Kesinlikle.
Bu zeus gelse tüm iskandinav mitolojisine tek atarmış.
İskandinav tanrıları hiç tanrıya bile benzemiyor. Beni ragnarok çok şaşırttı bu konuda.Kesinlikle.
Ciddi güç farkı hissediliyor. Yunan miti İskandinav mitine göre daha güçlü ve zorlu.
Zeus tek başına hepsini yok edermiş.
Hem oynanışı hem de lore gereği aksiyonu ve combatıyla akıllara kazınmış top 20 oyun listesi yapsan yeni gowlar harici sinematik kamera açısı kullanan 1 tane oyun bulamazsın belki. Adamlar serinin özünden kopmuş para uğruna mitoloji soslu Tlou yapmışlar.İskandinav tanrıları hiç tanrıya bile benzemiyor. Beni ragnarok çok şaşırttı bu konuda.
Kratos’un savaş kaybederken “ares bana yardım et ruhum senin olsun” demesi geliyor aklıma. Bu mitolojide onu söyleyebileceğin bi tanrı yok. Ares onu duyunca inip dövüşmedi bile. Barbarların Allah çarpmış gibi kafaları patladı. Tanrı dediğin böyle olur:
Oyunun eksilerinin %90’ı bu aptal belüstü kamera açısından kaynaklı. İlk oyunda baldur’a dağ fırlattırmak istemişler ama olmamış. Sebebi belli.
Taş gibi oyun yapmışlar. The Edge'e tamamen parry üzerine özellikle. Sadece onu 2-3 saat defalarca oynadım. Cuphead gibi bir oyun bulamadık ama Furi sayesinde sadece boss dövüşünün olduğu zevkli bir oyun oynadık şükür. Keşke birileri DLC de kitlemeseydi yok yerden...Soulslike oyunları sevenler Furi'yi kaçırmasın. Özellikle Sekiro'daki parry mekaniğini sevenler bu oyunu epey beğenecektir diye tahmin ediyorum. Soulslardan farklı olarak oyunda sadece bosslar var. Mekanikleri çözdükten sonra dövüşler inanılmaz derecede zevk veriyor. Yaklaşık 4 saat falan oynadım. Kestiğim 5 boss da epey zevk verdi. Yalnız bazı fazlarda oyun bullet helle dönüşüyor onu önceden diyeyim. Şu an Steam'de indirim ile 10 lira gibi uygun bir fiyata satın alabilirsiniz.
İnsanların ne dediğini tam olarak algılayabilirsek bence daha faydalı bir iş yapmış oluruz. Gow + Ragranok çok güzel iki oyun. Kötü diyemezsin zaten. Hemen hemen her şeyiyle ortalamanın çok üzerinde oyunlar bunlar. Buradaki olay başka. Aksiyon temelli ve aksiyonuyla ön plana çıkan sana bir savaş tanrısını kontrol ettirdiğini dibine kadar hissettiren oyun serisinde senin derdin sinematik kamera açısıyla hikaye anlatımı üzerinden yolunu bulmak olunca bambaşka bir şeye dönüştürmüş oluyorsun oyunu. Özünden kopartıyorsun direkt. DMC'ye de aynı boku yapabilirsin. Daha geniş kitlelere hitap eden daha çok satan bir oyun elde edersin ama o saatten sonra o DMC olmaz. Derdi psikolojik karakter tahlilleriyle hikaye anlatımını soslamak olan bir oyunun tanrısı da aksiyonu da bu kadar olur. Tabi daha güzel bir gelir kapısı seveni de daha çoktur.Oyun dünyasındaki en iyi işlerden birisi olan Gow'un kamera açısını mı kötülüyoruz cidden? :/ İnsanlar oyundan koparmamak için salak saçma ara sahne koymak yerine mis gibi one-shot çekim oyun yapmışlar, film izletmek yerine her an oyundan kopamdan ynuyorsun, immerson zirvede. Tepe kamerası gibi sığ kamera yerine mis gibi omuz kamerası var. Baltayla birlikte combat çok çeşitleniyor.
Eski oyunda oynanış kısmında da tanrılar çok güçlü gözükmüyordu ki, ara sahneler yüzünden güçlü gözüküyorlardı. Poseidon, Helios falan gayet güçsüzlerdi, keza Hermes de öyle. Kamera açısıyla da bunun ilgisi yok. Lore'daki güçleriyle, oyundaki gösterdikleri güçlere bakacak isek birçok oyunu eleştirmemiz gerek. Tes serisi gibi, Souls serisi gibi... Çünkü oynanışta Lore'deki gibi güçlü gösteremiyorsun bu karakterleri, anca ara sahne koyman gerek onda da oyun oynamanın anlamı yok, animasyon çeksinler izleyelim o zaman. Oyunun özünü değiştirmelerinden çok pek oyunun özünden anlamıyoruz sanki. :/
Evet, insanların ne yazdığını tam olarak algılamak önemli. Kimse için oyuna kötü diyor diye bir şey yazmadım orada bahsettiğim mevzu kamera açısına kötü denmesi.İnsanların ne dediğini tam olarak algılayabilirsek bence daha faydalı bir iş yapmış oluruz. Gow + Ragranok çok güzel iki oyun. Kötü diyemezsin zaten. Hemen hemen her şeyiyle ortalamanın çok üzerinde oyunlar bunlar. Buradaki olay başka. Aksiyon temelli ve aksiyonuyla ön plana çıkan sana bir savaş tanrısını kontrol ettirdiğini dibine kadar hissettiren oyun serisinde senin derdin sinematik kamera açısıyla hikaye anlatımı üzerinden yolunu bulmak olunca bambaşka bir şeye dönüştürmüş oluyorsun oyunu. Özünden kopartıyorsun direkt. DMC'ye de aynı boku yapabilirsin. Daha geniş kitlelere hitap eden daha çok satan bir oyun elde edersin ama o saatten sonra o DMC olmaz. Derdi psikolojik karakter tahlilleriyle hikaye anlatımını soslamak olan bir oyunun tanrısı da aksiyonu da bu kadar olur. Tabi daha güzel bir gelir kapısı seveni de daha çoktur.