Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Anket] Senarist vs Yönetmen vs Oyuncu vs Müzik

En Önemli Faktör?


  • Kullanılan toplam oy
    73

Üye silindi 1004

Birdman var mesela. Inaru öyle bir montaj yapıyor, sanki film tek plandan çekilmiş gibi.
Tek plan çekilmiş filmler arasında bu ara favorim Victoria inanılmaz bir yönetmenlik başarısı küçük bütçeli bir film için. Cidden yönetmenin fark yaratan bir canavar olduğunu anlamak için böyle filmler harika örnekler.
 
Değişir.

Müzikalse en önemli şey müzik olur. Bir şeyler anlatacaksan senaryo olur. Oyuncu ise bilmiyorum oyuncu odaklı bir film olacaksa olabilir. Sallıyorum Joker filmi için iyi bir oyuncu gerekiyordu. Rastgele bir oyuncu koyamazsın. Yönetmen kendi farkını ortaya koyar. Her şeyi kötü bir filmi izlenir hale getirebilir.
 
Bence en güzel cevap filmde yönetmen, dizide senarist.
Ben nerdeyse hiçbir zaman bir dizinin yönetmeninden çok şikayetçi olunduğunu duymadım ama binlerce kes senariste isyan edilmiştir. Dizilerde senarist çok büyük etken 50-60-70 bölüme yayılan hikayeyi güzel güzel ince ince işlemek , kendinle çelişmemek hikayeyi allandırıp budaklandırmamak vs. sanat gerektirir.

Filmlerde ise yönetmen çok ağır basıyor senaryosu bomboş birçok film iyi bir yönetmen elinden çıkınca bir şaheser olamasa da izlenilebilir kategorisine girebiliyor.

Ben oyumu ama oyuncudan yana kullanacağım. İyi ve doğal bir oyunculuk güzel bir karakterle birleşince tek başına bile taşıyabiliyor bir kişi koca diziyi. Mesela aklıma ilk gelenler poyraz karayel, tony soprano , lucifer morningstar

Bunu daha geçenlerde farkettim 12 Monkeys diye bir diziye başladım dizinin konusu güzeldi güzel bir hikaye yönetmenlik iyi falan ama yok yani 10 bölüm izledim karakterlere ısınamadım daha sonra sopranosa başladım 2-3 bölüm sonra ana karakter çok hpsuma gitmeye başladı ondan sonra diğer karakterleri de sevince senaryo - yönetmenlik falan umurumda olmuyor.
:a:
 
Bence en önemlisi senaristdir çünkü hikayenin bazı yerlerinde değişiklik olursa bundan senarist sorumludur ve bence en iyi flimler hikayesi iyi olan flimlerdir.Oyuncuya dandik replik verirsen en iyisi ola bile yavan sahne olur aynı şekilde yönetmen flim çekerken senaryosunda değişiklik yaparsa senariste sormalıdır sonradan senorya değiştirecek kişi senaristir.
 
Senaryo muhakkak çok önemli. Örneğin The Godfather'ın tüm o harika yaptığı şeyler korunsun ama içinden Michael Corleone'nin tüm o karakter yolculuğunu çıkarıp daha sıradan bir kahraman tahayyül edin. Çok iyi bir film olarak kalırdı ama bugünkü o efsane statüsü olmazdı. Ya da The King of Comedy'nin finaldeki payoffu şu kadar iyi yazılmamış olsaydı De Niro'nun performansına rağmen benim için vasat üstü bir film olarak kalırdı.

Yine de iyi bir senaryoyu hayata geçirmekte yönetmenin mahareti daha bile önemlidir. Mesela The Social Network'ü düşünün. Evet elde harika bir senaryo var, hikayedeki dönüşlerle nonlineer kurgunun örtüşmesi falan epey iyi, Sorkin'in hazırladığı script kim bilir kaç yüz sayfa. Ama bu kadar diyalog ağırlıklı bir senaryoyu böyle sürükleyici bir filme çevirebilmek herkesin yapabileceği bir iş değil. Sorkin'in bu tarz senaryoları öyle her yönetmeni uçuran malzemeler değil yani. Fincher ise kusursuz bir iş çıkarmış.

Oyunculardan performans almakta da aynı durum söz konusu. En basitinden Nuri Bilge Ceylan'ın son 3-4 filminde çalıştığı oyuncuların bir o filmlerdeki oyunculuklarını düşünün, bir de oynadıkları diğer filmlerde nasıllar bakın.

Sıradan bir senaryoyla nasıl muazzam film yapılabileceğine dair ben de eskilerden bir örnek bırakayım:
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık