Vuruş hissi konusunda bloodborne'un yeri ayrıdır benim için. Ondan sonra dying light gelir. Dead space, shadow of war, doom falan da fena değildi.
Dark souls'un vuruş hissi de güzel ama biraz zorlama geldi bana.
Eğer realistik olarak düşünürsek vuruş hissi benim en çok hoşuma giden shooter last of us'tı. Sadece vurduğum yerde delik açılması veya düşmanın parçalanması değil düşmanların vurulduklarında verdikleri tepki de çok iyiydi. Yakın dövüş de güzeldi.
far cry'da özellikle ok attığımızda çıkan ses çok tatmin edici. Ama vahşet, vurulduğunda düşmanın verdiği tepki falan çok zayıf. Hele zırhlı adamlar canlarını alan son mermi dışındakilere tepki vermiyor nerdeyse.
Yapay zekasını da sevemedim hiç. O kadar "biz sağlam savaşçıyız" diyen ada sakinleri ak47'yi uzi gibi belinde tutarak etrafa rastgele ateş ediyor, 20 merminin 1 tanesi isabet ediyor. Elinde tüfek varken köpeğe yenilen gerizekalılarla doluydu oyun. Fc 5'ın oynanış videosuna baktım hala yapay zeka kötü. Her oyunda aynı yapay zekayı, aynı düşmanları kullanıyorlar. Sadece görünüşü farklı düşmanların.
Önce bu yapay zeka düzelmeden last of us gibi mermilere tepki vermelerini de bekleyemeyiz zaten. Rakibe o özellikleri verebilmek için düşmanları da tehlikeli yapmak lazım. Sadece aldıkları canı arttırmakla çözülecek bişey de değil. Last of us'ta vurulduğum zaman joel bütün dengesini kaybediyordu.