Dediğim gibi film bu haliyle de çok iyi ama Scorsese’nin asıl harikalar yaratabileceğini bildiğimiz şekliyle nasıl olurdu diye seyir boyunca düşünmeden edemedim ben. Sırf eldeki kaynak materyal bile Casino’yu falan solda sıfır bırakacak nitelikte çünkü. Genel anlamıyla da tam ustalık işi, müzik kullanımında dahi Scorsese’ye fazlasıyla öykünen Todd Phillips’in Joker’iyle arasında ne kadar tecrübe farkı olduğunu hissediyorsunuz.
Bir de ödül sezonunda hangi alanlarda adaylık toplar diye düşündüm. Film, Yönetmen, Uyarlama Senaryo, Kurgu, Prodüksiyon Tasarımı, Görsel Efekt, Yardımcı Aktör (Al Pacino) kategorileri cepte gibi, bunlarda ciddi kazanma iddiası da var diyebilirim. Yardımcı Aktör (Joe Pesci) ve Sinematografi kategorilerini de yüksek ihtimal olarak görüyorum. Sinematografide bilinçli olarak TV’de izleneceği düşünülerek çekilen sahneler biraz kafamı kurcalıyor, Joe Pesci içinse aynı kategoride iki aday çıkarmanın genelde zor olması.
De Niro da muhtemelen En İyi Aktör için adaylık alır, gerçi bu sezon orada rakip çok sanırım. Yalnız performanslarda ufak bir hayal kırıklığı yaşadıysam o da De Niro’nunkinde. Kendisi benim en sevdiğim aktör ve bence tüm zamanların en iyisi net bir şekilde. İzlediğim filmlerinin sayısı da 50’yi geçer ama işte yaşlandıktan sonra becerileri biraz düştü. Hala çok iyi, The Irishman’de de öyle. Silver Linings Playbook’ta falan da çok iyiydi ama kendisinden gençliğindeki seviyeye tekrar çıkmasını beklemek haksızlık olurmuş artık onu üzülerek kabul ettim.
Ve yeni Scorsese Top 10 listem:
- Taxi Driver
- Goodfellas
- Raging Bull
- The Wolf of Wall Street
- After Hours
- The Departed
- The Irishman
- Hugo
- Casino
- The King of Comdey