Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Diablo ile hiç alakam olmamasına rağmen 3.oyunu bile 5 karakterle tekrar bitirdim. Dediğine ek olarak her karakterin yetenek seti tekrar oynamaya çok itiyor. Üstüne çok fazla zorluk seviyesi olması gibi şeyler oyuncuya challenge yaratıyor. Bende hastasıyım bu türlerin. Bu sefer hangi item çıkacak, ne gibi özellikleri olacak derken yağmacı gibi takılıyorum oyunda.

Diablo 4'ü açık betasını denedim ama konsolda. Konsolda oynadığım için oynanış bilgisayardaki gibi akıcı değildi ama kötü de değil. Konsolda oynasınlar diye de uğraşmışlar.
Bu oyunların hakkını pcde verirsin konsolda oynayınca kol o tempoya uzun süre dayanamıyor. Durmak bilmeden aynı tuşlara basıyorsun hızlı hızlı, bir noktadan sonra kol "sal beni abi" çekiyor. İyi internet bağlantısı, ssd, en azından ortalama pc ile yüzlerce saat keyifle alemlere akarsın.
 
Bu oyunların hakkını pcde verirsin konsolda oynayınca kol o tempoya uzun süre dayanamıyor. Durmak bilmeden aynı tuşlara basıyorsun hızlı hızlı, bir noktadan sonra kol "sal beni abi" çekiyor. İyi internet bağlantısı, ssd, en azından ortalama pc ile yüzlerce saat keyifle alemlere akarsın.
Aynen. Konsol birazcık amatör işi. Asıl tadı o klavye mouse'da olduğu için alıp götüremez seni.

Ama oyun baya iyi gözüküyor. Biraz tadım kaçacak oynayamayacağım için.
 
Şimdi ben Arpglere girişmek istiyorum ama gözüm çok korkuyor Grim Dawn ya da POE den başlamak istiyorum. Hangisinden başlayayım sadece yarım saat kadar baktım bu oyunlara. Benzer olarak sadece titan questi birkaç saat oynamıştım onu da beceremedim baya oluyor. Var mı bilmiyorum ama pvpyi pek umursayan birisi değilim akıcı bir pve yi tercih ediyorum
 
Şimdi ben Arpglere girişmek istiyorum ama gözüm çok korkuyor Grim Dawn ya da POE den başlamak istiyorum. Hangisinden başlayayım sadece yarım saat kadar baktım bu oyunlara. Benzer olarak sadece titan questi birkaç saat oynamıştım onu da beceremedim baya oluyor. Var mı bilmiyorum ama pvpyi pek umursayan birisi değilim akıcı bir pve yi tercih ediyorum
POE'den başlama o çok kafa yapar bu işlerin zirvesi gibi düşün. Grim Dawn'ı oynamadım ama fazlaca övüldüğünü ve kaliteli bir arpg olduğunu biliyorum. İyi bir başlangıç olur
 
Ben klavye ile oynuyorum çok rahat. Kol ile oynamaya çalıştım alışamadım ama kol ile de rahat gibi. Bence sen kol ile oyna çünkü gittikçe zorlaşıcak oyun ve kol ile daha hızlı oynayabiliyorsun
Ben de klavye ile oynuyorum. Kol yok o yüzden deneyemedim kol ile oynamayı. 2. Boss celle ulaşıp ulaşıp kaybediyorum. Acaba kol fark yaratıyor mu diye sordum. Ona göre kol almayı düşünüyorum :oleyo2:
 
Şimdi ben Arpglere girişmek istiyorum ama gözüm çok korkuyor Grim Dawn ya da POE den başlamak istiyorum. Hangisinden başlayayım sadece yarım saat kadar baktım bu oyunlara. Benzer olarak sadece titan questi birkaç saat oynamıştım onu da beceremedim baya oluyor. Var mı bilmiyorum ama pvpyi pek umursayan birisi değilim akıcı bir pve yi tercih ediyorum
Dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım.

