Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Müzik Dünyası Sohbet, Haber ve Tartışma

Çalma listesi projesine katılmak ister misin?

  • Hayır, teşekkürler.

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    2
mabel matiz'in tarzının dışında bir şarkı. tıpkı fırtınadayım gibi. sektöre yapılmış bu şarkı. sözler yavan ve basit. mabel matiz'in bu şarkıda sesini kullanım şekli ile eski şarkıları arasında da çok net bir fark var. yeni nesilde çok sayıda müzisyen ve müzik grubu var bu tonda şarkı söyleyen. ritim tutmalık basit bir müziği var. yetmemiş gibi damara oynamış bir de.

mabel matiz'in bazı şarkıları vardır ki bahar havası gibi ferahlatır insanı. fan ve aşk yok olmaktır mesela ama bir de sultan süleyman ve aferin gibi daha koyu tonlarda şarkıları vardır. konuları farklı olsa bile söz ve müzik belli bir seviyenin üzerindedir bu şarkılarda ama açıp bakalım spotify'a. en çok dinlenen şarkıları fırtınadayım ve antidepresan. ikisi de çok sektörel işler. tabii bu işin bana göresi :)

tanımadığım insanları yargıladığımın ve bir miktar da küçümsediğimin farkındayım ama bu ülkenin insanları genel olarak geçmişe takılı kalmayı ve ortada öyle bir yaşanmışlık olmasa bile duygularını büyük büyük yaşamayı seven insanlar topluluğu. bu yüzden de bu tarz şarkılar çok tutuyor.

ama işin bir de şu boyutu var. başka ülkeleri bilmem ama sanatçılar ama aynı zamanda zanaatkar olmak zorunda bu ülkede. konudan alakasız bir örnek olacak ama emin alper mesela. tepenin ardı ve abluka gibi kaliteli işler de yapıyor ama disney'e leş ötesi(arayış) dizi de çekiyor çünkü para kazanması lazım ve sanatsal işler pek para etmiyor.
Katılıyorum. Sağlıklı başarı grafiği sağlayanlar bence değeri daha iyi oluyor. Mabel'in diğer parçaları denebilir. Ancak bunlar aniden arttığı için düşük değerini gösteriyor. Fırtınadayım da dediğin gibi Antidepresan gibi ama şunu da unutmayalım. O şarkı 5 yıl önceki albümün şarkısı ve yine de Antidepresan'la karşılaştırınca savunulabilecek bir şey ona bakarak bulunabilir. Antidepresan tamamen yavan şarkı. Kalan şeyi sen çok güzel demişsin.

O kadar güzel yazmışsın ki daha söylenecek şey var. Para kazanmaları için buna başvurularında haklısın. Maalesef bizde olsun dünyada olsun basit sözler ve basit notalarda şarkılar daha çok para getiriyor. Sanatçıları da anlıyorum, belki onların yerinde biz de olsak buna başvurmak zorunda da kalabilirdik. Bu da kaliteden ödün vermek oluyor.

Sen aslında toplumu küçümsemiyorsun. Doğru tespit. Sana ek olarak bence yaşanmışlıkların açık ve daha düz olduğu parçalar ilgi görüyor. 10 yıl önce bakıldığında lirikliği sanatsal şarkılar ilgi çekerken (bir söze bakınca söz sanatı yapmak) şimdi lirikliği anlaşılabilirliği kolay ve bu yolla da damar sözler ilgi çekiyor. Pandemi sonrası özellikle bu yönde. Ali Cabbar'ı tamamen dinleyince bakalım, o da böyle mi, bakacağım.

Yukarıdaki gibi söyledim, istisnalar ve ayrılanlar var tabii ama biraz TikTok'un merkez olduğu kitle, sosyal medya fenomenlerin reklamları, paylaşımları aracılığıyla belirlenebiliyor. Mesela son zamanlar Dilan Polat adında birini sık sık görüyorum. Kadının sadece fenomen olduğunu anladım ama onun dışında hiç bilgim yok ama sosyal medya bayağı tanıyor olmalı, bazı müzik sayfalarında "bir şarkı onun sayesinde viral oldu" yazıları gördüm. Sektörün bir ucunu tutup yönlendiriyorlar ve gerçekten şaşırtıcı.

Söylediklerim müzik sektörü içindi ama son paragrafını okuyunca diğer sektörler de öyle.
 
Katılıyorum. Sağlıklı başarı grafiği sağlayanlar bence değeri daha iyi oluyor. Mabel'in diğer parçaları denebilir. Ancak bunlar aniden arttığı için düşük değerini gösteriyor. Fırtınadayım da dediğin gibi Antidepresan gibi ama şunu da unutmayalım. O şarkı 5 yıl önceki albümün şarkısı ve yine de Antidepresan'la karşılaştırınca savunulabilecek bir şey ona bakarak bulunabilir. Antidepresan tamamen yavan şarkı. Kalan şeyi sen çok güzel demişsin.

O kadar güzel yazmışsın ki daha söylenecek şey var. Para kazanmaları için buna başvurularında haklısın. Maalesef bizde olsun dünyada olsun basit sözler ve basit notalarda şarkılar daha çok para getiriyor. Sanatçıları da anlıyorum, belki onların yerinde biz de olsak buna başvurmak zorunda da kalabilirdik. Bu da kaliteden ödün vermek oluyor.

Sen aslında toplumu küçümsemiyorsun. Doğru tespit. Sana ek olarak bence yaşanmışlıkların açık ve daha düz olduğu parçalar ilgi görüyor. 10 yıl önce bakıldığında lirikliği sanatsal şarkılar ilgi çekerken (bir söze bakınca söz sanatı yapmak) şimdi lirikliği anlaşılabilirliği kolay ve bu yolla da damar sözler ilgi çekiyor. Pandemi sonrası özellikle bu yönde. Ali Cabbar'ı tamamen dinleyince bakalım, o da böyle mi, bakacağım.

Yukarıdaki gibi söyledim, istisnalar ve ayrılanlar var tabii ama biraz TikTok'un merkez olduğu kitle, sosyal medya fenomenlerin reklamları, paylaşımları aracılığıyla belirlenebiliyor. Mesela son zamanlar Dilan Polat adında birini sık sık görüyorum. Kadının sadece fenomen olduğunu anladım ama onun dışında hiç bilgim yok ama sosyal medya bayağı tanıyor olmalı, bazı müzik sayfalarında "bir şarkı onun sayesinde viral oldu" yazıları gördüm. Sektörün bir ucunu tutup yönlendiriyorlar ve gerçekten şaşırtıcı.

Söylediklerim müzik sektörü içindi ama son paragrafını okuyunca diğer sektörler de öyle.
hakim olmadığım konular hakkında atıp tutuyor gibi olacağım ama kim tutar beni? her ne kadar onlar da özellikle amerika ve kore çakması iş yapıyor olsa da sektöre bugün sosyal medya fenomenleri ve influencer'lar yön veriyor evet ama sektöre yön veren birileri hep vardı. 80'lere kadar trt ne dediyse o oldu. daha sonrasındaysa plak şirketleri ne dediyse oldu. gereksiz bir örnek olacak ama k-pop ile dünyayı kasıp kavuran kore'de de benzer bir durum vardı. hâlâ öyle mi bilmiyorum ama şirketler ne diyorsa o oluyordu. ''sektördeki pastayı kendi aralarında paylaşan'' ve istedikleri sanatçıları belli konumlara getiren birileri hep vardı ve hep olacak. kim bilir kaç kişi heba olmuştur bu yüzden de ama bu böyle maalesef. muhtemelen de her sektör için bu iş böyledir.

bence bunda biraz biz tüketicilerin payı var. açız, hemen önümüze ürün gelsin istiyoruz, çok hızlı tüketiyoruz ve yenisini istiyoruz sürekli olarak. eksiden birkaç senede bir albüm çıkarırdı şarkıcılar. bakın albüm diyorum. bugünse herkes ya ep ya da single çıkartıyor birkaç ayda bir o da. dünyada da bu böyle. az önce, guns n' roses'dan paradise city'yi dinlerken grubun aylık dinlenme sayısının 28 milyon olduğunu gördüm ve vay güzel dedim ama dünya genelinde 145. sıradalar. her ne kadar uzun zamandır yeni bir şeyler üretmiyor olsalar da guns n' roses bahsettiğimiz grup.

demek istediğim, sürekli olarak birileri bir yerde müzik üretiyor ama bu kadar çok sayıda yeni fikir, söz ve ritim yok. güzel ve eğitimli sese sahip insanlar var mı? var tabii ki ama ister istemez kopya ve basit işler üretiyorlar. kalite olmadan ön plana nasıl çıkacaklar peki? ilgi çekici olmalılar ve tanınır olmalılar. sosyal medya kullanımlarıyla, fizikleriyle, yaşantılarıyla, siyasi ya cinsel kimlikleriyle vs vs.

nereden nereye geldik ama özellikle müzik, sinema ve dizi dünyasının gidişatından hiç memnun değilim.
 
hakim olmadığım konular hakkında atıp tutuyor gibi olacağım ama kim tutar beni? her ne kadar onlar da özellikle amerika ve kore çakması iş yapıyor olsa da sektöre bugün sosyal medya fenomenleri ve influencer'lar yön veriyor evet ama sektöre yön veren birileri hep vardı. 80'lere kadar trt ne dediyse o oldu. daha sonrasındaysa plak şirketleri ne dediyse oldu. gereksiz bir örnek olacak ama k-pop ile dünyayı kasıp kavuran kore'de de benzer bir durum vardı. hâlâ öyle mi bilmiyorum ama şirketler ne diyorsa o oluyordu. ''sektördeki pastayı kendi aralarında paylaşan'' ve istedikleri sanatçıları belli konumlara getiren birileri hep vardı ve hep olacak. kim bilir kaç kişi heba olmuştur bu yüzden de ama bu böyle maalesef. muhtemelen de her sektör için bu iş böyledir.

bence bunda biraz biz tüketicilerin payı var. açız, hemen önümüze ürün gelsin istiyoruz, çok hızlı tüketiyoruz ve yenisini istiyoruz sürekli olarak. eksiden birkaç senede bir albüm çıkarırdı şarkıcılar. bakın albüm diyorum. bugünse herkes ya ep ya da single çıkartıyor birkaç ayda bir o da. dünyada da bu böyle. az önce, guns n' roses'dan paradise city'yi dinlerken grubun aylık dinlenme sayısının 28 milyon olduğunu gördüm ve vay güzel dedim ama dünya genelinde 145. sıradalar. her ne kadar uzun zamandır yeni bir şeyler üretmiyor olsalar da guns n' roses bahsettiğimiz grup.

demek istediğim, sürekli olarak birileri bir yerde müzik üretiyor ama bu kadar çok sayıda yeni fikir, söz ve ritim yok. güzel ve eğitimli sese sahip insanlar var mı? var tabii ki ama ister istemez kopya ve basit işler üretiyorlar. kalite olmadan ön plana nasıl çıkacaklar peki? ilgi çekici olmalılar ve tanınır olmalılar. sosyal medya kullanımlarıyla, fizikleriyle, yaşantılarıyla, siyasi ya cinsel kimlikleriyle vs vs.

nereden nereye geldik ama özellikle müzik, sinema ve dizi dünyasının gidişatından hiç memnun değilim.
Evet. Müzik var olduğundan beri birileri yönlendiriyor. Burası gerçek. Sadece belirleyici kitlenin kalitesi katbekat düşüyor. Dünyada da katı kurallı var. Kore'de hâlâ devam ediyor mu bilmiyorum, orayı takip edene sormak lazım. Fransa'da da var aslında. Belli tarzlar Fransa'ya asla girmez. Dil politikaları ortada ama müziklerinde de bu durum geçerli bence.

Dediğin doğru. Tüketici çok hızlı tüketiyor ve yenisini istiyor. Bir de fark ettiysen tüketicinin şu anda arzuladığı şarkılar 2-3 dakika. Eskiye gittiğimizde 4-6 dakikalık şarkılar arzulanırdı. 50'li yıllarda gibi oldu. Bir anda olsun, bitsin ve kendisini hemen tatmin etsin istiyor. Hızlı tüketim de malum albüm çıkarmaları azalttı. Albümden bir parça single yapılıp (üzerinden bir sene geçmiş olsun) radyolara verildiğinde albüme ulaşamayan kitle oradan buradan duyarak şarkısının ilgisi ortaya çıkardı. Şimdi albüme gerekli platformlardan hızlıca ulaştığın için bir albüm yayınlanır yayınlanmaz şarkıların hepsi birlikte yarışıyor. Belirleyici kitle de sonradan parlatmadığı sürece böyle.


Uzun zamandır bir şey üretmeyen eski isimlerin Spotify'da en çok dinlenenlerde ilk 500'e girmesi sağlıklı bir başarı örneği. Aynısını ABBA, Queen dinlerken "vay be" demiştim. Bizde giren olmasa da eski şarkılarının hâlâ rekabette olduğu bir Sezen Aksu örneği var.

Son iki paragrafta söylenecek söz yok. Bütün hepsi bence 2010'ların ortalarına kadar sektörlerde zirveyi görecek özgün çalışmalar sundu. Ondan sonra çöküşe başladık.

Bu arada atıp tutman hiç sorun değil, biz bizeyiz. Katılan olur olmaz ama yazdıklarından keyif alıyorum. Eleştirmek de hakkın.
 
@Tosbağa mesajını gece gördüm ama dediğinden bir şey anlamadığım için cevap veremedim. O da hâlâ dinlememekten ama sen kanaatini vermişsin. Hayırlı olsun.
 
Kardeşime org almak istiyorum, ama benim de hevesim olduğu için oyuncağımsı bir şey alma niyetinde değilim, ben de çalmak istiyorum. Ama çevremde konuya hakim kimse olmadığı için tavsiye alamıyorum. Şimdilik çok bütçem yok, acemiliği atana kadar işimizi görecek bir f/p ürünü alsam yeter. Konunun uzmanı arkadaşlar tavsiyede bulunabilirse çok minnettar olurum.

Şunu gözüme kestirdim, nasıldır sizce?

 
Kardeşime org almak istiyorum, ama benim de hevesim olduğu için oyuncağımsı bir şey alma niyetinde değilim, ben de çalmak istiyorum. Ama çevremde konuya hakim kimse olmadığı için tavsiye alamıyorum. Şimdilik çok bütçem yok, acemiliği atana kadar işimizi görecek bir f/p ürünü alsam yeter. Konunun uzmanı arkadaşlar tavsiyede bulunabilirse çok minnettar olurum.

Şunu gözüme kestirdim, nasıldır sizce?

Bütçeye ve yorumlara bakınca iş görür diye düşünüyorum ama uzmanı olmadığım için kesin yorum yapıp seni etkilemeyeyim.

Müzik aletlerinden anlayanlar bu soruya cevap versin. Ben mesajını Discord'da paylaşayım da görüp yardımcı olan olabilir.

@Vintage Culture seni etiketledim ama anlarsın diye düşünüyorum.
 
Bütçeye ve yorumlara bakınca iş görür diye düşünüyorum ama uzmanı olmadığım için kesin yorum yapıp seni etkilemeyeyim.

Müzik aletlerinden anlayanlar bu soruya cevap versin. Ben mesajını Discord'da paylaşayım da görüp yardımcı olan olabilir.

@Vintage Culture seni etiketledim ama anlarsın diye düşünüyorum.
Orglardan çok anlamıyorum ama anlayan birileri var sanırım etrafımda! Bu konunun takipcisi olacagim!
 
Bütçeye ve yorumlara bakınca iş görür diye düşünüyorum ama uzmanı olmadığım için kesin yorum yapıp seni etkilemeyeyim.

Müzik aletlerinden anlayanlar bu soruya cevap versin. Ben mesajını Discord'da paylaşayım da görüp yardımcı olan olabilir.

@Vintage Culture seni etiketledim ama anlarsın diye düşünüyorum.
Aynı fiyat aralığındaki diğer orglara baktığımda nota geçişlerinde gıcırtı vb. pek çok problem gördüm, çoğundan kapı zili kalitesinde ses çıkıyor zaten.
Bundan çıkan sesi beğendim, ama ucuz olması biraz korkutuyor. Pintiliğim yüzünden elimde kalırsa üzülürüm. İşin ehli abilerden onay gelirse düşünmeden alırım.

Dc de müzik konusu olduğunu yeni öğrendim, ilgin için çok teşekkür ederim. <3
 
Orglardan çok anlamıyorum ama anlayan birileri var sanırım etrafımda! Bu konunun takipcisi olacagim!
Varsa söylersen çok güzel olur.

Aynı fiyat aralığındaki diğer orglara baktığımda nota geçişlerinde gıcırtı vb. pek çok problem gördüm, çoğundan kapı zili kalitesinde ses çıkıyor zaten.
Bundan çıkan sesi beğendim, ama ucuz olması biraz korkutuyor. Pintiliğim yüzünden elimde kalırsa üzülürüm. İşin ehli abilerden onay gelirse düşünmeden alırım.

Dc de müzik konusu olduğunu yeni öğrendim, ilgin için çok teşekkür ederim. <3
Rica ederim, ne demek. Birileri yardımcı olsun da karar verirsin en azından. İade durumları sıkıntılı olmasa almanı söyleyebilirim, kriterlere göre bence iş görür ama yine de org bilgim olmadığı için kesin bir şey de diyemiyorum.

Ucuz olmasında acaba başka etkenler mi var? Ömrü mü kısa? Bunların cevabından emin olmak lazım.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık