Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben şuan hype’tan ziyade merak içindeyim. Mekanikleri ilk trailer’da basit duruyordu. Duruma göre stance al nioh gibi ve hafif ya da ağır vuruşu kullan. Rakibin canı bitince öldürme animasyonu kullan. Bi de nioh’taki gibi kullanması zor counter hareketi vardı.

bu trailerda bazen bu saydığım şeyleri yapıyor. Bazen direk tek atıyor :D vurma bile yok direk öldürme animasyonu giriyor devreye.

ac unity’de şöyle bişey vardı:

normal saldırılarınla rakibin canını bitirirsen adam biraz cansız halde ayakta duruyordu. İstersen bi daha saldırıya basıp finisher animasyonu izliyordun.
Ama eğer hasarın rakibi öldürmeye yetiyorsa saldırıya basılı tutarak hiç rakibe vurmadan direk öldürme animasyonuna geçebiliyordun da.
Yani diyelim sen adamdan her saldırıda 50 can alıyorsun. Adamın 40 canı kalmış. Hiç parry ile falan uğraşmadan, adama saldırı denk getirmeye çalışmadan saldırı tuşuna basılı tutma öldürme animasyonuna geçmeye yetiyordu. Ve oyunda 4 level falan olunca (5 level var) 1 levellere tek atabildiğin için onlarla dövüşmüyordun bile direk öldürme animasyonunu başlatabiliyordun.

belki böyle bişey de vardır ama direk guard kırıyor gibi görünüyor.
birini kılıcıyla parry yapıp karşılık vererek tek atıyor. Diğerinde adam vururken 2 adım kenara çekilip tek atıyor ama ikisi de normal vuruş animasyonu değil bas baya finisher animasyonları. Ayrı ayrı hem dodge counter’ı hem parry counter’ı mı var çözemedim ağır çekimde izledim.

çok basit bile olsa ben oynarım ya. Herkese tek atıyor olsak da skiller ve itemler kullanmaya zorluyor en azından.
__________

beni korkutan şey yapay zeka. Gizlilikte farkettim de kampı koydukları yer zaten saçma. Kampın sağ tarafı ormana bakıyor ve orası kampa göre baya yüksekte. Oraya insan bariyer falan koyar köylüler ormanda gelse ok yağmuruna tutar zaten bunları. Oyunlarda böyle şeylere dikkat edilir normalde gizlilik oyunlarında.
Guard’ların tek başına o kadar saçma yerlerde durup resmen “beni gelin öldürün” diye bağırıyor olması da kötü. Gizlilik çok basit gibi görünüyor. Zaten karakter 3 kunai birden atıp 3 adam öldürebilirken nasıl gizliliği dengeli yapacaklar merak ediyorum.

Bodoslama daldığı kısmın sonundaki bi adama bak mesela. İple gemiye uçtuktan sonra. Adam önündeki merdivene boş boş bakıyor. Biri gelecek diye bekliyorsan bari havaya bak. Zaten merdivenden gelecek bile olsan adamı görüp üstüne atlarsın. Boş duvarın 1 metre önünde durmuş duvara sabit bakan bi deli.

oyunu beğendirmeye çalıştıkları videoda bile yapay zekanın durumu buysa çok şey beklemem o konuda. İyi yapay zeka zaten nadir bulunur phantom pain veya hitman seviyesi beklemem. Ama bu assassins creed’le yarışacak seviyede görünüyor o konuda.
Oynayan adam ezberlemiş resmen gördüğümüz kısımları, sol taraftaki kılıçlı elemanlara dönüp bakmıyor bile; okçunun atacağı oku karşılamak için hazırda bekliyor, gelen oku karşılayınca sol taraftaki elemanın birine dodge atıp tekliyor, diğerini ise dediğin gibi counter/saldırı tarzı bir hareketten sonra tekliyor. Adam videodaki combat kısımları boyunca tek bir hasar almadı, bu seviyede oynasam bu oyunu güzel hissettirirdi herhalde. Mevzunun tuşa bas tek atsın olduğunu da sanmıyorum, verdiğin Nioh örnekleri gibi bir şeyler var gibi görünüyor işin içinde. Düşmanlar ne kadar vuruyor bir de onu görseydik. Hadi karşılayamadın diyelim, bunun cezası ne kadar olacak. 2 vuruşta ölecek miyiz mesela, oyunun asıl tadı en son zorlukta çıkarmış gibi geliyor bana.

O 3 adamı kunai ile tekliyor ya; orada üzerinde 1 tane kunai görünüyor. Aslında en baştan beri 2 tane var ama birini zırhlı elemanı halletmek için kullanıyor. Eğer bir hata yoksa, tek kunai ile 3 kişiyi hallediyor ya da özel bir skill falan açmış demek oluyor bu. O zaman da karakterin seviyesinin yüksek olduğunu düşünebiliriz.

Yapay zeka konusu tamamen ayrı bir mevzu, bana da pek iç açıcı gelmediler. Yapay zekayı iyi yapabilmek baya zor iş, çok fazla hesaplama giriyordur işin içine. Kısıtlı sayıda düşmana adam akıllı bir zeka yazsalar daha iyi olabilir aslında.

Boss dövüşleri nasıl olacak acaba, Bosslara da tek atamayız heralde.


Şu başta dediğin kısa oluyormuş dövüşlar olayını bende duymuştum kılıçlarla ilgili bir belgeselde denk gelmiştim daha doğrusu.
Olaya gelince kılıçlar bize filmlerde gösterildiği gibi sürekli blok tokusturma tarzı kullanılmıyormuş çünkü yapiları çok çabuk bozula biliyormuş ve aynı zamanda çok daha kırılganlarmış.
Belgeselde falan geçiyorsa tamam o iş. Şıkır şıkır samuray oyunu olur bu oyundan. Ama tek atma mevzusunu nasıl oyunlaştırdılar bi görmek gerekiyor, verdiği his önemli.
 
Off anam off Soundtrack’ler beni bitirdi bitirdi...
Oyun aşırı iyi olmuş.


Ortam-atmosfer 10/10
Soundtrack 10/10
Japonca Seslendirme 10/10
(Ana karakterin sesini Zoro’nun sesine benzettim biraz)

Tek kelimeyle mükemmel.
Adam ata binip “Hayaku!” diye bağırınca kalbimi bıraktım.

Hele samurai kılıcımızın çarpışma sesi ile rüzgarın sevişip harmanlaşması orgazm olmaya sebebiyet verebilir.

Oynamak için Ps5’i bekleyeyim diyordum ama bu gidişle çok zor:D
Oyş.
 
Grafikler (downgrade yemesine rağmen), sesler, atmosfer çok iyi. Oynanış gene aynı terane. OTS kamera açısı ve bu sinematik anlatım çılgınlığı oyun dünyasının kanseri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Film izlemek istesem film izlerim kardeşim, oyun oynamak istiyorum ben. İçi dolu bir dünya ver, aban yapay zeka ve oynanışa yeter o kodumu kamerası karakterin gtünün dibinde olmasa da olur yani.
 
Sırf öldürme animasyonları vardı diye cinematic deyip geçmeyin bence. Nioh’ta da doluydu bunlar. Ama oyuna dark souls’tan zor dedi geniş bi kesim (bence ikisi de kolay o ayrı konu).
Ama nioh’ta bile counter yaptığınızda zırhsız ve çıplak elle tek atılıyor millete. Kılıcı tutup geri iade edebiliyorduk :D :


Son adamın çok canının gitmemesine bakmayın gördüğünüz gibi baştaki fodderlar tek yiyor bununla. Arkadaşın dediği gibi hem oyunu oynayan adam iyi oynuyor gibi görünüyor hem de karakterin level iyi sanki. Zaten üstündeki zırhtan da belli.

3 farklı duruş ve hepsine özel Ağır kombo ile hızlı kombo varken ayrıyeten skillerle itemler var. Cinematic olmaz bu oyun. Kolaydır belki ama gameplay mekanikleri sade görünmüyor baya yapılacak şeyler var.
 
@Starrk

Nioh bugüne kadar oynadığım combat sistemi en iyi oyundur belki de. Ve talisman kullanmamak şartıyla bariz bir şekilde bütün souldborne oyunlarından daha zordur. Ghost'ta Nioh'un akıcılığının çeyreği yok öyle gözüküyor. Umarım adam aşırı iyi oynadığı için sürekli tek atarak ilerlemiştir yoksa çekilmez böyle. Hani öyle bile olsa bunu oynanışın içine doğal bir şekilde yedirsinler sinematiğe geçmesin her daim.
 
Oynayan adam ezberlemiş resmen gördüğümüz kısımları, sol taraftaki kılıçlı elemanlara dönüp bakmıyor bile; okçunun atacağı oku karşılamak için hazırda bekliyor, gelen oku karşılayınca sol taraftaki elemanın birine dodge atıp tekliyor, diğerini ise dediğin gibi counter/saldırı tarzı bir hareketten sonra tekliyor. Adam videodaki combat kısımları boyunca tek bir hasar almadı, bu seviyede oynasam bu oyunu güzel hissettirirdi herhalde. Mevzunun tuşa bas tek atsın olduğunu da sanmıyorum, verdiğin Nioh örnekleri gibi bir şeyler var gibi görünüyor işin içinde. Düşmanlar ne kadar vuruyor bir de onu görseydik. Hadi karşılayamadın diyelim, bunun cezası ne kadar olacak. 2 vuruşta ölecek miyiz mesela, oyunun asıl tadı en son zorlukta çıkarmış gibi geliyor bana.

O 3 adamı kunai ile tekliyor ya; orada üzerinde 1 tane kunai görünüyor. Aslında en baştan beri 2 tane var ama birini zırhlı elemanı halletmek için kullanıyor. Eğer bir hata yoksa, tek kunai ile 3 kişiyi hallediyor ya da özel bir skill falan açmış demek oluyor bu. O zaman da karakterin seviyesinin yüksek olduğunu düşünebiliriz.

Yapay zeka konusu tamamen ayrı bir mevzu, bana da pek iç açıcı gelmediler. Yapay zekayı iyi yapabilmek baya zor iş, çok fazla hesaplama giriyordur işin içine. Kısıtlı sayıda düşmana adam akıllı bir zeka yazsalar daha iyi olabilir aslında.

Boss dövüşleri nasıl olacak acaba, Bosslara da tek atamayız heralde.




Belgeselde falan geçiyorsa tamam o iş. Şıkır şıkır samuray oyunu olur bu oyundan. Ama tek atma mevzusunu nasıl oyunlaştırdılar bi görmek gerekiyor, verdiği his önemli.
Vuruş hissi olarak fazlasıyla tatminkar duruyor zaten düşmanların aldığı hasara tepkileri de gayet iyi ama şu fazla animasyona kaçan özel kombo öldürüşleri çok sinematik kılıç dövüşlerindeki akıcılığı bozmaz inşallah.Onun dışında atmosfer cidden çok iyi duruyor açık dünyasında gezmek çok keyifli olacak gibi hissettim aynı zamanda o düşmanlarına anıtlarının önünde onurlandırma duruşu gibi dua eder gibi bir duruşu var adamın samuraylık hissini onurunu fazlasıyla verecek bir oyun gibi duruyor insanı moda sokma konusunda bence küçük ama önemli bir detay da bu.
Güvenli bölge kamp basma gibi olaylarda var sanırım çok sıkmadıkça ya da hepsi birbirinin aynı olmadıkça çok sıkıntı değil ama eğer öyleyse bir eksi yazarım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 14)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık