Absürt ve Sürreal Filmler
Hausu (House) (1977) – Nobuhiko Obayashi
Bir grup lise öğrencisinin lanetli bir eve gitmesiyle başlayan, pop-art estetiği, animasyon ve tuhaf efektlerle dolu benzersiz bir korku-komedi.
Funky Forest: The First Contact (2005) – Katsuhito Ishii, Shunichiro Miki, Hajime Ishimine
Birbiriyle bağlantılı saçma ve halüsinatif skeçlerden oluşan, türler arası bir deney.

Symbol (2009) – Hitoshi Matsumoto
Bir adamın garip bir odada uyanıp penis şeklindeki düğmelere basarak gerçekliği değiştirdiği tuhaf bir metafizik komedi.
The Taste of Tea (2004) – Katsuhito Ishii
Bir ailenin hayatını anlatan, görsel olarak uçuk, meditatif ve tuhaf detaylarla dolu bir film.
Big Man Japan (Dai-Nipponjin) (2007) – Hitoshi Matsumoto
Japonya’yı dev canavarlardan koruyan ama halk tarafından pek sevilmeyen bir süper kahramanın kara mizahla dolu hikayesi.
Kanlı ve Çılgın Aksiyon Filmleri
Tetsuo: The Iron Man (1989) – Shinya Tsukamoto
Vücudu metal parçalarına dönüşen bir adamın, cyberpunk, body horror ve sanayi çılgınlığıyla dolu dönüşümü.
The Machine Girl
Ami, normal bir hayatı olan liseli bir genç kızdır. Fakat babası yanlış anlaşılma yüzünden bir cinayet davasında sanık olunca intihar eder ve Ami ile kardeşi yalnız kalırlar. Kardeşiyle birlikte zor bir hayata alışmaya çalışan Ami'nin hayatı, kardeşi ödeyemediği borç yüzünden acımasız yakuza klanı tarafından öldürülünce alt üst olur.
Ami öç almak ister; fakat klan tarafından işkenceye maruz kalır ve kolunu kaybeder. Klandan kurtulmayı başarabilen Ami, sığındığı iki kişi sayesinde yeni bir kola kavuşur. Fakat bu, normal bir kol değil, mermi fırlatabilen bir koldur. Ami için intikam almak artık eskisinden daha kolay olacaktır.
Japon animelerini hatırlatan bir konusu olan yapımın bol miktarda kanlı sahneler barındırdığının altını çizmek gerek.
Tokyo Gore Police (2008) – Yoshihiro Nishimura
Abartılı kan efektleri, mutasyon geçiren insanlar ve sadist polisler içeren çılgın bir siberpunk gore filmi.
Meatball Machine (2005) – Yudai Yamaguchi, Junichi Yamamoto
İnsanların korkunç biyomekanik savaşçılara dönüştüğü bir cyberpunk vücut korkusu.
Helldriver (2010) – Yoshihiro Nishimura
Kafasında çalışan bir motor olan bir kadın, Japonya’yı istila eden zombilere karşı savaşıyor.
Ichi the Killer (2001) – Takashi Miike
İşkence, sadizm ve abartılı şiddet sahneleriyle dolu, tarantino vari bir Yakuza çılgınlığı.
Tuhaf Komedi ve Parodi Filmleri
Dead Sushi (2012) – Noboru Iguchi
Canlanan intikamcı suşilerin insanları öldürmeye başladığı bir korku-komedi.
RoboGeisha (2009) – Noboru Iguchi
Katana fırlatan kalçalar, roketli sumo güreşçileri ve öldürücü geyşalar içeren bir absürt aksiyon-komedi.
The Calamari Wrestler (2004) – Minoru Kawasaki
Profesyonel güreşçi olarak kariyer yapmaya çalışan dev bir mürekkep balığının hikâyesi.
Executive Koala (2005) – Minoru Kawasaki
Ofiste çalışan bir koala adamın cinayetle suçlanması ve suçunu kanıtlamaya çalışması.
Deneysel ve Gerilim Dolu Filmler
Gozu (2003) – Takashi Miike
Yakuza üyeleri, inekler, doğaüstü dönüşümler ve Lynchvari sahnelerle dolu bir gerilim-korku filmi.
Visitor Q (2001) – Takashi Miike
Aile ilişkileri, tabu konular ve rahatsız edici sahnelerle dolu şok edici bir film.
Electric Dragon 80.000 V (2001) – Sogo Ishii
Elektrik gücüyle savaşan bir punk rockçının, manyak bir süper kahramanla karşı karşıya gelmesi.
Rubber’s Lover (1996) – Shozin Fukui
Deneyler sonucu manyetik dalgalarla deliliğe sürüklenen insanların cyberpunk bir kabusu.
Why Don’t You Play in Hell? (2013) – Sion Sono

Gerçek katliamları filme çekmeye çalışan bir grup amatör sinemacının, yakuza hesaplaşmasına bulaşmasını anlatan bir çılgınlık şöleni.
Liste genişletilebilir, epey absürt bir kafa yapıları var.