GRİM DAWN
Arpglere girişmek istiyorsan başlangıç olarak Grim Dawn yanlış tercih olur.
Yapısı güncel arpglerden hatta rpglerden oldukça farklı. Görev içeriklerine erişim konusunda oldschool. Haritayı açınca gitmen gereken yer işaretli değil. Veya gitmen gereken yöne doğru yardımcı bir eklenti yok oyun içinde. Yine diablo ile başlayan(bildiğim kadarıyla) zorluk seviyeleri var oyunda. Ana hikayeyi 3 farklı zorlukta bitirmen gerekiyor. Görev sistemi de güncele göre kanser olduğu için aynı şeyleri 3 defa yapmak oyuncuları fazlasıyla zorluyor. Tabi tüm bu koşturmaca bittikten sonra başlıyor oyun. Zindan ve kule gibi karakter geliştirme içerikleri mevcut. Diğer arpglerden farklı olarak mmoya kayan yönü eşya toplama/karakter geliştirme mevzusu. Oyunda Tarifler var ve o tarifi, istediği malzemeyi farmlama ve craftlama üzerine kurulu bir sistem. Tabi rare diyebileceğimiz nadir statlı eşyaların çok iyi gittiği buildler mevcut fakat ana gelişim crafting ile. Gerçi mmoya kayan birçok olayı var. Arpg gibi mmo olmuş diyebilirim Grimdawn için.

Bu sayacaklarım benim için olmasa da oyuna, türe yabancı biri için eksileri;
-Kesinlikle yeni oyuncu dostu bir oyun değil.
-Zindanlar roguelike.
-Güncel oyuncu sayısı azlığı ve aktif bir online pazarının olmaması. Gerçi var fakat oyuna yeni başlayanlar için bu pazara girmek oldukça zor.
-Crafting bazen yorucu olabiliyor. Yüksek seviye eşyalar için özellikle..

Artılar;
-Mmo ve arpg birleşimi acayip bir deneyim. Bu iki türe bir "acabanız" bile varsa kesinlikle bakmalısınız.
-Steampunk bir evren, düzgün ayarlanmış bir karakter dengesi ve harika bir farm sistemi var.
-Mmo'lardan bildiğimiz faction şeysi çok tatlı olmuş. Kestiğiniz yaratık türü size düşmanlık besliyor ve bu düşmanlık zamanla normal haritada o yaratık grubunun rare moblarının hatta bosslarının peşinize düşmesine yani farmınızın daha iyi hale gelmesine sebep oluyor, tabi kesebilirseniz. Keza aynı şekilde belli factionlara düşman npcler ve kastığınız düşmanlık puanıyla bu npclerden elde ettiğiniz tariflerle baya kanlı canlı bir sistem olmuş. Oyunda en çok beğendiğim noktalardan biri bu oldu.
-Müzikleri enfes, ara ara açıp dinlenecek cinsten.. >>>>>
-Build çeşitliliği fazlasıyla tatmin edici


Path Of Exile
Bir şeyi netleştirmek lazım. Arpglerin büyük bir bölümü yeni oyuncu dostu değil. Tabi bunun önüne geçenler de var. Onlara yazının ilerisinde değineyim. PoE o listede değil maalesef. Grimdawn kadar nonlineer bir görev sistemi olmasa da grinding olarak çok daha kafa karıştırıcı bir oyun PoE. Bunun temel sebebi de oyundaki uniq eşya dengesizliği. Oyun başı ve ortasında elde ettiğiniz çoğu uniq eşya çöp. Size herhangi bir katkı sunmuyor. Grimdawn'da class/skill odaklı bir eşya sistemi olduğu için buradaki kadar zorlanmıyorsunuz.
Grimdawndan farklı olarak PoE'nin kendine has bir crafting sistemi var. Gelen her yeni ligle beraber bu sistem üzerinde değişiklikler olduğu için oyuna verdiğiniz aradan sonra dönünce binlerce saatiniz olsa bile kafa karışıklığından kurtulamıyorsunuz. Özellikle oyun sonuna doğru build odaklı bir craft yapmak istediğinizde işin rengi değişiyor. Fazlasıyla detaylı, haliyle bunun için webte toollar kullanmanız gerekiyor uzun bir süre.
PoE'de gelişim zindan diyebileceğimiz boyutsal geçitlerle geçtiğiniz sınırlı alanların farmıyla sağlanıyor. Tabi GD(Grimdawn) gibi roguelike değil bu zindanlarımız. Ortalama 5dk sürdüğü gibi ilerleyen oyunda bu süreyi baya kısaltabiliyorsunuz. Oynadıkça açılan, öğrenilen bir oyun. Biraz ilgi istiyor açıkçası. Öğrenilmesi zor değil fakat zaman istiyor.
Eksileri;
-Yeni oyuncu dostu değil
-End game craftingi aşırı yorucu. Şans faktörü kanser edebiliyor.
-Güncel oyuncu sayısı fazla fakat beraber oynayabilmek için koordineli buildlerin yapılması lazım.
-Meta değişimi oyuncuların oyun süresini uzatmaya yönelik çoğu zaman. Bir lig fazla öne çıkan bir build olduğunda ertesi lig nerfünü yer. O yüzden oynarken bir yerde hoşunuza giden bir build gördüyseniz yapmanız lazım:. Bir sonraki lige muhtemelen göremeyeceksiniz:d
-Stash satın alma. Bu p2w bir öğe değil fakat ilerleyen oyunda bu stashleri satın almadığınızda oyun konforunuz düşüyor. Oyun f2p olduğu için bu satın almaları olumsuz olarak değerlendirmek istemesem de kur farkı fiyatları can sıkıcı hale getirmiş durumda.
-Yöneticisi KEL. Oyunu diablo2'ye çevirmeye ant içmiş alçak kel.
-2015'ten beri ara ara oynadığım 4k'ya yakın saatimin olduğu oyunu son 3 ligdir oynamıyorum. Sıkışan meta ve gelen grinding nerfleri sağ olsun.. Önümüzdeki lig oynayacağım gerçi.

Artılar;
-İnanılmaz bir gelişim ve grind hissi..
-Bölüm ve yaratık tasarımları yer yer kendini tekrarlasa da gayet tatmin edici.
-Oyuncu ve ilgi çokluğundan yeni kontentler eksiği yaşamıyorsunuz. Fakat casual oynayacağım diyen birinin gözüne batıp duruyor hepsine yetişemediği için:d
-Oyun ligler etrafında dönüyor. 3.5 aylık bir süreçte yeni ligde yeni karakter/buildiniz oynuyorsunuz. Ligin ilk 10'ünü en çok eğlendiğiniz zaman aralığı olacaktır, muhtemelen.
Tabi bu biten* lig şeysinin alternatifi "standart" bölgede oynamak da var fakat kesinlikle tavsiye etmiyorum. Hem ölü bir pazar, hem de lig kontentinden mahrum kalıyorsunuz.
-Türün en iyisi. Ben arpg "oynamak istiyorum" diyen birinin bakması gereken en temel oyun PoE'dir.

Last Epoch

Üstteki iki dino oyuna nazaran çok daha yeni oyuncu dostu. Fakat kur güncellemesinden sonra fiyatı biraz pahalı gelebilir. Lineer bir oynanış, çeşitli ve tatmin edici buildler ve bıktırmayan bir grinding'i var. En son hoş bir kontent de getirmişlerdi. Craft işi baya ciddi bir hal almıştı bu sayede. PoE'den çok daha sade bir crafting sistemi var. PoE'de eksi yazdığım şeylerin çoğunu fark edip ona göre pozisyon almışlar. Tabi böyle olunca da tatmin hissi de törpüleniyor bir miktar.
Yetenek ağacı Grimdawn'dan esinlenmiş. Daha sade ve anlaşılır olmuş. Harita ve bölüm tasarımlarında da benzerlik mevcut. Gelişim yine farm odaklı crafting ile yapılıyor. Bossların spesifik dropları diğer iki oyunda olduğu gibi bunda da var. Burada düşme şansı bir tık fazla diğer iki alçağa nazaran. O yüzden daha az karın ağrısı oluyor.
En son multiplayer open beta gelmişti oyuna. Pazar sistemi ile ilgili baya çalışma yapıp, bununla ilgili harika bir manifesto yayınlamışlardı. Manifestoyu okuduğunuz türün mantığını gerçekten idrak etmiş insanların bu işte çalıştığına emin oluyorsunuz. Gerçi en güncel haline bakamadım daha. Baya faction olaylarına da girmişler. PoE liginden sonra tekrar bir elden geçireceğim oyunu. O yeni getirdikleri pazar sistemi de oturmuş olur, umarım.

Eksileri;
-Başarım hissi bir noktadan sonra diğerlerine nazaran yetersiz kalıyor. Bu oyunun oyuncu dostu olmasından kaynaklı bir sorun. 4k PoE, 2-3k Diablo2, yüzlerce saat grimdawn ve türün diğer örneklerine bulaşmadıysanız bu noktada sizin için bir eksiklik olmayacaktır. Oyunla ilgili eksi yazacağım şeyler esasında oyundaki sadelikten kaynaklanıyor. Contentler geldikçe içerik zenginleşip bu eksiklikler ortadan kalkacaktır. Bu yüzden diğerlerine olduğum kadar acımasız olmayacağım çiçeği burnunda Arpg'imze..
-Fiyatı bir tık pahalı gelebilir. Kur güncellemesinden önce 40 lira civarı bir paraya satın almıştım. Şuan 300 lira gibi bir şey olması lazım.

Artıları;
-Fazlasıyla oyuncu dostu bir sistem. Hem skill hem grind hem questline hem de crafting olarak.
-Diğer türdaşlarında olmayan kendine has eğlenceli buildleri var.
-Zamanla artacağına inandığım ortalama diyebileceğimiz yoğunlukta bir kitlesi var. Forumu canlı. Build ve guide olarak da sürekli paylaşım yapılıyor. Oyunun kendi streamerları da oluşmuş durumda. Kaynak eksiği yaşamazsınız kesinlikle.
-Stash sorununu oyun içinde kastığınız parayla hallediyorsunuz. Bu noktada fazlasıyla tatmin edici bir iş olmuş. Öyle aman aman paralar da değil üstelik.

Diablo 2: Lord of Destruction

Türün en ağır topu. En nevi şahsına münhasır işi. Oyuncu dostluğu falan hak getire. Tüm oyun, firma hatta diğer oyuncular bile size düşman. Öyle bir ketenpereye geliyorsunuz bu oyunda. Grimdawn gibi üç farklı zorluk mevcut burada da. Bu bokun öncüsü de olabilirler, emin değilim. Bu arada PoE'nin ilk zamanlarında da 3+1 ark 3 farklı zorluk vardı. Sonra o sevdadan vazgeçip 10 arklı sisteme geçmiştiler. Her neyse, buradaki her zorluğu bitirdiğinizde resistleriniz düşer, yaratıklar güçlenir ve "immune rare mob" dediğimiz immune olduğu hasar tipinde hasar almayan(resist değeri %100'den fazla demek bu) yaratıklarla mücadeleniz başlar. 2. zorluğun(Nightmare) başında azcık görünmeye başlayan bu moblar 4. arkta iyice zıvanadan çıkıp son zorluk(Hell) seviyesinde size oyun sildirecek moda geçer. Çünkü artık sadece tek tip değil aynı anda birden fazla tip hasara immune olan "moblar" ile savaşmaya başlarsınız ve ilerlemeniz inanılmaz yavaşlar. Diğer türdaşlarında olmayan zorluk burada başlıyor Diablo'da.

Craft sistemi "olmasa da olur" şeklindeyken diğerlerinde olmayan ve kesinlikle inanılmaz takdir ettiğim bir sistem olan "runeword" var burada. Soketli normal eşyalara iliştirdiğimiz bu taşlar belli sıralarda yerleştiğinde ekstra özellikler ortaya çıkmakta. Eşya gibi siz de büyülenmiş gibi oluyorsunuz.

Eksileri;
-Blizzort oyunu kaderine terk etmişti D2:Re çıkmadan önce. Serverlar bot dolu, rmtci kaynıyordu. Haliyle pazar sistemi de sıkıntılıydı. Kendi serverınde oynanacak oyun değildi açıkçası.
-Zorluğu insanı bezdiren cinsten. Fakat oyunu öğrendiğinizde 8 saatte kısa yollarla, hızlıca son zorluk seviyesinde, farm alanlarına gelebiliyorsunuz. Tabi bu şekilde ilerlemek ciddi oyun bilgisi istiyor.
-Farm çeşitliliği yok oyunda. Hell zorluk seviyesinde ana haritanızdaki belli başlı alanları kesiyorsunuz. Mefisto Run, Baal Run, Diablo Run, Cow Run dediğimiz sürekli gidip git-kes-çık yeni oyun kur üçgeni kesinlikle yeni oyuncular için bezdirici gelecektir. "boy with autism" memelerine konu olacak bir farm türü:d Oyunun ana youtube streamer'ı olan Dbrunski'nin kanalına bakarsanız 10000 run attığı alanları ve kayıtlarını görebilirsiniz:d
-Hem mekanik, hem içerik olarak oyun gerçekten eski. Bu hissi iliklerinize kadar hissediyorsunuz.

Artıları;
-Gelişim ve grind fazlasıyla tatmin edici. Yolda patlattığınız bir varilden oyunun en değerli eşyasının düşme ihtimalinin olması ve düşüyor olması. Bu şekilde Ber Rune düşürmüştüm bir seferinde bir 30 sn bakakalmıştım monitöre..
-Hikaye sunumu, sinematikler tatmin edici. Ki bir arpgde aranan en son şey hikaye iken burada gerçekten iyi bir iş çıkarılmış.
-Oyunu modlayıp, yeni sunucular üzerinden oynatan merdiven altı internet kafeci taylandlı dostlarımız sayesinde çok güzel modlarıyla tanıştım. Buna örnek olarak Project Diablo:2. Lig mantığı ve yeni kontentlerle ana oyundan iyi bir iş çıkarmayı başarmış gencolar. Nerf ve bufflar, yeni uniqler, yeni runewordler, yeni farm alanları için ekstra haritalar vs..
-Classlar aşırı dengesiz. Hepsinin çok güçlü olduğu ve çok zayıf kaldığı bir durum kesinlikle var. Bu da aslında kendi içinde denge getiriyor.


Biraz uzun oldu. Fakat bu 4 oyunu daha kısa anlatma şansım olamazdı. Her biri forumda kendi konusunu hak eden işler bu arada. Fazlasıyla üstünkörü geçmiş oldum. Selam ve dua ile:sapkali:
 
Dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım.

GRİM DAWN
Arpglere girişmek istiyorsan başlangıç olarak Grim Dawn yanlış tercih olur.
Yapısı güncel arpglerden hatta rpglerden oldukça farklı. Görev içeriklerine erişim konusunda oldschool. Haritayı açınca gitmen gereken yer işaretli değil. Veya gitmen gereken yöne doğru yardımcı bir eklenti yok oyun içinde. Yine diablo ile başlayan(bildiğim kadarıyla) zorluk seviyeleri var oyunda. Ana hikayeyi 3 farklı zorlukta bitirmen gerekiyor. Görev sistemi de güncele göre kanser olduğu için aynı şeyleri 3 defa yapmak oyuncuları fazlasıyla zorluyor. Tabi tüm bu koşturmaca bittikten sonra başlıyor oyun. Zindan ve kule gibi karakter geliştirme içerikleri mevcut. Diğer arpglerden farklı olarak mmoya kayan yönü eşya toplama/karakter geliştirme mevzusu. Oyunda Tarifler var ve o tarifi, istediği malzemeyi farmlama ve craftlama üzerine kurulu bir sistem. Tabi rare diyebileceğimiz nadir statlı eşyaların çok iyi gittiği buildler mevcut fakat ana gelişim crafting ile. Gerçi mmoya kayan birçok olayı var. Arpg gibi mmo olmuş diyebilirim Grimdawn için.

Bu sayacaklarım benim için olmasa da oyuna, türe yabancı biri için eksileri;
-Kesinlikle yeni oyuncu dostu bir oyun değil.
-Zindanlar roguelike.
-Güncel oyuncu sayısı azlığı ve aktif bir online pazarının olmaması. Gerçi var fakat oyuna yeni başlayanlar için bu pazara girmek oldukça zor.
-Crafting bazen yorucu olabiliyor. Yüksek seviye eşyalar için özellikle..

Artılar;
-Mmo ve arpg birleşimi acayip bir deneyim. Bu iki türe bir "acabanız" bile varsa kesinlikle bakmalısınız.
-Steampunk bir evren, düzgün ayarlanmış bir karakter dengesi ve harika bir farm sistemi var.
-Mmo'lardan bildiğimiz faction şeysi çok tatlı olmuş. Kestiğiniz yaratık türü size düşmanlık besliyor ve bu düşmanlık zamanla normal haritada o yaratık grubunun rare moblarının hatta bosslarının peşinize düşmesine yani farmınızın daha iyi hale gelmesine sebep oluyor, tabi kesebilirseniz. Keza aynı şekilde belli factionlara düşman npcler ve kastığınız düşmanlık puanıyla bu npclerden elde ettiğiniz tariflerle baya kanlı canlı bir sistem olmuş. Oyunda en çok beğendiğim noktalardan biri bu oldu.
-Müzikleri enfes, ara ara açıp dinlenecek cinsten.. >>>>>
-Build çeşitliliği fazlasıyla tatmin edici


Path Of Exile
Bir şeyi netleştirmek lazım. Arpglerin büyük bir bölümü yeni oyuncu dostu değil. Tabi bunun önüne geçenler de var. Onlara yazının ilerisinde değineyim. PoE o listede değil maalesef. Grimdawn kadar nonlineer bir görev sistemi olmasa da grinding olarak çok daha kafa karıştırıcı bir oyun PoE. Bunun temel sebebi de oyundaki uniq eşya dengesizliği. Oyun başı ve ortasında elde ettiğiniz çoğu uniq eşya çöp. Size herhangi bir katkı sunmuyor. Grimdawn'da class/skill odaklı bir eşya sistemi olduğu için buradaki kadar zorlanmıyorsunuz.
Grimdawndan farklı olarak PoE'nin kendine has bir crafting sistemi var. Gelen her yeni ligle beraber bu sistem üzerinde değişiklikler olduğu için oyuna verdiğiniz aradan sonra dönünce binlerce saatiniz olsa bile kafa karışıklığından kurtulamıyorsunuz. Özellikle oyun sonuna doğru build odaklı bir craft yapmak istediğinizde işin rengi değişiyor. Fazlasıyla detaylı, haliyle bunun için webte toollar kullanmanız gerekiyor uzun bir süre.
PoE'de gelişim zindan diyebileceğimiz boyutsal geçitlerle geçtiğiniz sınırlı alanların farmıyla sağlanıyor. Tabi GD(Grimdawn) gibi roguelike değil bu zindanlarımız. Ortalama 5dk sürdüğü gibi ilerleyen oyunda bu süreyi baya kısaltabiliyorsunuz. Oynadıkça açılan, öğrenilen bir oyun. Biraz ilgi istiyor açıkçası. Öğrenilmesi zor değil fakat zaman istiyor.
Eksileri;
-Yeni oyuncu dostu değil
-End game craftingi aşırı yorucu. Şans faktörü kanser edebiliyor.
-Güncel oyuncu sayısı fazla fakat beraber oynayabilmek için koordineli buildlerin yapılması lazım.
-Meta değişimi oyuncuların oyun süresini uzatmaya yönelik çoğu zaman. Bir lig fazla öne çıkan bir build olduğunda ertesi lig nerfünü yer. O yüzden oynarken bir yerde hoşunuza giden bir build gördüyseniz yapmanız lazım:. Bir sonraki lige muhtemelen göremeyeceksiniz:d
-Stash satın alma. Bu p2w bir öğe değil fakat ilerleyen oyunda bu stashleri satın almadığınızda oyun konforunuz düşüyor. Oyun f2p olduğu için bu satın almaları olumsuz olarak değerlendirmek istemesem de kur farkı fiyatları can sıkıcı hale getirmiş durumda.
-Yöneticisi KEL. Oyunu diablo2'ye çevirmeye ant içmiş alçak kel.
-2015'ten beri ara ara oynadığım 4k'ya yakın saatimin olduğu oyunu son 3 ligdir oynamıyorum. Sıkışan meta ve gelen grinding nerfleri sağ olsun.. Önümüzdeki lig oynayacağım gerçi.

Artılar;
-İnanılmaz bir gelişim ve grind hissi..
-Bölüm ve yaratık tasarımları yer yer kendini tekrarlasa da gayet tatmin edici.
-Oyuncu ve ilgi çokluğundan yeni kontentler eksiği yaşamıyorsunuz. Fakat casual oynayacağım diyen birinin gözüne batıp duruyor hepsine yetişemediği için:d
-Oyun ligler etrafında dönüyor. 3.5 aylık bir süreçte yeni ligde yeni karakter/buildiniz oynuyorsunuz. Ligin ilk 10'ünü en çok eğlendiğiniz zaman aralığı olacaktır, muhtemelen.
Tabi bu biten* lig şeysinin alternatifi "standart" bölgede oynamak da var fakat kesinlikle tavsiye etmiyorum. Hem ölü bir pazar, hem de lig kontentinden mahrum kalıyorsunuz.
-Türün en iyisi. Ben arpg "oynamak istiyorum" diyen birinin bakması gereken en temel oyun PoE'dir.

Last Epoch

Üstteki iki dino oyuna nazaran çok daha yeni oyuncu dostu. Fakat kur güncellemesinden sonra fiyatı biraz pahalı gelebilir. Lineer bir oynanış, çeşitli ve tatmin edici buildler ve bıktırmayan bir grinding'i var. En son hoş bir kontent de getirmişlerdi. Craft işi baya ciddi bir hal almıştı bu sayede. PoE'den çok daha sade bir crafting sistemi var. PoE'de eksi yazdığım şeylerin çoğunu fark edip ona göre pozisyon almışlar. Tabi böyle olunca da tatmin hissi de törpüleniyor bir miktar.
Yetenek ağacı Grimdawn'dan esinlenmiş. Daha sade ve anlaşılır olmuş. Harita ve bölüm tasarımlarında da benzerlik mevcut. Gelişim yine farm odaklı crafting ile yapılıyor. Bossların spesifik dropları diğer iki oyunda olduğu gibi bunda da var. Burada düşme şansı bir tık fazla diğer iki alçağa nazaran. O yüzden daha az karın ağrısı oluyor.
En son multiplayer open beta gelmişti oyuna. Pazar sistemi ile ilgili baya çalışma yapıp, bununla ilgili harika bir manifesto yayınlamışlardı. Manifestoyu okuduğunuz türün mantığını gerçekten idrak etmiş insanların bu işte çalıştığına emin oluyorsunuz. Gerçi en güncel haline bakamadım daha. Baya faction olaylarına da girmişler. PoE liginden sonra tekrar bir elden geçireceğim oyunu. O yeni getirdikleri pazar sistemi de oturmuş olur, umarım.

Eksileri;
-Başarım hissi bir noktadan sonra diğerlerine nazaran yetersiz kalıyor. Bu oyunun oyuncu dostu olmasından kaynaklı bir sorun. 4k PoE, 2-3k Diablo2, yüzlerce saat grimdawn ve türün diğer örneklerine bulaşmadıysanız bu noktada sizin için bir eksiklik olmayacaktır. Oyunla ilgili eksi yazacağım şeyler esasında oyundaki sadelikten kaynaklanıyor. Contentler geldikçe içerik zenginleşip bu eksiklikler ortadan kalkacaktır. Bu yüzden diğerlerine olduğum kadar acımasız olmayacağım çiçeği burnunda Arpg'imze..
-Fiyatı bir tık pahalı gelebilir. Kur güncellemesinden önce 40 lira civarı bir paraya satın almıştım. Şuan 300 lira gibi bir şey olması lazım.

Artıları;
-Fazlasıyla oyuncu dostu bir sistem. Hem skill hem grind hem questline hem de crafting olarak.
-Diğer türdaşlarında olmayan kendine has eğlenceli buildleri var.
-Zamanla artacağına inandığım ortalama diyebileceğimiz yoğunlukta bir kitlesi var. Forumu canlı. Build ve guide olarak da sürekli paylaşım yapılıyor. Oyunun kendi streamerları da oluşmuş durumda. Kaynak eksiği yaşamazsınız kesinlikle.
-Stash sorununu oyun içinde kastığınız parayla hallediyorsunuz. Bu noktada fazlasıyla tatmin edici bir iş olmuş. Öyle aman aman paralar da değil üstelik.

Diablo 2: Lord of Destruction

Türün en ağır topu. En nevi şahsına münhasır işi. Oyuncu dostluğu falan hak getire. Tüm oyun, firma hatta diğer oyuncular bile size düşman. Öyle bir ketenpereye geliyorsunuz bu oyunda. Grimdawn gibi üç farklı zorluk mevcut burada da. Bu bokun öncüsü de olabilirler, emin değilim. Bu arada PoE'nin ilk zamanlarında da 3+1 ark 3 farklı zorluk vardı. Sonra o sevdadan vazgeçip 10 arklı sisteme geçmiştiler. Her neyse, buradaki her zorluğu bitirdiğinizde resistleriniz düşer, yaratıklar güçlenir ve "immune rare mob" dediğimiz immune olduğu hasar tipinde hasar almayan(resist değeri %100'den fazla demek bu) yaratıklarla mücadeleniz başlar. 2. zorluğun(Nightmare) başında azcık görünmeye başlayan bu moblar 4. arkta iyice zıvanadan çıkıp son zorluk(Hell) seviyesinde size oyun sildirecek moda geçer. Çünkü artık sadece tek tip değil aynı anda birden fazla tip hasara immune olan "moblar" ile savaşmaya başlarsınız ve ilerlemeniz inanılmaz yavaşlar. Diğer türdaşlarında olmayan zorluk burada başlıyor Diablo'da.

Craft sistemi "olmasa da olur" şeklindeyken diğerlerinde olmayan ve kesinlikle inanılmaz takdir ettiğim bir sistem olan "runeword" var burada. Soketli normal eşyalara iliştirdiğimiz bu taşlar belli sıralarda yerleştiğinde ekstra özellikler ortaya çıkmakta. Eşya gibi siz de büyülenmiş gibi oluyorsunuz.

Eksileri;
-Blizzort oyunu kaderine terk etmişti D2:Re çıkmadan önce. Serverlar bot dolu, rmtci kaynıyordu. Haliyle pazar sistemi de sıkıntılıydı. Kendi serverınde oynanacak oyun değildi açıkçası.
-Zorluğu insanı bezdiren cinsten. Fakat oyunu öğrendiğinizde 8 saatte kısa yollarla, hızlıca son zorluk seviyesinde, farm alanlarına gelebiliyorsunuz. Tabi bu şekilde ilerlemek ciddi oyun bilgisi istiyor.
-Farm çeşitliliği yok oyunda. Hell zorluk seviyesinde ana haritanızdaki belli başlı alanları kesiyorsunuz. Mefisto Run, Baal Run, Diablo Run, Cow Run dediğimiz sürekli gidip git-kes-çık yeni oyun kur üçgeni kesinlikle yeni oyuncular için bezdirici gelecektir. "boy with autism" memelerine konu olacak bir farm türü:d Oyunun ana youtube streamer'ı olan Dbrunski'nin kanalına bakarsanız 10000 run attığı alanları ve kayıtlarını görebilirsiniz:d
-Hem mekanik, hem içerik olarak oyun gerçekten eski. Bu hissi iliklerinize kadar hissediyorsunuz.

