İyi günler KF ahalisi !!!
Konumuz En Doğru Yöntem, daha uzun haliyle En Doğru/ Güvenilir Güç Seviyesi Hesaplama Yöntemi şeklinde.
Bu konu başlığı altında KFde sıkça kullandığımız yöntemleri hatırlayacağız ve en doğru sonuca hangi yöntemle ulaşırız onu tartışacağız.
Globali takip etmiyorum, takip eden arkadaşlar varsa bu yöntemleri yabancılar biliyor mu, yoksa KFye mi mahsus onu da yazarlarsa seviniriz. Bir de sizin aklınıza gelen farklı yöntemler varsa onları da yazın konuya dahil edelim
1- ARDIŞIK POZİSYON YÖNTEMİ
Ardışık Pozisyon, bir diğer ifadeyle Arkalama Yöntemi, ardışık şekilde arka arkaya sıralanan karakterlerin güç sırasına göre sıralandığını gösteren bir yöntem.
Burada bir nüans var, en arkada bulunan yani arkalayan karakterin önündekine sağlam bir atak yapması şart. Yenip yenmemesi önemli değil, bunu da niye yazdığımı anlatacağım.
Şimdi örnekle açıklayalım. Örneğimiz şu;
Gördüğünüz üzere bu sahnede Kuzan, Dof'u arkalamis, o bahsettiğim ek şart da burada gerçekleşiyor ve Kuzan Dofa en güçlü atağı olan Ice Age ile saldırıyor.
Ardışık Pozisyon Yöntemini burada uygularsak denklemimiz;
Kuzan > Dof > Smoker veya Amiral> Lord >Koramiral oluyor.
Şimdi bu yönteme göre yukarıdaki karede X kişisi Kuzani arkalayip saldırsa X > Kuzan veya X > Amiral olur mu, olur.
Zaten E. Oda da bu yuzden surekli olarak Yonkolari Amiralleri arkalayacak sekilde ciziyor, ornekleri ekleyelim.
WB Akainuyu arkalayip vuruyor.
Shanks Aramakiyi kmlerce öteden arkalayip saldırıyor
Nika Kizaruyu arkalayip avucluyor sonra da firlatiyor
Şimdi yöntemimizi uygularsak;
WB > Akainu
Shanks > Aramaki
Nika > Kizaru
Daha genel bir tabirle Yonko > Amiral yapıyor.
Ek şartı niye koyduğumuzu da şu sahneyle açıklayalım
Bu sahnede Croco WByi arkalamaya çalışıyor. Menfur teşebbüs Buggynin olduğu yerden söyle gözükmüş
Ancak Croco WBye saldiramadan Luffy ıslak sandaletiyle Crocoyu engelliyor
Bildiğiniz üzere Croco bu seviyelerin adamı değil. Croconun yapabileceği en fazla WBnin arkasından kulağına fısıldayip "cayi taze demledim babalik" demek olabilir
Bu nedenle arkalama eyleminin muhakkak etkili bir saldırıyla tamamlanması şart, ki E. ODA da bizim gibi düşünüp Yonkolari arkalatmiyor, bu adamların sırtlarında yara izi olmaması tesadüf değil
2- ASGARİ UNSUR YÖNTEMİ
Bu yöntemde aynı durumda olan ve aynı sonuca ulaşmak isteyen karakterlerin ne kadar güç unsuru kullandıklarına bakarak aralarındaki güç seviyesini ölçüyoruz.
Örnekleyelim hemen
Bu sahnede Dev John, fiziksel gücünü kullanarak 2 koluyla abanarak WBye saldırıyor, WB tek koluyla karşılıyor.
Bu sahnede de aynı olay oluyor, bu sefer WB fiziksel gücünü kullanarak iki koluyla abanarak saldiriyor Shanks tek koluyla tutuyor.
Şimdi yöntemi işletip denkleme dökersek;
Shanks > MF WB > Koramiral Dev John sonucu ortaya çıkıyor
Bu örnekleri artırmak mümkün, hep verdiğim örnek Oden Kaidoyu başka yere bakarken yakalayip isimli saldiri + kral haki selalesiyle Kaidoya vurunca Kaidoyu kesiyor ama Kaido hemen kalkıyor, aynı durumda Kaido Odeni baska yere bakarken yakalayip isimsiz ve hakisiz vurup bayıltiyor ve Kaido > Oden denklemi oluşuyor.
3- TER BEZİ ANALİZ YÖNTEMİ
Bu yöntemde karakterlerin girdikleri pozisyonlarda çalışan ter bezlerine göre güç seviyesi ölçüyoruz.
Örnekleyelim hemen
Şu iki sahneye peşpeşe bakınca konu anlaşılıyor zaten. Seraphim Hawk BBye, Zoro da Seraphim Hawka ter attirmis, hemen yontemi isletirsek
Zoro > Seraphim Hawk > BB şeklinde bir denklem ortaya çıkıyor.
4- YARABANDI SAYMA YÖNTEMİ
Bu yöntemde aynı rakiple eşleşen karakterlerin hasar verme yeteneklerini ölçmek için rakipteki yarabandlarini sayıyoruz.
Örneğimiz ;
Nikayla karşılaştıktan hemen sonra Lucci
Bu da Zoroyla karşılaştıktan sonra Lucci
Görüleceği üzere, bu yönteme göre hasar verme yeteneği olarak Zoro > Nika açıkça görülüyor
Evet şimdi yorumları alalım
Konumuz En Doğru Yöntem, daha uzun haliyle En Doğru/ Güvenilir Güç Seviyesi Hesaplama Yöntemi şeklinde.
Bu konu başlığı altında KFde sıkça kullandığımız yöntemleri hatırlayacağız ve en doğru sonuca hangi yöntemle ulaşırız onu tartışacağız.
Globali takip etmiyorum, takip eden arkadaşlar varsa bu yöntemleri yabancılar biliyor mu, yoksa KFye mi mahsus onu da yazarlarsa seviniriz. Bir de sizin aklınıza gelen farklı yöntemler varsa onları da yazın konuya dahil edelim
1- ARDIŞIK POZİSYON YÖNTEMİ
Ardışık Pozisyon, bir diğer ifadeyle Arkalama Yöntemi, ardışık şekilde arka arkaya sıralanan karakterlerin güç sırasına göre sıralandığını gösteren bir yöntem.
Burada bir nüans var, en arkada bulunan yani arkalayan karakterin önündekine sağlam bir atak yapması şart. Yenip yenmemesi önemli değil, bunu da niye yazdığımı anlatacağım.
Şimdi örnekle açıklayalım. Örneğimiz şu;
Gördüğünüz üzere bu sahnede Kuzan, Dof'u arkalamis, o bahsettiğim ek şart da burada gerçekleşiyor ve Kuzan Dofa en güçlü atağı olan Ice Age ile saldırıyor.
Ardışık Pozisyon Yöntemini burada uygularsak denklemimiz;
Kuzan > Dof > Smoker veya Amiral> Lord >Koramiral oluyor.
Şimdi bu yönteme göre yukarıdaki karede X kişisi Kuzani arkalayip saldırsa X > Kuzan veya X > Amiral olur mu, olur.
Zaten E. Oda da bu yuzden surekli olarak Yonkolari Amiralleri arkalayacak sekilde ciziyor, ornekleri ekleyelim.
WB Akainuyu arkalayip vuruyor.
Shanks Aramakiyi kmlerce öteden arkalayip saldırıyor
Nika Kizaruyu arkalayip avucluyor sonra da firlatiyor
Şimdi yöntemimizi uygularsak;
WB > Akainu
Shanks > Aramaki
Nika > Kizaru
Daha genel bir tabirle Yonko > Amiral yapıyor.
Ek şartı niye koyduğumuzu da şu sahneyle açıklayalım
Bu sahnede Croco WByi arkalamaya çalışıyor. Menfur teşebbüs Buggynin olduğu yerden söyle gözükmüş
Ancak Croco WBye saldiramadan Luffy ıslak sandaletiyle Crocoyu engelliyor
Bildiğiniz üzere Croco bu seviyelerin adamı değil. Croconun yapabileceği en fazla WBnin arkasından kulağına fısıldayip "cayi taze demledim babalik" demek olabilir
Bu nedenle arkalama eyleminin muhakkak etkili bir saldırıyla tamamlanması şart, ki E. ODA da bizim gibi düşünüp Yonkolari arkalatmiyor, bu adamların sırtlarında yara izi olmaması tesadüf değil
2- ASGARİ UNSUR YÖNTEMİ
Bu yöntemde aynı durumda olan ve aynı sonuca ulaşmak isteyen karakterlerin ne kadar güç unsuru kullandıklarına bakarak aralarındaki güç seviyesini ölçüyoruz.
Örnekleyelim hemen
Bu sahnede Dev John, fiziksel gücünü kullanarak 2 koluyla abanarak WBye saldırıyor, WB tek koluyla karşılıyor.
Bu sahnede de aynı olay oluyor, bu sefer WB fiziksel gücünü kullanarak iki koluyla abanarak saldiriyor Shanks tek koluyla tutuyor.
Şimdi yöntemi işletip denkleme dökersek;
Shanks > MF WB > Koramiral Dev John sonucu ortaya çıkıyor
Bu örnekleri artırmak mümkün, hep verdiğim örnek Oden Kaidoyu başka yere bakarken yakalayip isimli saldiri + kral haki selalesiyle Kaidoya vurunca Kaidoyu kesiyor ama Kaido hemen kalkıyor, aynı durumda Kaido Odeni baska yere bakarken yakalayip isimsiz ve hakisiz vurup bayıltiyor ve Kaido > Oden denklemi oluşuyor.
3- TER BEZİ ANALİZ YÖNTEMİ
Bu yöntemde karakterlerin girdikleri pozisyonlarda çalışan ter bezlerine göre güç seviyesi ölçüyoruz.
Örnekleyelim hemen
Şu iki sahneye peşpeşe bakınca konu anlaşılıyor zaten. Seraphim Hawk BBye, Zoro da Seraphim Hawka ter attirmis, hemen yontemi isletirsek
Zoro > Seraphim Hawk > BB şeklinde bir denklem ortaya çıkıyor.
4- YARABANDI SAYMA YÖNTEMİ
Bu yöntemde aynı rakiple eşleşen karakterlerin hasar verme yeteneklerini ölçmek için rakipteki yarabandlarini sayıyoruz.
Örneğimiz ;
Nikayla karşılaştıktan hemen sonra Lucci
Bu da Zoroyla karşılaştıktan sonra Lucci
Görüleceği üzere, bu yönteme göre hasar verme yeteneği olarak Zoro > Nika açıkça görülüyor
Evet şimdi yorumları alalım