Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Monster Hunter serilerinin sevilen şey ne tam olarak yav. Zamanında Monster Hunter Worlds'u denemeye çalışmıştım. Bir canavarı yarım saat avlamaya çalışmak feci baydı.
O 30 dklık av sen silahını ve canavarın mekaniklerini öğrendikçe 5dk'ya kadar iniyor. Öyle bi derinliği var savaş sisteminin.
Oyun gear sistemiyle sana aynı canavarları tekrar kestiriyor. Sen de tekrar kestikçe başta 15+ dk süren avı artık 5dk'da kesmenin keyfini yaşıyorsun. Bi de ekipman güçlenince daha da hızlı kesiyorsun.
World'de elder dragon denen en güçlü canavarları 1-2 dk'da kesmeye başlamıştık. Ondan sonra dlc'yle yeni zorluk geldi de uzadı avlar.

Çoğu silahın kendine has bi güç fantezisi var. Tabi başka güzellikleri de var ama canavarlarla dövüşmek zevkli diye popüler oyun.
 
İşte ustam cevabı verdim de mekanik olarak bayıcı geldi bana o avlama işi. 2 dakikada canavarı kessem tabii ki bir anlamı kalmaz :D Oyunun olayı bu ama bundan nasıl bu kadar keyif alındığını anlamadım sadece. Belki yine denerim ama geçmiyor bir türlü.
O oyunda silahları öğrenip uzmanlaşması zevkli bence. Ama ona rağmen ana hikayeyi bitirdikten sonra sıkılıp bıraktım ben de. Bazı avlar cidden gereğinden fazla uzun sürüyor.
 
Pc'de sıkıntılı zaten monster hunter özünde konsol oyunu PCde sıkıntılı çıkması capcom için kötü bir durum monster hunter world ile japonya dışında bilinirlik kazandıktan sonraki ilk oyunun kötü çıkmamalı. wide monitörlerde sıkıntılı bir durumda oyun bunu betada bildirmelerine rağmen düzeltmemişler. Sen daha önce yazmıştın galiba oyun en iyi pclerde bile zor çalışıyor diye onu da düzeltmemişler.
Aynen betadaki performans problemlerini yazan bendim. Belki başkası da yazmıştır tabi. Bazı oyuncular canavarları polygon olarak görüyordu. Bunun gibi:


Doğru hatırlıyorsam world'de event'ler önce konsola çıkıyordu. Pc'ye daha sonra geliyordu. Bu oyunda öyle yapmayacaklarını söylediler ama harbiden pc ikinci planda tutuluyor galiba.

Bugün tekrar girdiğimde performans moduna da bakacağım. Balanced'da oynadım ben. Belki o yüzden beta'dan iyi görmüş de olabilirim. Beta'da graphics mode ve performance mode vardı. 60 fps'ye geçersem yine bulanıklaşabilir.
 
Anladimm. Valla ben kendim charge blade kullaniyordum genel olarak. Digerlerini denedim bana pek iyi gelmedi. Ama zaten surekli bir seyler deneyip gelistirmezsen o kadar uzun sure oynamanin anlami da olmuyor. Dedigim gibi keyif isi genelde toplu girince oluyor ya. Tek basima oynasam beni de sarmaz bence ki ben souls oyunlari oynarken de sikilirdim baya.

Bi de ben az oyun oynuyorum onu da yorum olarak katmam lazim. Yani senede toplasan 3 hadi cok da beklenmedik bi oyun olsun 5i bulur. :(
Olabilir. Bazı oyunlarla gönül bağı da kurabiliyor insan. Aldığın keyif çok daha artıyor. Sende de o olmuştur belki. :D


O 30 dklık av sen silahını ve canavarın mekaniklerini öğrendikçe 5dk'ya kadar iniyor. Öyle bi derinliği var savaş sisteminin.
Oyun gear sistemiyle sana aynı canavarları tekrar kestiriyor. Sen de tekrar kestikçe başta 15+ dk süren avı artık 5dk'da kesmenin keyfini yaşıyorsun. Bi de ekipman güçlenince daha da hızlı kesiyorsun.
World'de elder dragon denen en güçlü canavarları 1-2 dk'da kesmeye başlamıştık. Ondan sonra dlc'yle yeni zorluk geldi de uzadı avlar.

Çoğu silahın kendine has bi güç fantezisi var. Tabi başka güzellikleri de var ama canavarlarla dövüşmek zevkli diye popüler oyun.
Ama bir yerden sonra avlanmaktan ziyade mob kesiyormuşsun gibi olmuyor mu ? Senin dediğin mantığı Souls oyunlarında da bulabiliriz. Oyunda boss olarak kestiğin bir canavar ileride normal mob olarak gelebiliyor ve daha kısa sürüyor kesmen sen güçlendiğin için. Ben izlediğim ve oynadığım kısımda avlanıyormuş hissiyatı almadım hiç. Moblar hayvan gibi güçlü olduğu için yarım saat ıkına ıkına dövüşüyorsun gibi geldi kesmek için. :D



O oyunda silahları öğrenip uzmanlaşması zevkli bence. Ama ona rağmen ana hikayeyi bitirdikten sonra sıkılıp bıraktım ben de. Bazı avlar cidden gereğinden fazla uzun sürüyor.
Tür olarak bir türlü yakalayamadı beni. Belki Monster Hunter Rise ile bir şans daha veririm hazır Game Pass'te varken.
 
Olabilir. Bazı oyunlarla gönül bağı da kurabiliyor insan. Aldığın keyif çok daha artıyor. Sende de o olmuştur belki. :D



Ama bir yerden sonra avlanmaktan ziyade mob kesiyormuşsun gibi olmuyor mu ? Senin dediğin mantığı Souls oyunlarında da bulabiliriz. Oyunda boss olarak kestiğin bir canavar ileride normal mob olarak gelebiliyor ve daha kısa sürüyor kesmen sen güçlendiğin için. Ben izlediğim ve oynadığım kısımda avlanıyormuş hissiyatı almadım hiç. Moblar hayvan gibi güçlü olduğu için yarım saat ıkına ıkına dövüşüyorsun gibi geldi kesmek için. :D
Soulslike'larda ya hasarın çok arttığından ya da düşmanın pattern'ı ezberledin diye hızlı kesersin. Yine aynı şekilde saldırıdan kaçıp ya düz vurursun ya da ash of war atarsın.

Monster hunter'dan gidersek rathalos denen kanatlı canavardan örnek vereyim:

Rakamlar net aklımda değil kafadan atacağım. Bu yaratık yerde yürürken bi bacağına 400 hasar verirsen yere düşüp 6-8 saniye kıvranmaya başlıyor.

Kafasına 600 vurursan 1 saniyelik sarsılma animasyonu var. Ancak havada uçarken o hasarı yerse yere düşüp 8 saniye falan yerde kıvranıyor.

Bu canavara karşı yaptığım şuydu. Önce bacağını kırıp düşürüyorum. Kıvranırken kafasına 500 vurup bırakıyorum. Kalkıp uçmasını bekliyorum. Havalandığı an kafasına bi 100 daha vurup 600'ü tamamlayarak hemen yere düşürtüyorum. Ondan sonra da biraz bacağına vurup ardından kuyruğuna veya kafasına nihai saldırımı atıyorum.

Bazı canavarlarda mesela kafaya 500 vurduğunda bi sarsılır. Tekrar 500 vurduğunda düşüp kıvranır. Bazıları kafa hasarıyla hiç düşmez veya rathalos gibi sadece uçarken düşer.

Souls oyunlarında düşmanın neresine ne kadar vurduğuna bu kadar dikkat etmezsin. Bana düz mob kesmek yerine canavar avlama hissi veren şey buydu. Tabi buna dikkat etmesen de sadece silahında ustalaşmak avları epey hızlandırır.

Elindeki silahın hareket şeması basit değil. Dövüşte belki 2-3 kere kullanabileceğin, denk getirmesi zor nihai saldırılar var. Bazılarını önceden hazırlaman da gerekebiliyor. Oyunda ustalaştıkça bunları çok daha sık kullanmaya başlıyorsun. O yüzden canavar çabuk ölüyor.

Souls'ta durum pek öyle degil. Evet 1 saniye yerine 2 saniyelik açık bulunca düz vurmak yerine ash of war atmayı akıl edebilirsin. Ancak monster hunter'daki silahların hareketleri ve düşmanın hareketleri daha farklı.

İlk başladığında anca düşman yerde yatıp 6-8 saniye kıvrandığı zaman kullanabildiğin kombolar ve saldırılar var. Bunları düşman ayakta dövüşürken kullanabilmek çok zor. Oyuna alıştıkça onu yapmaya başlıyorsun.

İlk başladığımda benim de çok sürdü ama world'e ilerde tekrar başladığımda baştaki canavarları 2-3 dk'da kesmiştim. Sadece sen güçlendin diye hızlı kesmeye başlamıyorsun.
 
Soulslike'larda ya hasarın çok arttığından ya da düşmanın pattern'ı ezberledin diye hızlı kesersin. Yine aynı şekilde saldırıdan kaçıp ya düz vurursun ya da ash of war atarsın.

Monster hunter'dan gidersek rathalos denen kanatlı canavardan örnek vereyim:

Rakamlar net aklımda değil kafadan atacağım. Bu yaratık yerde yürürken bi bacağına 400 hasar verirsen yere düşüp 6-8 saniye kıvranmaya başlıyor.

Kafasına 600 vurursan 1 saniyelik sarsılma animasyonu var. Ancak havada uçarken o hasarı yerse yere düşüp 8 saniye falan yerde kıvranıyor.

Bu canavara karşı yaptığım şuydu. Önce bacağını kırıp düşürüyorum. Kıvranırken kafasına 500 vurup bırakıyorum. Kalkıp uçmasını bekliyorum. Havalandığı an kafasına bi 100 daha vurup 600'ü tamamlayarak hemen yere düşürtüyorum. Ondan sonra da biraz bacağına vurup ardından kuyruğuna veya kafasına nihai saldırımı atıyorum.

Bazı canavarlarda mesela kafaya 500 vurduğunda bi sarsılır. Tekrar 500 vurduğunda düşüp kıvranır. Bazıları kafa hasarıyla hiç düşmez veya rathalos gibi sadece uçarken düşer.

Souls oyunlarında düşmanın neresine ne kadar vurduğuna bu kadar dikkat etmezsin. Bana düz mob kesmek yerine canavar avlama hissi veren şey buydu. Tabi buna dikkat etmesen de sadece silahında ustalaşmak avları epey hızlandırır.

Elindeki silahın hareket şeması basit değil. Dövüşte belki 2-3 kere kullanabileceğin, denk getirmesi zor nihai saldırılar var. Bazılarını önceden hazırlaman da gerekebiliyor. Oyunda ustalaştıkça bunları çok daha sık kullanmaya başlıyorsun. O yüzden canavar çabuk ölüyor.

Souls'ta durum pek öyle degil. Evet 1 saniye yerine 2 saniyelik açık bulunca düz vurmak yerine ash of war atmayı akıl edebilirsin. Ancak monster hunter'daki silahların hareketleri ve düşmanın hareketleri daha farklı.

İlk başladığında anca düşman yerde yatıp 6-8 saniye kıvrandığı zaman kullanabildiğin kombolar ve saldırılar var. Bunları düşman ayakta dövüşürken kullanabilmek çok zor. Oyuna alıştıkça onu yapmaya başlıyorsun.

İlk başladığımda benim de çok sürdü ama world'e ilerde tekrar başladığımda baştaki canavarları 2-3 dk'da kesmiştim. Sadece sen güçlendin diye hızlı kesmeye başlamıyorsun.
Zayıf nokta muhabbeti dediğin gibiyse mob kesiyormuş gibi hissettirmeyebilir ama ne kadar kritik bu mesela. Horizon oyununu çok sevmem ama bu o oyunda baya kritikti. Zero Dawn oynadığımda aşırı güçlü dediğimiz robotlarla kapışma harbi avlanma gibi hissettiriyordu çünkü silahların mekanikleri de buna uygundu.

Benim oynadığım kısımlarda bana zor bir oyun gibi gelmedi. Oyunun anlayışı yüzünden benden yarım saat bir canavarı avlamamı bekliyor en başta ama avlamak ne avlamak. Dümdüz kılıçla saldırıyorsun. Saldırıyorsun kaçıyor. Buluyorsun biraz dövüşüyorsun. Yine kaçıyor. 500. saldırıdan sonra ya yeter ama diyorsun. :D

Bana göre oyun oyuncuyu kendine çekemiyor en başta. İleride güçlenince tabii ki keyif alırım belki ama en başları öyle bayık geliyor ki direkt itiyor kendini benden. Daha niş bir kitleye hitap ediyor oyun.
 
Monster Hunter serilerinin sevilen şey ne tam olarak yav. Zamanında Monster Hunter Worlds'u denemeye çalışmıştım. Bir canavarı yarım saat avlamaya çalışmak feci baydı.
Bugüne kadar herhangi bir oyunu sadece combatı için oynayıp sevebildiysen MH oyunları senin için baştacı olur. Kaldı ki bu oyun sadece combatından ibaret de değildir. Avlanma hissini sana sonuna kadar yaşatır başka bir oyunda asla göreyeceğin kadar özenle detanlandırılmış yaratıkları doğal yaşam alanlarında gözlemlersin, bunlarla savaşırken milyon tane farklı animasyonlara sahip olmaları savaşın ve avın gerçekçiliğine tavan yaptırır neredeyse hepsi eşssiz deneyim sunan silahlarla doğru zamanda yapmayı becerdiğin çılgın combolarla zevkten milyon köşe olursun. Bunların tamamını da kendi yeteneğin ve oyun bilgin sayesinde yapmış olursun. MH serilerinde oyunu bilen ortalama bir oyuncu ile elindeki silahla çılgın atan bir manyağın dövüşünü izlemek arasında dağlar denizler kadar fark vardır. Bir silahta ustalaşmak için onlarca saatini harcayabilirsin. Tam anlamıyla ustalaştım dediğin andan sonra milletin yarım saat oyalandığı yaratığı birkaç dakikada yere yatırmanın zevki pahabiçilemez oluyor. Sevmeme ihtimalin olan bir oyun değil, bana güven. Seveceğin silahları gözüne kestir, antrenman alanında combolarını dene. Gerekirse netten bak ayıp değil. Ezberle, eline otursun, pratik yap sonra bunları canlı savaş esnasında sürekli hareket eden bir yaratığa karşı yapmaya çalış. Zamanla milletin neden ayılıp bayıldığını anlarsın.
 
Zayıf nokta muhabbeti dediğin gibiyse mob kesiyormuş gibi hissettirmeyebilir ama ne kadar kritik bu mesela. Horizon oyununu çok sevmem ama bu o oyunda baya kritikti. Zero Dawn oynadığımda aşırı güçlü dediğimiz robotlarla kapışma harbi avlanma gibi hissettiriyordu çünkü silahların mekanikleri de buna uygundu.

Benim oynadığım kısımlarda bana zor bir oyun gibi gelmedi. Oyunun anlayışı yüzünden benden yarım saat bir canavarı avlamamı bekliyor en başta ama avlamak ne avlamak. Dümdüz kılıçla saldırıyorsun. Saldırıyorsun kaçıyor. Buluyorsun biraz dövüşüyorsun. Yine kaçıyor. 500. saldırıdan sonra ya yeter ama diyorsun. :D

Bana göre oyun oyuncuyu kendine çekemiyor en başta. İleride güçlenince tabii ki keyif alırım belki ama en başları öyle bayık geliyor ki direkt itiyor kendini benden. Daha niş bir kitleye hitap ediyor oyun.
Her bölgenin yediği hasar farklı. Hitzone value denen bişey var. Hasarının yüzde kaçını aldığını gösteriyor.

Zayıf bölgeler 50-60 civarı. Sert bölgeler 30 civarı. Bi de oyunda weakness exploit diye bi zırh skill'i var zayıf bölgeye vurduğunda kritik şansın çok artıyor. Kritik hasarın da %25-40 arası değişir zırh skill'inin olup olmamasına göre.

Kısacası vurduğun bölgeye göre hasarın 2 kat veya daha fazla oynayabilir. Ama asıl önemli olan şey önceden dediğim gibi canavarı yere düşürmene yaramaları. Asıl hasarını o zaman veriyorsun.

Oyunun farklı zorlukları var. Başta low rank'te başlıyorsun. Hikayede ilerleyince high rank açılıyor. Orda hem daha zor canavarlar var hem de aynı canavarlar daha zor. Daha agresifler ve yeni hareketleri oluyor. Zırhlar, malzemeler, açık haritada bulduğun taşlar vb her şey değişiyor. Sen low rank'te oynamışsındır. Tutorial gibi o zorluk.

İlerde yediğin yemek, giydiğin zırh, yanında taşıdığın eşyaya dikkat etmen gerekecek. Düz potion'ı low rank'teki gibi içecek zaman bulamazsın mesela. Hızlıca yiyebildiğin haplar hazırlaman gerekiyor. O yüzden oyun baya kolaydan başlıyor.

Low rank'te senin gibi ben de oyundan soğudum bu arada. Benim oyunu sevmem nergigante'yle başladı. O da high rank'in ortalarından bi dövüş.
 
Bugüne kadar herhangi bir oyunu sadece combatı için oynayıp sevebildiysen MH oyunları senin için baştacı olur. Kaldı ki bu oyun sadece combatından ibaret de değildir. Avlanma hissini sana sonuna kadar yaşatır başka bir oyunda asla göreyeceğin kadar özenle detanlandırılmış yaratıkları doğal yaşam alanlarında gözlemlersin, bunlarla savaşırken milyon tane farklı animasyonlara sahip olmaları savaşın ve avın gerçekçiliğine tavan yaptırır neredeyse hepsi eşssiz deneyim sunan silahlarla doğru zamanda yapmayı becerdiğin çılgın combolarla zevkten milyon köşe olursun. Bunların tamamını da kendi yeteneğin ve oyun bilgin sayesinde yapmış olursun. MH serilerinde oyunu bilen ortalama bir oyuncu ile elindeki silahla çılgın atan bir manyağın dövüşünü izlemek arasında dağlar denizler kadar fark vardır. Bir silahta ustalaşmak için onlarca saatini harcayabilirsin. Tam anlamıyla ustalaştım dediğin andan sonra milletin yarım saat oyalandığı yaratığı birkaç dakikada yere yatırmanın zevki pahabiçilemez oluyor. Sevmeme ihtimalin olan bir oyun değil, bana güven. Seveceğin silahları gözüne kestir, antrenman alanında combolarını dene. Gerekirse netten bak ayıp değil. Ezberle, eline otursun, pratik yap sonra bunları canlı savaş esnasında sürekli hareket eden bir yaratığa karşı yapmaya çalış. Zamanla milletin neden ayılıp bayıldığını anlarsın.
MH oyunlarına yeni giren biri ise kesinlikle internetten kombo tutoriallarina bakıp oturup birkaç saat antrenman yerinde kombolara alışmak çok yararlı. Komboları bilmeden oyunu oynamaya çalışmak tamamen amelelik, oyunu oynadığını sanıyorsun ama oynamakla uzaktan yakından alakan olmuyor. Ben ilk 5-10 saat hiç bakmadan oynamıştım world'ü sonra oturup merak ettiğim silahlara bakıp birkaç saat çalıştım oyun tamamen değişmişti benim için. Ondan sonrası zaten hayvanların hareketlerini öğrenmek silahta pratik kazanmak çevreyi ve ekipmanlarını kullanmayı öğrenmek. Onlar da zaten zamanla avlandıkça gelişiyor.
 
MH oyunlarına yeni giren biri ise kesinlikle internetten kombo tutoriallarina bakıp oturup birkaç saat antrenman yerinde kombolara alışmak çok yararlı. Komboları bilmeden oyunu oynamaya çalışmak tamamen amelelik, oyunu oynadığını sanıyorsun ama oynamakla uzaktan yakından alakan olmuyor. Ben ilk 5-10 saat hiç bakmadan oynamıştım world'ü sonra oturup merak ettiğim silahlara bakıp birkaç saat çalıştım oyun tamamen değişmişti benim için. Ondan sonrası zaten hayvanların hareketlerini öğrenmek silahta pratik kazanmak çevreyi ve ekipmanlarını kullanmayı öğrenmek. Onlar da zaten zamanla avlandıkça gelişiyor.
Arrekz'in videoları yeni başlayanlar için en iyisiydi benim bildiğim. Long sword'u bırakayım örnek olarak:


İngilizcesi olan bu kanaldan öğrensin. Iceborne dlc'si çıktığında eklenen hareketler için ayrı videoları vardı. Bakmadım ama mh wilds için de yapmıştır.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 9, Ziyaretçi: 9)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık