Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

From Software'in eskimeyecek bir oynanış mantığı var. 10 seneden fazla süren bir durum bu. Ben daha hatırlamıyorum hiç bu ne oynanış aynı hala diyeni.

Bunun en büyük artısı build sistemi olması ve çoğu silahın kendine has bir oynanışı olması. Bu sayede çok taze tutabiliyorlar. Keza düşman tasarımlarının aşırı çeşitli olması ve ona göre oynanışın çeşitlenmesi. Silah çeşitliliği o kadar fazla ki her aldığın silah sana farklı deneyim sunuyor.

Gow'da ise durum farklı. Burada silahlar üzerinden yeteneklerle oynanışı çeşitlendirmeye çalışıyorlar fakat 3. oyun olursa ve yine 2 aynı silah üzerinden olursa kabak tadı verme potansiyeli yüksek.
 
From Software'in eskimeyecek bir oynanış mantığı var. 10 seneden fazla süren bir durum bu. Ben daha hatırlamıyorum hiç bu ne oynanış aynı hala diyeni.

Bunun en büyük artısı build sistemi olması ve çoğu silahın kendine has bir oynanışı olması. Bu sayede çok taze tutabiliyorlar. Keza düşman tasarımlarının aşırı çeşitli olması ve ona göre oynanışın çeşitlenmesi. Silah çeşitliliği o kadar fazla ki her aldığın silah sana farklı deneyim sunuyor.

Gow'da ise durum farklı. Burada silahlar üzerinden yeteneklerle oynanışı çeşitlendirmeye çalışıyorlar fakat 3. oyun olursa ve yine 2 aynı silah üzerinden olursa kabak tadı verme potansiyeli yüksek.
Keko oynamadan sallıyor zaten
 
From Software'in eskimeyecek bir oynanış mantığı var. 10 seneden fazla süren bir durum bu. Ben daha hatırlamıyorum hiç bu ne oynanış aynı hala diyeni.

Bunun en büyük artısı build sistemi olması ve çoğu silahın kendine has bir oynanışı olması. Bu sayede çok taze tutabiliyorlar. Keza düşman tasarımlarının aşırı çeşitli olması ve ona göre oynanışın çeşitlenmesi. Silah çeşitliliği o kadar fazla ki her aldığın silah sana farklı deneyim sunuyor.

Gow'da ise durum farklı. Burada silahlar üzerinden yeteneklerle oynanışı çeşitlendirmeye çalışıyorlar fakat 3. oyun olursa ve yine 2 aynı silah üzerinden olursa kabak tadı verme potansiyeli yüksek.
Oynanış çeşitliliği epey fazla olmuş Ragnarok'ta. Üçüncü bir silahın gelmesine ek olarak farklı karakterlerle de oynadığın yerler var. Böyle bir tarz beklemiyordum Gow'dan. Ayrıca bu çeşitliliğin hakkını da vermişler, kaliteli ve çeşitli kombolar var karakter ve silahlarla.

Build sistemi de kısmen var aslında. Ama çok da abartmamışlar, tadında bırakmışlar. Karakterin nasıl bir savaşçı olduğu belli zaten, sıfırdan bir karakter tasarlamıyorsun oyunda.
 
GOWR hikaye olarak iyiydi fakat oynanış bir tık meh gibi geldi. İlk oyundaki Valkür kraliçesi tüm GOWR bosslarından daha sağlamdı. Ki hikayesel olarak Thor&Odin gibi karakterlerle savaşıldı.
 
Oynanış çeşitliliği epey fazla olmuş Ragnarok'ta. Üçüncü bir silahın gelmesine ek olarak farklı karakterlerle de oynadığın yerler var. Böyle bir tarz beklemiyordum Gow'dan. Ayrıca bu çeşitliliğin hakkını da vermişler, kaliteli ve çeşitli kombolar var karakter ve silahlarla.

Build sistemi de kısmen var aslında. Ama çok da abartmamışlar, tadında bırakmışlar. Karakterin nasıl bir savaşçı olduğu belli zaten, sıfırdan bir karakter tasarlamıyorsun oyunda.
Ciddi oynanış çeşitliliği bir silah gelmesiyle çeşitlenmiş dediğin gibi. Aynı silahlar üzerinden farklı yetenekler oynanış üzerinde farklılık hissettirse de bunu tekrar tekrar yapmaları bayar oyuncuyu. Ben gelebilecek 3. bir oyun konuştum. 3 ile birlikte kabak tadı verir. Bu adamlar bu yüzden büyük değişikliğe gittiler zaten. Kamera açısını değiştirdiler. Ona göre oynanışı değiştirdiler.

From Software oyunları başka şeylerden eleştirilebilir ama oynanış açısından eleştirilecel bir oyun değil. Adamların oynanış mantığı sektörde çoğu şeyi değiştirdi. Herkes esinleniyor. Herkes buna benzer bir oynanış sistemi yapmaya çalışıyor. 10 seneden fazla süredir olan bir şey ve Elden Ring daha yeni çıkan bir oyun. Kimse bu oyuna oynanış meh ya aynı kalmış demedi. Bu adamlar oynanışı aynı bırakıyor hep ama bir diğer farklı değişiklik oyunun çıtasını yükseltiyor. Sekiro'da ki deflect mantığı, Elden Ring'de ki açık dünya mantığı.
 
Ciddi oynanış çeşitliliği bir silah gelmesiyle çeşitlenmiş dediğin gibi. Aynı silahlar üzerinden farklı yetenekler oynanış üzerinde farklılık hissettirse de bunu tekrar tekrar yapmaları bayar oyuncuyu. Ben gelebilecek 3. bir oyun konuştum. 3 ile birlikte kabak tadı verir. Bu adamlar bu yüzden büyük değişikliğe gittiler zaten. Kamera açısını değiştirdiler. Ona göre oynanışı değiştirdiler.

From Software oyunları başka şeylerden eleştirilebilir ama oynanış açısından eleştirilecel bir oyun değil. Adamların oynanış mantığı sektörde çoğu şeyi değiştirdi. Herkes esinleniyor. Herkes buna benzer bir oynanış sistemi yapmaya çalışıyor. 10 seneden fazla süredir olan bir şey ve Elden Ring daha yeni çıkan bir oyun. Kimse bu oyuna oynanış meh ya aynı kalmış demedi. Bu adamlar oynanışı aynı bırakıyor hep ama bir diğer farklı değişiklik oyunun çıtasını yükseltiyor. Sekiro'da ki deflect mantığı, Elden Ring'de ki açık dünya mantığı.
Üçüncü oyunda da bu şekilde devam etmelerinin bayacağını düşünmüyorum. Dmc örneğinden gidersek üçüncü oyunda da, dördüncü oyunda da, beşinci oyunda da aynı temel silahları kullanıyorsun. Bir iki silah ekleniyor, çıkıyor her seride o kadar. Oynanışa kabak tadı verdi diyen de görmedim. Yani benim düşüncem bu şekilde en azından, ben combat mekaniğinde yeterince çeşitlilik ve yenilik görüyorum. Sizi nasıl bir mekanik memnun eder bilemiyorum.

Bir de Elden Ring ile alakalı bir şey söylemedim, oynanışını eleştirmişim gibi cevap yazmışsın sanki. Ben mi yanlış anladım acaba :D
 
Üçüncü oyunda da bu şekilde devam etmelerinin bayacağını düşünmüyorum. Dmc örneğinden gidersek üçüncü oyunda da, dördüncü oyunda da, beşinci oyunda da aynı temel silahları kullanıyorsun. Bir iki silah ekleniyor, çıkıyor her seride o kadar. Oynanışa kabak tadı verdi diyen de görmedim. Yani benim düşüncem bu şekilde en azından, ben combat mekaniğinde yeterince çeşitlilik ve yenilik görüyorum. Sizi nasıl bir mekanik memnun eder bilemiyorum.

Bir de Elden Ring ile alakalı bir şey söylemedim, oynanışını eleştirmişim gibi cevap yazmışsın sanki. Ben mi yanlış anladım acaba :D
Yok ben genel konuştum. Daha önce ki mesajlarda konuşulmuş da genel bir yorum yazdım Elden Ring mesajımı. Sana özel değildi. :D

Ama DMC oyunlarının eskilerini oynamadım son iki oyununu bitirdim. Emo Dante ve 5. Oyunun farklılıkları var baya oynanış olarak. Emo Dante'de tek karakter üzerinden ilerlerken 3 farklı silah çeşidi vardı. 5.oyunda ise 3 karakteri oynuyordun üstüne Dante'in oynanışı o oyuna göre baya farklı. Kullandığı silahlar bile farklı, üstüne dönüşüm geçiriyordun. Ben son iki oyunun temelinde aynı olsa bile oynanış olarak hiç aynı hissettirdiğini düşünmüyorum zaten.

Ben Gow'un bir kısmına kadar videolarını izledim. İlk oyunu bayılarak oynadım. 2 kez bitirdim hatta. Bunu da keyifle çok severek oynarım. Sadece izlediğim kısma bakınca oynanış olarak genelinde aynı gibi hissettiriyor.
 
Değişiklik yapma konusunda Fromsoft o kadar da güzel bi örnek değil bence. Bb ve sekiro yeni oyunlar olunca iyi değişiklikler yaptılar. Elden ring’de de harita ve düşman çeşirliliğine büyük emek verdiler. Ama 7 yıl önce kendi yaptıkları oyunun silah kontrolleri, animasyonları ve ses efektleri elden ring’den daha iyi.
 
Son düzenleme:

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 2, Ziyaretçi: 42)

  • Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
    Tasarım Korsanfan V.6.0
    Yukarı Çık