Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Şuana kadar GOW da görüp de tek takıldığım nokta boss dövüşlerinin level dizaynı. Sumo güreşi gibi kayaliktan ya da buz parçalarından bir çember çizip seni ortasına atıyor oyun, ortaya bir yere de çekip çarparsin diye uzunlamasına kütük ya da dikili taş vs. koymuşlar. Oyunun geri kalanına göre bu detaylar çok sığ ve yapay geldi.
Benim takıldığım şey ise gelişme hızı oldu. Gow 2018’de bi “heavy runic attack” bulmak 2 saat bile sürmüyordu. Hiçbir yan görev açılmadan, freya’ya gitmeden buluyorduk.

Bu oyunda 15 saatim geçtikten sonra anca buldum. O da ilk oyundaki en sevmediklerimden biri olabilir. Tabi yan görevleri yaptım ama yan karakterler “devam etmeden şuraya bakalım mı?” diyorlar oraya gidiyorum hiç boş gezmedim. Zaten bulduğum skilleri de yan görevlerle buldum. Yoksa daha ilerde denk geleceğim. İnternete baktım kaçırdığım da olmamış.

Hala balta ve bıçakları da düzgün geliştiremediğim için çok önemli özellikleri açılmadı. Söyledikleri oynanış süresinin yarısına geldim nerdeyse ve hala ilk oyunda açtığım özelliklere sahip değilim. Oyun bitince combat istediği kadar güzel olsun. Bi oyuncu bunlara sahip olmadan 20 saat oynuyorsa combat onun gözünde sıkıcı olur.
_____

Yapmaya çalıştıkları şey de belli. İlk oyunu ben de çok eleştirdim sıradan saldırılar çok zayıf, oyun 2 runic attack spamlamaya dayanıyor ilerledikçe diye. Buna engel olmak istemişler. Sıradan saldırılar daha güçlü ve silaha element ekleme gücü eklenmiş. Başta runic attack aratmıyorlar. Ama 15-20 saat oyunu taşıyacak kadar da değil. En azından balta ve bıçaklar oyunun ilk 5-6 saatinde max seviyelerine çıkmalıydı.
Runic attack’ların da bekleme sürelerini galiba 2-3 katına çıkarmışlar. Bi dövüşte bi kere kullansan bi daha dolmuyor. İlk oyunda 25 saniye hatırladıklarım 90-100 saniye.

Bu oyunun kesinlikle new game plus’a ihtiyacı var. Ama bu sefer de boş yürümelerle uğraşacağız. Bu oyunda tamamen hikaye anlatımına dayalı çok sahne var ilk oyundaki bıçaklara gitme gibi ama o sahneyi 50 kere izlesem sıkılmam zaten. Burda beni sıkacak bazı yerler var.

Bi de niyeyse bazı şeyleri çıkarmışlar. Yumruk/kalkan skill ağacı yok ve sahip olmadığımız çok iyi özelliklerini açamıyoruz. Balta ve bıçak ise genel olarak daha çok beğensem de bazı şeyler gereksiz yere çıkarmışlar.
 
Benim takıldığım şey ise gelişme hızı oldu. Gow 2018’de bi “heavy runic attack” bulmak 2 saat bile sürmüyordu. Hiçbir yan görev açılmadan, freya’ya gitmeden buluyorduk.

Bu oyunda 15 saatim geçtikten sonra anca buldum. O da ilk oyundaki en sevmediklerimden biri olabilir. Tabi yan görevleri yaptım ama yan karakterler “devam etmeden şuraya bakalım mı?” diyorlar oraya gidiyorum hiç boş gezmedim. Zaten bulduğum skilleri de yan görevlerle buldum. Yoksa daha ilerde denk geleceğim. İnternete baktım kaçırdığım da olmamış.

Hala balta ve bıçakları da düzgün geliştiremediğim için çok önemli özellikleri açılmadı. Söyledikleri oynanış süresinin yarısına geldim nerdeyse ve hala ilk oyunda açtığım özelliklere sahip değilim. Oyun bitince combat istediği kadar güzel olsun. Bi oyuncu bunlara sahip olmadan 20 saat oynuyorsa combat onun gözünde sıkıcı olur.
_____

Yapmaya çalıştıkları şey de belli. İlk oyunu ben de çok eleştirdim sıradan saldırılar çok zayıf, oyun 2 runic attack spamlamaya dayanıyor ilerledikçe diye. Buna engel olmak istemişler. Sıradan saldırılar daha güçlü ve silaha element ekleme gücü eklenmiş. Başta runic attack aratmıyorlar. Ama 15-20 saat oyunu taşıyacak kadar da değil. En azından balta ve bıçaklar oyunun ilk 5-6 saatinde max seviyelerine çıkmalıydı.
Runic attack’ların da bekleme sürelerini galiba 2-3 katına çıkarmışlar. Bi dövüşte bi kere kullansan bi daha dolmuyor. İlk oyunda 25 saniye hatırladıklarım 90-100 saniye.

Bu oyunun kesinlikle new game plus’a ihtiyacı var. Ama bu sefer de boş yürümelerle uğraşacağız. Bu oyunda tamamen hikaye anlatımına dayalı çok sahne var ilk oyundaki bıçaklara gitme gibi ama o sahneyi 50 kere izlesem sıkılmam zaten. Burda beni sıkacak bazı yerler var.

Bi de niyeyse bazı şeyleri çıkarmışlar. Yumruk/kalkan skill ağacı yok ve sahip olmadığımız çok iyi özelliklerini açamıyoruz. Balta ve bıçak ise genel olarak daha çok beğensem de bazı şeyler gereksiz yere çıkarmışlar.
Oynanışından ziyade ikonik karakterleri, sahneleri vs. ile ünlendigi için o hususlara daha fazla özenmisler, sanırsam. Oyunu da oynamak yerine izlediğim için genel olarak level design kısmına odaklandım. O konuda tırt kalmış gibi geldi. Bu kadar AAA nın AAA sı bir oyunda, hele ki tanrısal özelliklere sahip karakterleri oynadığın fantastik bir oyunda daha interaktif bölüm dizaynları beklerdim. Tabi daha ilk Thor dövüşüne kadar izledim gerisini bilemem.
 
Yani hala Elden Ringin GOTY alacağını beklemek saçmalık gibi ya. RDR2 gibi bir oyuna karşı bile almış bu ödülü god of war elden ringin ne kadar iyi ya da god of warun ne kadar kötü olduğunun bir önemi yok sonuç olarak buradaki olay oyun kalitesi değil kimin daha güzel yedirip beslediği From Software Sonye karşı bir şey yapamaz. Death loopa tam puan verdirtenler god of war için çocuğunu şeytana bile kurban eder
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 11, Ziyaretçi: 36)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık