesil haliyle tekrar oynayınca bir kez daha anladım ki Witcher 3 şimdiye kadar oynadığım oyunlar içinde ilk 5'e rahat girer.
Hogwarts'a tam başlamadan önce yaklaşık 2 ay önce Witcher 3'ün güncellenmiş halini Platinledim.
God of War Ragnarok'daki gibi bu oyun için de fazla bir şey yazmaya gerek yok aslında.
O yüzden fazla detaya girmeden kısaca düşüncelerimi paylaşayım dedim.
Zaten forumda oyunlarla az çok ilgilenen çoğu kişi bu oyunu oynamıştır diye düşünüyorum.
Yeni nesil güncelleme oyunu zirve noktasına getirmiş ve bir oyunu tekrar oynama hissiyatından ziyade yeni bir oyunmuş gibi hissettirdi.
Hele oyundaki yeni bulut patikaları beni benden aldı.
Witcher 3'ü sanırım ilk 5-6 yıl önce oynamıştım ve oyundaki şarkıları tekrar duyunca bir dejavu yaşadım ve o anda duygu patlaması yaşıyor insan.
Hele Ard Skellige'e sırf şu şarkı için bile gidilir.
Oyunu en zorda yani Ölüm Marşı seviyesinde bitirdim.
Zaten platin için oyun size buna zorunlu kılıyor.
Ölüm Marşı'nın en zor kısmı oyunun başları. Çünkü hiçbir şekilde canınızı dolduramıyorsunuz.
Meditasyonla falan da canınız dolmuyor. O yüzden başlarda her su ve ekmek parçasına muhtaçsınız.
Oyunun ortalarına doğru biraz rahatlamaya başlıyorsunuz.
Netflix dizisinden eklenen Geralt'ın kıyafeti ve kılıçları da çok başarılı olmuş. Oyunda çok iyi duruyorlar.
Jotunheim?
Bu oyunda aldığım en iyi ss olabilir.
Ben Grifin'e doğru koşuyorum o da bana doğru uçuyor ve ikimiz de saldırıya hazırlanıyoruz. Grifin'in arkasında da yeni bulut patikaları ile birlikte kuşlar uçuyor.
Son olarak oyunu oynarken bu oyundan daha iyi bir üçlemeyi nasıl çıkaracaklar diye düşündüm.
Grafikler ve kombat her türlü daha iyi olacaktır bundan eminim çünkü Unreal Engine, Red Engine'dan çok daha iyi bir motor.
Witcher sıradan bir kombata sahip olduğundan bunun üzerine koymak çok da zor olmasa gerek.
Ama diğer unsurları geliştirmek ve üstüne koymak bir hayli zor olacak.
Çünkü Witcher 3'deki gibi atmosfer, karakterler, müzikler, görev kalitesi hepsinin oturması lazım ki bu oyun ile baş edebilsin.
Bakalım Dlc'leri yazın dizinin 3. sezonu ile birlikte oynamayı düşünüyorum.
O vakte kadar Novigrad gün batımı sizlere emanet.
O da canım ciğerim ama Witcher'ın bir tık yukarıda ayrı yeri var gönlümde. Fantastik kurgu hastası bünyemin tüm fetişlerini içinde barındıran fevkaledenin fevkinde bir sanat eseriydi kurban olduğum.
Yakın zamanda, biraz daha, dünyasını derinlemesine inceleyerek oynadım. Önceki oynayışımda çok dikkat etmemiştim de, referansları, oyundan daha ilgi çekici bence. Ge’els’in yaptığı Kübizm tarzda resim, savaşta aldığı tutumdan dolayı Guernica’yı temsil ediyor muhtemelen. Bu çok hoşuma gitmişti farkedince.