Artıları;
-Gelişim ve grind fazlasıyla tatmin edici. Yolda patlattığınız bir varilden oyunun en değerli eşyasının düşme ihtimalinin olması ve düşüyor olması. Bu şekilde Ber Rune düşürmüştüm bir seferinde bir 30 sn bakakalmıştım monitöre..
-Hikaye sunumu, sinematikler tatmin edici. Ki bir arpgde aranan en son şey hikaye iken burada gerçekten iyi bir iş çıkarılmış.
-Oyunu modlayıp, yeni sunucular üzerinden oynatan merdiven altı internet kafeci taylandlı dostlarımız sayesinde çok güzel modlarıyla tanıştım. Buna örnek olarak Project Diablo:2. Lig mantığı ve yeni kontentlerle ana oyundan iyi bir iş çıkarmayı başarmış gencolar. Nerf ve bufflar, yeni uniqler, yeni runewordler, yeni farm alanları için ekstra haritalar vs..
-Classlar aşırı dengesiz. Hepsinin çok güçlü olduğu ve çok zayıf kaldığı bir durum kesinlikle var. Bu da aslında kendi içinde denge getiriyor.


Biraz uzun oldu. Fakat bu 4 oyunu daha kısa anlatma şansım olamazdı. Her biri forumda kendi konusunu hak eden işler bu arada. Fazlasıyla üstünkörü geçmiş oldum. Selam ve dua ile:sapkali:
Üşenmeyip bu kadar yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Grim dawna giriştim soldier bir karakter açıp birkaç saat oynadım skill sistemi insanı yormuyor ama combat pek tatminde etmiyor. Oyunun tasarımına bayıldım soldier pek sarmadığı için başka bir karakter açıcam. Poe ye ise witch bir karakter açıp bugün bakıcam dedikleriniz beni çok arada bıraktı. Sürekli yeni içeriklerle doldurulan ve aktif kitlesi olan bir oyun daha çok heyecan uyandırıyor. İçimdeki o grind ve ilerleme hissini tatmin edecekse Poe ile devam edebilirim.
 
Üşenmeyip bu kadar yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Grim dawna giriştim soldier bir karakter açıp birkaç saat oynadım skill sistemi insanı yormuyor ama combat pek tatminde etmiyor. Oyunun tasarımına bayıldım soldier pek sarmadığı için başka bir karakter açıcam. Poe ye ise witch bir karakter açıp bugün bakıcam dedikleriniz beni çok arada bıraktı. Sürekli yeni içeriklerle doldurulan ve aktif kitlesi olan bir oyun daha çok heyecan uyandırıyor. İçimdeki o grind ve ilerleme hissini tatmin edecekse Poe ile devam edebilirim.
Gerçekten çok vakit ayırmayı düşünüyorsan ve türü seviyorsan POE ayırdığın her saniyeye değer. Ama çok fazla zaman alıyor, araştırma istiyor dostum. Oyunu biraz kavradıktan sonra netten hazır buildlere bak hoşuna gidene göre notlar alıp ilerle.
 
Şimdi ben Arpglere girişmek istiyorum ama gözüm çok korkuyor Grim Dawn ya da POE den başlamak istiyorum. Hangisinden başlayayım sadece yarım saat kadar baktım bu oyunlara. Benzer olarak sadece titan questi birkaç saat oynamıştım onu da beceremedim baya oluyor. Var mı bilmiyorum ama pvpyi pek umursayan birisi değilim akıcı bir pve yi tercih ediyorum
Bu türün en iyisi POE'dir. 3-4 ayda bir her lig 1 ay keyifli oynatır, yeni ligi bekletir. Özellikle oyuncular arası ticareti, nadir eşya düşürme hissini seviyorsan direkt başla.

Lig 7 Nisanda başlıyor bu arada. başlarım dersen 3-5 gün dene, biraz oyunu öğrenmeye çalış. Lig başında daha çok keyif alırsın. Build konusunda merak ettiğin bir şey olursa sorabilirsin.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 3, Ziyaretçi: 8)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık