Ben de aksine Batman kadar olmayacağına emindim teknoloji her şey değildir çünkü. Deneyim daha önemli hatta Batman knight serinin son oyunu artık usta olmuştu yapan ekip bu konuda. Spiderman aynı şekilde yol alır hatta üçleme olacaksa son oyunu çok ilerisinde olur Batmanın muhtemelen. Zaten knightta tek iyi olan şey mekanikleri olmuştu oyunun. Adamların ilk deneyimi olduğundan ilk deneyimlerine rağmen iyi olmuş. Combat daha zorlu zaten Batman da ki gibi düşmanlara otomatik uçarak gitmiyor sırf combat bozulmasın diye daha gerçekçi olmuş. Bu tabi akıcılığı baltalıyor orası ayrı konu. Ama dediğim gibi giriş oyununa göre yeterliydi Sonuçta batman arkham asylum ile knight arasında çok fark vardı. Bunun nedeni ise gelişen teknolojiden ziyade firmanın deneyim kazanmasıydı yüksek ihtimal.
Bu oyunda spiderman’in otomatik uçmaması aslında oyunun sadeliğinden de kaynaklı.
Spiderman’de counter yok. Stun saldırısı da yok. Düşman çeşitliliği az olduğundan farklı yöntemler de gerekli değil. Gadget’ların hızlı kullanım tuşları olmadığından onlar da fazla kullanılmıyor. Mesafe kapamaya ayrı bi tuş koymasalar aşırı sade olurdu.
Batmande bıçaklılardan sıyrılma farklıydı, elektrikli sopa kullanana elektrik atıp hemen indirme, sana koşan adamı batarangla hemen indirme, elektrikli kıyafeti olanların elektriğini bi gadget’la yok etme gibi şeyler vardı. Düşman silahları zorluğu arttırdığından onları kırmaya odaklanmak gerekiyordu, bi düşmana yanlış saldırıyla vurunca veya gereksiz dodge yapınca combo hemen bozuluyordu. O kadar şey varken bi de uzaktakilere uçmayı manuel yapsalar çok zorluk çıkarırdı.
Spiderman’de takedown dışında özel hareket de yok. Rakibin silahını kırma, her gadget için farklı bi özel hareket, yerdeki düşmanların hepsini bayıltma gibi şeyler yok. Ya 1 kişiyi indiriyorsun ya da iyileşiyorsun. Bunu ben hiç beklememiştim mesela. Spiderman ağlarını kullanarak çok farklı focus skiller kullanabilirdi. O kadar abartılı gadgetlar yerine focus doldurmayı kolaylaştırıp focus skilleri ekleyebilirlerdi.
Batman ip şeklindeki gadget’ı uzak mesafeden takedown yapmaya yarıyordu mesela. Ayrıca 2 takedown gereken düşmanları tek seferde indiriyordu. Spiderman bi focus barı ve bi gadget kullanarak böyle bişey yapabilirdi. Veya bi kişiyi ağıyla yakalayıp peşpeşe yerden yere vurarak hem alan saldırısı yapmış olurdu hem de adamı doğduğuna pişman edebilirdi. Veya adam yakalayıp çevirerek fırlatma özelliğinin özel versiyonu olarak 4-5 kişiye ağ atıp hepsini çevirip fırlatabilirdi.
Akıcılık sorunlarını anlarım ilk oyunda beceremezler. Ama güç çeşitliliğinin bu kadar kısıtlı olması ilk oyun da olsa saçma bence.
Sadece takedown olunca en azından onun iyi olmasını beklersin ama takedown’ları da sevmedim ben. Çok fazla ağır çekim var. Ve her seferinde kamera çok fazla yaklaşıyor. Kamera hiç değişmese daha güzel görünürdü ve akıcılık bozulmazdı. Animasyon sayısı da az.
Spiderman’in gadget’larını da beğenmedim ben. Dövüş sisteminin bi parçasıymış gibi görünmüyorlar. Onları kullanınca tuhaf hissediyorum biraz. Sanki önce bi dövüş sistemi yapmışlar da sonra akıllarına gelen güçleri eklemişler gibi görünüyor.
Kullanımları da akıcı değil. “Perfect dodge” yaptığımızdaki gibi spider web atabilmek isterdim ben. Gadget kullandığım zaman vakit kaybediyorum, saldırı animasyonlarından gadget animasyonlarına geçişte bi ağırlık var. Bi adama vururken gadget tuşuna bastığımda spiderman ağ atana kadar adam karşılık verdi bana. O derece boşluk oluyor bazen.
Batman’de sanki gadget’lar bi combo’nun parçasıymış gibi akıcıydılar. Özellikle batarang’ı çok sevmiştim ben. Bazen batarang attığı belli olmuyordu bile. Shadow of war’daki bıçak fırlatma da batarang gibi değildi mesela. Arkham kopyalarının hepsinde bi akıcılık problemi var.
Herşeye rağmen eğlendim oynarken. Bi daha oynamayı planlıyorum hatta. Ama en azından gadget’lara hızlı kullanım tuşları verilse, animasyonlar o kadar gözümüze sokulmasa, 1-2 focus özelliği daha verilse daha iyi olurmuş.