Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Koşu güzergahındaki hareket şekli ve o anlardaki karakterin tutumu denebilir aslında.
Hareket halinde göstermek daha iyi olur diye düşünüyorum. Parkur sistemine özel tanıtım yapmışlardı.

Peki Prince of Persia'daki duvardan yürüme ve direkte sallanarak karşıya atlama falan da parkur sistemine dahil mi oluyor?
 
Forspoken demosunu denedim. Beklediğimden pek farklı değildi.

ilk 1 saatim çok sıkıcıydı. Büyüler arası geçiş, boş boş koşma, saçma diyalog, haritanın çirkinliği ve boşluğu gibi sayılacak çok kusur var. Performans modunda görüntü epey kötüleşiyor diğerleri ise kasıyor. Genel olarak renkler ve sanatsal açıdan o kadar çirkin oyun ki işaretlediğim noktaya ulaşana kadar koşuya basılı tuttum sadece. Etrafa bakmak istemedim hiç.

Oyunun ayarlarından epey değişiklik yapmak gerekiyor. Büyü parkurunu yuvarlağa basılı tutma yerine 1 kere basıp bırakmaya geçirince rahatladım. Kamera hızını değiştirdim, bi büyü bekleme süresine girince otomatik büyü değiştirmeyi de açtım. Performans moduna geçince akıcılık düzeldi. Diyalogu düşürmek özellikle çok rahatlattı. Büyü elementleri arasında daha kolay geçiş olduğunu da geç farkettim tutorial’da öğretilmedi.

Alıştıktan sonra güzelleşiyor. 2 element daha ekleneceğini düşünürsek eğlenceli olur. 4-5 saatte sıkılıp bırakacağım bişey değil. Ama para vermeye değmez. Ps plus’a gelmesini veya %80-90 civarı bi indirim beklerim.
 
Bioshock'u Platinledim.

Bioshock hem hikaye hem atmosfer hem karakterler açısından tam bir cevher. Hele Hikayesindeki plot ve dönüm noktaları muhteşemdi.

Platinlemesi bir hayli zordu ve oyunun nadir kötü yanlarından 1-2 tanesi burada yatıyor. Çünkü oyuna hiçbir faydası olmayan alakasız şeyler yapmak zorunda kaldım.
Oyunda fotoğraf makinası var ve her düşman türünden onlarca toplamda yüzlerce fotoğraf çekmek zorunda kaldım.
Her düşman türünden bir fotoğraf olsaymış mantıklı olurdu ama aynı düşmanların onlarca fotoğrafını çekmekten rahatsızlık duydum, boşa vakit harcıyormuşum gibi geldi.
Mesela oyunda 120 teyp ses kaydı var ve hepsini de toplamam lazımdı ama bunu seve seve ve merak ede ede yaptım çünkü oyuna hikaye anlamında önemli bir etkisi vardı.

Oyun su altına inşa edilmiş Rapture adında bir şehirde geçiyor.
Kafanızda canlanması için Gotham şehrini su altındaymış gibi düşünün. Atmosfer anlamda benziyorlar.
Şu resmi de asansörle aşağı inerken çekmiştim.
Cyberpunk da kimmiş :D

Oyunun her karakteri detay dolu. Birde oyun 60'lı yıllarda geçince melodi ve şarkı seçimi de bir o kadar iyiydi.
Mesela Fleet Hall bölgesinde opera şarkısı eşliğinde düşmanları öldürdüğümüz kısım vardı çok hoşuma gitmişti.

Sander Cohens adında bir psikopat var mesela oyunda kendisi ölülere ve insanların normalde irkildiği şeylere sanat diyen türden birisi.
Adam bizden 4-5 öğrencisini öldürüp hepsinin teker teker ölüsünün fotoğrafını çekip duvara asmamızı istiyor.
Bizde bunu yapıyoruz ve hepsini öldürüp fotoğraflarını duvara asıyoruz. Ardından istersek Sander Corhen'i öldürebiliyoruz ama bu tamamen bizim seçimimize kalmış.
Ben adamı öldürmedim ve yoluma devam ettim.

