Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] Baldur's Gate 3 (2023)

Neye göre belirlenmeli peki?

Oyunda ırkın, seçtiğin sınıf ve kabiliyetlerin tüm bu diyalogları etkiliyor. Diğer sözde seçenekli rp oyunlar gibi andırmıyor seni bu seçeneklerde. Gerçekten de seçtiğin diyalogların ve sonuçlarının bir etkisi oluyor. Ve bu sonuçların olumlu veya olumsuz bir dönüşü olmak zorunda.

Zar da burada sadece bu girdiğin durumların zorluğunu belirtmek için. Atıyorum ben sana Redteror en büyük Luffy fanıymıs bizi kandırmış dememle, Alpa aslında Zoroyu sever dememin farklı zorluğu olacak. İlkinin zorluk değeri 18 ise ikincisinin 10.
Karakterinin niteliklerine, içinden bulunduğun durumun zorluğuna, kullanmayı seçtiğin dile göre vs belirlenecek. Bu da gayet yetecek. Alpa Zoro fanıdırı dediğim sistemde kimseye yediremezsin ama adam bir zar atar şansı yaver gider Alpa anında Pinzoro Jr dövmesi yaptırmış olur.
 
Oyun zarın olumlu gelme ihtimalini arttırmana izin veriyor sadece anladığım kadarıyla. Ama sistemin kendisi kumar bildiğin. Bu olasılık arttırma işi de ne kadar sağlıklı çalışıyor şüpheli. Dövüşmek başka mesele de karakterinin birini tehdit edip edememesi ikna edip edememesi romantik ilişki kurup kuramaması vs zar atmayla belirlenecek şeyler değil. Böyle bir tarz oyuncuları sürekli save load yapmaya iter. İstediği sonucu alamadıkça aynı maçı tekrar tekrar oynayan casual fmciye döner insanlar rpg oynarken. Her şeyi pc oyununa entegre etmeye çalışmaya gerek yok. Kritik anların karar belirleyici mekanizması zar olmasaymış keşke. Akıcılığı da öldürür bu tercih.
Sistem oyunun tekdüze olmasını önlemek için iyi olmuş. Zardan geleni kabul ederek oynayan adamın hoşuna gider. Bazı oyuncuları da dediğin gibi save load yapmaya itebilir.

Mesela bir haydut kampını bastım. Kamp yer altında ve 2 tane girişi var. Biri kapıya gidip kapıdaki elemanı oyuna getirmek, diğeri üstteki boşluktan atlayıp 5-6 kişinin kucağına düşmek. Kapıya gittim herifi kandırayım dedim zarı düşük atınca o iş yalan oldu. Delikten atlayınca gücüm yetmeyeceği için de eski kayıta döndüm. Durumu kabullenip devam edesim gelmedi.
 
Sistem oyunun tekdüze olmasını önlemek için iyi olmuş. Zardan geleni kabul ederek oynayan adamın hoşuna gider. Bazı oyuncuları da dediğin gibi save load yapmaya itebilir.

Mesela bir haydut kampını bastım. Kamp yer altında ve 2 tane girişi var. Biri kapıya gidip kapıdaki elemanı oyuna getirmek, diğeri üstteki boşluktan atlayıp 5-6 kişinin kucağına düşmek. Kapıya gittim herifi kandırayım dedim zarı düşük atınca o iş yalan oldu. Delikten atlayınca gücüm yetmeyeceği için de eski kayıta döndüm. Durumu kabullenip devam edesim gelmedi.
Ya herro ya merro yapsaymışlar saygı duyardım madem zarla sonuç atıyorsun kayıt işini zorlaştır her zardan sonra bas direkt kaydı oyuncu geri dönemesin ya da saatlerini kaybedip geri dönmek istemesin vs. Kaderini kabullenip öyle devam etsin.
 
Ya herro ya merro yapsaymışlar saygı duyardım madem zarla sonuç atıyorsun kayıt işini zorlaştır her zardan sonra bas direkt kaydı oyuncu geri dönemesin ya da saatlerini kaybedip geri dönmek istemesin vs. Kaderini kabullenip öyle devam etsin.
Otomatik kayıt olayına güvenirsen seni biraz geriye atıyor tabi. Bunu sürekli kendin kayıt alarak çözebiliyorsun.
 
Karakterinin niteliklerine, içinden bulunduğun durumun zorluğuna, kullanmayı seçtiğin dile göre vs belirlenecek. Bu da gayet yetecek. Alpa Zoro fanıdırı dediğim sistemde kimseye yediremezsin ama adam bir zar atar şansı yaver gider Alpa anında Pinzoro Jr dövmesi yaptırmış olur.

O dedigin zorluğu belirleyen zar zaten. Sen de niteliklerine göre artılar alıyorsun.

Mesela birisini ikna etmen gereken ve zorluğu 10 olan bir durum var. Sen zarla 5 attın, ama karizma, ikna ve başka niteliklerden artı puan alarak durumu aşıyorsun.

Sen hangi oyundan bahsediyorsun bilmiyorum ama tüm gerçek diyaloglu rp oyunlarında zar mekaniği, skill check oluyor. Discidan tut, Divinity ve Fallout 1-2'ye kadar vardı.

Skyrimden, Witcherdan falan umarım bahsetmiyorsundur, dedigin mekanikler onlarda yok zaten.
 
O dedigin zorluğu belirleyen zar zaten. Sen de niteliklerine göre artılar alıyorsun.

Mesela birisini ikna etmen gereken ve zorluğu 10 olan bir durum var. Sen zarla 5 attın, ama karizma, ikna ve başka niteliklerden artı puan alarak durumu aşıyorsun.

Sen hangi oyundan bahsediyorsun bilmiyorum ama tüm gerçek diyaloglu rp oyunlarında zar mekaniği oluyor. Discidan tut, Divinity'e kadar. Skyrimden, Witcherdan falan umarım bahsetmiyorsundur, dedigin mekanikler onlarda yok zaten.
Ben direkt rp mantığından bahsediyorum bu kadar detaylandırılmış ve özenilmiş oyunun bana sunduğu rp deneyiminin temelinde zar sallamak yatmamalı. Oynamadan çok teknik detayına giremem sistemin ne kadar sağlıklı işlediğini görmem lazım ama milleti fm stili hile yapmaya ittiği de çok bariz. Zorluğun zarla belirlenmesine gerek yok yapay zekaya abanıp duruma göre verilebilecek tepkileri sisteme işleyecekler ve salacaklar oyuncuyu dünyaya.
 
@Arthur Morgan
tip senin için çok önemli değilse barbarı Yarı-orkla oynayabilirsin.Yarı-Orklar kritik vuruş yaptığında 2 değil 3 katı vuruyor.Max hasarı kafana taktığın için söylüyorum xd
Dış görünüşün benim için ne kadar önemli olduğunu biliyorsun sabocum. Boşa mı senle en güzel karakterleri oluşturmaya çalıştık xdd hasardan taviz vericez napalım. Yüzümüz güzel olsun hdksjisid
 
Oyunda 12 saati devirdim ama büyücüm hala 3-4 hasar vuruyor. Ne zaman güçlenecek bu karakter :(
5 level olduğunda bir anda hasarın artacak Fireball alabileceksin, maksimumunda 40 küsür hasar vuruyordu diye hatırlıyorum, üstüne cantrip büyülerin 2 kat vurmaya başlayacak. Misal Firebolt 1-10 arası hasar veriyorsa 2-20 arası vermeyece başlayacak
 
Mesela düşmanlar bana 2-3-4 hatta 5 defa bile gördüm atak yapabiliyor. Ben 1 tane yapabiliyorum. Sadece hız iksiri kullanırsam 2 defa saldırabiliyorum. Bunun bi itemi bir skili bir şeyi var mı? Tek turda daha fazla atak yapmamı sağlayan.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık