Düz ilerleme oyununa göre yapılan sistemlerle açık harita RPG yapmışlar. Oyunun sorunu bu. Düz oyunda her 40-60 dk'da yeni bölgeye gider daha yüksek soul veren düşmanlar açarsın. Er'de aynı level düşmanlarla dolu bi bölgede 10 saat geçiriyorsun. Level atlanmıyor bu yüzden. Herkes mohg sarayının ordaki ırka soykırım yapıyor.
10 saatlik oyunda sınırlı karakter sıfırlama normaldir. Bi faith karakter açarsın, ufak tefek değişiklikler yapsan da faith bitirirsin.
Ama 50+ saat sürecek oyunda bu olmaz. Çok geç açılıyor ve karakteri sıfırlayınca bile statlar başta seçtiğiniz class'a göre oluyor yine. Faith başlayıp int'e dönmek isteyen kişi 10 level falan zararda oluyor.
2-3 silah yükseltebilsen bile 8-10 saatlik karakterde o silahlardan sıkılmazsın. Ama ER'de eninde sonunda sıkılıyorsun. +6'ya kadarki taşları satın alma açıldığınde ana silahın +12 civarına çıktığı için de oyundaki loot'un %90+'sı çöp oluyor ilk haritadan sonra.
Benim sevdiğim 6-7 buildim var. Limgrave>liurnia/caelid>altus platou şeklinde ilerlerken her haritada biraz değişiyorlar. Ama liurnia'dayken sıkmaya başlıyor bırakıyorum karakteri. Tekrar başlamak zevkli ama bitirecek kadar sarmıyor keşif hissi gittiği için.