Çok sonra bir odanın içerisinde dans eden iki kişiyi buluyoruz ve bu iki kişiyi öldürürsek Sander Cohens çıldırıyor ve gelip bize saldırıyor.
Adamı yenip öldürdükten sonra ölüsünün resmini çektiğimizde ise “İroni” adında bir başarım kazanıyoruz yani başarım orada öğrencilerini öldürüp resimlerini çektiğimiz kısma gönderme yapıyor.
Oyundaki başarımların bile gönderme içermesi açıkçası baya hoşuma gitti. Adamın cesedini karıştırdığımızda bir anahtar çıkıyor.
Adam çıldırıp sinirle bize saldırdığı için odasının kapısı da açık kaldı ve odasına girdiğimizde bir başarım daha kazanıyoruz odasını bulduk diye. Odasında ise cesedinden aldığımız anahtarla silahları geliştiren bir makinayı açabiliyoruz ve oyundaki bu bütün makinaları kullandığımızda bir başarım daha veriyor.
Yani taa en başında Sander'i öldürseymişiz kafadan 3 başarım gidiyormuş.

Oyunda kafama takılan bir detay var ama bu bilerek mi yapıldı yoksa tesadüf mü böyle denk geldi emin değilim.
Oyunda şehri yöneten Andrew Ryan'ın Almanca seslendirmesi Hitler'i andırıyor. R leri vurgulayarak söylemesi bağırıp çağırması falan aynı onun gibi.
Oyunu bitirdikten sonra baktım birçok kişi karakterin kişiliğini Hitler'e benzetiyor ama eğer özellikle Almanca seslendirmeyi cidden Hitler'e benzemesi için uğraştılarsa bu muazzam bir detay.

O 120 ses kaydından yine bahsedecek olursam hepsi ana hikayede geçen veya geçmeyen karakterlerin hikayelerini o şehirde neler yaşadıklarını ve olayların nasıl bu raddeye geldiğini anlatıyor. Yani zaten o muhteşem olan hikayeyi bilgiye boğmak yerine 120 ses kaydına bölüp oyunun her köşesine dağıtmışlar.
Mesela bir örnek verecek olursam:

Şu karakterimizin adı Yi Suchong.
Suchong, oyunun kapağında gördüğünüz Little Sisters (sol) ve Big Daddy (sağ) projesinin başındaki kişi.
Kendisi çok cani ve acımasız birisi.
Suchong karakterini oyunda sadece bir kere görüyoruz, onu sadece odasında masanın üzerinde vücuduna kocaman bir matkap girmiş bir şekilde görüyoruz.
Peki bu adamın kim olduğunu, neler yaşadığını, ne oldu da bu hale geldiğini nasıl anlıyoruz? Tabikide o ses kayıtlarından.

Oyunda topladığımız ses kayıtlarında Suchong'un Little Sisters tarafından baba gibi görüldüğünü anlıyoruz malum kızların gideceği ve sığınabileceği başka kimse yok.
Suchong'da bu kızlara kötü şeyler yaptırıyor ve onların üzerinde deneyler yapıyor. Mesela bir ses kaydında kızın birine küçük köpek yavrusunun boynunu kırmasını istiyor.
Kız başta istemiyor ama Suchong kızı buna zorluyor sonra ses kaydında köpeğin nasıl acılar içinde öldüğünü duyuyoruz. Yani kısacası Suchong böyle biri.
Suchong bu küçük kızları silah niyetiyle kullandığı için onları korumak için Big Daddy yani o kapakta gördüğünüz büyük makinemsi şeyin projesine yoğunlaşıyor.

Şimdi asıl olaya geliyoruz, Suchong Big Daddy'leri kızları korumaya yönelik programlamaya çalıştı ve ses kaydında ise bunu başaramadığını ve bunun neden çalışmadığına dair hayıflandığını duyuyoruz.
Ses kaydında sinirli sinirli konuşurken bir yandan da bir little sister onu yandan çekiştirip ilgi istiyor. Suchong'da sinirlenip buna bir tokat yapıştırıyor. Ardından olanlar oluyor.
Kıza vurduktan sonra kayıtta bir Big Daddy'nin sesi beliriyor ve yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi Suchong'u masanın üzerine fırlatıp matkabıyla vücudunun ortasını delip adamı o kötü projelerini kurduğu masasına sabitliyor. Yani aslında Suchong'un projesi başarılıydı ama sadece farkında değildi ve nasıl çalıştığını bilmiyordu.
Suchong tamamen kendi yarattığı projenin kurbanı oldu.

Yani dostlar oyunu oynayacak olanlara veya oynamış da ses kayıtlarını atlamış olanlara bunları dinlemelerine kesinlikle tavsiye ederim çünkü oyunun ana hikayesi boyunca bunun gibi olaylardan hiç söz edilmiyor sizin kendiniz bunları kovalamanız lazım.
Sonuç olarak Bioshock ders alınası ve örnek alınabilecek oyunlardan biri. Tamamen detaya ve kaliteye önem veren bir oyun.

Bioshock'un 2. ve 3. oyunu da hazırda bekliyor ama ne zaman oynarım bilmiyorum.
3 gün içerisinde Witcher 3'e güncelleme gelecek ve diğer yandan Pentiment oynuyorum yani Bioshock serisine devam etmem biraz zaman alacak gibi duruyor.
 
Bioshock'u Platinledim.

Bioshock hem hikaye hem atmosfer hem karakterler açısından tam bir cevher. Hele Hikayesindeki plot ve dönüm noktaları muhteşemdi.

Platinlemesi bir hayli zordu ve oyunun nadir kötü yanlarından 1-2 tanesi burada yatıyor. Çünkü oyuna hiçbir faydası olmayan alakasız şeyler yapmak zorunda kaldım.
Oyunda fotoğraf makinası var ve her düşman türünden onlarca toplamda yüzlerce fotoğraf çekmek zorunda kaldım.
Her düşman türünden bir fotoğraf olsaymış mantıklı olurdu ama habire aynı düşmanların onlarca fotoğrafını çekmekten rahatsızlık duydum, boşa vakit harcıyormuşum gibi geldi.
Mesela oyunda 120 teyp ses kaydı var ve hepsini de toplamam lazımdı ama bunu seve seve ve merak ede ede yaptım çünkü oyuna hikaye anlamında önemli bir etkisi vardı.

Oyun su altına inşa edilmiş Rapture adında bir şehirde geçiyor.
Kafanızda canlanması için Gotham şehrini su altındaymış gibi düşünün. Atmosfer anlamda benziyorlar.
Şu resmi de asansörle aşağı inerken çekmiştim.
Cyberpunk da kimmiş :D

Oyunun her karakteri detay dolu. Birde oyun 60'lı yıllarda geçince melodi ve şarkı seçimi de bir o kadar iyiydi.
Mesela Fleet Hall bölgesinde opera şarkısı eşliğinde düşmanları öldürdüğümüz kısım vardı çok hoşuma gitmişti.

Sander Cohens adında bir psikopat var mesela oyunda kendisi ölülere ve insanların normalde irkildiği şeylere sanat diyen türden birisi.
Adam bizden 4-5 öğrencisini var ve bunları öldürüp hepsinin teker teker ölüsünün fotoğrafını çekip duvara asmamızı istiyor.
Bizde bunu yapıyoruz ve hepsini öldürüp fotoğraflarını duvara asıyoruz. Ardından istersek Sander Corhen'i öldürebiliyoruz ama bu tamamen bizim seçimimize kalmış.
Ben adamı öldürmedim ve yoluma devam ettim.

Çok sonra bir odanın içerisinde dans eden iki kişiyi buluyoruz ve bu iki kişiyi öldürürsek Sander Cohens çıldırıyor ve gelip bize saldırıyor.
Adamı yenip öldürdükten sonra ölüsünün resmini çektiğimizde ise “İroni” adında bir başarım kazanıyoruz yani başarım orada öğrencilerini öldürüp resimlerini çektiğimiz kısma gönderme yapıyor.
Oyundaki başarımların bile gönderme içermesi açıkçası baya hoşuma gitti. Adamın cesedini karıştırdığımızda bir anahtar çıkıyor.
Adam çıldırıp sinirle bize saldırdığı için odasının kapısı da açık kaldı ve odasına girdiğimizde bir başarım daha kazanıyoruz odasını bulduk diye. Odasında ise cesedinden aldığımız anahtarla silahları geliştiren bir makinayı açabiliyoruz ve oyundaki bu bütün makinaları kullandığımızda bir başarım daha veriyor.
Yani taa en başında Sander'i öldürseymişiz kafadan 3 başarım gidiyormuş.

Oyunda kafama takılan bir detay var ama bu bilerek mi yapıldı yoksa tesadüf mü böyle denk geldi emin değilim.
Oyunda şehri yöneten Andrew Ryan'ın Almanca seslendirmesi Hitler'i andırıyor. R leri vurgulayarak söylemesi bağırıp çağırması falan aynı onun gibi.
Oyunu bitirdikten sonra baktım birçok kişi karakterin kişiliğini Hitler'e benzetiyor ama eğer özellikle Almanca seslendirmeyi cidden Hitler'e benzemesi için uğraştılarsa bu muazzam bir detay.

O 120 ses kaydından yine bahsedecek olursam hepsi ana hikayede geçen veya geçmeyen karakterlerin hikayelerini o şehirde neler yaşadıklarını ve olayların nasıl bu raddeye geldiğini anlatıyor. Yani zaten o muhteşem olan hikayeyi bilgiye boğmak yerine 120 ses kaydına bölüp oyunun her köşesine dağıtmışlar.
Mesela bir örnek verecek olursam:

Şu karakterimizin adı Yi Suchong.
Suchong, oyunun kapağında gördüğünüz Little Sisters (sol) ve Big Daddy (sağ) projesinin başındaki kişi.
Kendisi çok cani ve acımasız birisi.
Suchong karakterini oyunda sadece bir kere görüyoruz, onu sadece odasında masanın üzerinde vücuduna kocaman bir matkap girmiş bir şekilde görüyoruz.
Peki bu adamın kim olduğunu, neler yaşadığını, ne oldu da bu hale geldiğini nasıl anlıyoruz? Tabikide o ses kayıtlarından.

Oyunda topladığımız ses kayıtlarında Suchong'un Little Sisters tarafından baba gibi görüldüğünü anlıyoruz malum kızların gideceği ve sığınabileceği başka kimse yok.
Suchong'da bu kızlara kötü şeyler yaptırıyor ve onların üzerinde deneyler yapıyor. Mesela bir ses kaydında kızın birine küçük köpek yavrusunun boynunu kırmasını istiyor.
Kız başta istemiyor ama Suchong kızı buna zorluyor sonra ses kaydında köpeğin nasıl acılar içinde öldüğünü duyuyoruz. Yani kısacası Suchong böyle biri.
Suchong bu küçük kızları silah niyetiyle kullandığı için onları korumak için Big Daddy yani o kapakta gördüğünüz büyük makinemsi şeyin projesine yoğunlaşıyor.

Şimdi asıl olaya geliyoruz, Suchong Big Daddy'leri kızları korumaya yönelik programlamaya çalıştı ve ses kaydında ise bunu başaramadığını ve bunun neden çalışmadığına dair hayıflandığını duyuyoruz.
Ses kaydında sinirli sinirli konuşurken bir yandan da bir little sister onu yandan çekiştirip ilgi istiyor. Suchong'da sinirlenip buna bir tokat yapıştırıyor. Ardından olanlar oluyor.
Kıza vurduktan sonra kayıtta bir Big Daddy'nin sesi beliriyor ve yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi Suchong'u masanın üzerine fırlatıp matkabıyla vücudunun ortasını delip adamı o kötü projelerini kurduğu masasına sabitliyor. Yani aslında Suchong'un projesi başarılıydı ama sadece farkında değildi ve nasıl çalıştığını bilmiyordu. Suchong tamamen kendi yarattığı projenin kurbanı oldu.

Yani dostlar oyunu oynayacak olanlara veya oynamış da ses kayıtlarını atlamış olanlara bunları dinlemelerine kesinlikle tavsiye ederim çünkü oyunun ana hikayesi boyunca bunun gibi olaylardan hiç söz edilmiyor sizin kendiniz bunları kovalamanız lazım.
Sonuç olarak Bioshock ders alınası ve örnek alınabilecek oyunlardan biri. Tamamen detaya ve kaliteye önem veren bir oyun.

Bioshock'un 2. ve 3. oyunu da hazırda bekliyor ama ne zaman oynarım bilmiyorum.
3 gün içerisinde Witcher 3'e güncelleme gelecek ve diğer yandan Pentiment oynuyorum yani Bioshock serisine devam etmem biraz zaman alacak gibi duruyor.
Kitap yaz okuyalım :alkis:
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 1, Ziyaretçi: 43)

  • Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
    Tasarım Korsanfan V.6.0
    Yukarı Çık