Ne hamlesi?Microsoft'a karşı hamle gelmiş.
Ne hamlesi?
Witcher da toxite durumu var mesela. %10 luktan içersen %10 zehirlenirsin gibi. Azdan az çoktan çok. Düşük seviye de sen 20 den içemezsin karakterin hazır değil ona. İçerik de basit aslında örneğin gibi. Oyunu dolu gösterelim durumu yok.Oyunlardaki leveling sisteminin uzun vadede oyunun ömrünü kısaltan bir içerik olduğunu düşünüyorum. Bu kadar çok kullanılmasının sebebini anlıyorum. Çok cazibeli ve oyuncuya büyük bir motivasyon sağlıyor. "Ne senle ne sensiz" bir durumu var ancak o son seviyeyi gördükten sonra en azından o tarafa dair motivasyon sıfıra iniyor bende ve artık tamamen bir ölü içeriğe dönüşüyor. Hatta başka bir motivasyon kaynağı sağlayamazsa oyunda ölüyor.
Oyun yapımcıları bu sistemi zorunlulukmuş gibi hiç sorgulamadan oyunlara koyuyorlar sanki. Ben bu tür şeylerin sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.
Bir diğer saçma bulduğum nokta da oyuna birbirinin alternatifi olan şeylerin, yani farklı şeyler olmalarına rağmen aynı sonucu veren şeylerin konması. Mesela çok basit bir örnek verirsem. Diyelim ki bir elimizde içildiğinde %10 can yenileyen bir iksir ile yenildiğinde %10 can yenileyen bir elma var. İkisini birlikte yersek toplamda %20 can yenilemiş oluyoruz. Ama diğer tarafta %20 can yenileyen başka bir iksir veya yiyecek olunca diğerleri bana tamamen boş, ölü, gereksiz ve fazlalık olarak geliyor. Ben bunları biraz göz boyama olsun diye, oyun dolu görünsün diye yapılmış diye görüyorum.
Level sistemi rpg’lere yakışan bişey ama bence de fazla kullanılıyor. Bazı RPG’lere bile yakıştıramıyorum.Oyunlardaki leveling sisteminin uzun vadede oyunun ömrünü kısaltan bir içerik olduğunu düşünüyorum. Bu kadar çok kullanılmasının sebebini anlıyorum. Çok cazibeli ve oyuncuya büyük bir motivasyon sağlıyor. "Ne senle ne sensiz" bir durumu var ancak o son seviyeyi gördükten sonra en azından o tarafa dair motivasyon sıfıra iniyor bende ve artık tamamen bir ölü içeriğe dönüşüyor. Hatta başka bir motivasyon kaynağı sağlayamazsa oyunda ölüyor.
Oyun yapımcıları bu sistemi zorunlulukmuş gibi hiç sorgulamadan oyunlara koyuyorlar sanki. Ben bu tür şeylerin sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.
Bir diğer saçma bulduğum nokta da oyuna birbirinin alternatifi olan şeylerin, yani farklı şeyler olmalarına rağmen aynı sonucu veren şeylerin konması. Mesela çok basit bir örnek verirsem. Diyelim ki bir elimizde içildiğinde %10 can yenileyen bir iksir ile yenildiğinde %10 can yenileyen bir elma var. İkisini birlikte yersek toplamda %20 can yenilemiş oluyoruz. Ama diğer tarafta %20 can yenileyen başka bir iksir veya yiyecek olunca diğerleri bana tamamen boş, ölü, gereksiz ve fazlalık olarak geliyor. Ben bunları biraz göz boyama olsun diye, oyun dolu görünsün diye yapılmış diye görüyorum.
Süre olarak bir sıkıntı yok aslında bu oyunun tam gameplay videosu 4-5 saat civarıdır. Eski ve kısa bir oyun.Uncharted filmini izledom yeni ve ilk oyunu da buradan izlemek istiyorum, ama çok kısa geldi gözüme süre olarak. Acaba bir şey atlamış olur muyum? Yorumlarda bir şeye rastlamadım.