Yalnız Ghost of Tsushima gibi bir oyunu oynayan adama combat nasıl gelir bilemem şöyle bir yorum buldum.
''Has anyone else been playing a lot of ghost of Tsushima and realizing that combating this game can’t even compare how fluid GoT was? This feels clunky and shallow in comparison. I’ll need to wait until later in the game. But just the initial combat feels hollow''
@RedTeroR Skill Up'ı izledim bu arada, normal seviyede oynamasa daha çok eğlenirmiş.
Bi de Avengers'ı daha çok sevdim demiş öeh bea. Yeni Gear sistemi genellikle beğeniliyordu bu arkadaş Odyssey'nin o dandik sistemi daha çok sevmiş sanırım. Combat için genellikle herkes aynı görüşte gördüğüm kadarıyla, Ubisoft gibi bir firmadan daha iyisini beklemişler. Ben diyorum Ghost of Tsushima'ya bakıp ilham alsınlar diye.
Ben odyssey’i tam ghost’tan sonra oynadım(indirim görüp aldım). İşkence gibiydi combat. Aynı şeyi yaşadım ben de. Sıkıntı eski sistemi bırakmaları değil. Hitbox’a, reflex’e dayalı sistemi becerememeleri.
Ghost oynamasam bu kadar gözüme batmazdı tabi onun etkisi büyük. Ve odyssey yine de zevkliydi tabi 100 saat oynadım.
Ben buraya yazmıştım oynadıktan sonra. Sanki combat’ı yaparken hangi silah ne kadar uzağa vurmalı, dodge ne kadar mesafe gitmeli, süresi ne kadar olmalı, skill süreleri ne kadar olmalı gibi şeylerin hesabı hiç yapılmamış gibiydi. Akıllarına ne geldiyse oyuna koyup “aha combat yaptık” demişler. Bloodborne’daki dodge mesela çok iyidir ama onu alıp ghost of tsushima’ya koyamazsın. Mesafesi, bastığında karakterin tepki verme süresi falan ghost combat’ındaki her şeyle çok alakasız olurdu. Odyssey’de herşey öyle rastgele yapılmış gibiydi.
Valhalla da çok değişmiş gibi değil. Saldırılar, saldırıdan kaçma yolları falan yine öyle. Tam oturmuş, her şeyin birbirine zincirleme bağlanabildiği bi combat yok gibi.
Eski “counter’a basıp tek at” sisteminden çıkıp ghost of tsushima gibi bişey yapsalar kimse bişey demezdi bence.
ghost’taki stance sistemini alıp odyssey’a koysan bişey değişmez mesela. Saldırı hızı, mesafesi gibi şeyleri değiştirmekle uğraşacağın bi combat değil çünkü. Olabildiğince çabuk öldürmek, fazla hasar vurmaktı tek önemli olan.
________
Arkadaş avengers’ı beğenmemiş. Ama bunu daha da beğenmemiş. Sebebini açıklanmış aslında.
Loot sisteminin düzeltilmesini çok kişi istedi. Ama yerine daha sade, mantıklı bişey konması istendi. Skill-up’ın dediğine göre ilk 15 saatten sonraki 30 saat süren “grind” gibi hissettiren kısım seni ödüllendirmiyor (skill-up’ın yalancısıyım bilmiyorum doğru mu). Odyssey’de hem sürekli loot aldık hem de minatour gibi güzel boss’lar veya cult üyeleri bulduk. Onları öldürünce onlardan da loot aldık. Oyun kendini bana da öyle oynattırdı şahsen. Loot’u sevmedim ama oyuna bağımlı yapan şey oymuş gibiydi.
Ghost’ta da sade loot var. Sadece upgrade yapıyorsun. O oyunda mesela karakterin gelişimi epey iyiydi. Ama ilk 20 saatte o durduğu için insanlar “ee bu oyun 40 saat sürdü ikinci 20 saatte bi değişim yok mu” demişti. O oyuna bile bu dendiyse valhalla’nın aynı eleştiriyi alması normal.
________
Eski assassin oyunlarında bir sürü kullanılabilir eşya vardı. Ben onu özledim. Combat tek başına sıkıcıydı ama itemleri ekleyince güzeldi. Şimdi tek başına combat daha iyi ama itemler yok.
Ghost’un sadece combat sistemi daha iyi değil mesela. Menülere hiç girmeden yapabileceğin şeyler çok fazla.
4 çeşit uzak mesafe silahın var istediğin zaman eline alabildiğin:
normal ok, alev oku, ağır ok, Patlayıcı ok, Tek kişi çeken ses bombası, firecracker, barut bombası, kan kusturan zehir, birbirine saldırtan zehir falan vardı uzak mesafede.
Bi de ghost silahlar vardı kunai, sis bombası, kılıca alev verme ve yapışkan bomba şeklinde. Ve combat’la çok akıcı bi şekilde birleşiyordular.
Tüm bunları ne kadar taşıyabildiğin falan da upgrade ediliyordu. Hem combat daha iyi hem bu kadar şey var buna rağmen 40 saatlik oyunun sonraki 20 saati boş denmişti. Valhalla ghost’tan kötü kombatına böyle dövüş akıcılığında kullanılabilecek eşyalar da eklemeyip oyunu 60-70 saat yapınca eleştiri almış anladığım kadarıyla.
Skill up “30 saat olsa severdim, alın oynayın derdim” demiş. Ama şuan ilk 20 saatten 50. saate kadarki kısım işkence diyor. Onu hakedecek bi combat veya stealth yokmuş.