Bloodborne'u diğer fromsoftware oyunlarından daha güzel yapan şey ne acaba ya? Niye bu kadar özel bir yeri var herkes için?
1-) Atmosfer ve Lore şahsen çok daha fazla hoşuma gitti.
2-) Düşman tipleri. En sıradan düşmanlar bile konuşmalarının ürkütücülüğü yüzünden ilginçti.
3-) Animasyon kaliteleri. Bu oyundaki silah sallama olsun, sıyrılma olsun, düşman saldırıları olsun herşeyin animasyonu fromsoft’un diğer işlerinden daha iyi. Bi bu oyundaki orağa bak bi elden ring’e bak. Bi burdaki katanaya bak bi elden ring’e bak. Hele ki kırbaç. Farkı görmemek mümkün değil.
4-) Silah çeşitliliği ve bunların hareket çeşitliliği ile kendilerini ayıran özellikler. En önemlisi benim için buydu.
Örneğin balta istiyorsam alacağım balta belli. Bu hem uzuyor hem küçük balta oluyor. Küçük halinde ağır saldırıya basılı tutup da son güçle baltayı indirdiğimiz bi hareket var. O hazzı bana hiçbir fromsoft oyunundaki balta vermedi.
Ve silahın bu ağır saldırısı hem güçlü hem de hyper armor’a sahip(sarsılman zor). Ayrıyeten oyundaki o vurunca can geri alma mekaniği baltada iyiydi ve bu ağır darbede daha da iyiydi. Bu sayede oyuncuyu baya o saldırıyla değiş tokuşa girmeye teşvik ediyordu.
Silahı uzatsan farklı farklı kullanışlılıkları var. Ağır vuruşa basılı tutsan yine hyperarmor’lu alan vuruşu var etrafı temizliyor. Silahın en iyi saldırısı. Hafif saldırısı uzaktan tek rakip tutmaya yarıyor. Bi de L2 tuşu hareketi vardı geniş bi şekilde olabildiğince uzağa vuruyor. Bu da birkaç rakibe birden uzaktan vurmaya yarıyordu.
______
Bu şekilde birkaç silahtan daha bahsedilir. Örneğin hançer. Tek bıçak halinin ağır saldırısı oyunun en hızlı ağır saldırısı. Bu oyunda arkadan saplama için önce arkadan ağır saldırıya basılı tutma hareketi yapmak gerektiği için bıçağın bu hızlı saldırısı silahın tek bıçak halini arkadan saplama için ideal yapıyor.
Dönüşmüş hali çift bıçaktı. Bununla yana dodge yaptıktan sonra saldırıya basarsan düşmana doğru kayarak bi saplama hareketi yapıyor. Ve bunun hasarı greatsword kadar bişeydi.
L2 saldırısı vurarak geri çekilmeydi. Yani önceki saldırıyla öne atladıktan sonra bununla geri çekilebiliyorsun. İkisi de iyi stamina harcıyor. Ama vurkaç yaptığın için dinlenme fırsatın oluyor.
Düz kombosu hem zayıftı hem de pek hızlı değildi başlangıcında. Bu yüzden 2-3 kere vurup bırakmaya kalkmak büyük hataydı. Oyun bu silahla o dodge saldırısını yapmanı ve kaçarken vuruşla çekilmeni istemiş. Hızlı kombosu 4-5 vuruştan sonra hızlanıyordu yani boss harbi sağlam açık verirse dps silahına dönüşüyordu.
______
Katana’sı da ayrıntıya girmeyeceğim ama kınına sokarak oynamaya iten mekaniklere sahipti. Kısaca oyun çoğu silah için bi oynanış tarzı belirlemiş. Bazı mekaniklerle seni onları kullanmaya itiyor. Sadece açık bul, vurabildiğin kadar R1’le vur ve geri çekil değil.
Kombo ortasında silahı dönüştürebildiğin için ve aynı anda yük derdi olmadan 2 silaha sahip olabildiğin için bi anda tarzın değişebiliyordu.
5-) Genel olarak dövüş tarzı daha hoştu. Ağır bi yuvarlanma yok. Bu sadece oyuncuyu değil düşmanı da etkiliyor. Artık rahatlıkla düşmanları agresif yapabilmişler. Oyuncu arka arkaya sağa sola sıyrılabiliyor çünkü. Kalkan güvenliği de yoktu.