İngilizce yazı için Gümüş'e teşekkürler.
EDİTÖR YAZISI
One Piece dünyasındaki güçlü bir korsan olarak, Hasır Şapkalı Luffy'nin başındaki ödül yıllar geçtikçe artmaya devam ediyor. Dünyaca ünlü bu korsanın bir zamanlar çaylak olup denize ilk açılışını gerçekleştirdiğine inanmak zor. Ve Luffy herkesin hayal edebileceğinden daha başarılı bir karakter olarak manga serisinin yıldızı. Geçenlerde, One Piece Dünya çapında 345 milyon satarak bir dönüm noktası yaşadı. Ve serinin daha ne kadar yelken açacağı belli değil, bu başarıyı kutlamak ve One Piece'i onurlandırmak için, hayranlarımıza Luffy'nin sayısız macera ve çarpışmasına göz atmalarını öneriyoruz. Dergi içeriğinde özel bir one-shot ''Strong World''; One Piece'in yaratıcısı Eiichiro Oda ile yapılmış röportaj koleksiyonu; ve Vız Media tarafından sunulmuş 68 cildin ve gelecek olan 69.cildin renkli kapakları mevcut. Tayfanızı toplayın, geminize binin ve korsanların dünyasında macera yaşamak için yelken açmaya hazır olun!
Alexis Kirsch - Editör
EIICHIRO ODA İLE RÖPORTAJ
Misaki C.Kido tarafından hazırlandı
Bizimle beraber en büyük maceraya yelken açmaya hazır olun.
... Haftalık Shonen Jump'ın en orijinal manga yaratıcısı Eiichiro Oda, One Piece'in ardındaki yaratıcı beyni ile!
Eiichiro Oda'nın etkilendikleri, katılmak istediği sürpriz tayfa ve çok daha fazlası için okumaya devam edin!
S: ONE PİECE DÜNYASI KENDİNE ÖZGÜ BİRÇOK DEĞİŞİK KORSANI BARINDIRIYOR. İLK DEFA KORSANLAR HAKKINDA MANGA YAZMAK NE ZAMAN VE NASIL AKLINIZA GELDİ?
EO: Küçüklüğümden beri, korsanları seviyorum. Küçükken gerçekten Vicke the Little Viking adlı anime serisini severdim. Küçük bir çocuğun Vikinglere hayran olması ve hayali ise büyüyünce onlardan biri olmasıydı. One Piece için korsanlar hakkında araştırma yaparken, Vikinglerin bir çeşit korsan olduklarını fark ettim. Takımında arkadaşlarını bulundurmanın mükemmel bir şey olacağını hissettim, tıpkı Vicke serisindeki gibi. Belki en iyi karşılaştırma olmayabilir, ama gerçekten o serinin işime ilham verdiğini hissediyorum.
S: EĞER ONE PİECE'TE BİR TAYFAYA KATILMA İHTİMALİNİZ OLSAYDI, (HASIR ŞAPKALAR DIŞINDA) BU HANGİSİ OLURDU VE NEDEN?
EO: Hmm. Hasır Şapkalar dışında... Bence Buggy'nin tayfasında olmak harika olurdu. Oldukça tasasız görünüyorlar, ve adamları bile kaptanla dalga geçebiliyor. Ama eğer gerçekten güçlü olmak isteseydim, Blackbeard Korsanlarında olmak isterdim.
S: EĞER GRAND LİNE'I ZİYARET EDECEK TURİSTLERE BİR YERİ ÖNERECEK OLSAYDINIZ, NEREYE GİTMELERİNİ ÖNERİRDİNİZ VE NEDEN?
EO: Eğer Grand Line'ı geziyor olsaydım, Skypiea'da durmaya bayılırdım çünkü her şey süper kabarcıklı. Uçakta giderken camdan baktığımda bulutların altımda süzülüşünü seyretmemi hatırlatıyor. Eğer oraya giderseniz, orada büyümek bile heyecanlı olurdu.
S: MANGANIZ SADECE İNANILMAZ AKSİYONUYLA DEĞİL, AYNI ZAMANDA KALBE DOKUNAN ANILARIYLA DA MEŞHUR (OFİSTE KESİNLİKLE ARA ARA ''ERKEKSİ GÖZYAŞI'' DÖKÜYORUZ) İNSANLARIN DUYGULARINI AÇIĞA ÇIKARMAKTAKİ BAŞARINIZIN SIRRI NEDİR?
EO: Olay şu ki, çabuk sıkılıyorum. Yani mangam sadece aksiyon, komedi veya dram'dan ibaret olursa, herkesten çok ben sıkılırım. O yüzden çizme motivasyonumu korumak için serinin stilini değiştiriyorum. Gerçek sırrı mı istiyorsunuz? Olayı ve sahneleri yorulduğum zaman düşünürüm. Yeni bir fikri düşünmemin tek yolu çokça uykusuz ve aç kalmaktan geçiyor. Bildiğim tek yol bu, çünkü insanlar yeni fikirlere ancak sınırlarına geldikleri zaman ulaşırlar. O yüzden ne zaman hikayeyi yazmayı bitirsem yorgunluktan ölüyorum.
S: MANGANIZIN ÇOK BAŞARILI BİR ŞEKİLDE SATTIĞI SIR DEĞİL VE JAPONYA'DA BİLE REKORU KIRDI. VE BUNA RAĞMEN MANGANIZ KÖKENİNDEN UZAKLAŞMIŞ DEĞİL. HALA BAŞLANGIÇTAKİ GİBİ SADE VE SAMİMİ. BAŞARILI OLMANIZIN SIRRI NEDİR?
EO: Bugüne kadar, başarılı olmak konusunda gerçekten bir baskı hissetmedim. Hep tek bir okuyucuya odaklandım, çünkü mangayı kendiniz okuyorsunuz. O yüzden ne zaman manga çizsem, aklımdaki tek okuyucu 15 yaşımdaki halim oluyor. Diğer insanların ne hissedeceğine dair bir fikrim yok, ben de 15 yaşımdaki halime ne mükemmel olur ne olmaz diye sorguluyorum. Kendime her zaman dürüst olmaya çalışıyorum ve bazen mangamı okuyan çocukların sesleri kulağımda yankılanıyor.
S: OKUYUCU OLARAK BAKTIĞIMIZDA, BROOK'UN HİKAYESİNİN LABOONLA İLK TANIŞTIĞIMIZDAN BERİ PLANLANDIĞI GERÇEĞİ GERÇEKTEN HARİKA. ONE PİECE İÇİN TAM OLARAK NE KADAR İLERİSİNİ PLANLADINIZ, VE HİKAYE-PLANLAMA TEKNİĞİNİZ NEDİR?
EO: Aklımda sadece One Piece'in sonu var. Ama sonu bildiğimden, hikayeyi de ona göre şekillendiriyorum.
S: ONE PİECE GÜZEL RENKLİ SAYFALARA SAHİP. ONLARI YAPARKEN HANGİ AŞAMALARDAN GEÇİYORSUNUZ VE NE KADAR SÜRE ALIYOR?
EO: Renkli bir çok illustrasyon çiziyorum. Ne çizeceğimi düşünmek çizdiğim zamandan daha fazla vakit alıyor. Ama eğer tamamlanmamış bir fikirse, çizerken sıkılıyorum. O yüzden gerçekten çizmek isteyeceğim bir şey bulana kadar düşünüyorum, ve bu bazen bütün bir günü kapsayabiliyor. Şu zamanda ne çizeceğimi seçmek One Piece'e başladığım zamandakinden daha fazla vakit alıyor.
S: HANGİ FİLM, TV ŞOVLARI VEYA MÜZİK MANGANIZA İLHAM OLUYOR?
EO: Manga'yı çizerken çokça müzik dinliyorum. Tüm tarz müziklerden zevk alıyorum, ister Japon ister yabancı olsun. Yeni hikaye arc'ı için bir playlist oluşturuyorum, ve çalışırken tekrar tekrar dinliyorum.
S: DİGİTAL MANGA, HAFTALIK SHONEN JUMP DERGİSİ GİBİ, AMERİKA'DA ÇIKMAYA BAŞLIYOR. DİGİTAL MANGA ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR?
EO: Yolun önüne çıkmadığı sürece digital manga'nın havalı olduğunu düşünüyorum. Okuyucular zevk alıyorlar çünkü digital manga'daki panellerin akışkanlığının kendine özgü bir tarzı var. Diğer şekilde ise kitabı, yazıcıdan çıktı olarak okumaktan farksız gibi ne daha iyisi ne daha kötüsü.
S: HAFTALIK SHONEN JUMP İÇİN AMERİKA FANLARINA SÖYLEYECEĞİNİZ SON BİR SÖZÜNÜZ VAR MI?
EO: One Piece'i okuduğunuz zaman, sadece Japon okuyucuların anlayabileceği garip sahnelerle karşılaşabilirsiniz. Ama lütfen beni anlamaya çalışın, çünkü her yerden insanın eğlenebileceği bir Dünya oluşturmaya çalışıyorum.