Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3070 alalım dedik piyasada yok. Sonra bu oyun işi heralde yazılıma kayıyor, donanıma o kadar para versek mi derken. 75tl aylık koymuş Turkcel, GeForce Now'a. En iyisi oyun oynama işini temelden bırakmak.

@Historia oynarken yayın aç da izleyek senden bari. @RedTeroR hakszımıyım reyiz ?
8TL lik Amazon Prime’ı bile kendimle istişare sonucu aldım ne arar bende GeForce:üzgünüm:
Bu arada size yayın açacağım ama farklı bir platformdan;)
 
Bu Monster Hunter World çok enteresan bir oyun. Ölümüne sövüyorsun ama yine de insanı içine çekiyor. Öncelikle sırf oyunu zorlaştırmak adına yaptıkları (ki önceki oyunlarda daha da sıkıntılıymış bunlar, gelenek haline getirmişler adiliği) can yenilerken uzun süre bekleme, saldırı iptal edememe, yalandan yerlerde sürünme, kağnı gibi hareket etme, savaşın ortasında dünyanın en geri zekalı toparlanma animasyonunu izletme, etkileşime girmeniz gereken npcler ile her defasında yalandan 3 - 4 diyalog okutma gibi adamın ömründen ömür götüren, can sıkan detaylar var. Bakın bunlara rağmen içinden geçemeyeceğiniz yaratık yok ama oyunun süresini öyle gereksiz uzatıyor ve adamı sıkıyor ki akıldan mantıktan yoksun bu saçmalıklar insanın nevri dönüyor. Gerçekçi yapmak istemişler desen diyemezsin çünkü böyle embesil gibi hareket eden karakter oyundaki 14 silahın hepsiyle havada karada inanılmaz akrobatik hareketler yapabilen hayvanoğlu bir savaşçı. Sıradan bir insan değil yani. Hani sıradan bile olsa sen ben bile olsak yapmış olduğumuz bir saldırıyı eylemin tamamlanmasını beklemeye gerek duymadan durdurabilecek yeterlilikte fiziksel niteliklere sahibiz anasını satayım. Oyuna yalandan eklenmiş bu dinamikler zorluğu ve oynanış mekanikleri gayet adil olan soulsborne oyunlarını oynamış adamalara küfür niteliğinde saçmalıklar. Oyun Poe, Diablo tarzında bir oyun olmasa da neredeyse bu oyunlardaki kadar grind yapmanız lazım olabilecek en iyi kombinasyonlarla eşya dizip maksimum hasarı çıkarabilmeniz için. Bu güzel bir şey ama hızlı oynanan, hızlı bitirilen oyunlarda güzel bir şey. Sadece göreve girip çıkması 5 dakika süren oyunda bu kadar grind adamı bayar.

Peki bunlara rağmen neden oyun insanı bu kadar içine çekebiliyor? Av, avlanma (iz sürmek, tuzak kurmak, envai çeşit alet edevatla yaratıkları zor duruma düşürmek) yaratıkların eşsiz tepkileri (kuyrukları kopuyor, boynuzları çeneleri parçalanıyor, nefes nefes kalıyor ayın sonunu getirmeye çalışan memur gibi hayattan bezmiş şekilde başlarını öne eğiyor, can çekişiyor korkudan gtüm gtüm kaçıyorlar, yaptığınız her vuruşun etkisini üzerlerinde görebiliyorsunuz ki büyük zevk veriyor, yolda karşılaştıklarında jurassic park filmlerinde göremeyeceğiniz kadar vahşi aksiyonlara giriyorlar böyle otur al çayını izle anasını satayım), birbirinden farklı dinamiklere sahip her bir silahın oynanış tarzını değiştirip size oyunu yeniden öğretmesi, hiç oynamam dediğiniz silahla bile bir zaman sonra ayıla bayıla oyunu oynayacak kıvama gelmeniz vs. Yukarıda grind bayar dememe rağmen sırf bu yüzden oyunda yapacak tonla şey bulabilmeniz ve bunu insanlarla birlikte yaptığınızda daha da keyifli olması oyunun oynanış süresini bayağı uzatıyor. Ben oyuna daha yeni başladım sayılır aslında. Ana hikayeyi bitirdim dlc olmadığı için HR'da yapılacak şeyleri yapacağım oyunu daha iyi kavrayacağım bu süreçte. IG ile oynamaya başlayıp 3-4 saat sonra Bow'a geçtim. 15 saat böyle oynadıktan sonra Hammer'a, onunla da 10-15 saat oynadıktan sonra DB'ye, DB ile yine az çok bu kadar oynadıktan sonra oyunun en zor kısımlarına kesinlikle oynamam yavaşlığına lanet gelsin dediğim GS ile devam ettim. Arkadaş kodumu öyle bir oturtuyor ki... Yavaşlığını sektör et sevmemek imkansız. Oyunu GS ile bitirdim şimdi ara ara oynayıp mekaniklerini tam kavrayamadığım ama oyunu ilk gördüğüm andan beri aklımda olan LS'ye geçtim. Bu zamana kadar geçmeyerek aptallık etmişim antrenman arenasında biraz konsantre olarak vakit geçirince silah beni benden aldı az çok mevzuya hakim oldum. Antrenman arenasında neler yapabildiğimi gördükten sonra şimdi sevdim evveliyatınızı diyerek adrenalin salgılamaya başladım. Gittiğim ilk görevde oyuna biraz geç girdim ama girer girmez direkt Rathian'ın kuyruğunu kesip devam eden kombada havaya sıçrayıp aşağıya inerken gavura vurur gibi vurarak Mihawk kesişi atılan özel hareketi yaparak görevi bitirdim çok epik oldu anasını satayım. Hareketi yapmak zaten seksiyken onunla son vuruşu yapmak başka oldu. Uzaktan doksana takmış futbolcu gibi el kol sallayarak ufffff dedim ekran başında. Boşuna animeci silahı demiyorlar buna Zoro fanları denk gelse ıslanırlar oynarken anasını satayım. O özel hareketi yapabilmemizi sağlayan barı üç kere doldurunca oyunu bu silahla oynaması herhangi bir animenin karizmatik savaşçı karakteri olmaktan farksız oluyor.

Uzun lafın kısası kendine has tarzı yüzünden hem sizi itip oyuna bolca sövdürecek hem de sizi içine çekecek başlarda sevmeseniz bile kesinlikle zorlamanız, şans vermeniz gereken çok seksi bir oyun olmuş. Aksiyon oyunu seven her insan evladı mutlaka denesin. Lunastra'nın da Allah belasını versin.
 
@Dattebayo..!

Bi de eski oyunlarında potion falan içerken yürüme yok :D İyi ki bazı şeyleri geliştirmişler bunda.

Bana kalırsa zırh skill’leriyle kurtulabildiğimiz ya da etkisini azaltabildiğimiz bazı şeyleri otomatik olarak en baştan koymaları ya da belli bi seviyeden sonra her zırhta olması iyi oluru.

Mesela yiyecekleri, potion’ları falan hızlı tüketme var. 200-300 kere potion içen biri otomatik olarak artık daha hızlı içse falan güzel olurdu.
Veya bi yaratığı defalarca avladıysak kükremesi işe yaramasın, etkisi azalsın falan.

Beni en çok delirten şey o long sword’daki gökten düşme dediğin saldırıyı yaparken son 0,1 saniyede yaratığın kükremesiydi. Yemin ediyorum bilerek yapıyorlar. Herif kükremeden önce zıplamamı bekliyor sanki son anda bağırıp psikolojimi bozmak için. Rocksteady’i sırf bu yüzden kullanıyordum baya.
Özellikle greatsword’da earplugs (sesten etkilenmeme) baya işe yarıyor. Ama başka silahlarda kullanmıyordum çok yer kaplıyor diye.
 
@Dattebayo..!

Bi de eski oyunlarında potion falan içerken yürüme yok :D İyi ki bazı şeyleri geliştirmişler bunda.

Bana kalırsa zırh skill’leriyle kurtulabildiğimiz ya da etkisini azaltabildiğimiz bazı şeyleri otomatik olarak en baştan koymaları ya da belli bi seviyeden sonra her zırhta olması iyi oluru.

Mesela yiyecekleri, potion’ları falan hızlı tüketme var. 200-300 kere potion içen biri otomatik olarak artık daha hızlı içse falan güzel olurdu.
Veya bi yaratığı defalarca avladıysak kükremesi işe yaramasın, etkisi azalsın falan.

Beni en çok delirten şey o long sword’daki gökten düşme dediğin saldırıyı yaparken son 0,1 saniyede yaratığın kükremesiydi. Yemin ediyorum bilerek yapıyorlar. Herif kükremeden önce zıplamamı bekliyor sanki son anda bağırıp psikolojimi bozmak için. Rocksteady’i sırf bu yüzden kullanıyordum baya.
Özellikle greatsword’da earplugs (sesten etkilenmeme) baya işe yarıyor. Ama başka silahlarda kullanmıyordum çok yer kaplıyor diye.
Kükremeyi bilerek yazmadım yazarken kendime hakim olamayabilirim diye. Yemiyor içmiyor kükrüyor kodumu hayvanatları. Kükremenin etkisini azaltacak hatta direkt sıfıra indirecek zırhlı başlıkların bolca bulunması lazımdı oyunda aslında. Yani evrenin kendi mantığı içerisinde düşünürsek avlanmaya giden bu adamlar salak değilse kendilerini en çok engelleyen şeyin kükreme olduklarının farkındadırlar. Yaratıkların mabadındaki kıldan, tüyden zırh, silah yapabilen bu adamların kafayı bu işe yorması lazımdı. Dolayısıyla oyunda bu özelliklere otomatik olarak sahip olan zırhlar görmeliydik. Tabi gene yalandan bir mekanik işte diğer yazdığım şeyler gibi. Tutarsız yani.
 
Kükremeyi bilerek yazmadım yazarken kendime hakim olamayabilirim diye. Yemiyor içmiyor kükrüyor kodumu hayvanatları. Kükremenin etkisini azaltacak hatta direkt sıfıra indirecek zırhlı başlıkların bolca bulunması lazımdı oyunda aslında. Yani evrenin kendi mantığı içerisinde düşünürsek avlanmaya giden bu adamlar salak değilse kendilerini en çok engelleyen şeyin kükreme olduklarının farkındadırlar. Yaratıkların mabadındaki kıldan, tüyden zırh, silah yapabilen bu adamların kafayı bu işe yorması lazımdı. Dolayısıyla oyunda bu özelliklere otomatik olarak sahip olan zırhlar görmeliydik. Tabi gene yalandan bir mekanik işte diğer yazdığım şeyler gibi. Tutarsız yani.
Aslında İceborne DLC'sinde bu tarz tonla zırh var, hatta DLC bittikten de sonra kesebildiğin bazı yaratıkların zırhında o kadar fazla slot var ki hemen hemen her şeye karşı savunman oluyor. Üstüne yer artıyor tonla atak yeteneği de koyabiliyorsun. Yani aslında teknik olarak böyle zırh setleri var oyunda ama tabi almak için temizinden bi 250-300 saat+ gerektirmesi can sıkıyor. Ayrıca DLC'de her silaha özel yeni 3-5 hareket de var, hala hantallık var ama ana oyundakine göre daha az kesinlikle. Bence DLC ana oyundan hem daha kapsamlı hem de daha keyifli, tavsiye ederim :D

Bu arada kombat mekaniklerini ben soulsbornelardan daha çok beğendim, sen ne diyorsun bu konu hakkında? Belki onlarınki kadar tutarlı değil ama çok daha fazla çeşitlilik var, sürekli yeni bir şeyler öğrenebiliyorsun bu da çok güzel bir tatmin hissi veriyor bence.
 
Aslında İceborne DLC'sinde bu tarz tonla zırh var, hatta DLC bittikten de sonra kesebildiğin bazı yaratıkların zırhında o kadar fazla slot var ki hemen hemen her şeye karşı savunman oluyor. Üstüne yer artıyor tonla atak yeteneği de koyabiliyorsun. Yani aslında teknik olarak böyle zırh setleri var oyunda ama tabi almak için temizinden bi 250-300 saat+ gerektirmesi can sıkıyor. Ayrıca DLC'de her silaha özel yeni 3-5 hareket de var, hala hantallık var ama ana oyundakine göre daha az kesinlikle. Bence DLC ana oyundan hem daha kapsamlı hem de daha keyifli, tavsiye ederim :D

Bu arada kombat mekaniklerini ben soulsbornelardan daha çok beğendim, sen ne diyorsun bu konu hakkında? Belki onlarınki kadar tutarlı değil ama çok daha fazla çeşitlilik var, sürekli yeni bir şeyler öğrenebiliyorsun bu da çok güzel bir tatmin hissi veriyor bence.
Sekiro'yu bilmiyorum Ds'den daha iyi zaten bunun çok bir olayı yok. Bence BB'den daha iyi değil. Ama daha kapsamlı olduğunu düşünüyorum. Hakim oldukça büyük keyif alıyorum. DLC ucuzlarsa bir ara alırım oyunu takasla aldım ben ya şimdi dlc için 140 lira istiyorlar :/ İçim gitmiyor değil böyle sanki ben yarım kalmış bir oyunu oynuyor gibiyim ama bununla idare edeceğiz artık. En azından şimdilik
 
Sekiro'yu bilmiyorum Ds'den daha iyi zaten bunun çok bir olayı yok. Bence BB'den daha iyi değil. Ama daha kapsamlı olduğunu düşünüyorum. Hakim oldukça büyük keyif alıyorum. DLC ucuzlarsa bir ara alırım oyunu takasla aldım ben ya şimdi dlc için 140 lira istiyorlar :/ İçim gitmiyor değil böyle sanki ben yarım kalmış bir oyunu oynuyor gibiyim ama bununla idare edeceğiz artık. En azından şimdilik
Bloodborne'u arkadaşın PS'inden 3-4 saat deneyimleyebildiğim için çok bir fikir belirtmem doğru olmaz. DS dediğin gibi daha oturmuş bir sisteme sahip ama bir süre sonra alışıyorsun sisteme, otomatik oynamaya başlıyorsun düşünmeden. MHW'de de elbet bir süre sonra alışabilirsin sisteme ama bu süre DS'ye göre çok daha uzun ve bana göre bu keyifli bir süreç olduğu için oyunun artısı oluyor. Zaten bir silahı tamamen öğrendim dediğim an (hiçbir zaman bu tamamen olmuyor bu arada, youtubeda bir video geliyor silahı oynamayı bilmediğimi gözüme sokuyor :D), başka silahlara yöneliyorum. Iceborne pahalı orasına katılıyorum ama bence fiyatını hak ediyor. Yarım oyun hissi doğru bir tabir denebilir, cidden oyunun diğer yarısı gibi DLC. Tabi bir yere kaçtığı yok, fırsatını bulduğunda alır oynar yine yorum yaparsın.
 
Bloodborne'u arkadaşın PS'inden 3-4 saat deneyimleyebildiğim için çok bir fikir belirtmem doğru olmaz. DS dediğin gibi daha oturmuş bir sisteme sahip ama bir süre sonra alışıyorsun sisteme, otomatik oynamaya başlıyorsun düşünmeden. MHW'de de elbet bir süre sonra alışabilirsin sisteme ama bu süre DS'ye göre çok daha uzun ve bana göre bu keyifli bir süreç olduğu için oyunun artısı oluyor. Zaten bir silahı tamamen öğrendim dediğim an (hiçbir zaman bu tamamen olmuyor bu arada, youtubeda bir video geliyor silahı oynamayı bilmediğimi gözüme sokuyor :D), başka silahlara yöneliyorum. Iceborne pahalı orasına katılıyorum ama bence fiyatını hak ediyor. Yarım oyun hissi doğru bir tabir denebilir, cidden oyunun diğer yarısı gibi DLC. Tabi bir yere kaçtığı yok, fırsatını bulduğunda alır oynar yine yorum yaparsın.
Fiyatını hak ettiğine eminim canım. Silahlara hakim olma konusunda meraktan CB'nin tanıtım videosuna baktım youtube'den. Altındaki yorumlara kahkaha attım. "Arkadaşlar sonunda kabul ettim ben bu silahı kavrayamayacak kadar geri zekalıyım." "En çok izlenmeye sahip olan silah tanıtım videosu bu çünkü bu silahı kullanan 400 kişi dönüp 5000 defa izlediler bunu" "Bu silahı öğrenmek yerine boeing 737 uçurmayı öğrenmeye karar verdim" gibi şeyler. Sempatik bir topluluğu var oyunun.

Bloodborne oynayıp oynayabileceğin en muazzam oyunlardan biridir bu arada. Kendisi kusursuzluğun tanımıdır. Bir gün fırsatını bul kesinlikle doya doya oyna o oyunu dostum.
 
@Shakan

Mhw souls oyunlarından daha zevkli bence de.Ama souls oyunlarını oynarken kendi saçlarını yolasın gelmiyor,controller kırasın gelmiyor.
Eski monster hunter’larda olmayan birkaç sorun da var bunda. Normalde 1 level silahla ve zırhsız oynanabilen bi oyunmuş öncekiler. Ama bu oyunda bazı düşmanlara karşı yapılamıyor. İlla hasar yiyorsun (master rank luna bi örnek).

Souls tarzı oyunlarda dövüş durmuyor hiç. Sekiro ve bloodborne’da sürekli bi saldırı değiş tokuşu, sıyrılıp karşılık verme var. Mhw’de ise yaratık bi koşu saldırısı veya uçma saldırıları yapmaya başladığı zaman “bi dur artık da karşılık vereyim” deyip bekliyorsun. 10-20 saniyeni yedikleri oluyor özellikle master rank’te öfkelendiklerinde. Bloodborne ve sekiro’da böyle mal mal beklettiren şeyler olmuyordu.
Hem düşmanda hem kullandığın karakterde derin mekanikler yok. Ama daha oturmuş bi kombat var. Dövüş 3-5 dk sürüyorsa harbiden 3-5 dk boyunca dövüşüyorsunuz. Mhw’de yaratık başka bölgeye kaçmasa bile dövüş sırasında arada bi mola veriyormuşuz veya sıra bekliyormuşuz gibi olabiliyor birkaç yaratık hariç.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 9)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık