Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Bannerlord'da 300 güne geldikten sonra ilk kalemi ele geçirdim.

Oyunun genel mantığı itibariyle para kasması Warband'a benziyor. Kervan kurdurup, İmalathane satın alıp, Şehirdeki görevlerle çok iyi para kasılabiliyor. Özellikle Kervan Pususu ve Kervana eşlik etme görevleri cidden çok avantajlı olmuş. 300 günün ardından Kervana eşlik etme görevinde 40k para kasabiliyorsun. İlk başlarda tabi ki böyle bir para vermiyor sana. Kervana eşlik etme muhabbetinde asıl olay pusuya gelen Akıncıları tokatlayıp eğer bayıltan türde silah kullanan bir ordunuz varsa alayını esir alıp, eşyalarıyla birlikte 4-5k ya yakın altın kasabiliyorsunuz.

Ordu muhabbeti ise gerçekten farklı. Okçu konusunda Atlı okçular ve batanya okçuları cidden rakipsiz diyebilirim. Eğer orduyu komuta etmeyi seviyorsanız kendinizden kat be kat büyük orduları patates edebilirsiniz. Şahsen ben 150 kişiyle 328 kişiyi yok etmiştim. :D Ölü olan asker sayım 12'ydi :D

Savaş mekaniğini çözdükten sonra çok fazla sayı farkı yoksa hiç zarar almadan bile savaşı kazanabiliyorsunuz.

Oyundaki en büyük sıkıntı yaşadığım nokta kale kuşatmalarıydı çünkü ordun ne kadar iyi olursa olsun koçbaşı veya mancınık yapmadığın taktirde kafana vuruyorlar maalesef. Bunu da şu şekilde çözdüm, kendi kahramanımın armorunu yükselttim gittim 140k, 150k plaka zırhlar aldım. Böylelikle ben kolayca ölmediğim için orduyu komuta etmem de rahat olmuştu. Büyük toplara da dalacaksanız mutlaka ama mutlaka zırhlarınızın iyi olması lazım yoksa 2 vuruşa patates oluyorsunuz. Velhasıl kaleyi almadan önce mutlaka ama mutlaka savaştığınız medeniyetin en az 5-6 tane komutanını esir alın. Kaleyi aldıktan sonra da 1-2 defa daha savaşıp esir alınca barış teklifi yaptığın zaman herhangi bir para vermeden esirleri vererek barış yapabiliyorsun.

Oyunda henüz tecrübe etmediğim 2 şey var biri evlilik bir diğeri de krallığı ilan etmek.

Evlilik muhabbeti eğer Warband'daki gibiyse sıkıntı yok halledilir. Krallığı ilan etme muhabbetinde acaba diyorum, diğer krallıklar savaş açmaya mı başlar bana diye endişeleniyorum. Çünkü 2 kalem olmasına rağmen kimse bana dalmadı. Ama diğer krallıkların komutanları da bana katılmak için gelmediler de. Bu kısımda tecrübesi olan varsa yardım alabilirim.

Oyunu en zor seviyede oynadığım için ilk başta her şey zor gibi geliyor ama sonrasında kolaylaşıyor diyebilirim. Oyunun hala zorlukları mevcut. Tek başıma her yere yetişmeye çalışmak gibi. :D

Bu arada seçtiğiniz perk'ler gerçekte çok çok önemli. Okuyarak seçmenizi tavsiye ediyorum ve her önemli olaydan sonra ayrı bir save almanızı tavsiye ederim.
 
Bannerlord'da 300 güne geldikten sonra ilk kalemi ele geçirdim.

Oyunun genel mantığı itibariyle para kasması Warband'a benziyor. Kervan kurdurup, İmalathane satın alıp, Şehirdeki görevlerle çok iyi para kasılabiliyor. Özellikle Kervan Pususu ve Kervana eşlik etme görevleri cidden çok avantajlı olmuş. 300 günün ardından Kervana eşlik etme görevinde 40k para kasabiliyorsun. İlk başlarda tabi ki böyle bir para vermiyor sana. Kervana eşlik etme muhabbetinde asıl olay pusuya gelen Akıncıları tokatlayıp eğer bayıltan türde silah kullanan bir ordunuz varsa alayını esir alıp, eşyalarıyla birlikte 4-5k ya yakın altın kasabiliyorsunuz.

Ordu muhabbeti ise gerçekten farklı. Okçu konusunda Atlı okçular ve batanya okçuları cidden rakipsiz diyebilirim. Eğer orduyu komuta etmeyi seviyorsanız kendinizden kat be kat büyük orduları patates edebilirsiniz. Şahsen ben 150 kişiyle 328 kişiyi yok etmiştim. :D Ölü olan asker sayım 12'ydi :D

Savaş mekaniğini çözdükten sonra çok fazla sayı farkı yoksa hiç zarar almadan bile savaşı kazanabiliyorsunuz.

Oyundaki en büyük sıkıntı yaşadığım nokta kale kuşatmalarıydı çünkü ordun ne kadar iyi olursa olsun koçbaşı veya mancınık yapmadığın taktirde kafana vuruyorlar maalesef. Bunu da şu şekilde çözdüm, kendi kahramanımın armorunu yükselttim gittim 140k, 150k plaka zırhlar aldım. Böylelikle ben kolayca ölmediğim için orduyu komuta etmem de rahat olmuştu. Büyük toplara da dalacaksanız mutlaka ama mutlaka zırhlarınızın iyi olması lazım yoksa 2 vuruşa patates oluyorsunuz. Velhasıl kaleyi almadan önce mutlaka ama mutlaka savaştığınız medeniyetin en az 5-6 tane komutanını esir alın. Kaleyi aldıktan sonra da 1-2 defa daha savaşıp esir alınca barış teklifi yaptığın zaman herhangi bir para vermeden esirleri vererek barış yapabiliyorsun.

Oyunda henüz tecrübe etmediğim 2 şey var biri evlilik bir diğeri de krallığı ilan etmek.

Evlilik muhabbeti eğer Warband'daki gibiyse sıkıntı yok halledilir. Krallığı ilan etme muhabbetinde acaba diyorum, diğer krallıklar savaş açmaya mı başlar bana diye endişeleniyorum. Çünkü 2 kalem olmasına rağmen kimse bana dalmadı. Ama diğer krallıkların komutanları da bana katılmak için gelmediler de. Bu kısımda tecrübesi olan varsa yardım alabilirim.

Oyunu en zor seviyede oynadığım için ilk başta her şey zor gibi geliyor ama sonrasında kolaylaşıyor diyebilirim. Oyunun hala zorlukları mevcut. Tek başıma her yere yetişmeye çalışmak gibi. :D

Bu arada seçtiğiniz perk'ler gerçekte çok çok önemli. Okuyarak seçmenizi tavsiye ediyorum ve her önemli olaydan sonra ayrı bir save almanızı tavsiye ederim.
Oyunu Ironman modunda oyna kayıt alma olmadan. Sonra gel konuşalım :a:
 
Bannerlord'da 300 güne geldikten sonra ilk kalemi ele geçirdim.

Oyunun genel mantığı itibariyle para kasması Warband'a benziyor. Kervan kurdurup, İmalathane satın alıp, Şehirdeki görevlerle çok iyi para kasılabiliyor. Özellikle Kervan Pususu ve Kervana eşlik etme görevleri cidden çok avantajlı olmuş. 300 günün ardından Kervana eşlik etme görevinde 40k para kasabiliyorsun. İlk başlarda tabi ki böyle bir para vermiyor sana. Kervana eşlik etme muhabbetinde asıl olay pusuya gelen Akıncıları tokatlayıp eğer bayıltan türde silah kullanan bir ordunuz varsa alayını esir alıp, eşyalarıyla birlikte 4-5k ya yakın altın kasabiliyorsunuz.

Ordu muhabbeti ise gerçekten farklı. Okçu konusunda Atlı okçular ve batanya okçuları cidden rakipsiz diyebilirim. Eğer orduyu komuta etmeyi seviyorsanız kendinizden kat be kat büyük orduları patates edebilirsiniz. Şahsen ben 150 kişiyle 328 kişiyi yok etmiştim. :D Ölü olan asker sayım 12'ydi :D

Savaş mekaniğini çözdükten sonra çok fazla sayı farkı yoksa hiç zarar almadan bile savaşı kazanabiliyorsunuz.

Oyundaki en büyük sıkıntı yaşadığım nokta kale kuşatmalarıydı çünkü ordun ne kadar iyi olursa olsun koçbaşı veya mancınık yapmadığın taktirde kafana vuruyorlar maalesef. Bunu da şu şekilde çözdüm, kendi kahramanımın armorunu yükselttim gittim 140k, 150k plaka zırhlar aldım. Böylelikle ben kolayca ölmediğim için orduyu komuta etmem de rahat olmuştu. Büyük toplara da dalacaksanız mutlaka ama mutlaka zırhlarınızın iyi olması lazım yoksa 2 vuruşa patates oluyorsunuz. Velhasıl kaleyi almadan önce mutlaka ama mutlaka savaştığınız medeniyetin en az 5-6 tane komutanını esir alın. Kaleyi aldıktan sonra da 1-2 defa daha savaşıp esir alınca barış teklifi yaptığın zaman herhangi bir para vermeden esirleri vererek barış yapabiliyorsun.

Oyunda henüz tecrübe etmediğim 2 şey var biri evlilik bir diğeri de krallığı ilan etmek.

Evlilik muhabbeti eğer Warband'daki gibiyse sıkıntı yok halledilir. Krallığı ilan etme muhabbetinde acaba diyorum, diğer krallıklar savaş açmaya mı başlar bana diye endişeleniyorum. Çünkü 2 kalem olmasına rağmen kimse bana dalmadı. Ama diğer krallıkların komutanları da bana katılmak için gelmediler de. Bu kısımda tecrübesi olan varsa yardım alabilirim.

Oyunu en zor seviyede oynadığım için ilk başta her şey zor gibi geliyor ama sonrasında kolaylaşıyor diyebilirim. Oyunun hala zorlukları mevcut. Tek başıma her yere yetişmeye çalışmak gibi. :D

Bu arada seçtiğiniz perk'ler gerçekte çok çok önemli. Okuyarak seçmenizi tavsiye ediyorum ve her önemli olaydan sonra ayrı bir save almanızı tavsiye ederim.
Bana göre en kolay kale alma yöntemi mancınıklar ile surları yıkıp direkt askerlerinin kaleden içeri girmesini sağlamak... Askerlerini kaleye en yakın konuma konuşlandır. Direkt saldırı emri ver. :D Aşırı rahat hem düşmanın okunu topunu falan da yıkıyorsun. Yolda daha az asker kaybediyorsun.

Ayrıca mancınık sistemi ile suru yıkıp bekle. Yukarıda kaç günlük erzaklarının kaldığı yazıyor. Erzak bitince asker kaybetmeye başlıyorlar.

Ben krallık kurdum biri bitiyor öbürü başlıyor... Sürekli saldırıyorlar. Gerçi ben biraz kafa kesen yöntemi kullandım. Herkes bana düşman belki de ondandır. :D

Edit: Mancınık sistemini kur depoya al. 4 tanesi de hazır hale gelince oyunu durdur. Hepsini yerleştir ve aynı anda kullanılmasını sağla. Sonra çayını çorbanı al seyret. :D

Edit2: Dezavantajı biraz fazla beklediğin için kaleyi korumaya gelebiliyorlar. :D
 
Son düzenleme:
Gow ragnarok’u bitirmiştim. Give me god of war zorluğunda yeniden başlayıp baya ilerledim. Oynanışla alakalı görüşlerimi yazıyorum artık. 2018’ün üstüne iyi koymuşlar bence.

Puzzle’larla başlıyorum:

Bu sefer en baştan bıçaklarımız da var. Bunu da gayet iyi kullanmışlar. Kratos bıçaklarla büyük taşları veya sallanabilen avize gibi şeyleri bıçakla tutup bi tarafa çekebiliyor. Bazı şeyleri yakabiliyor. İkisinin kombinesi de var. Örneğin bişeyi yakıp sonra bunu bıçakları kullanarak kendine çekip bırakarak karşı tarafa sallanmasını ve ordaki bişeyin yanmasını sağlayabiliyorsunuz.


Ekledikleri bazı güzel şeyler var. Puzzle’lar zevk verdi bu sefer. Oyun zekama hakaret ediyormuş gibi hissetmedim (2018 öyleydi). Fazla kafa yorduracak şekilde zor da değiller ama 2018 gibi hep bi köprüyü indirip sonra mekanizmasını dondurmaktan ibaret değiller yani. Çeşitlilik zevk katmış.



Ancak aşırı fazla puzzle vardı. Aynı şekilde sandık sayısı da çok fazlaydı. Haritayı o kadar küçük küçük gereksiz sandıklarla doldurmaktan ziyade o loot’u birkaç tane büyük sandıkta toplamalarını tercih ederdim.


Örneğin bi zırhı yükseltmek için gereken malzemeden 8 tane lazım. Puzzle çözüp sandık açıyorum o malzemeden 1 tane veriyor.


Bir de başta sahip olmadığımız bişey var. Onunla açılan şeyleri erkenden gittiğimiz yerlere serpiştirmişler. Ama ilk oyundaki gibi ilerde döneceğimiz yerler değil hepsi.

_______

Tırmanma:


Çok büyük bi fark yok. Zıplayamıyoruz ve hala 6-7 metreyi ağır ağır tırmandığınız anlar oluyor. Ama bıçaklar güzel bi eklenti olmuş. Çoğu duvara onunla çıkıyor artık. Bunu arka arkaya kullandığı, bi duvara zincirle uçup o duvardan başka yere zincir attığı yerler güzeldi. Level dizaynında daha çok özgürlük sunmuş.


Bazen kırabildiğimiz duvarlara denk geliyoruz. Kratos’un bi zincirle havaya uçup havadayken o duvara zincir atıp kendisini oraya çekerek duvarı omzuyla kırıp geçtiği yer güzeldi. Onun gibi havadayken bıçaklarla yön değiştirdiğimiz yerler daha sık olsun isterdim. Aklıma gelen 1 yer var öyle.

__________

Loot:
Bize bol bol sandık kovalatmak istedikleri için loot sistemini o kadar şikayete rağmen çıkarmamışlar. Ama en azından daha iyi olmuş.


Önceki oyunda level sistemi vardı. Ekipmanın leveli kratos’un genel levelini arttırıyordu. Ve onun yarattığı fark istatistiklerden çok daha önemliydi. Yani bi ekipman 20 fazla strength veriyorsa ama leveli düşükse kullanmanın anlamı yoktu. Levelin yüksek olsun yeter. Bir de daha çok ek parça takıp level alabildiğimiz için R1+O ile kullanılan 10 küsür eşyadan 2-3 tanesi kullanılıyordu oyun sonunda.

Bu da loot’u limitlemişti. Çünkü çoğu ekipmanın level limiti düşüktü çok yüksekmiyordu. Bunu ragnarok’ta düzeltmişler.


Başladığımız zırh dahil hepsi 9 levele kadar yükseliyor. Yükseltmekte kullanılan malzeme 7-8 levele kadar hepsinde aynı. Ve craft için malzeme değil sadece para isteniyor. Yani kafa yormaya hiç gerek yok artık. Ek takılan parçalar da ayrı bi alete koyulmuş zırhlara ve R1+0’la kullanılan eşyaya ellememişler.

Artık önemli olan şey zırhların verdiği dövüş tarzınızı etkileyebilen özellikler olmuş. Merak eden varsa benim loot sistemiyle ilk 15 saatlik ilerlememi anlatayım:


Başta cücelerin yerinde yaptığım göğüs zırhı düşman yakaladığımda can almamı sağlıyordu. Kol ve bacaklar ise düşmanın stun barını iyileştirme süresini yarıya indirmişti yani düşmanları yakalamam kolaylaşmıştı. Boss bile gelse dövüş sırasında 2 kere falan yakalama hareketi kullanabiliyordum.


Daha sonra baltanın R2 basılı tutarak yapılan ağır hareketiyle iyileşme özelliği veren bi balta sapı buldum. Bunu bulunca kol ve bacağımı değiştirdim artık son anda dodge yapınca 1.75 saniyeliğine zaman yavaşlıyor. O sayede de R2’nin ağır hareketiyle vurup iyileşiyordum. Hala göğüs sayesinde yakaladıklarımla da iyileşiyordum ve ölmüyordum (yüksek zorlukta iyileşme baya önemli).


bi sonraki diyarda kalkan saldırılarıma zehir katan göğüs buldum. Zehir düşmanları 1 level düşürüyor. Kol ve bacağa ise toplamda zehirlenmiş düşmanlara verdiğim hasarı %40 arttıran parçalar taktım. Artık iyileşmem zordu ama hasarım epey arttı.

Bi de kalkanıma taktığım parça sayesinde düşmana bulaşan elementi emip patlatabiliyordum. Sürekli zehir bulaştığı için de sık sık kullandım onu.

Sonrası aklımda değil açıkçası. Ama güzel zırhlar vardı. Keşke istatistikleri çıkarıp sadece bu özellikleri bıraksaydılar. Defence’i düşük olan zırh giyince tek vuruşa ölebiliyorsunuz. Hasarı düşük giyerseniz de runic saldırısı denen en büyük saldırılar bile ilerde çer çöp öldürmeye yetmiyor.
______________

Neyse. Asıl önemli olan kombat’a geçiyorum. Baltayla başlayayım:

Önce önemsiz ama iyi fark yaratan kısımdan başlayayım. Eski gow dahil aksiyon oyunlarında combo finisher’lar yani bi kombonun son vuruşu güçlü oluyor. Gow 2018’de baltanın ağır kombosunun son vuruşuna ulaşmak zordu. R1>R1>R1>R2 veya R2>R2>R1>R2 yapmak gerekiyordu. Direk R2>R2>R2 olmuyordu. Artık o var.

Kalkanın hızlı kombosu da 4 vuruştan 3’e düşmüş. Başta vurduğu gereksiz yumruk çıkmış. Son vuruşa daha kolay ulaşılıyor.

Bunlar tek başına büyük değil. Ama yeni eklenen üçgen teknikleriyle birleşince güzel bişey çıkmış ortaya.

Baltayı üçgene basılı tutup güçlendirebiliyoruz. 1 vuruşta harcanıyor bu. R1’e bassak baltayı buzlu alan vuracak şekilde sallıyor. Etrafındaki küçük düşmanlar ileri uçabiliyor. R2 saldırısı ise buzlu dikey sallıyor ve normalde R2’nin havaya uçuramadığı düşmanları uçurabiliyor. Bu düşmanı ileri atmak yerine havaya kaldırdığı için tek rakibi komboya almak için daha iyi.

Bu iki hareket çoğu büyük düşmanın bile sarsılmasını sağlayabiliyor, saldırılarını durdurabiliyor. Ve bizim düz kombo saldırılarımızdan sayılıyorlar. Yani Buzlu R2 saldırısından sonra ağır combo finisher’la arasında 1 vuruş kalıyor. Düşman ilk vuruşta sallanınca ikinci vuruşa zaman kazanıyorsunuz. Tam düşman artık karşılık verecekken bu sefer combo finisher devreye giriyor ve normal R2 sarsamıyorsa bile o saldırı düşmanı sarsıyor.



Bu üçgen saldırıları ve kombo finisher’ların kısalması bizim agresiflik seviyemizi güzel etkilemiş. Oyuna birçok mini-boss eklemişler ve onlara karşı aşırı pasif kalıp hep açık beklememize gerek kalmıyor. Bu iki özellik sayesinde agresif kalabiliyoruz.
Bir de fırlatma saldırıları etkilenmiş güçlenmeyle. İlk oyunda kafaya isabet ettirdikten sonra baltayı çağırınca ikinci fırlatış daha özel bi saldırı oluyordu. Onu artık buzlu hızlı fırlatma yapmışlar. Bi de baltayı geri çağırınca anında baltayı güçledirebilme özelliği var yani artık aynı şeyi kafaya isabet ettirmeden de yapabiliyoruz. Ben yakın dövüşün ortasında balta atmayı seviyordum benim çok işime yaradı.

Bi de 2018’de bi dümdüz balta fırlatma runic saldırısı vardı. O da güçlendirilmiş ağır fırlatma olmuş. Artık uzakta okçu gördüğünüzde defalarca balta atmak gerekmiyor bu direk öldürüyor genellikle. Ve büyük düşmanları bile sarsabiliyor. Yakın dövüşe katmak da işe yarayabiliyor bu yüzden.

R1’e basılı tutup balta fırlatırken birkaç hedef seçebiliyordunuz. Ama zaman kaybettiriyordu çok. Onun yerine artık 1 hedefe attığınızda balta ona birkaç defa vurup en son kafasına düşüyor. Birkaç hedef seçme ise olması gerektiği gibi zaman yavaşlatmalı runic saldırısı olmuş.



İlerde herhangi bi saldırıdan sonra anında baltayı güçlendirme çıkıyor. O zaman zaten öldürene kadar kilitleyemeyeceğiniz düşman sayısı baya azalmış oluyor.



Yani kısacası 2-3 yeni hareket diye geçmeyin bu üçgenle güçlendirmeyi. Agresifliği çok etkiliyor, oyunun akışını baya değiştiriyor.



Ayrıca 2018’de pek popüler olmayan saldırılar o oyundaki runic saldırılarla değişmiş. Baltada R1’e basılı tutmak bumerang baltayı 2 metre öne atıp geri çağırıyordu. O mesafede düz baltayla vurmak varken o gereksiz duruyordu. Bu oyunda yerden buz bıçakları atma saldırısına dönüşmüş.

R1>R1>R1>R2 kombosunun sonunda yere güçlü bi vuruş yapma açılıyordu. Ona devam edip 3 kere vuruyor artık. Bu da yere arka arkaya baltayla vuran runic saldırısının yerini almış.

Bir de R2’ye basılı tutup yaptığımız güçlü vuruş vardı. O artık düşmanı baltayla yakalayıp uzağa buz bombası olarak fırlatıyor. Eğer düşman büyükse eskisi gibi sadece yüksek vuruyor. Eski halini baya seviyordum açıkçası ama yeni hali bu oyunun kombatına daha uygun.



Hepsi buz bulaştıran şeyler. Üçgenle güçlendirilmiş saldırılar da buz bulaştırıyor. Oyun artık baya element bulaştırmamızı istiyor ve bunlar da onu destekliyor.

Bıçaklara gelirsek:

Ben burdaki değişiklikleri baya sevdim onu önce belirteyim. 2018’de baltayı daha çok seviyordum çünkü bıçaklar zayıftı. Bu değişmiş ragnarok’ta.



Bıçakların üçgenle güçlenmesi daha farklı. Baltayı güçlendirip onunla gezebiliyorduk. Önceden hazırlanıyordu. Depar atarken yavaşlamadan güçlendirme bile açılıyordu. Bıçaklarda ise sabit durup zincirle çevirmeye başlıyoruz. Alevi dolduğunda R1 veya R2 saldırısı yapıyoruz. R1 düz ileri doğru yerden giden alev atıyor. Düşmanları sarsabiliyor. Balta gibi geniş bi alan değil ama daha ileri gidiyor. R2 ise önüne dikey indirip yeri patlatıyor. Çoğu düşman havaya kalkıyor.



Eğer bıçağı sabit durup güçlendirmeye vakit bulursanız dövüşün seyri değişiyor direk. Önünüzdekilere iyi hasar veriyor, baya yıkıyor. Önceden hazırlayamıyor ve uzağa fırlatma saldırılarını etkileyemiyor. Ama bu iki saldırı baltanınkilerden daha güçlü. Elementi de ben daha rahat ekliyordum bunlarla. Baltanın yükseltmeleri daha kolay güçlendirme sağlarken bıçağınkiler daha güçlü yapıyor. Oyun sonunda farkları daha net oluyor.



Yalnız mini-boss ve boss’lara karşı balta kadar kullanışlı bulmadım. Çünkü onlara karşı illa geri çekilip açık bekleme gerekiyor. Ve baltayı hep güçlendirmeye vakit buldum o sayede. Bıçakları bosslara karşı güçlendirmeye çalışmak çok riskli bi hareketti. Nadiren yaptım.



Bıçakların diğer hareketleri de baltaya kıyasla daha çok değişmiş. Fırlatma hareketleri özellikle. İlk oyunda nişan alırken R1 düşmanı çekip kalkanla vuruyordu. R2 ise gereksiz bi hareketti bıçağı geniş sallıyordu. Ama hasarı da elementi de düşüktü.



Artık R1 çekip havaya kaldırıyor. Güzel bi kombo başlatıcı olmuş. Rakibin karşılık vereceğini anlayınca hızlıca bunu yapıp komboya devam edilebiliyor. R1’e basılı tutmak gow 3’teki gibi siz düşmana uçup omuz atıyorsunuz.

İlk oyunda R1’e basılı tutmak rakibi alevle patlatıyordu. O burda R2’ye atılmış. Kombo içinde kullanacak kadar da hızlı olmuş basılı tutmak gerekmediği için. Ama basılı tutunca da 2 bıçağı atıp büyük bi patlama yapıyor çevredeki düşmanlar bile havaya kalkabiliyor.



Fırlatma kontrollerini akıllıca kullanıp 4 güzel teknik çıkarmışlar. Bunları üçgen teknikleriyle birleştirince bıçaklar geniş grupları kitleyebiliyor. Üçgen+R1 alevle itiyor, birini L2+R2’nin aleviyle patlatıp hepsini havalandırıyorsun, üçgen+R2’yle bıçağı dikey indirerek ağır hasar verip hepsinin yandığını garantiliyorsun. En son omuz atarak uçup hepsine son vuruşu yapabiliyorsun. Veya orda baltanın ağır vuruşuyla girersin aralarına. Tüm yeni hareketleri çok güzel birleşiyor, geniş grupların size karşılık verememesini sağlayabiliyorsunuz.



Bu fırlatma ve üçgen saldırıları bıçakları yıkıcı yapmış. Ayrıyeten kalan saldırılarında da değişiklik var. Geri dodge+saldırı eskiden geriye doğru giderken genişlemesine bıçak sallamaydı. Bunu seviyordum ama yenisi daha güzel. 2018’de uzağa ateş atma runic saldırısı vardı. Onu yapıyor artık ve mesafesi fena değil.

İleri depar yaparken saldırma da eskiden zincirle genişlemesi bıçak sallardı. İyiydi ama ileri dodge+saldırı aynı işlevi daha iyi görüyordu.
Hızlı kombonun son saldırısı da daha sağlam olmuş. Hem güçlü hem iyi uçuruyor. mesafe de sağlam. Genellikle son vuruşta yön değiştirip uzaktaki birine vuruyorum onunla. Eski hali kullanmaya değmiyordu.

Artık depar saldırısı yine bi runic saldırısına benzemiş. Bıçakları zincir kullanmadan hızlıca birkaç kez sallıyor. Tek rakibe karşı güzel bi saldırı.
İleri depar yaparken saldırma da eskiden zincirle genişlemesi bıçak sallardı. İyiydi ama ileri dodge+saldırı aynı işlevi daha iyi görüyordu. Artık depar saldırısı yine bi runic saldırısına benzemiş. Bıçakları zincir kullanmadan hızlıca birkaç kez sallıyor. Tek rakibe karşı güzel bi saldırı.



Eskiden saldırdıktan sonra bi an durursak bıçakları zincirsiz kullanıyordu. Bu artık R1’i basılı tutmaya geçmiş. Eskiden R1’e basılı tutma zaten işe yaramıyordu. Güya alan vuracak şekilde sallıyordu ama mesafe kısa olduğu için işe yaramıyordu.

Zincirsiz ağır vuruşu artık yok. Ayarsızdı diye kaldırmışsalar haklılar. Hızlı komboya bi kombo finisher ekleyerek telafi etmişler. Bunu deparla yaptığımız zincirsiz saldırıdan sonra yapmak epey işime yaradı benim.

________

Bir de ikisinde ortak bi ekleme var. 2018’de darbe yemeden vurdukça dolan bi bar vardı. Dolunca silahın her vuruşu element bulaştırıyordu. Artık o dolunca L1+üçgen’e basarak 2018’deki silah güçlendirme runic saldırılarını bedavaya kullanabiliyoruz. Balta uzaktan slash’ler atıyor ve daha hızlı sallıyor. Hasar ve elementi de tabi artıyor. Bıçaklar o kadar değişmiyor ama o da güçleniyor baya.



Genel olarak değişiklikler hep element bulaştırmayı destekliyor yani. İki silahta da en başta açılabilen bi skill var. Bıçaklar donmuş düşmanlara bonus hasar veriyor, balta da yananlara bonus hasar veriyor. Yani oyun biriyle elementi bulaştırıp diğerine geçmemizi destekliyor. Ama buna mecbur hissedelim diye hasarımızı kıstıklarını da hissetmedim harbiden bi eklenti olmuş.



Ayrıyeten loot sisteminde bunu destekleyen şeyler bulabiliyoruz. Element bulaşmış düşmanlara runic saldırılarıyla toplamda %30 fazla vurmamıza yarayan kol ve bacak bulabiliyoruz mesela. Veya vurulmadan oynadıkça silahın elementini dolduran barı destekleyen parçalar var. İlk vuruşta hiç o bardan eksilme olmamasına yarayan var. L1+üçgenle güçlendirince zaman yavaşlatma başlatan parça da var. Yani o güçlendirmenin verdiği hasar açık bekleyerek israf olmuyor.

________
Yeni sistem epey güzel. Runic saldırılara gerek duymadan element bulaştırıyoruz, mini boss’ları bile epey sarsıp agresif kalabiliyoruz, grupları kontrol edebiliyoruz. Runic saldırı bulunca bile kullanmak aklıma gelmiyordu. Ama oyunun sıkıntısı da runic saldırılar olmuş bu sefer.



2018’de ayarsızdılar. En güçlü düşmanlar ogre ve troll’dü. Onlara tek atan vardı, tüm odayı temizleyen de vardı. Normal saldırılar leveller yükseldikçe iyice önemsizleşiyordu. Oyun sonuna doğru artık runic saldırılarla herkesi temizleyip 20-30 saniye oyalanmaya dönüyordu dövüş sistemi.



Artık runic saldırılar yokken de gayet güzel. Ve runic saldırılarının kombata yedirilmiş olanları kaldırılmış, aynı işi daha iyi yapan varsa yine diğerleri çıkmış. Baya az kalmışlar. Ama onları da o kadar kısmışlar ki en çöp düşmanlar bile ölmüyor. Ve bekleme süreleri yaklaşık 3 katına çıkmış bunu niye yaptılar anlamadım. Bekleme süreleri o kadar yükselmese güçlerini kısmaları hoşuma giderdi. Artık kombatın dengeli bi parçaları olurdular. Ama artık öyle bi noktadayım ki belki mini-boss doğar diye saklıyorum. O da doğmayınca hiç kullanmamış oluyorum.

Boss’a gitsem en başta kullanmak için acele ediyorum ki dövüş içinde bi daha dönsün.

Rakamla konuşursam cooldown stat’ını minimuma düşürüp baktım. 2018’de 30-40-60 saniye bekleme süresi var L1+R1’le yapılanların. Bu oyunda en hızlısı 75 saniye. 120 saniye olan var. Yani 2-3 çıkmış süreler.

Asıl sıkıntı L1+R2 ile yapılanlar. 250+ saniye gördüm. Bu ne lan?

Bir de dövüşler arası yerde pek can yok. %40 canla gezdiğim çok oldu. O da bir vuruşluk zaten. Runic saldırıların süresini de hesaba katarsak yakın zaman bi dövüşe girdiyseniz diğerine baya hazırlıksız gidiyorsunuz.

___________
Oynanış dışındaki kısımlar.

Görsel olarak 2018’e çok benziyor. Zaten ps4’e de çıkmış bi oyun ve o konsolun gücünü sonuna kadar kullanmıştılar. Yalnız çevre burda çok daha güzel. Manzara olsun koridor dizaynı olsun hepsi daha renkli, daha canlı. Tekneyle gezerken etrafta hayvanları görmek bile fark katmış. 2018 kadar cansız değil.

Karakterlere gelirsek:

Spo vermemek için sadece ilk sahneden bahsedeceğim. Karakterlerden Odin rezaletti bence. Sadece tip ve ses değil diyalogu da rezildi. “My ex” ne lan? İlk okuldaki manitandan mı bahsediyorsun? Ya da “shit, i’ll sweeten the deal” nedir? Modern dünyadaki sokakta parfüm satan dolandırıcılar gibi adam. Oyun devamında da kötüydü.

Thor çok iyi başladı. Güzel devam etti. Oyun sonunda daha iyi kullanılabilirdi.

Freya’nın oyuncusu akmış. Bazı yerlerde kadından abartılı şeyler istemişler. Başkası yapsa utancımdan zor izlerim. Kadın kurtarmış.
Loki/atreus’u 2018’de çok sevmedim. Başta sevimli çocuktu. İlla “character development” yapacağız diyerek çocuğu şizofren yapmıştılar anlık kişiliği değişiyordu. 2 dk sonra pişmanlıktan kendini yerlere atıyordu. Bu oyunda daha iyi işlenmiş.

Yan karakterlerden tanrılar çok sıradandı. Spoiler vermeden örnek verirsem özellike Freyr hiç tanrı gibi değildi.
Heimdall ise yüzlerce yıldır yaşıyor olmalı ama 12 yaşındaki malfoy gibi yapmışlar adamı.

en önemlisi olan Kratos’a gelirsek bu sefer adamı çok sevdim. 2018’de fazla zorlamaydı bence. Adam o kadar sıkıcıydı ki yanlarına mimir’i eklemişler oyun boyunca o konuşmuştu. Kratos sıkıcı da konuşmuyordu hiç konuşmuyordu.
Burda duyguları daha ön planda. Oyunlarda bunu kolay kolay yaşamam ama ağlattı beni reis. Oyun loki’nin hikayesi olur, kratos arka planda kalır diye korkmuştum. Tam tersi oldu hakki verilmiş artık.

_______

Genel olarak hikayeye gelirsem:

Herkesin gereksiz aile dramı var. Boss savaşının ortasında bile böyle muhabbetler dönüyor. Tamam hikaye anlatıyorsunuz da bu kadarı fazla. Dost düşman, hayalet, yan karakter, doğanın vücut bulmuş hali falan farketmiyor. Herkesin aileye dayalı hikayesi var.

Oyun çok çok fazla filler sahneyle dolu. Karakter gelişimi, hikaye anlatımı falan tabiki önemli. Ama 2018’e kıyasla fazla abartmışlar bunu. Tekrar oynamak işkenceye dönüyor.
Özellikle angrboda karakteriyle geçen süre öyleydi. İlk sefer için kötü değil. Loki karakteri için önemli bi kısım. Mitolojide bu kızla ilişkisini de biliyoruz zaten. Ama süresi yarıya indirilebilirdi. Aynı muhabbetlerin tekrarı, gereksiz gezinti falan çok uzatmış.

Bu kadarını okuyan olur mu bilmiyorum ama içimi bi yere dökmek istemiştim :D GOTY’i elden ring alacaktır oyun dünyası için önemli bi oyundu çünkü. Ragnarok 2018’in devamı olmuş. Ama ben elden ring’i 300 saate yakın oynamış biri olarak söylüyorum Ragnarok’u daha çok beğendim.
Kusurları var. Filler dolu, sandık ve puzzle sayısını abartmışlar, kamera aksiyonda çok sorun yaratıyor ve bu konuda uzun bi yazım zaten var. Ama bu kadarı da olsun.
 
Son düzenleme:
Oyunu Ironman modunda oyna kayıt alma olmadan. Sonra gel konuşalım :a:
Ironman'da save'i otomatik oyun mu alıyor?
Bana göre en kolay kale alma yöntemi mancınıklar ile surları yıkıp direkt askerlerinin kaleden içeri girmesini sağlamak... Askerlerini kaleye en yakın konuma konuşlandır. Direkt saldırı emri ver. :D Aşırı rahat hem düşmanın okunu topunu falan da yıkıyorsun. Yolda daha az asker kaybediyorsun.

Ayrıca mancınık sistemi ile suru yıkıp bekle. Yukarıda kaç günlük erzaklarının kaldığı yazıyor. Erzak bitince asker kaybetmeye başlıyorlar.

Ben krallık kurdum biri bitiyor öbürü başlıyor... Sürekli saldırıyorlar. Gerçi ben biraz kafa kesen yöntemi kullandım. Herkes bana düşman belki de ondandır. :D

Edit: Mancınık sistemini kur depoya al. 4 tanesi de hazır hale gelince oyunu durdur. Hepsini yerleştir ve aynı anda kullanılmasını sağla. Sonra çayını çorbanı al seyret. :D

Edit2: Dezavantajı biraz fazla beklediğin için kaleyi korumaya gelebiliyorlar. :D
Zor modda oynayınca kafama biniyorlar o yüzden dediğini yapmak zor valla reis :D Ama ileride denerim muhtemelen. Lordların benim tarafıma geçmesi için ne yapmam lazım? Azar azar toplansınlar artık :D
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 12)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık