Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu sistemin özelliği ne onu da anlamış değilim.

Bir yerden sonra çok can sıkan bir sistem. Ac Odeyssey'de bunun bir benzeri vardı. Evet ilk başlarda ilgi çekici bir özellik sıradan bir mob bile seni öldürdükten sonra terfi alıp yükselebiliyordu ama o kadar. Oynanış güzel olmadıktan, harita iyi düzenlenmiş ve dolu olmadıktan, hikaye ilgi çekici olmadıktan sonra kim niye aaa dur bak bu oyunda npc seni öldürdükten sonra güçleniyor diye sırf bir oyunu alır ki.
Mesela bir rakibi yüzünü yakarak ve sol kolunu keserek yendin. O rakip bir dahakine sol kolu olmadan ve yüzü yanık geliyor. Ve senin ona yaptıklarını hatırlıyor ve ona göre konuşuyor. Odyssey’deki bunun çok çok daha düşük hali.
 
Mesela bir rakibi yüzünü yakarak ve sol kolunu keserek yendin. O rakip bir dahakine sol kolu olmadan ve yüzü yanık geliyor. Ve senin ona yaptıklarını hatırlıyor ve ona göre konuşuyor. Odyssey’deki bunun çok çok daha düşük hali.
Ölümü falan atlatıyorlar, sistemin işleyişini biliyorum.

Ama sırf bu sistem üstüne kurulan bir oyunun hiç şansı yok. Oyunları formüle edilmiş bir sistem üzerine kuran oyunları hali oyun dünyasında görebiliyoruz. Bu sistem iyi bir hikaye iyi bir oynanış ile parlayacak bir sistem ama vasat bir hikaye ve ortalama bir oynanış ile oyunu kurtaracak bir sistem diyebilir miyiz?

Bunun oyun dünyasında bir çok örneği var oyunları bir bütün olarak görüyoruz. Sadece oyun içindeki bir sistemin koskoca oyunu kurtardığı oldu mu? Ben hatırlamıyorum olsa bile istisnadır. Hani sisteme lafım yok gerçekten güzel bir sistem. Ama telifi alınıp bu benim dedirtmeye yetecek bir sistem mi bence hayır.
 
Bu sistemin özelliği ne onu da anlamış değilim.

Bir yerden sonra çok can sıkan bir sistem. Ac Odeyssey'de bunun bir benzeri vardı. Evet ilk başlarda ilgi çekici bir özellik sıradan bir mob bile seni öldürdükten sonra terfi alıp yükselebiliyordu ama o kadar. Oynanış güzel olmadıktan, harita iyi düzenlenmiş ve dolu olmadıktan, hikaye ilgi çekici olmadıktan sonra kim niye aaa dur bak bu oyunda npc seni öldürdükten sonra güçleniyor diye sırf bir oyunu alır ki.
Odyssey’inki shadow of war’a kıyasla baya sönük. Sadece isimli npc değiller shadow of war’da.

Bi kampa gidip ork içeceğine gereğinden fazla zehir döktüğünde arkandan bi komutan bağırıp “Amatör herif, daha ne kadar zehir koyulacağını bilmiyorsun. Bak sana zehir dersi vereyim” diyerek geliyor. Tabiki zehir ustası oluyor.
Ya da bi kaleye casus koyuyorsun. Sonraki karşılaştığın komutan sana “kalemizde casusun olduğunu biliyorum. Yeterince işkence edersek kim olduğunu yakında buluruz” diyebiliyorlar.

Karşılaştığınızda aranızda geçen şeyler zaten var. Adamı zehirleyip öldürüyorsun. Yeşilleşmiş, şişmiş, etleri sarkık geri geliyor. Adam kafayı yemiş, seni öldürünce iyileşeceğini sanıyor. Bunları say say bitmez.

Bi de delirtmeler de komik. Kişiliğine göre delilikleri değişiyordu. Öldürdüklerini yiyen pislik birine denk geliyorsun mesela. Seni öldürse sonraki karşılaşmanızda “seni yediğimden eminim nasıl geri geldin” diyordu. Ama onu yenip psikolojisini bozarsan hep “karnım çok tok, bişey yemek istemiyorum karnım çok tok” diyerek geziyor. Seni yenince bile “şimdi seni yerdim ama o kadar tokum ki yiyemeyeceğim” diyor.

Haritada gezerken denk gelebildiğin muhabbetler de komik. Benim bi komutanım kalemde sıradan orklara 2-3 dk’lık yemek tarifi verdi dinledim ben de. Dışarda sıradan orklar arasında senin komutanlarla yaşadığın şeylerin muhabbetini duyabiliyorsun. “Bu adam orklardan bile acımasız. Biz en azından öldürüyoruz o xxx’i delirtip bıraktı” falan diyorlar mesela.

Nemesis sistemi düzgün kullanılırsa baya güzel sistem. Shadow of mordor’da biraz sıkıyordu ama shadow of war’daki baya güzel. Sistem kendi kendine hikaye çıkartıyor zaten sana. Kişisel ilişkin oluyor her orkla. Tüm karşılaşmalarını hatırlıyor, en son karşılaşmanızda ne olduysa söylüyor. Dövüş sırasında bile muhabbetler geçiyor sadece başlangıcındaki konuşma önemli değil.

Şu olaya da baya gülmüştüm. Baya güzel rastgele olaylar var bunun gibi



Nemesis sistemi sadece güçlenen düşman değil. Tüm olayları hatırlamaları, senin dünyada yaptığın şeylere göre düşmanların gelmesi, tek oynayışta hepsine denk gelinmeyecek sayıda rastgele olay olması ve herhangi orkla yaşanabilmesi gibi şeyler de var.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 7)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık