Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ghost of Tsushima'da adamlar biraz kendi ayağına sıktı gibi. Oyunu oynayan eleman baya usta olmuş oyunda, düşmanlar saldırırken ki açığı kullanıp tek atıyor herkese. Saldırıları karşılıyorsun ama adamları biçerek. Düşmanlara da aynı oranda hasar eklerlerse ilginç olabilir dövüşler, düşmanın hareketini okuyamazsan tek yiyeceksin.
Bana karakterin leveli yüksek gibi göründü. Nioh’ta vurdukça rakibin staminayı yeme vardı. Burda okçudan önceki son adama bunu yapıyor adamın guard’ı kırıldı 3 kere vurunca tıpkı nioh gibi. Ama kill animasyonuna geçemedi okçu bölünce.

onun dışında nioh’ta son anda bloklarsan rakibin guard baya hasar yiyordu ama komple gitmiyordu. Burda fodder’ların direk tüm guardını aldı herif son anda ona basınca.

Bi de nioh’ta son anda bloklama değil de direk counter skilleri vardı. Mesela L1+kareyle adamı kılıcınızla arkanıza doğru yönlendirip avantaj sağlıyordunuz. Bu skill’i yükseltince rakibi arkanıza aldıktan sonra adama dönmeden arkaya doğru kılıç sokuyordunuz. Bu oyunda o da var gibi. İlk trailer’da da yaptı bunda da yaptı. Adamı bi skille arkasına alıyor. Tekrar saldırıya basması için bi duraksıyor ve orda saldırıya basarsa boynuna vurup tekliyor adamı.

sol alttaki sarı toplar da özel skillerde harcanıyor. Dövüşün ortasında bi adama bi anda atladı iai saldırısıyla orda 1 sarı top gitti. Nioh’taki iai’ye benziyor o da.

baya nioh’a özenmişler ama soft lock ekleyerek 5-6 kişiyle dövüşebilmemizi sağlamışlar gibi. Fazla basit duruyor ama oyunun zevki kazanmaktan ziyade kusursuz oynamaya çalışmak olacak sanki.

gizlilik’te ağır zırhlı adamın üstünde “assassinate” yerine “slaughter” çıkıyordu. Elitleri sessiz indiremiyor yani. Sis bombası atıp açık yaratatak adama kritik hasar verdi yine öldüremedi bıçakla işini bitirdi. Orda mesela kılıçla dalsa uzun sürerdi. İtemleri kullana kullana 5dk’lık dövüşü 10 saniyeye indirebileceğin bi oyuna benziyor.

Gizlilikte aynı anda 3 kişiye kunai atıp öldürmesi üzdü biraz :D umarım 50 saatlik kasmadan sonra falan mümkün oluyordur öyle şeyler.
 
Bana karakterin leveli yüksek gibi göründü. Nioh’ta vurdukça rakibin staminayı yeme vardı. Burda okçudan önceki son adama bunu yapıyor adamın guard’ı kırıldı 3 kere vurunca tıpkı nioh gibi. Ama kill animasyonuna geçemedi okçu bölünce.

onun dışında nioh’ta son anda bloklarsan rakibin guard baya hasar yiyordu ama komple gitmiyordu. Burda fodder’ların direk tüm guardını aldı herif son anda ona basınca.

Bi de nioh’ta son anda bloklama değil de direk counter skilleri vardı. Mesela L1+kareyle adamı kılıcınızla arkanıza doğru yönlendirip avantaj sağlıyordunuz. Bu skill’i yükseltince rakibi arkanıza aldıktan sonra adama dönmeden arkaya doğru kılıç sokuyordunuz. Bu oyunda o da var gibi. İlk trailer’da da yaptı bunda da yaptı. Adamı bi skille arkasına alıyor. Tekrar saldırıya basması için bi duraksıyor ve orda saldırıya basarsa boynuna vurup tekliyor adamı.

sol alttaki sarı toplar da özel skillerde harcanıyor. Dövüşün ortasında bi adama bi anda atladı iai saldırısıyla orda 1 sarı top gitti. Nioh’taki iai’ye benziyor o da.

baya nioh’a özenmişler ama soft lock ekleyerek 5-6 kişiyle dövüşebilmemizi sağlamışlar gibi. Fazla basit duruyor ama oyunun zevki kazanmaktan ziyade kusursuz oynamaya çalışmak olacak sanki.

gizlilik’te ağır zırhlı adamın üstünde “assassinate” yerine “slaughter” çıkıyordu. Elitleri sessiz indiremiyor yani. Sis bombası atıp açık yaratatak adama kritik hasar verdi yine öldüremedi bıçakla işini bitirdi. Orda mesela kılıçla dalsa uzun sürerdi. İtemleri kullana kullana 5dk’lık dövüşü 10 saniyeye indirebileceğin bi oyuna benziyor.

Gizlilikte aynı anda 3 kişiye kunai atıp öldürmesi üzdü biraz :D umarım 50 saatlik kasmadan sonra falan mümkün oluyordur öyle şeyler.
Oyun tam bir samuray oyunu olmuş gibi duruyor. Samuray dövüşleri çok kısa sürüyormuş aslında, nerede denk geldim bu bilgiye hatırlamıyorum ama Zoro'nun dövüşleri gibi öyle çok fazla kılıç çarpıştırma yokmuş; başlayıp bitiyormuş mevzu. Şu ''Duruşun açıklarla dolu'' geyiğinin üzerine oyun yapmış gibi adamalar. Sinema modu ayrı bir güzel olmuş.

Nioh hiç oynamadım ama Sekiro'nun olayını da hatırlatıyor biraz. Nioh ve Sekiro'da düşmanın saldırılarını karşılaman veya onlara hasar vermen gerekirken bu adamlar işi hiç uzatmamış; rakip atağa geçince Counter'ı kafalarına vuruyorsun, tek atamazsan Guard kırma mevzusu devreye giriyor sanırım.
 
Oyun tam bir samuray oyunu olmuş gibi duruyor. Samuray dövüşleri çok kısa sürüyormuş aslında, nerede denk geldim bu bilgiye hatırlamıyorum ama Zoro'nun dövüşleri gibi öyle çok fazla kılıç çarpıştırma yokmuş; başlayıp bitiyormuş mevzu. Şu ''Duruşun açıklarla dolu'' geyiğinin üzerine oyun yapmış gibi adamalar. Sinema modu ayrı bir güzel olmuş.

Nioh hiç oynamadım ama Sekiro'nun olayını da hatırlatıyor biraz. Nioh ve Sekiro'da düşmanın saldırılarını karşılaman veya onlara hasar vermen gerekirken bu adamlar işi hiç uzatmamış; rakip atağa geçince Counter'ı kafalarına vuruyorsun, tek atamazsan Guard kırma mevzusu devreye giriyor sanırım.
Ben şuan hype’tan ziyade merak içindeyim. Mekanikleri ilk trailer’da basit duruyordu. Duruma göre stance al nioh gibi ve hafif ya da ağır vuruşu kullan. Rakibin canı bitince öldürme animasyonu kullan. Bi de nioh’taki gibi kullanması zor counter hareketi vardı.

bu trailerda bazen bu saydığım şeyleri yapıyor. Bazen direk tek atıyor :D vurma bile yok direk öldürme animasyonu giriyor devreye.

ac unity’de şöyle bişey vardı:

normal saldırılarınla rakibin canını bitirirsen adam biraz cansız halde ayakta duruyordu. İstersen bi daha saldırıya basıp finisher animasyonu izliyordun.
Ama eğer hasarın rakibi öldürmeye yetiyorsa saldırıya basılı tutarak hiç rakibe vurmadan direk öldürme animasyonuna geçebiliyordun da.
Yani diyelim sen adamdan her saldırıda 50 can alıyorsun. Adamın 40 canı kalmış. Hiç parry ile falan uğraşmadan, adama saldırı denk getirmeye çalışmadan saldırı tuşuna basılı tutma öldürme animasyonuna geçmeye yetiyordu. Ve oyunda 4 level falan olunca (5 level var) 1 levellere tek atabildiğin için onlarla dövüşmüyordun bile direk öldürme animasyonunu başlatabiliyordun.

belki böyle bişey de vardır ama direk guard kırıyor gibi görünüyor.
birini kılıcıyla parry yapıp karşılık vererek tek atıyor. Diğerinde adam vururken 2 adım kenara çekilip tek atıyor ama ikisi de normal vuruş animasyonu değil bas baya finisher animasyonları. Ayrı ayrı hem dodge counter’ı hem parry counter’ı mı var çözemedim ağır çekimde izledim.

çok basit bile olsa ben oynarım ya. Herkese tek atıyor olsak da skiller ve itemler kullanmaya zorluyor en azından.
__________

beni korkutan şey yapay zeka. Gizlilikte farkettim de kampı koydukları yer zaten saçma. Kampın sağ tarafı ormana bakıyor ve orası kampa göre baya yüksekte. Oraya insan bariyer falan koyar köylüler ormanda gelse ok yağmuruna tutar zaten bunları. Oyunlarda böyle şeylere dikkat edilir normalde gizlilik oyunlarında.
Guard’ların tek başına o kadar saçma yerlerde durup resmen “beni gelin öldürün” diye bağırıyor olması da kötü. Gizlilik çok basit gibi görünüyor. Zaten karakter 3 kunai birden atıp 3 adam öldürebilirken nasıl gizliliği dengeli yapacaklar merak ediyorum.

Bodoslama daldığı kısmın sonundaki bi adama bak mesela. İple gemiye uçtuktan sonra. Adam önündeki merdivene boş boş bakıyor. Biri gelecek diye bekliyorsan bari havaya bak. Zaten merdivenden gelecek bile olsan adamı görüp üstüne atlarsın. Boş duvarın 1 metre önünde durmuş duvara sabit bakan bi deli.

oyunu beğendirmeye çalıştıkları videoda bile yapay zekanın durumu buysa çok şey beklemem o konuda. İyi yapay zeka zaten nadir bulunur phantom pain veya hitman seviyesi beklemem. Ama bu assassins creed’le yarışacak seviyede görünüyor o konuda.
 
Oyun tam bir samuray oyunu olmuş gibi duruyor. Samuray dövüşleri çok kısa sürüyormuş aslında, nerede denk geldim bu bilgiye hatırlamıyorum ama Zoro'nun dövüşleri gibi öyle çok fazla kılıç çarpıştırma yokmuş; başlayıp bitiyormuş mevzu. Şu ''Duruşun açıklarla dolu'' geyiğinin üzerine oyun yapmış gibi adamalar. Sinema modu ayrı bir güzel olmuş.

Nioh hiç oynamadım ama Sekiro'nun olayını da hatırlatıyor biraz. Nioh ve Sekiro'da düşmanın saldırılarını karşılaman veya onlara hasar vermen gerekirken bu adamlar işi hiç uzatmamış; rakip atağa geçince Counter'ı kafalarına vuruyorsun, tek atamazsan Guard kırma mevzusu devreye giriyor sanırım.
Şu başta dediğin kısa oluyormuş dövüşlar olayını bende duymuştum kılıçlarla ilgili bir belgeselde denk gelmiştim daha doğrusu.
Olaya gelince kılıçlar bize filmlerde gösterildiği gibi sürekli blok tokusturma tarzı kullanılmıyormuş çünkü yapiları çok çabuk bozula biliyormuş ve aynı zamanda çok daha kırılganlarmış.
 
Off anam off Soundtrack’ler beni bitirdi bitirdi...
Oyun aşırı iyi olmuş.


Ortam-atmosfer 10/10
Soundtrack 10/10
Japonca Seslendirme 10/10
(Ana karakterin sesini Zoro’nun sesine benzettim biraz)

Tek kelimeyle mükemmel.
Adam ata binip “Hayaku!” diye bağırınca kalbimi bıraktım.

Hele samurai kılıcımızın çarpışma sesi ile rüzgarın sevişip harmanlaşması orgazm olmaya sebebiyet verebilir.

Oynamak için Ps5’i bekleyeyim diyordum ama bu gidişle çok zor:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 12)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık