Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] Baldur's Gate 3 (2023)

Ya dostum kurban olayım sence ben sıra tabanlı ne onu bilmeden mi dövüş sistemine eleştiri getiriyorum da bana sıra tabanlı ya hani ehehe çekiyorsun. Sistemin kendisi aksiyon içeren herhangi bir oyun için aptalca. Sen kendini o moda sokmalısın savaşıyormuş gibi hissetmek için. Yoksa karakterleri sıra tabanlı dövüştürmek tiyatro oyunu seyretmekten hallice bir deneyim. Onu geçelim sineye çekeriz dedik. Diyalog çekilmez. Onu bana bırak ben kendi tercihlerimin sonucunda hikayemi şekillendireyim. Sistemini ona göre ayarlar zorluğu aparırsın çok kolay şekilde. Kumar oynatma bana tercihlerimin sonuçlarıyla yüzleştir. Başarım veya başarısızlığım kıçı kırık bir zardan gelecek rakamla belirlenmesin ki kendi hikayemi kendim yazayım iyisiyle kötüsüyle.

Yiyeni olduktan sonra her türlü fantezi yapımcılara helaldir tabi.
Tercihlerinin sonuçlarıyla yüzleştiriyor zaten. Her diyalogta da zar atma yok. Mesela sen birisini ikna edeceksin, veyahut birisine büyük bir yalan söylemen gerekiyor o tarz durumlarda var. Yeteneklerin, karakterine oluşturduğun etmenlere göre de bu durumlarda avantajlı oluyorsun. Kumar yanı yok kısaca. Oluşturudğun karaktere göre, oynamak istediğin role göre seçeceksin seçenekleri. Guidance falan derken bir sürü artı veren unsur var zaten.

Bu zar atma olayı da olmasaydı Witcher, Skyrim gibi bir seçenekler bir ilüzyondan ibaret olacaktı. Sonuçta onlarda da seçenekler seçiyorsun ama kendi seçimin asla olmuyor. Tam tersi karakterini oluşturmana göre burada hikayeni şekillendiriyorsun.
 
Tercihlerinin sonuçlarıyla yüzleştiriyor zaten. Her diyalogta da zar atma yok. Mesela sen birisini ikna edeceksin, veyahut birisine büyük bir yalan söylemen gerekiyor o tarz durumlarda var. Yeteneklerin, karakterine oluşturduğun etmenlere göre de bu durumlarda avantajlı oluyorsun. Kumar yanı yok kısaca. Oluşturudğun karaktere göre, oynamak istediğin role göre seçeceksin seçenekleri. Guidance falan derken bir sürü artı veren unsur var zaten.

Bu zar atma olayı da olmasaydı Witcher, Skyrim gibi bir seçenekler bir ilüzyondan ibaret olacaktı. Sonuçta onlarda da seçenekler seçiyorsun ama kendi seçimin asla olmuyor. Tam tersi karakterini oluşturmana göre burada hikayeni şekillendiriyorsun.
Kumar yok mu.

Kekemi izledim bir 4-5 saat yarısı zar atmayla geçti xD
 
Tercihlerinin sonuçlarıyla yüzleştiriyor zaten. Her diyalogta da zar atma yok. Mesela sen birisini ikna edeceksin, veyahut birisine büyük bir yalan söylemen gerekiyor o tarz durumlarda var. Yeteneklerin, karakterine oluşturduğun etmenlere göre de bu durumlarda avantajlı oluyorsun. Kumar yanı yok kısaca. Oluşturudğun karaktere göre, oynamak istediğin role göre seçeceksin seçenekleri. Guidance falan derken bir sürü artı veren unsur var zaten.

Bu zar atma olayı da olmasaydı Witcher, Skyrim gibi bir seçenekler bir ilüzyondan ibaret olacaktı. Sonuçta onlarda da seçenekler seçiyorsun ama kendi seçimin asla olmuyor. Tam tersi karakterini oluşturmana göre burada hikayeni şekillendiriyorsun.
Oyun zarın olumlu gelme ihtimalini arttırmana izin veriyor sadece anladığım kadarıyla. Ama sistemin kendisi kumar bildiğin. Bu olasılık arttırma işi de ne kadar sağlıklı çalışıyor şüpheli. Dövüşmek başka mesele de karakterinin birini tehdit edip edememesi ikna edip edememesi romantik ilişki kurup kuramaması vs zar atmayla belirlenecek şeyler değil. Böyle bir tarz oyuncuları sürekli save load yapmaya iter. İstediği sonucu alamadıkça aynı maçı tekrar tekrar oynayan casual fmciye döner insanlar rpg oynarken. Her şeyi pc oyununa entegre etmeye çalışmaya gerek yok. Kritik anların karar belirleyici mekanizması zar olmasaymış keşke. Akıcılığı da öldürür bu tercih.
 
Oyun zarın olumlu gelme ihtimalini arttırmana izin veriyor sadece anladığım kadarıyla. Ama sistemin kendisi kumar bildiğin. Bu olasılık arttırma işi de ne kadar sağlıklı çalışıyor şüpheli. Dövüşmek başka mesele de karakterinin birini tehdit edip edememesi ikna edip edememesi romantik ilişki kurup kuramaması vs zar atmayla belirlenecek şeyler değil. Böyle bir tarz oyuncuları sürekli save load yapmaya iter. İstediği sonucu alamadıkça aynı maçı tekrar tekrar oynayan casual fmciye döner insanlar rpg oynarken. Her şeyi pc oyununa entegre etmeye çalışmaya gerek yok. Kritik anların karar belirleyici mekanizması zar olmasaymış keşke. Akıcılığı da öldürür bu tercih.
Neye göre belirlenmeli peki?

Oyunda ırkın, seçtiğin sınıf ve kabiliyetlerin tüm bu diyalogları etkiliyor. Bir Paladin ile bir Bard'ın diyalogları tamamen farklı. Diğer sözde seçenekli rp oyunlar gibi oyuncuyu kandırmıyor bu seçeneklerde. Gerçekten de seçtiğin diyalogların ve sonuçlarının bir etkisi oluyor. Ve bu sonuçların olumlu veya olumsuz bir dönüşü olmak zorunda.

Zar da burada sadece bu girdiğin durumların zorluğunu belirtmek için. Atıyorum ben sana Redteror en büyük Luffy fanıymıs bizi kandırmış dememle, Alpa aslında Zoroyu sever dememin farklı zorluğu olacak. İlkinin zorluk değeri 18 ise ikincisinin 10. Sen saçma sapan bir şey dersen npclere inandırman daha zor olacak yani.
 
Çok cahilsin der gibi bakıyor dayı resmen senin kontrolün altında geçirdiği saatlere isyan etmiş bezmiş hayattan. Yapay zekaya yaşattığın hissiyata bak la
Adam benden şunu istedi. Halime üzülüyor. Ne kadar karanlık kalplisin be... :artiz:


Edit: Bu arada dayı benim kontrolüm altında değil. Rastgele bir npc ve muhtemelen benim takıma tek atar. Adam 13 asırdır yaşıyormuş.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 7)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık