FRP masası yönetmeye kalkarsa çok uğraşıp detaylı senaryolar yazacakmış da oyunculara sözünü geçiremeyip oyunu yarıda bırakmak zorunda kalacaklarmış havası veriyor bana.
Dediğin acemi GM'lerde sık sık görülen bir durum. Ben de acemiyimdir. Hatta hiçbir oyun yönetmedim. Kısmet olursa bir gün yöneteceğim. Ancak oyunları izledikçe, oynadıkça neyi istediğine dair farkındalığın oluşuyor.
Deneyimli GM'ler senaryonun kurgu çizgilerine pek uğraşmaz. Aslında uğraşması gerekli de her an her şeyin olabileceği gerçeğini de kabullenmeli ve eğlenmenin ana amaç olduğunu unutmamalı. Bazen görüyorum: roman gibi işlenmesini istiyorlar. Ancak FRP'nin amacına, doğasına aykırı. FRP'de en önemli ihtiyaç önemli karakterini az tut, evrenin lore'u, atmosferi, oyunun önemli kuralları, kombat ve level dizaynı son olarak enerjik bir masadır. Dahasını da sıralarız. Hatta oyunuma zorlu, topluca eğlenmeye odaklı insanlar gelmesini isterim. Oyunun evrenine hakim olduğum sürece üstesinden gelirim.