Dediğim gibi, bunu söyleyemeyeceğin aksiyon oyunu nerdeyse yok. Her saldırıdan sıyrılıp datbe yemeden oyunu bitirebilirsin. Gözü kapalı veya ayağıyla bitiren var. Dengeyle alakasız bi konu.Yok daha çok senin bahanen usta. Hayatta gayet kalabiliyorsun. Bazı düz mobların, özellikle yarı tanrı bosslardan daha güçlü olması başka mevzu. Orada bir dengesizlik var, diğerleri senin yeteneğine bakıyor.
Oyun başında da hasarlar aynı olsa eyvallah. Oyunun zorluğu bu dersin. Ama başlarda baya hasar tanklayabilirken oyun sonunda 60 vigor bile aynı tanklığı vermiyorsa gelişiminde dengesizlik var demektir.
Dengede ipin ucu kaçınca çeşit çeşit buff'lar koymuş'lar. Hepsini kullansan ng+'larda boss tekleyebilirsin. Zıplayıp çift twinblade'le vurunca oyun sonu bosslar bile tek yiyordu.
5-6 farklı buffı birden bastıktan sonra malenia'nın waterflow saldırısı bile canının yarısını almıyor.
Oyunun dengesizliklerini say say bitmez. Sadece oyuncuya dezavantaj değil avantaj veren dengesizliği de var.
O buffların bazılarını hiç vermeyip düzgün dengelemeleri lazımdı oyunu.
Eğer limgrave'deki hırsız karakter mountaintops'taki ağır zırhlı ve talismanlı tanktan daha dayanıklıysa, oyun karakter gelişimini becerememiş demektir.